آشنایی بیشتر با وکالت کیفری در ترکیه

در تمامی‌جوامع رعایت قواعد و مقررات حقوقی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که امنیت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین کاراکتر های رفاه اجتماعی در سراسر جهان شناخته می‌شود. هرچند رعایت تمامی‌قوانین کیفری و مدنی برای داشتن جامعه‌ای آرام با نظم اجتماعی بالا نیاز است با این حال رعایت حقوق جزا و امور کیفری از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توان گفت مهمترین شاخص بررسی امنیت اجتماعی به حساب می‌آید. در این مطلب در خصوص وکالت کیفری در ترکیه صحبت خواهیم کرد.

وکیل کیفری در ترکیه

کشور ترکیه نیز یکی از کشورهایی محسوب می‌گردد که رعایت مسائل حقوقی اعم از مسائل مدنی و کیفری را ضروری دانسته و با مجرمین با جدیت تمام برخورد می‌کند.

این مقوله در خصوص مهاجران و به خصوص کسانی که از کشورهای در حال توسعه مانند ایران راهی ترکیه شده‌اند با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به همین علت بسیاری از ایرانیان در مدت اقامت خود در کشور ترکیه ملزم می‌شوند تا به وکیل کیفری مراجعه نموده و دفاع از خود را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارند.

علاوه بر افرادی که در کشور ترکیه به علت سهل انگاری یا عدم آشنایی به قوانین این کشور مرتکب تخلف یا جرم می‌شوند افرادی نیز هستند که با اقدامات مجرمانه مواجه شده و به عنوان قربانی یا بزه‌دیده نیازمند احقاق حق می‌گردند. این افراد نیز به وکالت کیفری در ترکیه نیاز خواهند داشت. جهت آشنایی بیشتر با وکالت کیفری در ترکیه با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

وکالت در امور کیفری به چه صورت است؟

اول از همه باید بدانید که وکلا توانایی دفاع از اغلب پرونده های حقوقی اعم از پرونده های کیفری و غیر کیفری را دارند اما با توجه به افزایش عناوین و مباحث حقوقی و دسته بندی تخلفات و جرائم در عنوان های مختلف، هوشمندانه‌ترین نوع وکالت به این صورت است که هر کدام از وکلا در یک عرصه خاص به تبحر و تخصص لازم جهت دفاع از پرونده های موجود دست پیدا کنند؛ به همین علت امروزه برخی از وکلا به عنوان وکیل کیفری شناخته می‌شوند. این افراد بیشتر تمایل به پذیرش وکالتنامه هایی دارند که در دادسرا و دادگاه های کیفری مورد رسیدگی واقع می‌شوند.

انواع وکالت در امور کیفری

در گذشته وکالت بیشتر جنبه‌ عمومی‌داشت بدین صورت که اگر یک وکیل به عنوان وکیل کیفری شناخته می‌شد تمام پرونده هایی که به نوعی دارای این ویژگی بودند را مورد پذیرش قرار داده و به دفاع از آنها می‌پرداخت اما امروزه وکالت بیشتر جنبه اختصاص یافته و هر کدام از انواع وکالت در امور حقوقی یا وکالت در امور کیفری به زیر مجموعه های دیگری نیز تقسیم بندی شده و می‌توان اینگونه استنباط کرد که وکالت اختصاصی بسیار تخصصی‌تر از وکالت عمومی‌خواهد بود.

به عنوان مثال برخی از وکلا خود را به عنوان وکیل کلاهبرداری، وکیل سرقت، وکیل جعل و غیره معرفی می‌کنند. این عناوین همان بخش از وکالت اختصاصی را تشکیل می‌دهند.

مهمترین عناوین وکالت کیفری در ترکیه

بسیاری از جرائم و عناوین مجرمانه در سطح جهان و در تمام کشورها جرم انگاری شده و مجازات خاصی نیز برای مقابله با آنها تعیین شده است؛ به عنوان مثال سرقت، کلاهبرداری، جعل، تجاوز و عدم رعایت حقوق دیگران به عنوان جرم شناخته شده‌اند و هیچ گونه شک و شبهه‌ای در خصوص مجرمانه بودن این اعمال وجود ندارد با این حال هر کشوری می‌تواند بنابر عرف، فرهنگ، مذهب و نظم اجتماعی و مواردی از این قبیل عناوین مجرمانه دیگری را نیز به قوانین جزایی خود افزوده و مجازات خاصی را نیز بر آن‌ها اعمال نماید.

مسئله دیگری که در خصوص جرم انگاری وجود دارد مسئله مجازات است. اغلب کشورها مجازات های متفاوتی برای عناوین مجرمانه تعیین کرده‌اند و هیچ کشوری وظیفه ندارد از مجازات تعیین شده در سایر کشورها برای عناوین مجرمانه مشابه استفاده کند.

تفاوت در مجازات های تعیین شده به قدری است که در یک کشور مشمول پرداخت جریمه نقدی و در کشور دیگر مشمول حبس ابد یا اعدام می‌شود. بنابراین اطلاع و آگاهی از قوانین سایر کشورها در صورت مهاجرت به کشور دیگر ضروری خواهد بود.

مهم‌ترین عناوین وکالتی برای جرائمی‌که تاکنون ایرانیان مقیم ترکیه را به گرفتن وکیل کیفری ملزم نموده است عبارتند از:

  • وکیل کلاهبرداری
  • وکیل مواد مخدر
  • وکیل قاچاق انسان
  • وکیل مسائل مالی
راهنمایی در دادگاه کیفری

بهترین وکیل کیفری در ترکیه

انتخاب بهترین وکیل کیفری در ترکیه کار راحتی نمی‌باشد با این حال بررسی برخی از ویژگی های بهترین وکلای کیفری در این کشور به شما کمک می‌کند تا به یک وکیل متبحر و متخصص در این حوزه مراجعه کنید. مهم‌ترین ویژگی های بهترین وکیل امور کیفری در ترکیه عبارتند از:

  • داشتن قدرت بیان بسیار بالا
  • اطلاع از قوانین داخلی ترکیه
  • اشراف به قوانین بین المللی در خصوص حقوق و تعهدات مهاجران
  • اطلاع از مفاد تمام کنوانسیون های مرتبط که ترکیه نیز به آن‌ها پیوسته است.
  • تسلط به زبان ترکی استانبولی یک برگ برنده محسوب می‌شود.
  • وکیل متبحر باید توانایی کشف اموری که از دید قاضی پنهان شده‌اند را داشته باشد.
  • وی باید بتواند با استعداد بالای خود از مکتوم نمودن امارات قضایی توسط فرد مقابل جلوگیری کند.
  • وکیل کیفری هرچند حق دخالت در امر قضاوت را ندارد اما به صورت غیرمستقیم در حکم نهایی تاثیرگذار است.

هزینه وکالت کیفری در ترکیه

وکالت یکی از پرمشغله‌ترین مشاغل جهان است به همین علت اغلب وکلا برای دفاع از پرونده های حقوقی و کیفری دستمزد بالایی را درخواست می‌کنند. این شغل علاوه بر مشغله بسیار زیاد، امنیت فرد را نیز تحت تاثیر قرار داده و می‌توان گفت این امر در افزایش تعرفه وکالت تاثیر مستقیم دارد.

اصولا تعرفه های خاصی برای قرارداد وکالت تعیین شده است اما این میزان باتوجه به قواعد حاکمیت اراده قابل تغییر است و وکلا می‌توانند دستمزد کمتر یا بیشتری را برای خود در نظر بگیرند. باتوجه به متغیر بودن تعرفه‌ها و متغیر بودن توافقات نهایی وکلا با موکلان نمی‌توان از مبلغ خاصی به عنوان هزینه وکیل کیفری نام برد اما باید صادقانه بگوییم که هزینه وکالت کیفری در ترکیه و سایر کشورهای جهان برای مهاجران بسیار بالاتر از تعرفه های داخلی است.

نیاز به وکالت کیفری در ترکیه دارید؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلای مجرب ترک و ایرانی آماده خدمت رسانی به فارسی زبانان عزیز در زمینه های حقوقی و ثبتی است. شما می‌توانید از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط باشید تا از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: