افرادی که قصد اقامت در مونته نگرو را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که شرایط و هزینه اقامت مونته نگرو چگونه بوده و به چه نحوی می توان به این کشور زیبا و خاص مهاجرت کرد.

در همین راستا داریم در این مطلب قصد داریم تا شما را با شرایط مهاجرت به این کشور آشنا کرده و رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی اقامت در مونته نگرو پرداخته و در رابطه با این مسئله بسیار مهم و روش های آن صحبت کنیم.

 

اقامت مونته نگرو

تحصیل در مونته نگرو

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از جمله روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق آن به کشور زیبای مونته نگرو سفر کرده و به این کشور اروپایی خاص مهاجرت کنید، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کشور و دولت مونته نگرو این امکان فراهم کرده تا افراد نخبه بتوانند به سراغ دانشگاه های این کشور رفته و در این مراکز علمی تحصیل کنند. سپس این دسته از دانشجویان می توانند اقامت تحصیلی مونته نگرو را به دست آورده و در دوران تحصیل به راحتی در این کشور حضور داشته باشند.

در راستا مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت کشور مونته نگرو از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است تا به چند نکته و مسئله بسیار مورد توجه داشته باشید.

 

مناظر مونته نگرو

 

در وهله اول باید به این نکته اشاره کنیم که به صورت کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های مونته نگرو بیشتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های ایران است و به همین دلیل اگر قصد دارید تا در این کشور دوره های تحصیلی خود را گذرانده و مدارک معتبری از دانشگاه مونته نگرو به دست بیاورید، لازم است تا مبلغ بیشتری را برای هزینه های تحصیل در کشور مونته نگرو پرداخت کنید.

البته نکته لازم به ذکر و حائز اهمیت این است که به صورت کلی مدت زمان برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه های مونته نگرو در مقاطع مختلف با ایران یکسان بوده و شما می توانید در طی ۴ سال مدرک لیسانس خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنید. همچنین قادر خواهید بود تا با تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های مونته نگرو مدارک بالاتری را اخذ کرده و جایگاه علمی فوق العاده ای بدست بیاورید.

اگر بخواهیم شما را با مدارک مورد نیاز به منظور اخذ اقامت تحصیلی در مونته نگرو آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک علمی معتبر در صورت وجود برای مقطع ارشد و دکترا
  • نامه تمکن مالی به شکل مهر شده و تأیید شده
  • نامه نشان دهنده قبولی در یکی از دانشگاه های کشور مونته
  • ارائه مدرک زبان در صورت وجود

با ارائه کردن این مدارک شما در نهایت می توانید اقامت تحصیلی در کشور مونته نگرو به راحتی به دست آورده و وارد خاک این کشور شوید اما مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی شما، اقامت تحصیلی از بین رفته و شما مجبور خواهید شد تا به خاک کشور خود باز گردید.

البته اگر بخواهید در کشور مونته نگرو کار پیدا کرده و در این کشور مشغول به انجام فعالیت اقتصادی هستید، دولت این کشور به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در این کشور کار پیدا کرده و اقامت تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری کنید و پس از مدتی نیز برای تبدیل شدن به شهروند مونته نگرو درخواست دهید.

 

مهاجرت به مونته نگرو

اخذ اقامت توریستی در مونته نگرو

یکی از انواع اقامت هایی که در کشور مونته نگرو می توانید آن را به دست بیاورید اقامت توریستی است. در واقع اگر شما بخواهید برای مدت زمان محدودی به کشور زیبای مونته نگرو سفر کرده و از بخش مختلف این کشور بازدید کنید، می توانید درخواست اخذ اقامت توریستی بدهید. این اقامت با توجه به شرایط شما و درخواست تان دارای مدت زمان محدودی بوده و پس از اتمام آن شما موظف هستید تا از کشور مونته نگرو خارج شده و به خاک خود باز گردید.

اگر قصد دارید تا اقامت توریستی مونته نگرو را اخذ کنید، لازم است تا پاسپورت خود را که اعتبار حداقل ۶ ماهه دارد ارائه کرده و از طریق پاسپورت خود برای اخذ اقامت توریستی درخواست دهید. با انجام این کار اقامت توریستی شما تایید شده و می توانید بدون مشکل وارد خاک کشور مونته نگرو شوید.

اخذ اقامت مونته نگرو از طریق همراه

براساس قوانین کشور مونته نگرو اگر فردی بتواند اقامت مونته نگرو را دریافت کند، می توانند برای دریافت اقامت همراهان خود و خانواده درجه یک نیز اقدام کرده و از این طریق این دسته از افراد را نیز به راحتی وارد کشور مونته نگرو کرده و در این کشور اقامت دهد.

اخذ اقامت کاری در مونته نگرو

به منظور اخذ اقامت کاری در مونته نگرو باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید با پیدا کردن شغل در این کشور نیز به راحتی به سراغ این کشور زیبای اروپا رفته و در آن جا ساکن شوید.

البته مسئله مهم این است که پیدا کردن شغل در مونته نگرو نیاز به مهارت بالایی دارد و از آن جایی که فرصت های شغلی برای افراد خارجی در این کشور محدود بوده و نیاز به مهارت های بالایی دارد، لازم است تا مهارت خود در حوزه های مورد نظرتان را به طرز چشمگیری افزایش داده تا پس از پیدا کردن شغل به راحتی بتوانید برای استخدام شدن در آن شغل درخواست بدهید.

دولت مونته نگرو این امکان را فراهم کرده تا کارفرمایان بتوانند افراد خارجی را نیز استخدام کنند. در نتیجه شما با پیدا کردن شغل در این کشور می توانید اقامت مونته نگرو را اخذ کرده و از این طریق وارد خاک این کشور شوید.

 

کشور مونته نگرو

 

یکی از مهم ترین مواردی که به منظور بررسی اقامت مونته نگرو باید به آن توجه داشته باشید این است که دولت این کشور عموما ویزاها و اقامت های ۶ ماهه و یکساله را برای افرادی که به دنبال کار در این کشور هستند در نظر می گیرند اما پس از گذشت یک سال در صورتی که شما گردش مالی خوبی داشته باشید، قادر خواهید بود تا اقدام به ارسال درخواست ویزا برای خانواده خود کرده و اقامت خانواده خود در کشور مونته نگرو را نیز دریافت کنید.

همچنین در صورتی که به مدت سه سال متوالی ویزای کاری شما و اقامت تان تمدید شود، در نهایت قادر خواهید بود تا درخواست تبدیل شدن به شهروند کشور مونته نگرو را به ثبت رسانده و با طی کردن مراحل مشخصی در نهایت تبدیل شهروند این کشور شده و پاسپورت مونته نگرو را اخذ کنید.

درخواست پناهندگی به مونته نگرو

یکی از روش هایی که به شما اجازه می دهد تا اقامت مونته نگرو را بدست بیاورید، ثبت درخواست پناهندگی به این کشور است. در واقع اگر شما بتوانید به دولت مونته نگرو اثبات کنید که حضور در کشورتان از نظر جانی برای تان خطرات بسیار زیادی دارد، می توانید درخواست پناهندگی خود را به ثبت برسانید.

البته نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به صورت کلی اخذ اقامت یک کشور از طریق ثبت درخواست پناهندگی فرآیندی طولانی و بسیار سخت دارد و عموما نیز تنها تعداد بسیار اندکی از درخواست های پناهندگی مورد تایید دولت ها قرار می گیرد.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا اقدام به پناهندگی به یک کشور کنید، حتماً به چالش ها و خطرات انجام این فرایند دقت کرده و اگر برای تان امکان آن وجود دارد به سراغ سایر روش ها به منظور اخذ اقامت یک کشور بروید.

مسئله بسیار مهم این است که حتی موسسات فعال در حوزه مهاجرت نیز خدمات مربوط به پناهندگی را ارائه نمی دهند، چرا که انجام این فرایند بسیار چالش برانگیز و سخت بوده و از نظر قانونی می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که در صورتی که شما به دنبال اخذ اقامت مونته نگرو هستید، روش های مختلفی پیش روی شما وجود دارد و در واقع می توان گفت پناهندگی آخرین روشی است که باید به سراغ آن بروید.

 

گرفتن اقامت مونته نگرو

اخذ اقامت مونته نگرو از طریق تولد

یکی از قوانین مهمی که در کشور مونته نگرو وجود دارد این است که اگر کودکی در خاک این کشور به دنیا بیاید می تواند تابعیت کشور مونته نگرو را اخذ کرده و اقامت این کشور را بدست بیاورد. به همین دلیل امروز برخی از افراد به منظور تولد فرزند خود به کشور مونته نگرو رفته و با به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور تابعیت این کشور را برای فرزندشان اخذ می کنند.

اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به سرعت اقامت مونته نگرو را از طریق آن بدست بیاورید ازدواج کردن با یک فردی است که تابعیت این کشور را دارد.

در واقع دولت مونته نگرو امکانی را فراهم کرده تا اگر فردی که شهروند این کشور بوده و تابعیت آن را دارد با یک فرد خارجی ازدواج کند بتواند برای اقامت و تابعیت این کشور درخواست دهد. به همین دلیل شما می توانید از طریق ازدواج کردن با یک فرد مونته نگرویی، اقامت این کشور را اخذ کنید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به منظور بستن مسیرهای غیرقانونی، دولت مونته نگرو هر ساله قوانین سفت و سختی را در نظر می گیرد. به همین دلیل اگر قصد دارید تا اقامت مونته نگرو را اخذ کرده و با یک فردی که ساکن این کشور هست ازدواج کنید، حتماً به سراغ موسسات فعال در حوزه مهاجرت رفته و از آن ها بخواهید تا آخرین و جدیدترین قوانین مربوط به اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج را برای شما شرح دهند تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به این قوانین اقدام به اخذ اقامت این کشور کنید.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش هایی که امروزه به عنوان سریع ترین و راحت ترین روش برای اخذ اقامت مونته نگرو به حساب می آید سرمایه گذاری در خاک این کشور است. از آن جایی که دولت مونته نگرو تمام تلاش خود را کرده تا فضایی فوق العاده برای سرمایه گذاری افراد خارجی در نظر بگیرد، شما می توانید با وارد کردن پول های خود به کشور مونته نگرو و انجام فعالیت های اقتصادی اقامت این کشور را به دست آورده و تبدیل به شهروند کشور مونته نگرو شوید.

البته به منظور ثبت شرکت در این کشور لازم است تا قوانین مونته نگرو را بررسی کرده و آن ها را به صورت کامل در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که به منظور اخذ اقامت مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری حتماً با افراد خبره و متخصص در این حوزه مشورت کرده تا در نهایت بدون هیچ مشکل خاصی بتوانید مراحل سرمایه گذاری در این کشور را طی کرده و از این طریق اقامت این کشور را به دست بیاورید.

 

لذت در سواحل مونته نگرو

بهترین روش اخذ اقامت مونته نگرو

حالا که شما را به صورت کامل با روش های اخذ اقامت مونته نگرو آشنا کردیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که کدام یک از موارد گفته شده بهترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت این کشور است؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که به صورت کلی با توجه به شرایط هر فرد هر یک از این روش ها اهمیت منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال اگر شما دانشجو هستید می توانید از طریق اخذ اقامت تحصیلی به راحتی وارد کشور مونته نگرو شوید. از سوی دیگر اگر شما سرمایه قابل توجه دارید سرمایه گذاری در کشور مونته نگرو یکی از روش هایی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اقامت این کشور را بدست بیاورید.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً شرایط خود را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید و در نهایت متناسب با شرایط خود به سراغ یک روش مناسب برای مهاجرت بروید.

در طی این مسیر کمک گرفتن از موسسات فعال در حوزه مهاجرت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در نهایت یک روش مناسب برای مهاجرت را انتخاب کرده و به راحتی وارد خاک کشور مونته نگرو شوید.

تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلای مجرب و حرفه ای آماده همراهی شما در این مسیر است، با ما تماس بگیرید.