اقامت تمکن مالی نیوزلند – موسسه بین‌المللی تراست گلوبال

با توجه به این که کشور نیوزلند از استانداردهای بالایی برای زندگی برخوردار است، کیفیت تحصیل و کار و امکانات رفاهی و بهداشتی در این کشور بسیار سطح بالا هستند، امنیت مالی در این کشور بالاست و از لحاظ اقتصادی از کشورهای پیشرو و سالم به شمار می‌رود، و با توجه به طبیعت بکر و آب و هوای نیوزلند که زبانزد خاص و عام است، این کشور به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی و توریستی در سراسر دنیا تبدیل شده.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به نیوزلند و دریافت اقامت در این کشور وجود دارد: تحصیل در نیوزلند، کار در نیوزلند، سرمایه‌گذاری در نیوزلند، و همچنین ازدواج در نیوزلند.

اما یکی از راه‌ها و شرایط دریافت اقامت در نیوزلند که کمتر به آن پرداخته شده اما مزایای بسیار خوبی دارد، گرفتن اقامت در نیوزلند از طریق تمکن مالی است. اما اصلا این اقامت چیست و به چه معناست؟

در واقع این روش به آن معناست که با یک سری مدارک موثق شما به دولت نیوزلند ثابت می‌کنید که هیچ نیازی به کار یا دریافت کمک و مساعده دولت نیوزلند برای زندگی در این کشور ندارید و از این طریق دولت به شما اقامت می‌دهد و بعد از مدت مشخصی هم می‌توانید اقامت دائم و پاسپورت کشور نیوزلند را داشته باشید. در این مقاله می خواهیم به شرایط و موارد مربوط به این روش اقامت بپردازیم. با ما همراه باشید.

تمکن مالی

شرایط مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی در نیوزلند

همانطور که گفته شد اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین شرط دریافت این اقامت این است که شما به دولت نیوزلند ثابت کنید که درآمد ماهانه‌ای دارید که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف شما و اعضای خانواده که می‌خواهند به همراه شما در این کشور زندگی کنند باشد و نیازی به پیدا کردن شغل یا کمک‌های دولت ندارید. از جمله‌ی نیازهایی که به آنها اشاره شد می‌توان به هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، پرداخت شهریه (در صورت نیاز) و هزینه‌های بهداشت و سلامت یا همان هزینه‌های پزشکی اشاره کرد.

اما سوالی که در اینجا بوجود می‌آید این است که من چطور باید چنین چیزی را به دولت ثابت کنم؟

و آیا در صورتی که شغلی که در ایران دارم پاسخگوی چنین نیازهایی باشد و درآمد کافی داشته باشم می‌توانم اقدام به گرفتن این اقامت کنم؟ پاسخ به این سوال این است که برای اثبات تمکن مالی شما باید مدرکی از درآمد خود اعم از سود سپرده بانکی، سود سهامی که در بورس خریداری کرده‌اید، حقوق بازنشستگی، یا درآمد از اجاره دادن ملک و املاک خود را ارائه دهید. خب پس شغل منتفی است؟ معمولا بله.

در واقع مدارک شما نباید مربوط به حقوقی که دریافت می‌کنید باشد. دلیل آن هم ساده است. شغل فعلی شما تضمین مناسبی برای ثابت بودن درآمدتان نیست و اصلا شاید با مهاجرت به کشور نیوزلند آن را از دست بدهید.

بنابراین مدارک دال بر دریافت حقوق کافی از شغل فعلی‌تان احتمالا نمی‌تواند کمک اصلی شما در فرآیند دریافت اقامت با تمکن مالی باشد. ولی جنبه مثبت قضیه را هم ببینید.

این به این معناست که شما برای این نوع از اقامت نیاز به داشتن یا یافتن شغل در نیوزلند هم ندارید. میزان پول و درآمدی که از شما انتظار می‌رود بسته به شرایط شما و بسته به تعداد نفراتی که تحت حمایت شما هستند و با شما در نیوزلند زندگی خواهند کرد متفاوت خواهد بود. به شکل کلی، تعدادی از مدارک هست که به قطع به شما برای گرفتن این اقامت و تسریع در روند دریافت آن کمک‌کننده خواهند بود:

  • مدرک شناسایی، مثلا پاسپورت و … (که باید مدارک شما و در صورت لزوم مدارک خانواده باشد)
  • مدارک تحصیلی یا رزومه کاری یا هر دو
  • مدارک اصلی تمکن مالی از جمله فیش حقوق بازنشستگی، پرینت و اطلاعات حساب بانکی، سند مالکیت املاک و مستغلات و اجاره نامه، و …
  • بیمه سلامت و مدارکی که نشان دهد شما از پس هزینه‌های پزشکی خود برمی‌آیید
  • مدارک مربوط به تسلط شما در انگلیسی – البته برای ویزای تمکن مالی نیازی به اثبات تسلط در زبان انگلیسی ندارید، اما داشتن این مدارک می‌تواند امتیاز مثبتی برای شما محسوب شود

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که شرایط می‌توانند برای هر فرد متفاوت باشند و تماس با وبسایت رسمی Immigration New Zealand قبل از اقدام ایده بدی نیست تا بتوانید اطلاعات دقیق و مورد نیاز خود را بگیرید. همچنین توجه کنید که این نوع ویزا و اقامت برای افراد بازنشسته بسیار مفید است و به همین دلیل هم تحت عنوان اقامت بازنشستگی نیوزلند نیز شناخته می‌شود.

اقامت تمکن مالی نیوزلند

مزایای اقامت تمکن مالی نیوزلند

ما از شرایط این اقامت گفتیم، اما اصلا چرا باید به فکر این نوع از اقامت باشیم؟ چه مزایایی برای ما دارد؟

از اصلی‌ترین مزایای این اقامت می‌توان به این اشاره کرد که نیازی نیست شما سرمایه خود را به نیوزلند انتقال دهید و این خود به معنای ثبات بیشتر و ریسک کمتر برای شما و مالتان است. دیگر نکته ای که هست این است که در این نوع اققامت معمولا از شما مدرکی برای اثبات تسلط بر زبان انگلیسی خواسته نمی‌شود. نکته دیگر این است که این نوع اقامت محدودیت سنی ندارد و یکی از دلایلی که برای افراد بازنشسته نیز مناسب است همین است. در کل این اقامت در صورتی که شرایطش را داشته باشید یکی از بهترین روش های اقامت است. ضمنا در صورتی که بعد از دریافت اقامت یک ساله ۵ سال در نیوزلند زندگی و آن را تمدید کنید، می‌توانید اقامت دائم این کشور و در نهایت پاسپورت آن را دریافت کنید.

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. یادتان باشد که پروسه دریافت اقامت و مهاجرت به یک کشور دیگر می‌تواند پردردسر و حتی گیج کننده باشد و به همین دلیل توصیه می کنیم در این زمینه حتما با یک فرد حرفه‌ای مشورت کنید. مجموعه بین‌المللی تراست گلوبال با وکلا و کارشناسان مجرب و بسیار موفق در این زمینه در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: