canada

مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا 2021

صفر تا صد مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت به کانادا را در این مطلب برای شما عزیزان شرح می دهیم، کانادا مقصد خیلی ایرانیانی است که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند و سوالات زیاد از کارشناسان موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال در این زمینه پرسیده می شود، سوالاتی از قبیل راحت ترین راه مهاجرت به کانادا کدام است ؟ برای دریافت اقامت کانادا باید از کجا شروع کنیم ؟ هزینه دریافت اقامت کانادا چقدر است ؟ ما سعی می کنیم به تمامی این سوالات در این مقاله پاسخ دهیم. ضمن اینکه شما در نهایت می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا بهره مند شوید.
*در نظر داشته باشید که به علت مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، بازه زمانی هایی که در این مقاله به آنها اشاره شده است ممکن است دستخوش تغییراتی شده باشد، بدین منظور اگر قصد اقدام برای دریافت اقامت کانادا دارید با ما تماس بگیرید تا بازه زمانی که برای کیس شما ممکن است طول بکشد را با توجه به قوانین همان روز خدمت شما اعلام کنیم.

 

canada

کانادا چجور کشوری است ؟

کانادا کشوری ست در شمال قاره آمریکا و سرد سیر، از جمله پهناور ترین کشور های جهان است و بزرگترین مرز زمینی در جهان متعلق به مرز کانادا و آمریکا است و همین امر باعث شده که بیشترین معاملات تجاری بین دو کشور در جهان هم مربوط به همین دو کشور باشد. این کشور به علت داشتن رفاه اجتماعی بالا، شرایط خوب اقتصادی و سیاست های باز مهاجر پذیری یکی از مقصد های مهاجران در جهان است و ایرانیان زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند، پایتخت سیاسی این کشور اتاوا می‌باشد و دارای 10 استان و 3 قلمرو است، باید بدانید که در کانادا نیز حکمرانی سیاسی به صورت دموکراسی پارلمانی فدرال است و زبان رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسوی می‌باشد و همچنین دین حدود 60 درصد جمعیت این کشور مسیحیت است.

 

canada

دریافت اقامت کانادا چگونه است ؟

باید بدانید که بعضی از برنامه های مهاجرتی کانادا به صورت فدرالی و بعضی دیگر به صورت استانی است. راه های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا را می توان در 6 دسته بندی اصلی قرار داد. خیلی از افراد به دنبال راحت ترین و آسان ترین راه دریافت اقامت کانادا هستند؛ برای رسیدن به این هدف باید روش های مهاجرت به این کشور را بشناسید و متناسب ترین روش را با توجه به شرایط خود بیابید. این دسته بندی شامل دریافت اقامت کانادا از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد در خاک کانادا، ازدواج با تبعه کانادا و پناهندگی می باشد. قوانین مهاجرت به کانادا در هر کدام از این دسته بندی ها متفاوت است. شما برای انتخاب روش مناسب خود ابتدا باید اصول این روش ها را بشناسید و سپس با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایید.

شرایط دریافت اقامت کانادا چیست ؟

شما حتما برای دریافت اقامت کانادا باید شرایط خاصی را دارا باشید، اما بسته به نحوه مهاجرت شما به کانادا این شرایط تغییر می کند، به طور کلی فاکتور های اصلی سن، مدرک تحصیلی، تخصص، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کاری و میزان سرمایه شماست. حال اگر قصد دریافت اقامت کانادا با ویزای تحصیلی را دارید سن شما فاکتور مهم تری از میزان سرمایه شماست و اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید این میزان سرمایه شماست که خیلی مهم است و اهمیت چندانی ندارد که چه سنی داشته باشید.

 

دریافت اقامت کانادا با کار در کانادا

دریافت اقامت کانادا با ویزای کار کانادا

کسب اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر یا اکسپرس انتری، یکی از بهترین راههای مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص جهت مهاجرت به کشور کانادا می باشد که در ابتدای این امر به آنها اقامت دائم تعلق می گیرد. این روش همچنین برای افرادی که تمایل به مهاجرت خانوادگی به کانادا دارند، مناسب است؛ چرا که از ابتدا به همه اعضای خانواده اقامت دائم داده می شود. این سیستم بر اساس  point base system یا امتیاز بندی می باشد که هر یک از ویژگی های اعلام شده امتیاز خاصی را برای فرد در بر دارد. فرد برای کسب اقامت دائم کانادا فرد باید دو مرحله را پشت سر بگذارد. مرحله اول که به نام (pool) شناخته می شود، شما باید در این مرحله از 100 امتیاز ممکن حداقل 67 امتیاز را کسب کنید. در این مرحله امتیازها به سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان انگلیسی، مدرک زبان دوم، داشتن آشنای درجه یک در کشور کانادا و… تعلق می گیرد. در این مرحله اگر حداقل امتیاز لازم را کسب کنید وارد  Pool می شوید. در این مرحله دوباره شرایط و ویژگی های شما مورد بررسی قرار می گیرد. این مرحله ای است که در صورتی که بتواند فرد امتیازات لازم را کسب کند و در این مرحله انتخاب شود از دولت کانادا اقامت دائم را دریافت می کند. البته پروسه این امر حداقل 6 تا 8 ماه طول می کشد.

امتیاز مورد نیاز در این مرحله 460 از 1200 امتیاز است که متقاضی در صورت کسب آن می تواند موفق به اخذ اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر شود. بد نیست بدانید که قبل از شروع پروسه اسکیل ورکر می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی مهاجرت کانادا در قسمت ابزارCRS TOOL  امتیازات اولیه خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید که آیا واجد شرایط برای پروسه کاری کانادا می باشید یا خیر؟ آدرس ابزار CRS TOOL  را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp

باید در نظر داشته باشید که برای دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری نیاز دارید که مدرک تحصیلی شما حداقل فوق لیسانس باشد و شرایط استان با استان فرق می کند، اگر شما قصد دارید از این طریق وارد به کانادا شوید ما برای شما پروفایل درست می کنیم و بیزینس پلن طراحی می کنیم، اولین قدم هم معادل سازی مدرک شماست، که مدرک شما به WES ارسال می شود تا این سازمان تاییدیه مدرک شما را از وزارت علوم و تحقیقات ایران بگیرد و معادل مدرک تان را به شما بدهد، که هزینه این کار 300 دلار است و حدود یک ماه الی سه ماه طول خواهد کشید. بهترین سن برای اکسپرس انتری بین 28 تا 32 است و شما در نمره آیلتس خود باید برای بخش speaking   نمره 8 را کسب کرده و برای بقیه بخش ها حداقل 7 را کسب کنید. همان طور که پیش تر گفته شد این روند 6 الی 8 ماه طول می کشد، ممکن است فردی به علت امتیاز بالایی که دارد همان ماه اول تایید شود اما ما به مدت یک سال هر ماه این درخواست را برای دولت کانادا ارسال می کنیم.

 

canada

دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا همیشه یکی از راه های مهاجرت به این کشور بوده و استان با استان قوانین کمی تفاوت می کند در این زمینه، در ادامه ما به دو استان که شرایط خوب و راحتی برای سرمایه گذاری دارند را برای شما عزیزان شرح می دهیم:

 

canada

سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک

سرمایه گذاری در این استان کم جمعیت به شکل کار آفرینی است، معمولا پرونده دریافت اقامت کانادا در این استان 18 تا 24 ماه طول می کشد، سن متقاضیان باید بین 22 تا 50 سال باشد، ضمن اینکه این افراد می توانند خانواده خود را هم به این کشور بیاورند و اگر بچه کوچکتر از 18 سال داشته باشند، تحصیل رایگان برای شان فراهم است. از دیگر شرایطی که فرد باید داشته باشد برای کار آفرینی در این استان، داشتن سابقه حداقل 3 سال مدیریت در پنج سال اخیر است و باید اسناد این کار به طور شفاف به آفیسر مهاجرت کانادا تقدیم شود، حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم است و نیاز است که آیلتس 5 داشته باشید. همچنین نیاز است تمکین مالی حداقل 600 هزار دلاری را اثبات کنید، به طور مثال یک ملکی در ایران را معرفی کنید که این میزان ارزش داشته باشد، نکته خوب قضیه این است که این ارزش گذاری بر اساس دلار دولتی حساب می شود.
برای این کار شما با ویزای توریستی به کانادا تشریف می آورید و ما با وقت گرفتن از سایت های مختلف استان، در طول یک هفته تور بازدید از استان را برای شما می گذاریم و شما بعد از هر بازدید گواهینامه بازدید دریافت می کنید و آخر سفر یک گزارش از بازدید ها می نویسید (که ما برای شما تنظیم می کنیم) و این مساله برای دریافت اقامت کانادا حائز اهمیت است و در نهایت نیاز است که صد هزار دلار کانادا به حساب استان واریز کنید و فرصت دارید ظرف دو سال کسب و کاری که در بیزنس پلن معرفی کرده اید را اجرا کنید.

 

استان نیوبرانزویک

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

کار شما در این استان باید مرتبط با حوزه کشاورزی و دام داری باشد، و برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند موقعیت خیلی ویژه ای است. نیاز است که یک مزرعه به ارزش 150 هزار دلار خریداری کنید و مبلغ 75 هزار دلار کانادا به حساب استان واریز کنید و تا سه سال مجبور هستید که در این استان ساکن باشید و به کسب و کار خود در حوزه کشاورزی و دام داری بپردازید.

 

canada

دریافت اقامت کانادا با استارت آپ ویزا

از سال 2013 تا 2018 دولت کانادا این برنامه را به صورت آزمایشی انجام داد اما از سال 2018 به بعد یکی از اصلی ترین روش های اعطا اقامت کانادا شده است. بدین صورت است که شخص یا یک مجموعه، صاحب یک ایده پول ساز برای دولت کانادا یا یک ثبت اختراع باشد و بتواند از شرکت های سرمایه گذار در کانادا تایید سرمایه گذاری را بگیرید. در نظر داشته باشید اگر ایده شما قبلا هم در کانادا اجرا شده باشد مشکلی نیست، مهم این است که شما بتوانید نشان دهید که می توانید رقابت کنید و پول ساز باشید. ما می تونیم برای شما بیزینس پلن طراحی کنیم و طرح شما را به شرکت های سرمایه گذار ارسال کنیم، بعد از یک سال ویزا کار شما تبدیل به پی آر کارت می شود و باید در نظر داشته باشید که در آن یک سالی که ویزا کار دارید باید کاری مرتبط با همان استارت آپی که در ابتدا معرفی کردید را انجام دهید.

 

canada

دریافت اقامت کانادا برای پرستاران و مراقبان سلامت (caregivers)

در این نوع درخواست فرد متقاضی باید دارای دیپلم متوسطه بوده و دانش لازم را در رشته ی مربوطه داشته باشند و سابقه ی کار دائم یک ساله در طی سه سال گذشته و یا سابقه ی آموزش شش ماهه در موسسات آموزشی مربوطه باشند و نیز زبان انگلیسی آن ها در حدی باشد که بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند. بعد از گذر دو سال به طور اتوماتیک متقاضی مقیم دائم کشور کانادا خواهد شد. که می توان یکی از سه حالت زیر را داشته باشد:

  •     مربی کودک (برای مراقبت از کودکان)
  •     مراقبت از افراد بیمار که نیازمند مراقبت های پزشکی هستند
  •     مراقبت خانگی یا Live-in: مراقبت از سالمندان معلولان یا افراد دارای بیماری های مزمن یا افرادی که طولانی مدت در خانه یا بیمارستان ها بستری هستند

 

دریافت اقامت کانادا با self-employed

دریافت اقامت کانادا برای ورزشکاران و هنرمندان (self employed)

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت هنرمندان و افراد فوق موفق مانند ورزشکاران است که این نوع ویزا در رده ویزای خود اشتغالی کانادا قرار می گیرد و به دو دسته خود اشتغالی در امور فرهنگی و خود اشتغالی در امور ورزشی تقسیم بندی می گردد. فعالیت های فرهنگی عبارتند از مشاغلی که به طور کلی به عنوان بخشی از هنر و فرهنگ کانادا به شمار می آیند. به طور مثال مؤلفان و نویسندگان، هنرمندان خلاق، موسیقی دانان، نقاشان، مجسمه سازان و سایر هنرمندان تجسمی، پشتیبانی فنی و مشاغل موجود در صنعت فیلم سازی، طراحان خلاق و صنعتگران، قهرمانانی که دارای سابقه شرکت و کسب مقام در مسابقات ورزشی بین‌المللی هستند و قادرند در زمینه ورزش تخصصی خود در کانادا به مربیگری پرداخته، باشگاه ورزشی دایر کرده و یا در مسابقات جهانی شرکت کنند. متقاضیان می بایست حتما دارای سابقه کاری قوی در زمینه خود اشتغالی خود داشته باشند و می توانند از دو طریق خود اشتغالی در طرح های فدرال و یا استانی وارد کانادا شده و اقامت آن را اخذ نمایند.

حداقل شرایط مورد نیاز برای این نوع ویزای خود اشتغالی به صورت زیر می باشد:

  •     فرد باید حداقل در ۵ سال اخیر ۲ سال سابقه کار مرتبط داشته باشد
  •     حداقل ۳۵ امتیاز بر مبنای جدول امتیاز بندی، جمع آوری نموده باشد
  •     حداقل ارزش دارایی های فرد ۱۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا باشد
  •     سوء پیشینه نداشته و سلامت جسمی و روحی داشته باشد

باید در نظر داشته باشید که روند دریافت این اقامت کانادا 18 ماه تا 2 سال طول می کشد و به علت سابقه زیاد پرونده های فیک در این زمینه، روند رسیدگی به این نوع پرونده ها سخت گیرانه تر انجام می شود.

 

canada

دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در کانادا

حتما می دانید که کانادا دارای یکی از بهترین مراکز آموزشی در تمامی مقاطع در دنیا می باشد. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. کودکان 5 تا 18 سال برای تحصیل در کانادا نیازمند قیم هستند و این کودکان اگر برای تحصیل به کانادا بیایند پدر یا مادر آنها هم می تواند ویزا کانادا دریافت کند با ویزای تحصیلی فرزندشان، درست است که تحصیل در مدارس در کانادا رایگان است اما دانش آموزان بین المللی موظف به پرداخت شهریه هستند. این هزینه در مدارس دولتی در مقطع ابتدایی سالیانه حدود 12 الی 13 هزار دلار است و در مقطع ششم تا دوازدهم سالیانه حدود 13 الی 15 هزار دلار است و تحصیل در همین مقاطع در مدارس خصوصی هزینه ای حدود سالانه 20 الی 65 هزار دلار بسته به امکاناتی که مدرسه ارائه می کند دارد. در نظر داشته باشید پدر یا مادر این دانش آموزان باید به آفیسر مهاجرت ثابت کنند که تمکین مالی برای ساپورت مالی فرزندان خود را دارند که اگر 14 تا 15 هزار دلار برای تحصیل در مدرسه در نظر بگیریم و 14 تا 15 هزار دلار هم هزینه زندگی سالیانه، پدر یا مادر باید حدود 30 تا 35 هزار دلار برای این کار کنار بگذارند.

canada

دریافت اقامت کانادا با تحصیل در کالج های کانادا

در کانادا کالج ها دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد اما ما با کالج هایی همکاری داریم که معتبر هستند و آفیسر مهاجرت این کالج ها را قبول دارد، برای تحصیل در کالج نیاز به نمره آیلتس جنرال 6 تا 6.5 دارید و روند دریافت اقامت کانادا از این طریق حدودا یک ما کاری طول خواهد کشید.

 

canada

دریافت اقامت کانادا با تحصیل در دانشگاه های کانادا

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس حداقل با نمره 6 و تمکین مالی لازم نیاز خواهد بود. دانشجویانی که سطح زبان آنها مناسب نیست نیز می توانند در کالج های کانادایی دوره زبان را بگذرانند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا 3 تا 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیز نیاز به داشتن مدرک لیسانس، مدرک آیلتس بالای 6.5 به همراه گپ تحصیلی پایین و سن مناسب می باشد. فارغ التحصیلان این مقطع می توانند با کار پس از تحصیل در کانادا اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند.
تحصیل در مقطع دکتری در کانادا نیازمند داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما دارد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی داشته باشد پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمت شان اعطا می نمایند. دانشجویان در این مقطع می توانند از طریق کار پژوهشی در دانشگاه، بخش زیادی از هزینه های خود را تامین نمایند. همچنین افرادی که دارای رزومه علمی و تحقیقاتی و زبان قوی هستند می توانند بورسیه تحصیلی کانادا را به دو صورت اسکولارشیپ و فاند دریافت نمایند. این بورسیه ها دولتی و دانشگاهی هستند.
گرفتن فاند برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیازمند آن است که فرد مواردی مانند مقاله ISA، پروپوزال قوی، معدل 17 به بالا و نمره زبان بالا را دارا باشد. و این روند 4 تا 6 ماه کاری به طول می انجامد.

 

canada

دریافت اقامت کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد

یکی از موارد مورد علاقه زوج های جوان برای اخذ اقامت، این است که به کشورهای مورد علاقه خود از طریق ویزای توریستی سفر نموده و فرزند خود را در آن کشورها به دنیا بیاورند تا بتوانند برای خود و فرزندشان اقامت و تابعیت اخذ نمایند. ولی تمامی کشورها این شرایط را برای شهروندان خارجی ارائه نمی کنند بلکه تنها کشورهای تابع اصل خاک این شرایط را دارا می باشند. کشورهای جهان از لحاظ عرف بین المللی به دو دسته تابع اصل خون و تابع اصل خاک تقسیم بندی می شوند. کشورهای تابع اصل خون مانند ایران و آلمان تنها به فرزندانی که یکی از والدین شان ایرانی باشد اقامت و تابعیت اعطا می کنند ولی کشورهایی مانند کانادا و برزیل به تمامی کودکان متولد این کشور تابعیت کشورهای شان را اعطا می نمایند. همچنین والدین کودک نیز اقامت این کشورها را دارا خواهند شد. طبق قانون کانادا، اگر کودکی در کشتی های کانادایی و هواپیما هایی که در این کشور رفت آمد می کنند متولد شود شهروند کانادا به حساب می آید و حقوق شهروندی را برای او عرضه می کنند و می تواند پاسپورت کانادا را اخذ نماید‌.

 

canada

دریافت اقامت کانادا با ازدواج

یکی از طرق مهاجرت به کانادا ازدواج با یک فرد کانادایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد می باشد. اما باید در نظر داشت که نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء استفاده گرایانه و دروغین سایت های همسر یابی غیر قانونی و افراد واسطه جهت ازدواج صوری اقدامی را انجام داد. به دلیل پیچیدگی اخذ ویزا از طریق، اکیدا به شما پیشنهاد می شود که کلیه اقدامات پرونده خود را زیر نظر وکلای بین المللی انجام دهید. پروسه این امر حداقل ۶ ماه به طول خواهد انجامید. فردی که شما می خواهید با او ازدواج کنید باید بتواند حداقل شرایط مورد نیاز برای تامین زندگی برای شما در کشور کانادا را فراهم کند. لازم به ذکر است که در صورت اثبات صوری بودن ازدواج، جرائمی همچون زندان، جریمه مالی و ممنوعیت ورود به کانادا در انتظار فرد خاطی خواهد بود. در ادامه شرایط زوجین را برای اخذ ویزای ازدواج کانادا بررسی خواهیم نمود.
اگر متقاضی خواهان اسپانسر شدن همسر یا حامی خود می باشد باید شرایط لازم برای این امر را هم داشته باشد که این شرایط شامل موارد زیر است:

  •     با همسر خود به مدت دو سال یا کمتر بیشتر آشنا بوده و یا زندگی کرده باشد، فرزند مشترکی نداشته باشد و درخواست خود را بعد از تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۲ به اداره مهاجرت داده باشد
  •     فردی که اسپانسر می شود باید سن ۱۸ یا بالای ۱۸ سال داشته و شهروند کانادا باشد

برای اینکه متقاضی ازدواج ش رسمیت یابد باید شرایطی را دارا باشد مانند:

  •     با شریک زندگی خود به صورت دائم ۱ سال زندگی کرده و همچنین با همسر خود در انجام دادن امور زندگی همکاری کرده باشد و بتواند این موضوع را اثبات نماید. برای اثبات اینکار باید در حساب های بانکی و کارت های اعتباری و منزل و مدیریت مخارج خانه و غیره همکاری مشترک داشته باشند.

 

canada

دریافت اقامت کانادا با پناهندگی

شخص می تواند با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شود و با ارائه یک کیس پناهندگی این روند را پیش بگیرد ( در نظر داشته باشید ما هیچ وقت هیچ کیسی را به اشخاص پیشنهاد و ارائه نمی کنیم ) و این فرد بعد از حدود یک ماه و نیم اجازه کار پیدا می کند و باید در دادگاهی که در این زمینه برگزار می شود ثابت کند جان یا مال ش در کشوری که از آن به سمت کانادا آمده در خطر است. آمار نشان داده است که بیشتر این پرونده ها شکست می خورند. اگر اشخاص نتوانند این موضوع را ثابت کنند از کانادا اخراج شده و نهایتا سرخورده به کشورشان باز می گردند. پیشنهاد می شود از دیگر راه های مهاجرت به کانادا و یا اخذ اقامت دائم کشور کانادا که در این مقاله به آنها پرداخته شد مطلع شوید تا بهترین مسیر را انتخاب کنید. و در نظر داشته باشید کشور هایی مثل امارات و قطر اجازه ورود هیچ پناهنده ای را به خاک خود نمی دهند.

خدمات تراست گلوبال در زمینه دریافت اقامت کانادا

اگر قصد دریافت اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا را دارید می توانید با ما تماس بگیرید و به کمک ما این راه را آسوده طی کنید، ما با در اختیار داشتن وکلای با تجربه ایرانی در کانادا می توانیم بهترین راه را با توجه به شرایط شما پیشنهاد کنیم و مطمئن باشیم که پرونده شما به موفقیت می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: