یکی از مهمترین مواردی که طی چند سال اخیر مورد توجه جزایر شرق کارائیب قرار گرفته است تشریح شرایط و مدارک اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا است. در واقع افراد برای اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا باید دارای شرایط خاصی باشند که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم. همانطور که می دانید اخذ شهروندی یک کشور بسیار حساس تر و دشوارتر از اخذ کارت اقامت دائم یا موقت است.

بنابراین شما باید برای اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا شرایط خاصی را مهیا کنید که اصولا از طریق سرمایه گذاری فراهم می گردد. به همین علت سعی شده است تا در این مقاله نحوه دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا را از طریق سرمایه گذاری تشریح کرده و سایر روش ها را به صورت خلاصه تر معرفی کنیم.

آنتیگوآ و باربودا

با جزایر آنتیگوا و باربودا آشنا شوید

جزایر آنتیگوا و باربودا در شرق دریای کارائیب واقع شده و همانند بسیاری از جزایر این منطقه به یک مکان تفریحی و فوق العاده زیبا از دیدگاه جهانگردان مبدل شده است. جزایر بکر، سواحل زیبا، آب های شفاف و طبیعت دیدنی جزایر آنتیگوا و باربودا دست در دست یکدیگر داده اند تا بسیاری از سرمایه گذاران جهان برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آنتیگوا و باربودا و اخذ پاسپورت این کشور تلاش کنند.

پایتخت آنتیگوا و باربودا، سنت جابز نام دارد. آنتیگوا و باربودا از سمت شرق با جزایر سنت کیتس و نویس و از سمت شمال با جزیرهٔ مونتسرات همسایه است. مساحت این کشور حدود ۴۴۲ کیلومترمربع و جمعیت آن حدود ۸۰.۰۰۰ نفر است.

زبان رسمی کشور نیز انگلیسی است و زبان بومیان محلی نیز کریول نام دارد. در اهمیت گردشگری و آب و هوای مطبوع این کشور باید بگوییم که مهمترین منبع درآمد این کشور نیز از صنعت توریسم و گردشگری می باشد.

روش های مهاجرت به آنتیگوا و باربودا

از طریق تمام روش های پذیرفته شده در حقوق بین الملل می توان به کشور آنتیگوا و باربودا مهاجرت نمود با این تفاوت که مهاجرت به این کشور، اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا را تضمین نمی کند. بنابراین در صورتی که راهی این کشور شده اید باید پروسه ای سخت و طولانی یا حداقل یک پروسه هزینه بردار را متحمل شوید. روش های مهاجرت به کشور آنتیگوا و باربودا و کسب اقامت دائم یا موقت این کشور از طریق روش های ذیل امکان پذیر است.

اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق تحصیل: از این طریق صرفا می توانید کارت اقامت موقت را دریافت کنید اما اگر بعد از اتمام تحصیلات بتوانید یک کار متناسب با مدرک تحصیلی خود پیدا کنید می توانید کارت اقامت نیز دریافت نمایید.

اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق کار: پیدا کردن کار برای خارجیان و بیگانگانی که کارت اقامت این کشور را ندارند بسیار دشوار است و تعداد محدودی از افراد می توانند از این طریق کارت اقامت آنتیگوا و باربودا را به دست بیاورند.

ناگفته نماند که کارت اقامت دائم آنتیگوا و باربودا به معنای اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودا نمی باشد و مهاجرت به این کشور برای کار نیز هرگز به دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا منجر نمی گردد.

نمایی از کشور آنتیگوآ و باربودا

اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق تولد و ازدواج: این امر مبتنی بر احوال شخصیه است و در زندگی خصوصی افراد رخ می دهد. بنابراین در قانون به عنوان یک شیوه مشخص و هدفمند برای دریافت کارت اقامت سایر کشورها شناخته نمی شود و برخی از افراد با توجه به شرایط خود موفق به دریافت اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا از طریق ازدواج و تولد می شوند که گونه ای توفیق اجباری محسوب می شود و اگر به عنوان مثال اثبات گردد که هدف از ازدواج صورت گرفته، دریافت کارت اقامت آنتیگوا و باربودا بوده است آن ازدواج باطل شده و امکان صدور کارت اقامت برای طرف مقابل وجود ندارد.

تولد فرزند نیز در خاک کشور آنتیگوا و باربودا باعث می شود تا تابعیت این کشور به طفل متولد شده اهدا گردد اما این امر باعث تغییر تابعیت والدین نمی شود.

اقامت آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری: می توان گفت تنها راه حلی که موسسات مهاجرتی برای دریافت شهروندی آنتیگوا و باربودا پیشنهاد می دهند ویزای سرمایه گذاری آنتیگوا و باربودا است که البته نیازمند هزینه و پرداخت مبالغ بالایی برای پذیرش پروژه های سرمایه گذاری است. این مسئله را در ادامه بررسی کرده ایم.

اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید با سرمایه گذاری در یکی از بخش های مشخص شده توسط دولت، تابعیت مضاعف آنتیگوا و باربودا را به دست آورید. روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا که به اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا منجر می شوند را در ادامه بیان کرده ایم.

سرمایه گذاری در موسسات خیریه یا توسعه ملی آنتیگوا و باربودا

متقاضی پاسپورت در این طرح می بایست مبلغ 250 هزار دلار را به موسسات خیریه مورد تأیید دولت یا در زمینه توسعه ملی کشور آنتیگوا و باربودا کمک کند. قابل ذکر است که مبلغ مورد نظر قابل استرداد نیست و در واقع به نوعی نشان دادن حسن نیت متقاضی به دولت است.

طبیعت بکر

سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات کشور آنتیگوا و باربودا

در این روش سرمایه گذار باید ملکی را به ارزش حداقل 400 هزار دلار که مورد تأیید دولت آنتیگوا و باربودا باشد، خریداری نموده و حداقل 5 سال نیز آن ملک را بفروش نرساند. لازم به ذکر است که مضاف بر پرداخت هزینه ملک مذکور، هزینه ثبت مالکیت، مالیات و … نیز بر عهده خود سرمایه گذار خواهد بود.

سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار شخصی یا مشارکتی

یک روش دیگر برای دریافت ویزای سرمایه گذاری آنتیگوا و باربودا وجود دارد که در آن سرمایه گذار می بایست مبلغ 1 میلیون و 500 هزار دلار هزینه کند. راه اندازی کسب و کار‌های مشارکتی نیازمند سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 5 میلیون یورو می باشد که سهم هر شریک نباید کمتر از 400 هزار دلار باشد.

مزایای اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا

در خصوص مزایای اخذ شهروندی و اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودا علاوه بر امکان داشتن مشاغل دولتی و شرکت در انتخابات و حق رای می توان به موارد ذیل نیز اشاره نمود:

  • عدم نیاز به حضور فرد در کشور مقصد در پروسه انجام کار برای مدت طولانی (تنها یک اقامت 5 روزه کافی است)
  • مدت ‌زمان کوتاه انجام فرآیند مورد نظر (میانگین بین ۴ الی ۶ ماه)
  • عدم نیاز به تجربه کاری، مدارک تحصیلی و انجام مصاحبه پیش از دریافت ویزا و یا بعد از آن
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و یا سایر زبان های رسمی
  • دریافت پاسپورت معتبر با درجه ارزش ۲۴ در جهان
  • امکان سفر به بیش از ۱۰۰ کشور حوزه شنگن، اتحادیه اروپا، کانادا و… نظیر انگلیس، سنگاپور و هنگ‌کنگ
  • عدم تعلق مالیات بر درآمد (معافیت مالیاتی در خصوص سرمایه گذاری صورت گرفته)
اخذ شهروندی آنتیگوآ و باربودا

مراحل اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری

برای دریافت پاسپورت باید در ابتدا، کارت شهروندی آنتیگوا و باربودا را به دست آورید. برای این امر باید مراحل ذیل را به ترتیب پشت سر بگذارید.

مرحله اول: آماده سازی پرونده تابعیت متقاضی در ماه اول

مرحله دوم: ارسال اطلاعات به کشور آنتیگوا و باربودا و پرداخت هزینه های سنجش اطلاعات

مرحله سوم: در ماه سوم پروسه اخذ اقامت و نتایج نهایی سنجش های صورت گرفته اعلام می گردد.

مرحله چهارم: ماه چهارم به سرمایه گذاری در بخش پیشنهاد شده اختصاص دارد.

مرحله پنجم: پروسه اعطای شهروندی و تابعیت کشور آنتیگوا و باربودا صورت گرفته و فرد باید برای دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا اقدام نماید.