هزینه اخذ شهروندی و مهاجرت به دومینیکا از جمله مسائلی است که قصد داریم تا در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. امروزه درخواست مهاجرت به کشورهای کوچکتر همچون مهاجرت به دومینیکا، سنت لوسیا، گرانادا و امثال آن ها افزایش یافته است و این امر ضرورت بررسی هزینه های مهاجرت به کشورهای فوق الذکر را ایجاب می کند. شما نیز در صورتی که قصد مهاجرت به دومینیکا و اخذ شهروندی دومینیکا را دارید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

جاذبه طبیعی دومینیکا

با کشور دومینیکا آشنا شوید | مهاجرت به دومینیکا

دومینیکا نام یکی از جزایر حوزه کارائیب است و یکی از کشورهای مشترک المنافع به حساب می آید که تا سال 1978 مستعمره انگلستان بود. این کشور در یک مساحتی بالغ بر 700 کیلومتر، جمعیتی به میزان 71293 نفر را در خود جای داده است.

سطح زندگی و کیفیت زندگی در دومینیکا را نمی توان با کشورهای پیشرفته ای همانند کشورهای حوزه اتحادیه اروپا یا کشورهای امریکای شمالی مقایسه کرد با این حال شرایط مناسبی برای پیشرفت و توسعه سرمایه گذاری دارد.

سواحل استوایی و طبیعت بکر و دست نخورده ای که در این جزیره خوش آب و هوا مشاهده می شود تاثیر زیادی در افزایش آمار گردشگران سالیانه دارد و می توان گفت صنعت گردشگری به عنوان مهمترین عامل موثر در معرفی این کشور به جهانیان نقش بسزایی داشته است.

در صورتی که قصد مسافرت به دومینیکا با مدت زمان کمتر از دوماه را دارید نیازی به مجوز اقامت نخواهید داشت اما مدت زمان دو ماه و یک روز و بالاتر از آن مشمول دریافت مجوز اقامت است.

انواع روش های مهاجرت و اخذ شهروندی دومینیکا

برای بررسی هزینه های مهاجرت به دومینیکا و همچنین تخمین هزینه اخذ شهروندی دومینیکا باید با روش های مهاجرت به این کشور و نحوه دریافت کارت اقامت موقت و دائم دومینیکا آشنا شوید. با تبعیت از قوانین حقوق بین الملل خصوصی و همچنین با تبعیت از قوانین حقوق بین الملل عمومی، شما می توانید از طریق روش های قانونی و پذیرفته شده به کشور دومینیکا مهاجرت کنید.

مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل، مهاجرت به دومینیکا از طریق کار، مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج، اخذ شهروندی دومینیکا از طریق تولد و مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، روش های قانونی و پذیرفته شده ای هستند که می توانند شما را برای کسب اقامت موقت و دائم این کشور و همچنین دریافت پاسپورت دومینیکا یاری نمایند.

اقامت دومینیکا از طریق تحصیل

دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. دومینیکا 12 دانشگاه دارد که به دو بخش دانشگاه های علوم پایه و علمی کاربردی تقسیم می شوند. اغلب این دانشگاه های به صورت خصوصی بوده و مشمول پرداخت شهریه هستند.

امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز وجود دارد. نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. برخی از دانشگاه ها نیز امکان تحصیل به زبان اسپانیایی را هم دارند.

مسئله حائز اهمیت دیگر این است که شما نمی توانید از طریق اقامت تحصیلی موفق به دریافت کارت شهروندی دومینیکا شوید. درواقع شما متعهد هستید بعد از اتمام تحصیلات خاک کشور دومینیکا را ترک کنید مگر اینکه بتوانید به یکی از مشاغل پذیرفته شده توسط دولت دست یافته و در این کشور مشغول بکار شوید.

درواقع شما می توانید به صورت غیر مستقیم موفق به دریافت کارت شهروندی دومینیکا شوید. هزینه تحصیل در دومینکا باتوجه به نوع رشته انتخابی، دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود اما به طور کلی باید بگوییم که هزینه های صدور ویزای دانشجوی دومینیکا 11500 دلار آمریکا می باشد.

 

هزینه و شرایط مهاجرت به دومینیکا

اقامت دومینیکا از طریق کار

فرصت های شغلی امکان مهاجرت افراد از یک کشور به کشورهای دیگر را نیز فراهم می کند. امکان مهاجرت به کشور دومینیکا نیز از طریق دریافت ویزای کار دومینیکا وجود دارد. باتوجه به افزایش میزان کارخانه ها در این کشور می توان گفت شرایط مطلوبی برای دریافت ویزای کار دومینکا و دریافت کارت اقامت این کشور به وجود آمده است.

کارت اقامت موقت در ابتدا برای یک سال صادر می گردد اما اگر فرد موفق شود به مدت 5 سال آن را تمدید نماید می تواند از مزایای اقامت دائم و سپس اخذ پاسپورت دومینیکا نیز بهره مند شود. ناگفته نماند که هزینه های صدور ویزای کار دومنیکا 12500 دلار آمریکاست.

نرخ بیکاری در جمهوری دومنیکا 5.6 درصد می باشد. شخصی که در این کشور کار پیدا کند در صورتی که قرارداد قانونی داشته باشد می تواند درخواست الحاق همراه داده و همسر و فرزندان زیر 18 سال را به خود ملحق نماید.

اخذ شهروندی دومینیکا از طریق تولد

دومینیکا یکی از معدود کشورهایی است که برای اعطای تابعیت از اصل خاک پیروی می کند و در این راستا تابعیت دوگانه و چندگانه را به رسمیت می شناسد. بنابراین تمام کسانی که در خاک کشور دومینیکا به دنیا آمده اند فارغ از اینکه پدر و مادر آن ها اهل کدام کشور هستند تابعیت دومینیکا را هم به دست می آورند.

البته این را هم اضافه کنیم که اخذ تابعیت دومینیکا توسط فرزند تاثیری در اخذ تابعیت یا عدم تابعیت والدین نخواهد داشت. بنابراین والدین باید برای اخذ تابعیت از طریق سایر روش های بیان شده در این مقاله اقدام کنند.

اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

اگر فردی که مجرد است (اعم از مجرد بااصاله یا مطلقه یا بیوه) و بالای 18 سال دارد با یک دومینیکایی ازدواج کند و به مدت سه سال در این کشور اقامت نماید در صورتی که اقامت وی به صورت کاملا قانونی صورت گرفته باشد و سایر شرایط اعطای تابعیت را داشته باشد می تواند درخواست تابعیت دومینیکا بدهد.

در این زمینه تمکن مالی فردی که درخواست ازدواج داده است شرط مهم اخذ اقامت می باشد. در خصوص هزینه های ازدواج در دومینیکا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تمبرهای فرم درخواست: در ازای هر تمبر 50 دلار
  • هزینه درخواست مجوز: 30.000 دلار
  • هزینه درخواست اقامت دو روز زودتر : 20.000 یورو
  • هزینه پردازش: 20.400 دلار

 

بهترین کشور برای مهاجرت

اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

این روش مهمترین روش ممکن برای مهاجرت به دومینیکا است که توسط دولت نیز حمایت شده و می تواند سطح اجتماعی شما را در این کشور به شدت افزایش دهد. ویزای سرمایه گذاری دومینیکا می تواند به راحت ترین شیوه ممکن امکان اخذ تابعیت دومینیکا را برای شما فراهم کند.

شما با استفاده از پاسپورت این کشور می توانید به 118 کشور جهان مسافرت کنید علی الخصوص اینکه دریافت تابعیت این کشور از طریق سرمایه گذاری نیازمند تسلط به زبان رسمی این کشور و شرط حضور نیز ندارد.

هزینه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری بسیار بالاست با این حال می توان گفت در اغلب موارد یک پروسه موفق با نتایج مطلوب است و تاکنون بیش از 5000 نفر توانسته اند با سرمایه گذاری در این کشور به پاسپورت دومینیکا دست پیدا کنند. روش های سرمایه گذاری در دومینیکا و هزینه های مربوطه به شرح ذیل می باشند.

  • اقامت دومنیکا از طریق خرید ملک

جهت اخذ اقامت دومنیکا از طریق خرید ملک، باید حداقل مبلغ 200.000 دلار آمریکا را در بورس املاک این کشور سرمایه گذاری کرده و حداقل سه سال همان ملک را در اختیار داشته باشید. هزینه های دولتی جهت اخذ اقامت دومنیکا از طریق خرید ملک برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده او عبارتند از:

نفر اصلی : 25.000 دلار

نفر اصلی به همراه همسر : 35.000 دلار

خانواده چهار نفره : 35.000 دلار

خانواده شش نفره : 50.000 دلار

خانواده هفت نفره : 70.000 دلار

هزینه پردازش : برای هر برنامه  1000 دلار

هزینه پرداختی : نفر اصلی : 7500 دلار – همسر : 4000 دلار – افراد وابسته بالاتر از 16 سال : 4000 دلار

گواهی فرم حقوقی : 250 دلار

هزینه صدور پاسپورت : 1200 دلار برای هر نفر

  • اقامت دومنیکا از طریق ثبت شرکت

مهمترین روش های ثبت شرکت در دومینیکا عبارتند از:

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت های غیر انتفاعی

صرفا ثبت شرکت در این کشور منجر به اعطای تابعیت نمی شود بلکه باید سایر قوانین موجود جهت اخذ تابعیت دومینیکا را هم در نظر گرفت. هزینه های ثبت اولیه شرکت در دومنیکا 1250 دلار آمریکاست و برای سال های بعد 1090 دلار هزینه سالیانه ثبت شرکت می باشد.

مالیات برای شرکت ها نیز تقریبا 35% می باشد. حداقل میزان سرمایه جهت ثبت شرکت مبلغ بسته به نوع شرکت و نوع خدمات از 100.000 دلار آمریکا به بالا می باشد. پرداخت هزینه های ثبت شرکت معادل 5700 دلار آمریکا خواهد بود.

  • اقامت دومنیکا از طریق سرمایه گذاری در صندوق توسعه ملی

سرمایه گذاری پروژه ای در یکی از پروژه های تعیین شده توسط دولت نیز یک روش دیگر برای اخذ تابعیت دومینیکاست. هزینه های اخذ تابعیت از این طریق عبارتند از:

متقاضی اصلی : 100.000 دلار

خانواده دو نفره : 175.000 دلار

خانواده چهار نفره : 200.000 دلار

هزینه پردازش : 1000 دلار

هزینه پرداختی نفر اصلی : 7500 وابسته دلار – همسر : 4000 دلار – هر نفر وابسته بالای 16 سال : 4000 دلار

گواهی هزینه زندگی : 250 دلار

هزینه پاسپورت : 1200 دلار

  • خرید پاسپورت در دومنیکا

این روش نیز مخصوص کسانی است که در دومینیکا به سرمایه گذاری اقدام نموده اند. در واقع دولت شرایط خاصی را مهیا نموده است تا از طریق پرداخت هزینه، امکان خرید پاسپورت دومینیکا وجود داشته باشد. هزینه های خرید به شرح ذیل هستند:

  • نفراصلی : 175.000 دلار
  • خانواده دو نفره : 225.000 دلار
  • خانواده 4 نفره با فرزندان زیر 18 سال: 250.000 دلار
  • به ازای هر نفر همراه 50.000 دلار به مبالغ فوق افزوده می گزدد.
  • این را هم متذکر شویم که در حال حاضر پروسه خرید پاسپورت در دومنیکا با افزایش قیمت 75.000 دلاری مواجه بوده است.

 

کشور دومینیکا

هزینه اخذ شهروندی و مهاجرت به دومینیکا

همانطور که مشخص گردید مهاجرت کاری به دومینیکا یکی از مقرون بصرفه ترین روش های ممکن می باشد که البته بعد از چند سال نیز به دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور منجر می گردد با این حال نباید این مقوله را از نظر دور داشت که متقاضیان کار و تحصیل در دومینیکا زیاد بوده و ممکن است شرایط لازم برای شما فراهم نگردد.

در این خصوص باید بگوییم که مطمئن ترین راه ممکن برای اخذ شهروندی دومینیکا همان ویزای سرمایه گذاری است. در یک نگاه کلی می توان هزینه اخذ شهروندی و مهاجرت به دومینیکا را به شرح ذیل بیان نمود:

  • یک فرد مجرد: ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا
  • یک زوج بدون فرزند: ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا
  • یک زوج + ۱ فرزند زیر ۱۸ سال: ۱۷۵،۰۰۰ دلار آمریکا
  • یک زوج + ۲ فرزند زیر ۱۸ سال: ۱۷۵،۰۰۰ دلار آمریکا
  • به ازای هر فرزند دیگر (بدون توجه به سن) ۵۰ هزار دلار آمریکا به پرونده اضافه می‌شود.
  • هزینه تقاضا به ازاء هر نفر : ۳۰۰۰ دلار
  • هزینه بررسی امنیتی: متقاضی ۷۵۰۰ دلار-همسر ۷۵۰۰ دلار-فرزندان ۴۰۰۰ دلار
  • هزینه ثبت: ۷۵۰ دلار به ازای هر نفر
  • هزینه صدور پاسپورت: ۱۲۰۰ دلار به ازای هر نفر
  • هزینه حق الوکاله وکیل رسمی دولت دومینیکا به ازای هر نفر ۸۵۰۰ دلار و سرپرست خانواده ۱۵۰۰۰ دلار
  • هزینه پروسسینگ فی ۱۸۵۰ دلار به ازای هر نفر
  • هزینه اپلیکیشن فرم هر نفر ۳۵۰۰ دلار

برای مهاجرت به دومینیکا از کجا شروع کنیم؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال آماده همراهی شما در این مسیر است، ما با در اختیار داشتن تیم حقوقی مجرب می‌توانیم مهاجرت و اخذ شهروندی شما را کاملا تضمین کنیم، تنها کافیست از طریق لینک زیر ارزیابی رایگان را پر بفرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.