شرایط تحصیل در استرالیا برای ایرانیان به چه صورت است؟

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، یکی از روش هایی که از آن استفاده می کنند، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. در واقع شما با اخذ قبولی در دانشگاه های استرالیا می توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تحصیل در دانشگاه های استرالیا این امکان را برای شما به وجود می آورد تا پس از پایان تحصیل بتوانید با پیدا کردن شغل در این کشور اقامت تحصیلی خود را تبدیل به اقامت دائم کرده و شهروندی این کشور را دریافت کنید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل در استرالیا آشنا کرده و بیان کنیم که تحصیل در استرالیا برای ایرانیان به چه نحوی است، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم بپردازیم.

دانشگاه در استرالیا

وضعیت تحصیل در استرالیا

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با شرایط تحصیل در استرالیا برای ایرانیان صحبت کرده و در رابطه با آن اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، بهتر است تا وضعیت تحصیلی و آموزشی کشور استرالیا را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در مورد آن صحبت کنیم.

در همین راستا باید گفت که کشور استرالیا دارای متد آموزشی برتری به نسبت سایر کشورهای دنیا است و از نظر شرایط تحصیلی و متدهای آموزشی رتبه هشت دنیا را دارد.

این مسئله باعث شده تا شما پس از تحصیل در این کشور بتوانید سطح علمی خود را به طرز چشمگیری افزایش داده در حوزه مورد علاقه خود متخصص شوید.

یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی کشور استرالیا از نظر شرایط کاری بسیار مناسب است و همین موضوع باعث شده تا امروزه افراد بسیار زیادی به منظور پیدا کردن شغل به استرالیا مهاجرت کنند.

البته نکته مهم و حائز اهمیت آن است که تحصیل در دانشگاه های این کشور یک امتیاز مثبت برای پیدا کردن شغل در استرالیا به حساب می آید و کارفرمایان به منظور ارائه مشاغل مختلف، به دنبال افرادی می گردند که سابقه تحصیل در دانشگاه های استرالیا را داشته باشند. به همین دلیل شما می توانید با تحصیل در دانشگاه های این کشور شانس خود برای پیدا کردن شغل افزایش دهید.

همچنین دانشگاه های این کشور امکان را فراهم کردند تا شما بتوانید در هنگام تحصیل به صورت پاره وقت مشغول به کار شده و در همان زمان اقدام به کسب درآمد کنید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه دانشگاه های استرالیا جز برترین دانشگاه های دنیا به حساب می آیند و پنج شهر این کشور به عنوان برترین شهرهای دنیا برای تحصیل شناخته می شوند. به همین دلیل افراد بسیار زیادی امروزه به دنبال تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند.

دانشجو در استرالیا

تحصیل در مقاطع مختلف در استرالیا

افرادی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می کنند این است که امکان تحصیل در چه مقاطعی برای ایرانیان در استرالیا وجود دارد. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با مقاطع تحصیل در استرالیا برای ایرانیان آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا

یکی از مقاطع تحصیلی در کشور استرالیا، مقطع کارشناسی است که امروزه تمامی دانشگاه های این کشور، رشته های مختلف را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند و شما می توانید در این مقطع تحصیل کنید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اپلای به استرالیا و تحصیل در مقطع کارشناسی شما باید مدرک ۱۲ ساله دیپلم و ریز نمرات خود را ارسال کنید و در صورت تایید شما قادر خواهید بود تا مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه های استرالیا سپری کنید. یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور ۴ ساله است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

مقطع تحصیلی که در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود، مقطع کارشناسی ارشد است. در این مرحله شاهد وجود دانشگاه های مختلف و رشته های گوناگون در کشور استرالیا هستیم.

با این حال، استرالیا جز بهترین کشورها برای مهندسین است و افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده و قصد دارند تا در مقطع کارشناسی ارشد به خارج از کشور مهاجرت  کنند، عموما استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

به منظور اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد شما باید نمرات بالایی در مقطع کارشناسی داشته باشید. همچنین داشتن نمره بالا در آزمون آیلتس به عنوان یکی از پارامترهای بسیار مهم برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به حساب می آید.

تحصیل در استرالیا برای ایرانیان

تحصیل در مقطع دکترا در کشور استرالیا

دوره دکتر جز بالاترین مقاطعی است که در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی برای حضور در دانشگاه های استرالیا در مقطع دکترا کار بسیار سختی است، چرا که شما به منظور ورود به دانشگاه های این کشور نیاز به داشتن مدرک آیلتس ۷ به بالا دارید.

همچنین لازم است تا مقالات مختلف ISI را به ثبت رسانده باشید و رزومه شما بسیار قوی باشد تا بتوانید در این مقطع پذیرفته شده و در دانشگاه های کشور استرالیا تحصیل کنید. به همین دلیل اکثر افرادی که قصد دارند تا مقاطع تحصیلی آموزش عالی را در دانشگاه استرالیا سپری کنند، تمام تلاش خود را می کنند تا حداقل برای دوره کارشناسی ارشد به کشور استرالیا اپلای کرده تا فرایند تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور برای آن ها آسان تر شود.

بهترین رشته های تحصیلی در استرالیا

اگر بخواهیم شما را با بهترین رشته تحصیل در استرالیا برای ایرانیان آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرستاری
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • دامداری
  • مدیریت
  • وکالت
  • مربی ورزشی
  • معماری
  • پزشکی

نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که این رشته ها به نحوی هستند که پس از اتمام تحصیل بازار کاری فوق العاده را در کشور استرالیا برای تان به همراه خواهند داشت. در واقع اگر شما بتوانید در این رشته ها تحصیل کرده و فارغ التحصیل شوید، فرایند پیدا کردن شغل در استرالیا برای شما آسان تر خواهد شد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

اگر بخواهیم شما را با شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل در استرالیا برای ایرانیان آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه و ترجمه ریز نمرات تحصیلی ۱۲ ساله
  • ارائه و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه و ترجمه مدارک شناسایی
  • ارائه پاسپورت
  • ارائه ۴ قطعه عکس
  • ارائه و ترجمه سوابق کاری

در واقع اگر شما بخواهید اقدام به اخذ پذیرش در هر یک از دانشگاه های کشور استرالیا کنید، لازم است تا تمامی این مدارک را ارسال کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نداشتن هر یک از این مدارک و یا عدم ارسال آن می تواند فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی شما با مشکلات مختلفی مواجه کند. پس به همین دلیل لازم است تا حتماً به ارسال مدارک خود به صورت کامل توجه بسیار زیادی داشته باشید.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

در صورتی که مدارک شما توسط هر یک از دانشگاه های کشور استرالیا مورد تایید قرار گرفت و امکان اپلای کردن برای شما فراهم شد، به عنوان یکی از گام های بسیار مهم لازم است تا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. در همین راستا باید گفت که اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا نیازمند ارائه مدارک خاصی است و اگر بخواهیم شما را با این مدارک آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک شناسایی ترجمه شده
  • ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا
  • ارائه مدارک معتبر زبان
  • ارائه سوابق کاری و ترجمه شده
  • گواهی الکترونیکی ثبت نام
  • انگیزه نامه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • تکمیل فرم های مربوطه

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ارائه این مدارک به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید فرایند اخذ ویزای تحصیلی خود را طی کرده و به بهترین شکل ممکن ویزای کشور استرالیا را دریافت کنید.

دانشگاه ها

بهترین روش برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر دانشجویانی که قصد دارند تا به کشور استرالیا مهاجرت تحصیل کرده و در مقاطع بالاتر در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، تا به حال تجربه مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی را ندارد و همین مسئله می تواند آن ها را در طول فرایند اپلای کردن به استرالیا با مشکلات مختلفی مواجه کند.

در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا به کشور استرالیا مهاجرت تحصیلی کنید، به منظور طی کردن فرایند های مربوطه به سراغ موسسات حقوقی فعال در حوزه مهاجرت رفته و از آن ها بخواهید تا به منظور طی کردن مراحل مربوط به مهاجرت تحصیلی به استرالیا شما را کمک کنند.

این موسسات با داشتن نیروهای خبره و متخصص این امکان را فراهم می کند تا در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید فرآیند مهاجرت به کشور استرالیا را انجام دهید. در واقع کارشناسان با تجربه این موسسات در طی سال برای صدها دانشجو مراحل اپلای کردن به دانشگاه های خارج از کشور را طی می کنند و همین مسئله باعث شده تا آن ها تجربه فوق العاده ای در این حوزه داشته باشند و بتوانید به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش مراحل مربوط به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را برای شما نیز طی کرده و شما را آماده مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند.

موسسه حقوقی، سرمایه گذاری و مشاوره تراست گلوبال آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: