وکیل در ترکیه

وکیل در ترکیه ؛ چگونه وکیل انتخاب کنیم ؟

چه کسی را می شود وکیل خواند ؟ آیا وکیل ایرانی در ترکیه وجود دارد ؟ آیا در ایران وکیل مهاجرت داریم ؟ در مورد چه مسائلی باید به وکیل در ترکیه مراجعه کرد ؟ قوانین وکالت در ترکیه چیست ؟ آیا برای مهاجرت به ترکیه باید با وکیل مشورت کرد ؟ آیا برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز به وکیل دارد ؟ در انتخاب وکیل در ترکیه باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

این ها بخشی از سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم و به شما عزیزان توضیح بدهیم که چقدر انتخاب وکیل مساله ای مهم و قابل اهمیت است و وقتی قرار است شما اینکار را در مورد کشور دیگری انجام دهید اهمیت آن دو چندان می شوید، پس با خواندن این نوشته و صرف تنها چند دقیقه به اطلاعات کامل در این زمینه آگاهی پیدا کنید.

چگونه میتوانم در کشور ترکیه وکیل شوم و پروانه وکالت دریافت کنم؟

در کشور ترکیه برای وکیل شدن در ابتدا باید شهروندی ترکیه را دارا باشید یا از طرق مختلف مانند سرمایه گذاری یا اجازه کار تابعیت ترکیه را اخذ کنید ،سپس باید فارغ التحصیل یک دوره کارشناسی چهارساله در دانشکده حقوق باشید.

هر فارغ التحصیل از دانشکده حقوق در صورت تمایل به کار به عنوان وکیل باید یک سال کارآموزی حقوق را بگذراند. به این گونه افراد «کارشناس حقوقی» می گویند. وکلای دادگستری باید شش ماه اول را در دادگاه های مختلف کارآموزی کنند و شش ماه دوم را با یک وکیل با پنج سال سابقه وکالت کار کنند.

شاغلین حقوقی که دوره کارآموزی را می گذرانند در کانون وکلا ثبت نام می کنند و از حقوق و اختیارات وکالت استفاده می کنند.پس از یک دوره کارآموزی به مدت یک سال، وکیل پروانه وکالت خود را دریافت نموده و کار خود را شروع می کند. در هر استان ترکیه یک کانون وکلا وجود دارد. وکلا فقط می توانند در یک استان در کانون وکلای دادگستری ثبت نام کرده و به کار او بپردازند.

بزرگترین کانون وکلای ترکیه در استان استانبول است. از آنجایی که استقلال برای وکلا حیاتی است، رابطه کانون های وکلا و وکلا یک رابطه مافوق و زیردست نیست.

کانون های وکلا تلاش می کنند تا همبستگی حرفه ای بین وکلا را فراهم کنند، از حقوق وکلا حمایت کنند و اطمینان حاصل کنند که وکلا وظایف خود را مطابق با وظایف خود انجام می دهند.

ما در تراست گلوبال با بهره گیری از دپارتمان های مختلف مشاوره ،تحصیلی ،امور حقوقی و …صفرتاصد این امر را برای شفافیت ،سرعت و سهولت در کنار شما خواهیم بود.

جاذبه های طبیعی ترکیه

به چه کسی وکیل می گویند ؟

وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند. این فرد متعهد می شود که در تمامی مسائل حقوقی شما همراه تان باشد و در انجام کار های کوشا باشد. در قانون جمهوری اسلامی وکیل دادگستری بعد از به پایان رساندن تحصیلات دانشگاهی، با شرکت در آزمون وکالت و گذراندن ۱۸ ماه کارآموزی موفق به اخذ پروانه وکالت از کانون وکلاء دادگسترى مى شود.

هزینه های زندگی در شهر برلین

 

نکته مهم و حائز اهمیت این است که هر شخصی که خود را وکیل خطاب کند عکسی با مشخصات زیر باید داشته باشد.

برخی از اصول حرفه وکالت

  • وکالت و شفافیت

یک وکیل باید در مسیر حرفه خود شفاف باشد و موکل خود را در جریان تمام مراحل فعالیت خود قرار دهد. در صورت درخواست موکل، وکیل باید یک نسخه از اسناد موجود در پرونده را ارائه دهد. همچنین وکیل باید موکل خود را از نتایج احتمالی پرونده و همچنین نظر حقوقی خود در مورد روند پرونده مطلع کند.

  • رازداری الزام وکیل

    یک وکیل باید هر گونه اطلاعات در مورد موکل را محرمانه نگه دارد. حرفه وکالت مبتنی بر اعتماد متقابل است. بنابراین، وکیل باید تمام جزئیات پرونده ای که به او اطلاع داده شده را مخفی نگه دارد. تعهد محرمانه بودن وکیل شامل امتناع از شهادت علیه موکل خود نیز می شود. تعهد محرمانه بودن برای وکلا بی نهایت است. حتی او از شغل خود استعفا می دهد، وکیل نمی تواند اطلاعات مربوط به موکل را افشا کند.

  • وکیل طرف یک پرونده نیست

    وکیل کسی نیست که طرف دعوی باشد. وکیل ضمن وکالت از موکل خود معیارهای قانونی و ادب را در نظر می گیرد.
    از چنین نگرش هایی که باعث شود او به عنوان یکی از طرفین پرونده تلقی شود، اجتناب می کند. وکلا وظیفه قانونی دفاع را انجام می دهند.
    وکیل باید از سخنان و اعمالی که شامل دفاع نمی شود خودداری کند. وکیل باید خود را از دعوا و درگیری بین طرفین به دلیل پرونده خارج کند. بنابراین، او ممکن است عینی باشد و احتمال بیشتری دارد که پرونده را حل کند.

وکیل در ترکیه

مواردی که شما نیازمند وکیل در ترکیه هستید:

  •   مهاجرت به ترکیه :
    ر پروسه مهاجرت به ترکیه ممکن است شما به وکیل نیاز پیدا کنید. حال ممکن است مثلا این نیاز در اخذ ویزای مهاجرتی باشد (که وکیل می تواند در رابطه با نحوه انجام این کار و مدارک مورد نیاز آن به شما کمک کند)، یا در موارد دیگری از جمله خرید ملک و استخدام و …
  •  اخذ شهروندی ترکیه :
    در این رابطه نیز در صورتی که 5 سال است در ترکیه با اجازه کار و پرداخت حق بیمه زندگی می کنید و یا اقامت شما براساس خرید ملک بوده و خروجی بیش از مدت قانونی نداشتید و تمام شرایط مورد نیاز برای شهروندی ترکیه را دارید، در ظاهر نیازی به وکیل نخواهد بود اما ممکن است شما نیاز به دانستن برخی از تغییرات یا بخشنامه های قانونی روز که از آن بیخبر هستید و یا با مسائل حقوقی که سد راهتان می شود برخورد کنید در این صورت باید حتما از یک وکیل دادگستری کشور ترکیه کمک بگیرید.
    حال سوالی که پیش می آید این است که آیا برای اخذ شهروندی ترکیه می توانم از یک وکیل مهاجرتی خارجی کمک بگیرم؟ جواب”خیر”است.
    زیرا وکیل در ترکیه تعریف دارد و اولین شرط آن شهروند بودن است ،دوم اینکه باید دوره چهارساله کارشناسی حقوق در ترکیه را گذرانده باشد ،سوم اینکه باید دوره کارآموزی وکالت را دیده باشد تا موفق به اخذ پروانه وکالت از کانون وکلای ترکیه که (بارو) نامیده میشود را دریافت کرده باشد ،البته در صورتی وکیل ، خارجی باشد مانعی ندارد که موفق به اخذ شهروندی ترکیه شده و مراحل اشاره شده فوق را گذرانده باشد یا موسسه مشاوره خارجی و مهاجرتی مخاطب شما باشد که وکیل ترک در استخدام آن باشد که باید مدارک و تاییدیه های لازم از دولت ترکیه را داشته باشد. به هر صورت، شاید بتوان گفت مهمترین چیز این است که وکیل شما دارای مجوز های لازم و تجربه کافی در این زمینه باشد و قبل تر به افراد زیادی در این زمینه کمک کرده باشد.
  • خرید ملک در ترکیه :
    شاید این سوال پیش بیاید که وکیل در این زمینه چه کمکی می تواند به من بکند؟
  • اولین مورد مشاوره وکیل در تهیه و تایید مدارک  بررسی آنهاست. در چنین معامله ای نیاز به ترجمه و تایید مدارک مختلفی از جمله پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر،و مدارک ثبتی دیگر خواهد بود.
  • قوانین و مقررات می توانند گاها برای شما گیج کننده یا دست و پا گیر باشند، و با وجود وکیل این موانع مرتفع شده و مثلا وکیل می تواند به شما در مسائل مرتبط با محدودیت های خرید ملک در مناطق مختلف ترکیه برای خارجیها و همچنین استعلام و تایید ملک در سامانه ثبت املاک یاری دهد.
  • در نهایت در خود پروسه انجام معامله و مخصوصا بحث پرداخت وکیل می تواند کمک کننده باشد: از انتقال پول گرفته،درج نکات حقوقی در حواله بانکی تا پرداخت مالیات و بقیه موارد مربوط به هزینه ها.

وکیل در ترکیه

  • ثبت شرکت در ترکیه :

    با توجه به این که فرآیند ثبت شرکت در ترکیه به خصوص برای ایرانیها می تواند پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد، وکیل  برای ثبت شرکت بسیار کمک کننده خواهد بود. اول از همه، او می تواند به شما در انتخاب نوع شرکتتان کمک کند؛ چرا که این کار باید با دیدی آینده نگرانه انجام شود (شاید شرکت شما شرکت شخصی ،با مسئولیت محدود، یا سهامی باشد). در وهله بعد او می تواند در تهیه مدارک مختلف نیز به شما کمک کند. همچنین وکیل می تواند خود پروسه ثبت شرکت (از پر کردن فرم ها تا بقیه موارد قانونی) را برای شما بسیار آسان تر کند. در نهایت، شما برای رفع و رجوع کردن مسائل مالیاتی نیاز به یک وکیل و حسابدار رسمی کشور ترکیه حرفه ای خواهید داشت.
  • طرح و پیگیری انواع دعاوی حقوقی و کیفری :

    وکیل می تواند به عنوان نماینده شما در دادگاه های ترکیه حضور پیدا کند. او همچنین می تواند پروسه ترجمه و ارائه مدارک را تسریع کند. اما علاوه بر دفاع از حقوق شما (حقوق فردی، حقوق ملکی و …) و دیگر مواردی که گفته شد، شاید مهمترین کاری که وکیل می تواند بکند مشاوره به شما در خصوص نحوه تنظیم شکایت، مذاکره با طرف مقابل و دفاع در دادگاه باشد.
  • ازدواج در ترکیه :
    همانند بقیه مواردی که گفتیم در اینجا نیز وکیل می تواند در فرآیندهای مختلف مثل ترجمه و تهیه مدارک مورد نیاز (احراز هویت، وضعیت تاهل و …) ، مشاوره حقوقی (قوانین ازدواج، حقوق و تعهدات دو طرف، و …) ، و در نهایت ثبت ازدواج بسیار موثر باشد

چرا به وکیل نیاز داریم ؟

امروزه مشاهده می کنیم که در کشور های مختلف هر خانواده یک وکیل دارد تا در موارد مختلف آنها را راهنمایی و همراهی کند. اما متاسفانه در بین ما ایرانیان به خاطر دخالت افراد غیر متخصص و مشاوره دادن های غلط و گمراه کننده، میزان مراجعه افراد به وکیل برای امور مختلف از جمله مهاجرت کمتر از حد مطلوب است. حال وقتی شما در ترکیه به سر می برید یا قصد رفتن به آن کشور را دارید باید بدانید که اگر به قوانین کشور  ترکیه آگاه نباشید ممکن از متحمل خسارت های جبران ناپذیری بشوید. با توجه به تغییرات جدید قوانین مهاجرت و مسائلی که به تازه واردان مربوط می شود شما قطعا به وکیل در ترکیه احتیاج پیدا می کنید، فردی توانا و با سابقه که بتواند بهترین مشاوره را در مسائل مختلف ارائه دهد.

مواردی که شما نیازمند وکیل در ترکیه هستید :

  • مهاجرت به ترکیه
  • اخذ شهروندی ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه
  • ثبت شرکت در ترکیه
  • طرح و پیگیری انواع دعاوی حقوقی و کیفری
  • ازدواج در ترکیه

وکیل در ترکیه

قوانین ترکیه در زمینه وکالت

باید بدانید که شرایط گرفتن وکیل در ترکیه مشابه ایران است با داشتن کمی اختلاف در بعضی از موارد که مهمترین آنها را برای شما ذکر می کنیم. شرایط اخذ پروانه وکلات در ترکیه مثل قوانین جمهوری اسلامی ایران است با این تفاوت که دوره کارآموزی در این کشور دو سال می باشد، محدودیتی برای تعداد وکلا در حوزه های مختلف در ترکیه وجود ندارد و وکلا در ترکیه تقاضای پروانه وکالت خود را به کانون می دهند و پس از تکمیل پرونده فرد متقاضی اگر تقاضا قبول شود دوران کارآموزی شروع می شود.

وکالت تسخیری در ترکیه

وکالت تسخیری در ترکیه مجانی و بدون هیچ پیش شرطی انجام می شود اما چون تعداد دعاوی جزائی زیاد نیست و شمار وکیل در استانبول و آنکارا هم به میزان تعداد دادگاه ها و پرونده های موجود هست بنابراین به هر وکیل دادگستری ترکیه در مدت یک سال، نهایتا یک یا پرونده تسخیری رجوع داده می شود، که البته این مساله برای وکلا در ترکیه مشکلی ایجاد نمی کند.

حق الوکاله وکیل در ترکیه

بر اساس ماده ۱۶۸ قانون وکیل می تواند با موافقت و تایید موکلش هر مدل قرارداد در مورد با حق الوکاله خود با موکل خود منعقد کند اما در غیر این صورت طرفین مجبورند از تعرفه های مصوب کانون وکلای ترکیه استفاده کنند. همچنین در ماده ۱۷۱ قانون ذکر شده اگر موکل  اقساط حق الوکاله را به وکیل خود پرداخت نکند وکیل می تواند از وکالت موکلش استعفا دهد و موکل حق پس گرفتن آنچه تا آن زمان پرداخت کرده است را ندارد. پس حتما مد نظر داشته باشید که اگر وکیل در ترکیه گرفتید نسبت به پرداخت اقساط حق الوکاله اش جدی باشید.

 

در انتخاب وکیل در ترکیه باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم ؟

اول از همه باید تمام تلاش خود را بکنید به افرادی مراجعه کنید که تمامی مدارک و جواز مورد نیاز در این زمینه را دارند، چرا که این روزها افرادی سودجو با وکیل و مشاور خواندن خود، متقاضیان در این زمینه گمراه و بعضا متحمل هزینه های جبران ناپذیری می کنند.

مساله بعدی که باید به آن توجه کنید آن است که مجموعه ای که از آن ها خدمات حقوقی می گیرید چقدر تجربه دارند و متعبر هستند، ممکن است شما کار شما انجام شود اما با هزینه ای بالا و در زمان زیاد، پس شما باید به افرادی رجوع کنید که سال ها در این زمنیه تجربه دارند و می توانند به شما تضمین دهند که کار شما را با موفقیت به پایان می برند.

نکته پایانی این است در این روز ها وکالت کاری سخت و حرفه ای است و نیازمند تجربه و تلاش زیادی می باشد، پس در انتخاب وکیل در ترکیه سخت گیر باشید اما  اگر بعد از انتخاب تان به او اعتماد کنید، رو راست باشید، بیهوده مانع کار ها نشوید و در پرداخت حق الوکاله هم خوش قول باشید و  به عهد خود عمل کنید.

ارزش پاسپورت ترکیه

باید بدانید که با ارزشی که پاسپورت ترکیه دارد می توانید پس از دریافت آن به مزایای شهروندی ترکیه دست پیدا کنید. یکی از مزایای بزرگ پاسپورت ترکیه، داشتن سفری آسان به کشورهای مختلف دنیا می باشد که برخی از آن ها بدون نیاز به ویزا و بعضی از آن ها تنها با ویزای فرودگاه هم در فرودگاه مقصد قابل سفر کردن می باشد.

از دیگر مزایای پاسپورت ترکیه می توان به این موارد اشاره داشت

  • به صورت نامحدود می توانید در این کشور کار کنید و بیمه دریافت کنید
  • امکان داشتن تراکنش هایی دلاری و بین المللی در ترکیه
  • استفاده از ویزا و اقامت های خاص مانند ای بی تو
  • دریافت وام بانکی در ترکیه
  • امکان داشتن شغل های ممنوعه برای اتباع خارجی مانند وکالت
  • دارا بودن راهی ساده برای داشتن ویزای کشورهای مختلف
  • ورود و خروج از بعضی کشورها تنها با داشتن کارت ملی ترکیه و حتی بدون نیاز به پاسپورت و برخی دیگر از ویژگی ها که داشتن شهروندی ترکیه را به امری جذاب تبدیل کرده است

 

چه تفاوتی میان اقامت دائم و شهروندی ترکیه وجود دارد؟

اگر اقامتی دائم در کشور ترکیه داشته باشید تنها این امکان برای فرد برقرار است که بتوانید بدون نیازی به ویزا در کشور ترکیه اقامت پیدا کنید اما در انجام برخی امور اداری، تحصیلی و تجاری با محدودیت مواجه خواهید شد. اما با داشتن شهروندی ترکیه، فرد همانند تمامی ترک زبان ها در ترکیه از حقوق شهروندی و بسیاری مزایا که در بخش قبل گفته شد برخوردار خواهد شد.

اما در مقابل، شهروند ترکیه می تواند بدون هیچ محدودیت زمانی در ترکیه حضور داشته باشد و نیازی به اقامت توریستی نخواهد داشت زیرا در نوع اقامت توریستی برای گرفتن اقامت دائم، فرد باید 8 سال به صورت پیوسته در کشور ترکیه حضور داشته باشد و به مدت طولانی حق خروج از کشور را ندارد.

همچنین دقت داشته باشید که در کشور ترکیه باید فرد مجوز کار را داشته باشد یا همان اقامت کاری مربوطه را کسب کند. ثبت شرکت در ترکیه نیز نیاز به شهروندی ترکیه دارد. با داشتن اقامت دائم، فرد مجوز کار در ترکیه را نخواهد داشت و تنها مفهوم این اقامت دائم، همان اقامت دائمی است و نه امتیازات یک فرد شهروند.

 

وکیل در ترکیه

 

قوانین جدید اخذ شهروندی ترکیه

طبق قانون جدیدی که دولت ترکیه گذاشته است شهروندی ترکیه در زمینه سرمایه گذاری در این کشور از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار تغییر پیدا کرده است و افزایش وجه داشته است. روش های مختلفی هم برای این سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است مانند شروع یک کسب و کار جدید، کارآفرین شدن، اشتغال زایی، سپرده بانکی و یا خرید سهام و اوراق می تواند از بهترین راه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه باشد. البته کشور ترکیه روز به روز قوانین را بروز تر می کند و روش های سرمایه گذاری در این کشور را برای اتباع خارجی تغییر خواهد داد.

 

دریافت شهروندى تركيه

افرادی که بتوانند ملکی به ارزش چهارصد هزار دلار در ترکیه خریداری کنند باید تعهد دهند که به مدت سه سال این خانه را به فروش نمی رسانند و سپس این امکان به آن ها داده می شود تا بتوانند درخواست شهروندی ترکیه را بدهند و سپس در کمتر از چهارماه تابعیت ترکیه به آن ها داده خواهد شد. تنها نکته ای که وجود دارد این است که قبل از درخواست تابعیت ترکیه برای برای فردی از اعضای خانواده که سند ملکی به نام اوست مانند سرپرست خانواده، اقامت استثنائی ترکیه درخواست شود.

 

دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک تجاری

جالب است بدانید که برای دریافت شهروندی ترکیه نیازی نیست حتما ملک شما از نوع مسکونی باشد و می توانید ملک خود را از نوع اداری نیز خریداری کنید. اگر شما ملک موردنظرتان از نوع تجاری است و آن را نیاز دارید باید بدانید که دولت ترکیه مشکلی برای ارائه شهروندی به این نوع ملک ها ندارد اما تنها نکته ای که وجود دارد این است که بهای تمامی ملک های تجاری و اداری شما در سطح شهر باید مجموعا ارزشی بالای 400 هزار دلار داشته باشد تا بتوانید از شهروندی ترکیه بهره مند شوید.

نکته ای دیگر که با خرید ملک های تجاری باید بدانید، این است که بیشتر ملک های تجاری که در ترکیه هستند معمولا مانند ملک های مسکونی به فروش نمی روند و اگر برای درآمد حاصله از آن تنها اجاره دادن یا سرمایه گذاری روی آن را در نظر گرفته باشید، نمی توانید به آن ارقام موردنظر خود برسید و یا شاید حتی متحمل ضرر شوید. در زمانی که می خواهید ملکی تجاری را خریداری کنید بهتر آن است که از موسسه ها و کارشناسان مخصوص این کار مشورت بگیرید تا بتوانید یک سرمایه گذاری درست را انجام دهید.

 

نکات خرید ملک اقساطی برای دریافت شهروندی ترکیه

همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح دادیم، باید برای دریافت شهروندی ترکیه در بخش املاک و مستغلات ترکیه حداقل سرمایه گذاری 400 هزار دلاری داشته باشید. اما اگر پول کم دارید دو روش برای خرید ملک اقساطی هم می توانیم به شما پیشنهاد دهیم:

اگر 50 درصد از این 400 هزار دلار را برای خانه داشته باشید یعنی 200 هزار دلار نقد داشته باشید می توانید این مبلغ را پرداخت کنید و سپس این خانه را در رهن بانک بگذارید و سپس این شهروندی را از دولت ترکیه درخواست نمایید. در روش دوم هم می توانید با صحبتی که با سازنده ملک می کنید در ازای برخی مدارک که در نوتر آن ها تایید می شوند، سند ملکی را به نام خود منتقل کنید. سپس این 400 هزار دلار در رهن بانک قرار گیرد تا بتوانید شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.

نکته ای که وجود دارد این است که کشور ترکیه به هیچ وجه به اتباع خارجی وامی نمی دهد و این وام های بانکی تنها توافقی بین شما و سازنده می باشد که به نام سازنده خواهد بود که به شما انتقال داده می شود و در این صورت توانسته اید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. اگر سازنده قبول نکند که این وام ها را به شما منتقل نماید و ملکی که 400 هزار دلار قیمت دارد را بخواهید به صورت قسطی پرداخت نمایید و کمی از این مبلغ را به حساب سازنده واریز نمایید و بخواهید طی یک یا دو سال براساس توافق این مبلغ را کامل کنید، در این صورت سندی به نام شما منتقل نخواهد شد و باید تا پایان تمام شدن اقساط و منتقل شدن سند صبر داشته باشید تا بتوانید درخواست شهروندی دهید.

 

شهروندی و اقامت در مورد فرزندی که در ترکیه متولد شود

امروزه بسیار این موضوع رواج پیدا کرده است که افراد می خواهند از طریق تولد، اخذ اقامت و شهروندی خود را داشته باشند و این تابعیت را از کشور مقابل دریافت نمایند. بیشتر کشورها همچون ترکیه این موضوع را به رسمیت شناخته اند و اگر فرزندی در کشور ترکیه به دنیا بیاید، باید یکی از دو والیدن دارای اقامت یا تابعیت کشور ترکیه باشد که در این صورت فرزند نیز می تواند شناسنامه ترکی خود را دریافت کند و از تمامی امکانات شهروندی ترکیه برخوردار شود.

یک نوزاد که از پدری خارجی و مادری ترک متولد شود می تواند تابعیت ترکی خود را دریافت کند و یک شهروند ترک از آن پس محسوب خواهد شد. اگر هم پدر، ترک باشد و مادر خارجی باز هم فرزند متولد شده می تواند شناسنامه ترکی خود را داشته باشد و مانعی وجود نخواهد داشت.

سفارت خانه و کنسولگری ها شرایطی مجزا برای ثبت کودکی که تازه متولد شده است دارند و افراد برای دریافت شناسنامه و پاسپورت کودک خود باید به سفارت خانه و کنسولگری مربوط به کشور خود مراجعه کنند و تمامی هزینه های مربوط به دریافت پاسپورت و شناسنامه را برای اقامت کودک به پلیس پرداخت کرده و مراجعه نمایند.

 

درج نام زن و شوهر در سند ملکی برای دریافت شهروندی ترکیه

برای اینکه شهروندی از طریق سرمایه گذاری روی ملک دریافت شود همینکه سند ملکی به نام یکی از زوجین باشد کافیست. چه زن و چه مرد، در صورتی که سند به نامشان باشد می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود با ارائه مدارک، شهروندی ترکیه را دریافت نمایند و شرکت تراست گلوبال نیز در این روند می تواند کمکتان کند و تنها با یک بار حضور پیدا کردن در ترکیه یا حتی حضور در سفارت ترکیه که در تهران است، یک وکالتنامه تنظیم کنید و به وکلای این شرکت وکالت دهید و تا روزی که شهروندی خود را دریافت می کنید و پاسپورت و کارت شناسایی شما حاضر می شود، می توانید در خارج از ترکیه باشید.

 

دریافت شهروندی مجدد در ترکیه روی یک ملک

اگر افرادی روی یک ملک از طریق خرید آن توانسته باشند شهروندی خود را دریافت کنند پس از سه سال نمی توانند دیگر از این ملک برای اهداف شهروندی ترکیه استفاده کنند. این ملک دیگر نمی تواند طی این سه سال با هدف اخد شهروندی به یک فرد ایرانی انتقال پیدا کند و نکته دیگر این است که فردی ایرانی نمی تواند روی آن ملک، دوباره دریافت شهروندی کند و باید این ملک به یک تبعه ترک در ابتدا انتقال داده شود و سپس به فردی ایرانی برای هدف شهروندی انتقال داده شود.

 

اقامت و شهروندی فرزندان زیر 18 سال در صورت جداشدن والدین

در صورتی که والدین فرزندی خردسال یا زیر 18 سال داشته و از هم جدا شده باشند و حضانت به عهده یکی از والدین قرار گیرد آن کودک می تواند برای خود امکان اخذ اقامت یا شهروندی ترکیه را داشته باشد. اما برای این موضوع باید مدارکی در دست خانواده باشد که ثابت شود همسر، کاملا با این موضوع موافق است که با فرزند خود زندگی نمی کند و همچنین تمامی مدارک طلاق و ازدواج باید در دادگاه حاضر باشد.

به همین دلیل باید مدارک در ایران تهیه شده و سپس به ترکیه آورده شود، به طور کلی این مدارک شامل: مدارک ازدواج و طلاق می باشد که باید یا در ایران یا در ترکیه به زبان ترکی ترجمه شده باشند و همچنین یک موافقتنامه از طرف والدین باید باشد که در نوتر تنظیم شده است. البته این موافقتنامه اگر در ایران آماده شود باید دقت داشته باشید که به تمامی زوایای اقامت، شهروندی و تحصیلی و … فرد اشاره شود و توسط دادگاه مورد تایید و صحت قرار گیرد. چون باید بدانید موافقت نامه هایی که به صورت وکالتی شکل می گیرند در هنگام دریافت اقامت یا شهروندی در آخر در اداره مهاجرت با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

 

اگر در زمان دریافت شهروندی ترکیه، طلاق اتفاق بیفتد راه حل چیست؟

افرادی که در حین پروسه اخد شهروندی باشند و مدارکی را جهت اخذ شهروندی نیز ارسال کرده باشند، تا زمانی که مدارک طلاق را به دولت ترکیه ارائه ندهند، دولت ترکیه هیچ اطلاعی از این اتفاق ندارد و پروسه دریافت شهروندی نیز به قوت خود باقی است و تا لحظه ای که شهروندی را دریافت کنند و به اداره نفوس مراجعه کنند همچنان زن و شوهر هستند و تبعاتی هم در زمان تقسیم ارث و پرونده شهروندی خواهند داشت چون پرونده نزد دولت ترکیه می ماند.

پس راه درست این است که پس از اینکه پروسه طلاق انجام شد به سرعت این اتفاق به اداره ویژه اطلاع داده شود و ضمن اینکه درخواست خود را اعلام می دارید ممکن است لازم باشد پرونده تان دوباره از اول پیگیری شود. شما باید درخواستی به اداره ویژه بزنید و در آن توضیح دهید که هنگامی که درخواست شهروندی کردید متاهل بودید و در حال حاضر از یکدیگر جدا شده اید و مدارک طلاق هم روی این درخواست باید ارائه دهید

 

رای مدارک طلاق هم باید آن مدارکی که از ایران جهت طلاق اخذ کرده اید دریافت کرده و سپس از طریق کنسولگری ایران در استانبول یا از طریق سفارت ایران در آنکارا به تایید رسانده و آن طلاقنامه را ترجمه کنید و پس از اینکه آن را به تاییدیه فرمانداری محل سکونت خود رساندید می توانید به اداره ویژه ارائه نمایید. در این صورت متقاضی اصلی، شهروندی ترکیه خود را کسب می کند و همسر آن که به تبعیت از همسر خود تابعیت را کسب کرده بود، شهروندی خود را از دست داده و دیگر شهروند ترکیه نخواهد بود.

نکاتی جهت دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک تجاری

جالب است بدانید که برای دریافت شهروندی ترکیه نیازی نیست حتما ملک شما از نوع مسکونی باشد و می توانید ملک خود را از نوع اداری نیز خریداری کنید. اگر شما ملک موردنظرتان از نوع تجاری است و آن را نیاز دارید باید بدانید که دولت ترکیه مشکلی برای ارائه شهروندی به این نوع ملک ها ندارد اما تنها نکته ای که وجود دارد این است که بهای تمامی ملک های تجاری و اداری شما در سطح شهر باید مجموعا ارزشی بالای 400 هزار دلار داشته باشد تا بتوانید از شهروندی ترکیه بهره مند شوید.

نکته ای دیگر که با خرید ملک های تجاری باید بدانید، این است که بیشتر ملک های تجاری که در ترکیه هستند معمولا مانند ملک های مسکونی به فروش نمی روند و اگر برای درآمد حاصله از آن تنها اجاره دادن یا سرمایه گذاری روی آن را در نظر گرفته باشید، نمی توانید به آن ارقام موردنظر خود برسید و یا شاید حتی متحمل ضرر شوید. در زمانی که می خواهید ملکی تجاری را خریداری کنید بهتر آن است که از موسسه ها و کارشناسان مخصوص این کار مشورت بگیرید تا بتوانید یک سرمایه گذاری درست را انجام دهید.

نکات خرید ملک اقساطی برای دریافت شهروندی ترکیه

همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح دادیم، باید برای دریافت شهروندی ترکیه در بخش املاک و مستغلات ترکیه حداقل سرمایه گذاری 400 هزار دلاری داشته باشید. اما اگر پول کم دارید دو روش برای خرید ملک اقساطی هم می توانیم به شما پیشنهاد دهیم:

اگر 50 درصد از این 400 هزار دلار را برای خانه داشته باشید یعنی 200 هزار دلار نقد داشته باشید می توانید این مبلغ را پرداخت کنید و سپس این خانه را در رهن بانک بگذارید و سپس این شهروندی را از دولت ترکیه درخواست نمایید. در روش دوم هم می توانید با صحبتی که با سازنده ملک می کنید در ازای برخی مدارک که در نوتر آن ها تایید می شوند، سند ملکی را به نام خود منتقل کنید. سپس این 400 هزار دلار در رهن بانک قرار گیرد تا بتوانید شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.

نکته ای که وجود دارد این است که کشور ترکیه به هیچ وجه به اتباع خارجی وامی نمی دهد و این وام های بانکی تنها توافقی بین شما و سازنده می باشد که به نام سازنده خواهد بود که به شما انتقال داده می شود و در این صورت توانسته اید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. اگر سازنده قبول نکند که این وام ها را به شما منتقل نماید و ملکی که 400 هزار دلار قیمت دارد را بخواهید به صورت قسطی پرداخت نمایید و کمی از این مبلغ را به حساب سازنده واریز نمایید و بخواهید طی یک یا دو سال براساس توافق این مبلغ را کامل کنید، در این صورت سندی به نام شما منتقل نخواهد شد و باید تا پایان تمام شدن اقساط و منتقل شدن سند صبر داشته باشید تا بتوانید درخواست شهروندی دهید.

نکاتی مهم برای خرید ملک دست دوم و دریافت شهروندی ترکیه

اگر ملکی در کشور ترکیه داشته باشید و بخواهید آن را به فروش برسانید، باید به دولت ترکیه، مالیات بردرآمد بپردازید به این صورت که اگر این خانه را یک سال پیش با قیمت 500 هزار لیر خریداری کرده باشید و هنگام فروش مشخص شود که این ملک گران تر شده است باید روی این مقدار سودی که در سند مشخص است، مالیات بردرآمد پرداخت کنید.

افراد به همین منظور تمام سعی خود را می کنند که در هنگام فروش ملک، قیمت خانه را تا جای ممکن پایین نشان دهند تا فرار مالیاتی داشته باشند و سپس بقیه پول را به صورت دستی و توافقی از خریدار دریافت کنند. این کار با اینکه خلاف قوانین است، اما بسیار در بین مردم ترکیه رواج دارد اما در صورتی که دولت ترکیه از این مسئله آگاه شود، جریمه ای سنگین برای افراد خواهد داشت.

اگر فردی خارجی بخواهد با خرید ملکی دست دوم اقامت و شهروندی خود را دریافت کند باید قیمت اصلی ملک را در سند نشان دهد یا مالیات را قبول کند که خودش پرداخت نماید. این اتفاق زمانی می افتد که خریدار قبول نکند که قیمت واقعی ملک در سند قید شود یا صاحب ملک بیش از 5 سال در آن زندگی کرده باشد که تنها در اینصورت می توان بدون هیچ مشکلی قیمت اصلی ملک را در سند قید کرد.

 

آیا الزامی به خرید ملک مسکونی یا غیرمسکونی برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد؟

افرادی که قصد دریافت شهروندی کشور ترکیه را دارند نیازی نیست حتما ملاک خود را از خرید خانه روی مسکونی بودن آن قرار دهند و این معیاری برای شروع معامله نیست. اگر فردی قصد اقامت یا شهروندی ترکیه را داشته باشد می تواند ملکی اداری، مسکونی و تجاری را خریداری کند. اما اگر فرد قصدش اقامت با هدف خرید ملک باشد، باید تاپو مسکونی داشته و سندی که دارند باید از نوع ملکی مسکونی باشد.

نکته مهم همین ظرافت ها می باشد زیرا باید بدانید تنها اسکان داشتن برای اقامت مهم نیست و با یک ملک تجاری نمی تواند برای ماندن در ترکیه، اقامت دریافت کرد اما از همین ملک تجاری می توان برای شهروندی ترکیه استفاده نمود. در مورد خرید زمین و دریافت سند زمین هم باید بدانید به طور کلی فروش زمین یا همان آرسا به افراد خارجی امکان پذیر نیست و با داشتن این سند ها امکانی برای دریافت اقامت وجود ندارد اما با همان می توان شهروندی دریافت کرد.

 

دریافت شهروندی و اقامت برای زوج ها از طریق خرید ملک در ترکیه

سرپرست یک خانواده اگر برنامه ای برای خرید یک ملک در کشور ترکیه دارد می تواند به راحتی درصدی از ملک را به نام همسر خود کند و به راحتی می توان در ادامه برای خودشان و دیگر اعضای خانواده اقامت ترکیه را اخذ نمود. سپس اگر ملک هایی که در ادامه و در طی زمان می خرند ارزششان روی هم توانست به 400 هزار دلار برسد، این امکان به وجود می آید که برای کل اعضای خانواده شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

در زمان خرید ملک باید دقت شود که به میزان سهم خود باید به حساب فروشنده انتقال پول انجام شود یعنی در زمان خرید ملک به ازای میزان درصد مالکیت خود از خانه به حساب فروشنده واریزی داشته باشند و این میزان پرداخت وجه با میزان بهای کارشناسی و دیگر موارد در هنگام دریافت شهروندی مورد مقایسه قرار خواهد گرفت.

شهروندی و اقامت در مورد فرزندی که در ترکیه متولد شود

امروزه بسیار این موضوع رواج پیدا کرده است که افراد می خواهند از طریق تولد، اخذ اقامت و شهروندی خود را داشته باشند و این تابعیت را از کشور مقابل دریافت نمایند. بیشتر کشورها همچون ترکیه این موضوع را به رسمیت شناخته اند و اگر فرزندی در کشور ترکیه به دنیا بیاید، باید یکی از دو والیدن دارای اقامت یا تابعیت کشور ترکیه باشد که در این صورت فرزند نیز می تواند شناسنامه ترکی خود را دریافت کند و از تمامی امکانات شهروندی ترکیه برخوردار شود.

یک نوزاد که از پدری خارجی و مادری ترک متولد شود می تواند تابعیت ترکی خود را دریافت کند و یک شهروند ترک از آن پس محسوب خواهد شد. اگر هم پدر، ترک باشد و مادر خارجی باز هم فرزند متولد شده می تواند شناسنامه ترکی خود را داشته باشد و مانعی وجود نخواهد داشت.

سفارت خانه و کنسولگری ها شرایطی مجزا برای ثبت کودکی که تازه متولد شده است دارند و افراد برای دریافت شناسنامه و پاسپورت کودک خود باید به سفارت خانه و کنسولگری مربوط به کشور خود مراجعه کنند و تمامی هزینه های مربوط به دریافت پاسپورت و شناسنامه را برای اقامت کودک به پلیس پرداخت کرده و مراجعه نمایند.

دریافت شهروندی مجدد در ترکیه روی یک ملک

اگر افرادی روی یک ملک از طریق خرید آن توانسته باشند شهروندی خود را دریافت کنند پس از سه سال نمی توانند دیگر از این ملک برای اهداف شهروندی ترکیه استفاده کنند. این ملک دیگر نمی تواند طی این سه سال با هدف اخد شهروندی به یک فرد ایرانی انتقال پیدا کند و نکته دیگر این است که فردی ایرانی نمی تواند روی آن ملک، دوباره دریافت شهروندی کند و باید این ملک به یک تبعه ترک در ابتدا انتقال داده شود و سپس به فردی ایرانی برای هدف شهروندی انتقال داده شود.

 

درج نام زن و شوهر در سند ملکی برای دریافت شهروندی ترکیه

برای اینکه شهروندی از طریق سرمایه گذاری روی ملک دریافت شود همینکه سند ملکی به نام یکی از زوجین باشد کافیست. چه زن و چه مرد، در صورتی که سند به نامشان باشد می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود با ارائه مدارک، شهروندی ترکیه را دریافت نمایند و شرکت گلوبال کادرو نیز در این روند می تواند کمکتان کند و تنها با یک بار حضور پیدا کردن در ترکیه یا حتی حضور در سفارت ترکیه که در تهران است، یک وکالتنامه تنظیم کنید و به وکلای این شرکت وکالت دهید و تا روزی که شهروندی خود را دریافت می کنید و پاسپورت و کارت شناسایی شما حاضر می شود، می توانید در خارج از ترکیه باشید.

امکان عوض کردن نام پس از دریافت شهروندی ترکیه

وقتی شهروندی ترکیه را دریافت می کنید یکی از مزایایی که در اختیار افراد قرار می گیرد، امکان تغییر نام و نام خانوادگی می باشد و حتی در زمان ثبت درخواست شهروندی، آن فرد به کلی می تواند نام و نام خانوادگی جدیدی را برای خود انتخاب کند و به اداره ای که پاسپورت را صادر می کند، ارائه دهد تا پاسپورت به نام جدید صادر شود و به همین صورت نام فرزندان خود را نیز متناسب با کشوری که در آن شهروندی را اخذ نموده تعویض نماید.

امکان تغییردادن نام خانوادگی همسر پس از دریافت شهروندی کشور ترکیه

خانم هایی که موفق شوند از کشور ترکیه، پاسپورت آن را دریافت کنند، می توانند پس از ازدواجشان نام خانوادگی همسر خود را به همراه نام خانوادگی خود داشته باشند و نیازی نیست که نام خانوادگی خود را حذف کنند. در این پروسه هیچ اجباری نیست و چه مرد و چه زن می توانند نام و نام خانوادگی جدیدی را برای خودشان داشته باشند و از آن استفاده کنند.

در صورتی که نام خانوادگی خود را تعویض کنید در هنگامی که بخواهید از مدارک ایرانی و ترک خود در کشورهای دیگر استفاده کنید، دچار تغییراتی خواهید شد که آن ها را باید در هنگام دریافت شهروندی کشور سوم از موسسات مرتبط و با تجربه ای همچون تراست گلوبال پیگیری کنید.

تراست گلوبال تجربه خوبی در این باره دارد و می تواند راه حل های خوبی را برای شهروندان ایرانی ارائه دهد تا مدارک موردنیاز خود را بتوانید دریافت کنید.

اقامت و شهروندی فرزندان زیر 18 سال در صورت جداشدن والدین

در صورتی که والدین فرزندی خردسال یا زیر 18 سال داشته و از هم جدا شده باشند و حضانت به عهده یکی از والدین قرار گیرد آن کودک می تواند برای خود امکان اخذ اقامت یا شهروندی ترکیه را داشته باشد. اما برای این موضوع باید مدارکی در دست خانواده باشد که ثابت شود همسر، کاملا با این موضوع موافق است که با فرزند خود زندگی نمی کند و همچنین تمامی مدارک طلاق و ازدواج باید در دادگاه حاضر باشد.

به همین دلیل باید مدارک در ایران تهیه شده و سپس به ترکیه آورده شود، به طور کلی این مدارک شامل: مدارک ازدواج و طلاق می باشد که باید یا در ایران یا در ترکیه به زبان ترکی ترجمه شده باشند و همچنین یک موافقتنامه از طرف والدین باید باشد که در نوتر تنظیم شده است. البته این موافقتنامه اگر در ایران آماده شود باید دقت داشته باشید که به تمامی زوایای اقامت، شهروندی و تحصیلی و … فرد اشاره شود و توسط دادگاه مورد تایید و صحت قرار گیرد. چون باید بدانید موافقت نامه هایی که به صورت وکالتی شکل می گیرند در هنگام دریافت اقامت یا شهروندی در آخر در اداره مهاجرت با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

 

دریافت شهروندی کشور سوم پس از اخذ شهروندی ترکیه

اگر بخواهید شهروندی هر کشور دیگری را به غیر از ترکیه دریافت کنید کشور ترکیه نیز هیچ مشکلی برای این موضوع ندارد. در ایران نیز همینطور است و مشکلی برای دریافت شهروندی کشور دوم یا بیشتر نمی باشد. تفاوت تنها در این است که کشور ایران تبعه جدید را به عنوان تبعه کشور خودش نمی شناسد و کسی که وارد ایران می شود باید از پاسپورت ایرانی خود استفاده کند و یک شهروند ایرانی محسوب خواهد شد.

قوانین کشور ترکیه در این راستا متفاوت است و شما قادر خواهید بود که با پاسپورت دیگر کشورها نیز در این کشور رفت و آمد کنید به طور مثال اگر شما تابعیت کشور آلمان را داشته باشید و یا با تابعیت قدیمی ترکیه ای خود وارد این کشور شوید دولت ترکیه هیچ ایرادی به شما نخواهد گرفت و با تابعیت های سوم و چهارمتان هیچ مشکلی ندارد و به طور کلی دریافت شهروندی ترکیه هم مانع دریافت دیگر شهروندی کشورها نخواهد شد.

 

وکیل در ترکیه

چرا تراست گلوبال ؟

موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال با اسمی آشنا در این حوزه و سابقه ای درخشان می تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد. وکلای ما متعهد، با تجربه و سخت کوش هستند. ما در تمامی مراحل کنار شما خواهیم بود. شما می توانید در همین لحظه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما در زمینه های مختلف بهره مند شوید.

ارتباط با ما

اقامت توریستی ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط و قوانین ازدواج در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: