شرایط جغرافیایی و آب و هوایی نیوزلند چگونه است؟

چه به دنبال ماجراجویی در طبیعت باشید، چه بخواهید استراحت و ریلکس کنید، و چه دنبال غذاهای خاص باشید یا تجارب فرهنگی عالی، نیوزلند همیشه چیز تازه‌ای برای شما دارد، و مهم نیست در چه فصلی از سال باشیم. شلوغ‌ترین فصل نیوزلند تابستان آن است، و این در حالیست که فصل‌های پاییز و زمستان کمی خلوت‌تر و ساکت‌تر هستند. البته در صورتی که به مناطق اسکی نیوزلند بروید، در فصل زمستان نیز شاهد افراد بسیاری خواهید بود. اما به شکل کلی تنوع آب و هوایی این کشور آن را به کشوری جذاب برای زندگی نیز تبدیل کرده. در این مقاله می‌خواهیم فصل‌های مختلف نیوزلند و شرایط آب و هوایی آن را بشناسیم؛ با ما همراه باشید.

تابستان نیوزلند (از دسامبر تا فوریه) 

قبل از شروع توضیحات لازم است به شما بگوییم با توجه به این که کشور نیوزلند در نیمکره جنوبی قرار گرفته فصول آن برعکس کشورهایی است که در نیمکره شمالی قرار گرفته‌اند. فصل تابستان محبوب‌ترین فصل برای بازدید از نیوزلند به شمار می‌رود و دلیل آن نیز روزهای آفتابی در ساحل و کنار اقیانوس، تفریحات آبی، و پیاده‌روی‌ها و کوهنوردی‌های بسیار جذاب است. همچنین طی تعطیلات کریسمس و ادامه آن پرنده‌های کیوی بسیاری در آسمان نیوزلند در حال پرواز خواهند بود!

پاییز (از مارس تا می) 

اگر آفتاب را دوست دارید اما دوست ندارید جمعیت زیادی را ببینید، فصل پاییز زمانی عالی خواهد بود برای این که از نیوزلند دیدن کنید. در اوایل این فصل روزها هنوز گرم هستند (و این به معنای آن است که از مارس تا اواسط و حتی اواخر آوریل می‌توانید به شنا در آب بپردازید) و بعدازظهرها کمی خنک‌تر هستند. همچنین رنگ‌های پاییزی مناطق طبیعی را در بر می‌گیرند و مناظر به شدت زیبایی را به وجود می‌آورند. و حالا که روزها آنقدر هم گرم نیستند شاید پیاده‌روی هم به شما بچسبد.

زمستان (از ژوئن تا آگوست) 

اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، فصل زمستان در نیوزلند برای شما گزینه فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. معمولا کویینزتاون و واناکا در جزیره شمالی و پلاتو مرکزی در جزیره شمالی بهترین مناطق برای اسکی و اسنوبرد هستند. در حالیکه بسیاری از پیست اسکی‌ها از ژوئن کار خود را آغاز می‌کنند، بیشترین میزان بارش برف طی جولای و آگوست اتفاق می‌افتد. حواستان در این فصول جمع باشد که از زنجیر چرخ برای رانندگی استفاده کنید و به شکل کلی محتاط‌تر باشید.

بهار (از سپتامبر تا نووامبر) 

بهار در نیوزلند زمانی است که هوا شروع به گرم‌تر شدن می‌کند، اگرچه احتمال بارش نیز در این فصل در نیوزلند بالاست. معمولا بهار فصل و زمان ایده‌آل برای بیرون زدن و پیک‌نیک رفتن و پیاده‌روی و کارهای مشابه است؛ همچنین بعضی از پیست اسکی‌ها اسکی روی چمن نیز دارند. مناطق روستایی‌تر و مناطق طبیعی نیوزلند در این فصل از سال پر از بره‌هایی خواهد بود که جست و خیز می‌کنند و درختان پر از شکوفه خواهند بود، و این یعنی می‌توانید عکس‌هایی استثنایی بگیرید! در این فصل روزها گرم و شب‌ها خنک هستند.

فصل تابستان پاییز زمستان بهار
ماه‌ها دسامبر تا فوریه مارس تا می ژوئن تا آگوست سپتامبر تا نووامبر
دمای میانگین در طول روز ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد ۱۷ تا ۲۱ درجه ۱۲ تا ۱۶ درجه ۱۶ تا ۱۹ درجه

آب و هوا در نیوزلند 

به شکل کلی آب و هوا در نیوزلند معتدل است، هرچند با سفر به نقاط مختلف این کشور می‌توانید انواع و اقسام آب و هوا را تجربه کنید. خود نیوزلندی‌ها لطیفه‌ای دارند مبنی بر این که می‌توانید در یک روز هر چهار فصل را تجربه کنید. همانطور که گفتیم آب و هوا در نیوزلند متنوع است – مناطق شمالی شمال آن می‌توانند در تابستان آب و هوای گرم و حاره‌ای داشته باشند و مناطق کوهستانی داخلی می‌توانند در زمستان برف سنگین و دمای ۱۰- درجه سانتیگراد را تجربه کنند.

گرم‌ترین ماه‌ها در نیوزلند ماه‌های ژانویه و فوریه هستند و سردترین ماه سال جولای است. هرچه به سمت جنوب نیوزلند بروید دمای میانگین پایین‌تر می‌آید.

باران، برف و آفتاب 

این که نیوزلند سرسبز است، دلیل خاصی دارد. دلیل آن این است که بارندگی در این کشور زیاد است و این بارندگی در تمام طول سال پخش است. هر موقع از سال که به این کشور می‌روید حتما با خودتان بارانی داشته باشید، چرا که نمی‌دانید چه زمانی ممکن است رگبار بگیرد. با این که بارش برف معمولا بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر اتفاق می‌افتد، خارج از این بازه زمانی هم ممکن است آب و هوای سرد را تجربه کنید. با این که احتمال خیلی کمی دارد که در مناطق ساحلی بخش شمالی شاهد بارندگی برف باشید، حواستان باشد که این مناطق در زمستان دچار یخ‌بندان‌های زیادی می‌شوند. آفتابی‌ترین بخش‌های نیوزلند در خلیج پلنتی، خلیج هاوک و نلسون هستند. طی ماه‌های تابستانی ممکن است روشنایی روز تا ساعت ۹:۳۰ شب هم طول بکشد!

حواستان به آفتاب باشد 

آفتاب در نیوزلند نسبت به جاهای دیگر بسیار شدیدتر است و در ماه‌های گرم سال ممکن است در صورتی که از ضدآفتاب استفاده نکنید دچار سوختگی شوید. دلیل آن نیز این است که کشور نیوزلند نسبت به کشورهای دیگر آلودگی هوای کمتری دارد و لایه اوزون نیز در آنجا نازک‌تر است و به همین دلیل اشعه‌ی ماورای بنفش در آفتاب این کشور شدیدتر است. از ماه سپتامبر تا ماه آوریل حواستان را حسابی جمع کنید، بخصوص طی ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، حتی در روزهای ابری. زمانی که به فضای باز می‌روید این سه کار را انجام دهید:

  • تا حد امکان در سایه باشید
  • یک تیشرت، کلاه، و عینک آفتابی داشته باشید
  • از ضدآفتاب SPF 30+ استفاده کنید و هر دو ساعت و بعد از شنا، آن را اعمال کنید.

پناهندگی به نیوزلند

سخن‌ آخر 

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. سعی ما این بود مفیدترین اطلاعات را به صورت مختصر به شما بدهیم. در صورتی که سوالی در زمینه زندگی و مهاجرت به نیوزلند یا آب و هوای این کشور یا هر سوال دیگری دارید، می‌توانید از بخش کامنت‌های این مقاله یا از بخش تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان تیم تراست گلوبال در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: