شرایط و هزینه احداث کارخانه در ترکیه

برای اقامت در کشور ترکیه راه های مختلفی وجود دارد و یکی از روش هایی که می‌تواند برای شما و خانواده تان اقامت دائم این کشور را به همراه داشته باشد احداث کارخانه در ترکیه و یا تاسیس یک شرکت در ترکیه است. برخی از کشورها از اینکه یک فرد خارجی بتواند در چرخه اقتصادی شان تاثیر خوبی بگذارند بسیار استقبال کرده و به همین جهت شرایطی را فراهم می‌کنند تا سرمایه گذاران خارجی به طرق مختلف در کشورشان سرمایه گذاری کنند.

توصیه می‌کنیم اگر سرمایه کافی در اختیار داشته و دوست دارید در یکی از کشورهای خارجی به صورت دائم زندگی کنید در مورد سرمایه گذاری در کشور ترکیه نیز فکر کنید.

ما نیز از فرصت استفاده کرده و در ادامه در مورد مزیت های کارآفرینی در این کشور و تمام مسائلی که باید در مورد احداث کارخانه در ترکیه باید بدانید صحبت خواهیم کرد.

قوانین احداث شرکت

شرایط عمومی‌ثبت کارخانه در کشور ترکیه

در سال های گدشته تعداد افرادی که تمایل پیدا کرده‌اند ادامه سال های عمر خود را در کشور ترکیه سپری کنند رو به افزایش گذاشته است. این موضوع می‌تواند از روند رو به رشد وضعیت اقتصادی کشور ترکیه نشات گرفته باشد.

چند سالی است که کشور ترکیه در زمینه اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته و به همین دلیل اغلب افرادی که دوست دارند یک زندگی راحت در دوران جوانی و یا حتی دوران بازنشستگی داشته باشند سعی می‌کنند شرایط مورد نیاز برای رفتن به این کشور را فراهم کرده و به روش های مختلف اقامت این کشور را دریافت کنند.

اگر از نظر مالی شرایط مورد نیاز برای احداث کارخانه در ترکیه را دارید این روش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای زندگی در این کشور باشد. احداث کارخانه می‌تواند مزیت های زیادی هم برای فرد متقاضی و هم برای خانواده وی به همراه داشته باشد و این مورد تنها یکی از نکات مثبتی است که کارآفرینی در این کشور به دنبال دارد.

بنابراین با جمع کردن مدارک مورد نیاز و فراهم کردن شرایط، اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهید و سعی کنید یک کسب و کار سودآور در این کشور ایجاد کنید. در کشور ترکیه نیروهای جوان و فعال زیادی وجود دارد و شما می‌توانید از این فرصت برای گسترش کسب و کار و تجارت خود استفاده کرده و همه چیز را آن طور که می‌خواهید به پیش ببرید. مالیات بر درآمد در این کشور بسیار پایین است و این نیز می‌تواند یک فرصت ویژه برای کارآفرینان و موسسان کارخانه‌ها به شمار رود.

مراحل ثبت احداث کارخانه در ترکیه

  • اولین کاری که برای ثبت کارخانه در ترکیه باید انجام شود ارائه کردن مدارک هویتی و مالیاتی فردی است که قصد دارد کارخانه را احداث کند. اگر چند شریک نیز در این بین حضور دارند آنها نیز باید مدارک هویتی و مالیاتی خود را ارائه دهند.
  • در قدم بعدی موسس کارخانه باید ثابت کند که تمکن مالی کافی برای احداث کارخانه در ترکیه را دارد. در ضمن این فرد باید بتواند ثابت کند که می‌تواند کسب و کار و زندگی شخصی را نیز به خوبی مدیریت کند.
  • در قدم بعدی نوبت به تعیین موضوع فعالیت کارخانه می‌شود. در این قدم فرد باید اسناسنامه را تنظیم و تدوین کند.
  • مراجعه به اداره دارایی و گرفتن شماره شناسایی مالیات بالقوه کاری است که باید بعد از مشخص کردن موضوع فعالیت کارخانه انجام شود.
  • مشخص کردن مدیر شرکت به همراه تعیین آدرس و ثبت آن نیز باید در قدم بعد انجام گیرد. بازرسان اداره دارایی باید از محل شرکت بازدید کرده و آن را تایید کنند.
  • ارجاع به اتاق بازرگانی و چاپ آگهی در روزنامه های رسمی‌در گام بعدی صورت می‌گیرد.
  • کارت بازرگانی صادر شده و به مدیر کارخانه تحویل داده می‌شود.
  • در مرحله آخر باید یک حساب بانکی افتتاح شده و یک نفر نیز به عنوان حسابدار و یا مشاور مالی شرکت معرفی گردد.

مزایای ثبت کارخانه در ترکیه

  • یکی از مهم‌ترین مزیت هایی که احداث کارخانه در ترکیه برای متقاضی دارد اعطای اقامت به خود فرد، همسر و کودکان وی است.
  • یکی دیگر از مزیت هایی که شاید به دست آوردن آن برای برخی افراد بسیار مهم جلوه کند به دست آوردن یک شخصیت حقوقی قابل توجه در کشور ترکیه است. معمولا افرادی که به عنوان یک فرد سرمایه گذار در کشور ترکیه اقامت می‌گیرند از افرادی که تنها به واسطه خرید ملک اقامت این کشور را می‌گیرند در نزد مردم ترکیه بسیار موجه‌تر و با شخصیت‌تر جلوه می‌کنند.
  • افتتاح حساب های بانکی در ترکیه که یکی از مراحل احداث کارخانه در ترکیه است می‌تواند به تنهایی مزیت های زیادی برای فرد متقاضی داشته باشند.
  • 5 سال بعد از زندگی در این کشور به شما اقامت دائم ترکیه داده شده و می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید.
  • افتتاح کسب و کاری که کاملا وجهه قانونی دارد مزیت های زیادی را برای موسس کارخانه به دنبال دارد.
  • دریافت کارت بازرگانی از کشور ترکیه یکی از مزایای احداث کارخانه در ترکیه است.
  • احداث یک کارخانه در ترکیه این امکان را به فرد متقاضی می‌دهد تا بتواند با کل دنیا تجارت کند بدون آنکه هیچ محدودیتی برای فرد ایجاد کند.
  • بستن قراردادهای بین المللی که اغلب می‌تواند سود زیادی برای فرد به همراه داشته باشد را نیز می‌توان یکی از مزیت های احداث کارخانه در ترکیه عنوان کرد.
کارخانه در ترکیه

هزینه های احداث کارخانه در ترکیه

  • اولین موردی که در مورد ثبت کارخانه در ترکیه باید مورد توجه قرار داد هزینه‌ای است که برای ثبت اولیه کارخانه مورد نیاز است. با توجه به موضوعی که قصد دارید در آن فعالیت خود را شروع کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید.
  • مورد دیگری که آن نیز جزء یکی از هزینه های احداث کارخانه به شمار می‌رود استخدام یک حسابدار حرفه‌ای است. این فرد باید به تمام اصول و قوانین حاسبداری و مالیاتی در کشور ترکیه آشنایی داشته باشد و همین موضوع ممکن است باعث شود که حقوق دریافتی این فرد افزایش پیدا کند.
  • هزینه دیگری که در مورد احداث کارخانه در ترکیه باید به آن دقت داشت هزینه محلی است که برای احداث و شروع به کار باید در اختیار بگیرید. اگر ملکی که کارخانه در آن واقع است به خود فرد تعلق داشته باشد هزینه هایی مانند هزینه اجاره بها نخواهد داشت، اما در صورتی که زمین مورد نظر، اجاره‌ای باشد باید اجاره بها را نیز جزء لیست هزینه های ثابت حساب کرد.
  • حقوقی که کارمندان و کارگران دریافت می‌کنند از دیگر هزینه های ثابت یک کارخانه به شمار می‌رود. هر چه تعداد کارمندان و کارگرهایی که برای یک فرد کار می‌کنند زیاد باشد این هزینه نیز بیشتر خواهد بود. البته در کنار آن به دلیل فعالیت این کارگران سودی که نصیب کارخانه می‌شود نیز افزایش پیدا خواهد کرد و تا حدی می‌توان به جبران هزینه های ثابت امیدوار بود.
  • از دیگر هزینه های ثابت کارخانه می‌توان به هزینه هایی مانند آب، برق، اینترنت و تلفن اشاره کرد.
  • مالیات محل احداث کارخانه، مالیات بر درآمد و مالیات دفاتر رسمی‌و پلمپ آن نیز از دیگر هزینه هایی است که باید در لیست هزینه های احداث کارخانه ذکر گردند.

یک نکته مهم در ثبت کارخانه در ترکیه

نکته مهمی که در احداث کارخانه در ترکیه باید به آن توجه کرد تنظیم یک طرح تجاری سودآور است. یکی از مهم‌ترین مراحل تاسیس کارخانه در کشور تدوین برنامه کاری و تجاری است و شما برای آنکه بتوانید نظر مقامات کشور ترکیه را برای احداث کارخانه جلب کنید باید یک برنامه تجاری قانع کننده آماده کنید. تنها در این صورت است که به شما اجازه داده می‌شود برای دریافت مجوز و سایر مراحل ثبت کارخانه اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

در این طرح تجاری باید اهداف و برنامه کاری خود را به خوبی توضیح دهید و ثابت کنید که این کارخانه می‌توانید در حوزه اقتصاد کشور ترکیه تاثیرات خوبی از خود به جای بگذارد. اگر در این رابطه اطلاعات زیادی ندارید بهتر است با افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند صحبت کنید.

این کشور در یک موقعیت استراتژیک قرار گرفته و فعالیت در حوزه تجاری می‌تواند فرصت خوبی برای متقاضیان زندگی در کشور ترکیه باشد. در ضمن توجه داشته باشید که نیازی به شرکای تجاری ترک برای احداث کارخانه در این کشور نیست و ایرانی‌ها نیز بدون منع قانونی می‌توانند اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهند.

قصد احداث کارخانه در ترکیه را دارید؟

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط و هزینه های روز این کار می‌توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی ما با تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: