اخذ شهروندی اتریش چقدر زمان و هزینه می برد؟2021

کشور اتریش یکی از کشورهای مهم برای مهاجرین است که در قاره اروپا واقع شده و به دلیل شرایط خاص خود توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین افرادی که علاقه مند به مهاجرت هستند، پیدا کند.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که به منظور مهاجرت به اتریش باید چه مواردی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و چه روش هایی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد؟

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با شرایط مهاجرت به اتریش آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم پرداخته و در مورد آن صحبت کنیم.

 

اخذ شهروندی اتریش

معرفی کشور اتریش

در بخش اول به منظور بررسی و معرفی کشور اتریش باید گفت که این کشور در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر وین است. همچنین در این کشور شاهد چهار زبان آلمانی، اسلوونیایی، کرواتی و مجاری به عنوان زبان های رایج در بین مردم هستیم، اما بر اساس قانون کشور اتریش، زبان رسمی اتریش، آلمانی است.

همچنین نوع حکومت اتریش جمهوری پارلمانی فدرال بوده و در آن شاهد رئیس جمهور، صدراعظم و رئیس شورای ملی هستیم. به منظور بررسی مساحت و جمعیت کشور اتریش باید گفت که مساحت این کشور ۸۳ هزار و ۸۷۹ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن نزدیک به ۹ میلیون نفر است. توجه به این نکات به شما دید کاملی در رابطه با کشور اتریش می دهد و می توانید با آگاهی کامل اقدام به مهاجرت به این کشور کنید.

افرادی که قصد دارند تا به یک کشور دیگر مهاجرت کنند، یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می کنند این است که چرا این کشور در بین مهاجرین محبوبیت بسیار زیادی دارد؟

به منظور بررسی این مسئله باید گفت که کیفیت بالای زندگی در اتریش و سطح رفاه بالای مردم این کشور باعث شده تا در بین مهاجرین کشور اتریش به عنوان یکی از مقاصد محبوب شناخته شود. از سوی دیگر شرایط اقتصادی مناسب و سبک زندگی خاص مردم اتریش باعث افزایش شهرت و محبوبیت این کشور شده است. همین دلیل باعث شده تا امروزه بتوان اتریش را به عنوان یکی از بهترین کشورها به منظور مهاجرت در نظر گرفت.

 

مهاجرت

روش های مهاجرت به کشور اتریش

اگر بخواهیم شما را با روش های مختلف مهاجرت به کشور زیبای اتریش آشنا کرده و در رابطه با این کشور اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، می توان به موارد مختلفی اشاره کرد:

اخذ شهروندی اتریش از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش هایی که شما می توانید از طریق آن اقدام به مهاجرت به اتریش کرده و شهروندی این کشور را به دست بیاورید، سرمایه گذاری در این کشور است. در واقع دولت اتریش امکانی را فراهم کرده تا شما بتوانید از طریق سرمایه گذاری تابعیت این کشور را به دست آورده و تبدیل به شهروند این کشور شوید.

البته مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور اخذ تابعیت اتریش از طریق سرمایه گذاری لازم است تا پیش نیازهای خاصی داشته باشید و اگر بخواهیم شما را با این پیش نیازها آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اهدای 2-3 میلیون دلار در اقتصاد اتریش

یا

  • سرمایه گذاری قابل وصول 10 میلیون دلار در اقتصاد اتریش

شما با داشتن این شرایط و از طریق سرمایه گذاری در این کشور قادر خواهید بود تا تابعیت اتریش را بدست بیاورید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در کشور اتریش و اخذ شهروندی از این طرح یکی از روش های پر هزینه به حساب می آید و تنها افرادی که سرمایه بسیار زیادی دارند قادر خواهند بود تا از این طریق به سراغ کشور زیبای اتریش داشته و در این کشور زندگی کنند.

 

کشور اتریش

اخذ شهروندی اتریش از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید از طریق آن اقدام به اخذ شهروندی اتریش کنید، از طریق ازدواج است. بر اساس قانون اتریش باید به این مسئله بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر شما با یک فردی که شهروند کشور اتریش را دارد ازدواج کنید، قادر خواهید بود تا اقامت این کشور را به دست بیاورید.

البته موضوع بسیار مهم این است که شما تنها در صورتی می توانید تابعیت کشور اتریش از طریق ازدواج را به دست بیاورید که اثبات کنید که حداقل ۵ سال از ازدواج شما گذشته است، چرا که در گذشته بسیاری از افراد از طریق این قانون اقدام به فریب دادن دولت اتریش کرده و با انجام ازدواج های سوری تلاش کردند تا تابعیت این کشور را بدست بیاورند.

در همین راستا دولت اتریش تمام تلاش خود را کرده تا با وضع کردن قوانین مختلف جلوی این کلاهبرداری ها را بگیرد و تنها به افرادی تابعیت اتریش از طریق ازدواج داده می شود که واقعاً با یک فرد اتریش ازدواج کرده اند.

اخذ پاسپورت اتریش از طریق پیدا کردن کار

بدون هیچ شک و تردیدی اگر بخواهیم شما را با یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به کشور اتریش آشنا کنیم باید گفت که پیدا کردن شغل در این کشور به شما اجازه می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ چالش خاصی بتوانید اقدام به مهاجرت به این کشور کنید.

به منظور بررسی این مسئله و بررسی شرایط اتریش از نظر کاری باید گفت که این کشور جز معدود کشورهایی است که نرخ بیکاری بسیار کمی دارد و شرایط قوی اقتصادی اتریش باعث شده تا این کشور فضای مناسبی برای مهاجرین به منظور پیدا کردن کار داشته باشد.

در صورتی که شما بتوانید یک کارفرما را در کشور اتریش پیدا کرده و با ارسال رزومه خود بتوانید نظر مساعد کارفرما را جلب کنید می توانید به کشور اتریش مهاجرت کنید. بر اساس قوانین کشور اتریش ماه پس از پیدا کردن شغل می توانید در این کشور اقامت دو ساله آن را دریافت کنید و پس از ۵ سال حضور در کشور اتریش و تمدید اقامت خود می توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست بدهید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در طی دوره کاری خود در این کشور موظف هستید تا اقدام به پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور کرده و به قوانین اتریش احترام بگذارید تا در نهایت بتوانید پاسپورت این کشور را به دست بیاورید.

 

مناظر تاریخی اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

از دیگر روش هایی که شما می توانید از طریق آن به سراغ کشور اتریش رفته و تبدیل به شهروند این کشور شوید، تحصیل در دانشگاه های اتریش است. البته مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی تحصیل در دانشگاه این کشور نمی تواند شما را به صورت مستقیم تبدیل به شهروند اتریش کند، چرا که چنین روشی به منظور اخذ شهروندی اتریش وجود ندارد اما تحصیل در دانشگاه این کشور می تواند مسیر اخذ تابعیت را برای شما آسان تر کند.

در واقع شما پس از اتمام تحصیل، بر اساس قانون اتریش موظف هستید تا به کشور بازگردید اما دولت اتریش این امکان فراهم کرده تا پس از پایان تحصیل شما بتوانید مدت زمان مشخصی در این کشور باقی بمانید و اگر در طی مدت زمان مشخص شده بتوانید در خاک اتریش شغلی پیدا کنید، ویزای تحصیلی شما تبدیل به ویزای کاری خواهد شد. این اتفاق باعث می شود تا شما مشمول قوانین اخذ تابعیت از طریق پیدا کردن شغل شده و بتوانید با پیدا کردن شغل در اتریش در نهایت تابعیت این کشور را بدست بیاورید.

شرایط مهاجرت به اتریش برای هنرمندان

یکی از مهم ترین موضوعی که باید بدانید این است که دولت اتریش امکانی را فراهم کرد تا افراد موفق و هنرمندان بتوانند به راحتی ویزا این کشور را اخذ کرده و اقدام به اخذ شهروندی این کشور کنند.

در این بین اگر بخواهیم شما را با نحوه دریافت ویزای افراد موفق در اتریش آشنا کنیم باید گفت که اگر شما بتوانید به دولت اتریش ثابت کنید که امکان تامین نیازهای مالی خود از طریق انجام کارهای هنری را دارید، قادر خواهید بود تا اقامت این کشور را بدست بیاورید.

به منظور بررسی این روش و معرفی کامل آن باید گفت که شما باید در وهله اول توانایی خود را به عنوان یک هنرمند به دولت اتریش به اثبات برسانید. شما باید در مرحله اول با ارسال رزومه خود، به دولت این کشور هنرمند بودن خود را اثبات کنید. در گام بعدی هنرمند باید ثابت کند که حداقل در دو سال گذشته توانسته از طریق انجام کارهای هنری امرار معاش کند. همچنین شرط سوم اخذ پاسپورت اتریش از این طریق این است که شما باید درآمد حداقلی ۲ تا ۳ هزار یورو در ماه داشته باشید. با داشتن این پیش نیازها در نهایت می توانید ویزای مخصوص افراد موفق و هنرمندان را دریافت کرده و به سریع ترین شکل ممکن به کشور زیبا و خاص اتریش مهاجرت کنید.

 

اخذ پاسپورت اتریش

مهاجرت به کشور اتریش از طریق پناهندگی

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که اگر شما بتوانید به کشورهای مختلف دنیا اثبات کنید که امکان زندگی در خاک خودتان برایتان فراهم نیست و خطرات جانی برای شما وجود دارد، می توانید از طریق پناهندگی به هر یک از این کشورها مهاجرت کنید.

کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر شما بخواهید به این کشور پناهنده شوید، می توانید از این طریق اقدام به اخذ تابعیت این کشور کنید. البته مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهاجرت به کشور از طریق پناهندگی به عنوان یکی از روش های پر خطر به حساب می آید و همین مسئله باعث شده تا هیچ یک از موسسات رسمی فعال در حوزه مهاجرت خدمات مربوط به پناهندگی را ارائه ندهند.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا به کشور دیگر مهاجرت کنید، به سراغ سایر روش ها رفته و از طریق آن اقدام به اخذ تابعیت یک کشور دیگر کنید.

بهترین روش مهاجرت به اتریش

پس از آن که در رابطه با تکنیک ها و روش های مختلف به منظور مهاجرت به اتریش صحبت کرده و در رابطه با آن اطلاعات مختلفی را بیان کردیم، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که سریع ترین و بهترین روش برای مهاجرت به اتریش چیست و به چه نحوی می توان به این هدف دست پیدا کرد؟

به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که متناسب با شرایط هر فرد، هر یک از این روش ها به عنوان روش مناسب به حساب می آید اما نکته مهم این است که شما حتماً باید پیش از مهاجرت شرایط و پیش نیازهای خود را بررسی کرده و به سراغ روشی بروید که به بهترین شکل ممکن از طریق آن می توانید ویزای این کشور را به دست بیاورید.

به عنوان مثال اگر شما دارای مهارت های کافی برای شغلی هستید، مهاجرت به اتریش از طریق پیدا کردن شغل و اخذ شهروندی اتریش از این طریق، به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. از سوی دیگر اگر شما دارای سرمایه کافی هستید و امکان سرمایه گذاری برای شما در کشور اتریش وجود دارد، می توانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام به اخذ ویزای اتریش کرده و تابعیت این کشور را بدست بیاورید.

موسسه حقوقی و مهاجرتی تراست گلوبال با تجربه کافی در این زمینه آماده راهنمایی شما در این مسیر است، شما می‌توانید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی رایگان مهاجرت با پر نمایید تا شرایط شما بررسی شود و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

فرم درخواست ارزیابی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: