مهاجرت به روسیه و دریافت اقامت روسیه 2021

روسیه یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که به قدرت نظامی‌و وسعت بسیار زیاد خود مشهور است، بنابراین جای تعجب ندارد اگر برخی از مهاجرین تلاش می‌کنند تا راهی این کشور شوند. مهاجرت به روسیه از آن جهت مورد توجه ایرانیان است که روابط سیاسی و دیپلماتیک این کشور با دولت ایران بسیار مطلوب بوده و این امر پایه و اساس یک زندگی ایده آل و آرام را برای ایرانیان مقیم روسیه فراهم می‌کند.

*در نظر داشته باشید که به علت مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، بازه زمانی هایی که در این مقاله به آنها اشاره شده است ممکن است دستخوش تغییراتی شده باشد، بدین منظور اگر قصد اقدام برای دریافت اقامت فنلاند دارید با ما تماس بگیرید تا بازه زمانی که برای کیس شما ممکن است طول بکشد را با توجه به قوانین همان روز خدمت شما اعلام کنیم.

 

مهاجرت به کشور ترکیه

 

اخذ ویزای روسیه برگ برنده شما برای مهاجرت به این کشور و حتی دریافت کارت اقامت دائم روسیه است. دریافت تابعیت روسیه و برخورداری از حقوق شهروندی روسیه در گرو دریافت کارت اقامت دائم در روسیه است و این مهم حاصل نمی‌شود جز با صبر، حوصله و تلاش فراوان! در این خصوص بهتر است به یک موسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کنید. در این مقاله ابتدا به معرفی کشور روسیه و سپس به بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به روسیه خواهیم پرداخت.

معرفی کشور روسیه

کشور روسیه پهناورترین کشور جهان است که مساحتی بالغ بر 17 میلیون کیلومتر مربع دارد. البته نقاط شمالی‌تر که فاصله چندانی با قطب شمال ندارند جمعیت چندانی نداشته و بخش قابل توجهی از آن نیز به عنوان مناطق غیرقابل سکونت شناخته می‌شود. این کشور با جمعیتی در حدود 145 میلیون نفر در رتبه نهم جهان قرار دارد.

مردم این کشور به زبان روسی صحبت می‌کنند اما جمعیت قابل توجهی از آن‌ها به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. البته اگر ساکن مسکو شوید شانس بیشتری برای تکلم به زبان انگلیسی خواهید داشت. مردم روسیه اغلب دارای دین و مذهب مشخصی نبوده و بیشتر باورهای غیردینی دارند، اما در مقابل تلاش و پشتکار یکی از مهم‌ترین اصول زندگی در میان مردم روسیه است.

واحد پول این کشور روبل نام دارد و مهم‌ترین مدرک زبان روسی نیز باعنوان TORFEL شناخته می‌شود. هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین و میزان رفاه شهروندان نیز بسیار بالاست. میزان هزینه زندگی در مسکو 85 درصد کمتر از متوسط هزینه های زندگی در ایران می‌باشد و این امر انگیزه بسیاری از مهاجران برای زندگی در روسیه را افزایش داده است.

روش های مهاجرت به روسیه

روش های مختلفی برای مهاجرت به روسیه و دریافت ویزای روسیه وجود دارد. برخی از این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا صرفا به صورت محدود در این کشور زندگی کنید، اما اغلب روش‌ها پانسیل لازم برای دریافت کارت اقامت دائم روسیه را دارند. روش های مهاجرت به کشور روسیه عبارتند از:

  • مهاجرت به روسیه از طریق کار
  • مهاجرت تحصیلی به روسیه
  • مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به روسیه از طریق تولد
  • پناهندگی در روسیه

 

مهاجرت به روسیه از طریق کار

مهاجرت به روسیه از طریق کار

کسب ویزای کار در روسیه طرفداران بسیار زیادی دارد و اغلب ایرانیان مهاجر نیز سعی می‌کنند از این طریق راهی کشور روسیه شوند. مسئله‌ای که در زمینه اقامت کاری در روسیه وجود دارد این است که شما باید به دنبال شغلی باشید که در این کشور داوطلب ندارد و یا داوطلبان آن شغل از مهارت و توانایی لازم برای انجام آن کار بهره مند نیستند.

باتوجه به جمعیت بسیار زیاد روسیه و همچنین نرخ بسیار پایین بیکاری در این کشور که طی ده سال گذشته به میزان 4.5 درصد کاهش یافته است به نظر می‌رسد برای اشتغال در یک شغل مناسب مسیر دشواری پیش روی مهاجرین است با این حال مهاجرت ده‌ها ایرانی طی چند سال اخیر حکایت از این دارد که می‌توان با تلاش و پشتکار به یک شغل مناسب در روسیه دست پیدا نمود.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

تحصیل در روسیه از دیگر روش های مهاجرت و اخذ اقامت کشور روسیه است که به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر می‌باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی که به زبان روسی برگزار می‌شوند بین 3 تا 7 هزار یورو در سال می‌باشد، اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی و به زبان انگلیسی هزینه های شهریه را بیشتر خواهد کرد.

اگر قصد پذیرش در دانشگاه های دولتی روسیه را دارید باید در دوره های پادفکت یا آمادگی دانشگاه شرکت کنید و هرچقدر نمرات بالاتری را به دست آورید شانس شما نیز افزایش خواهد یافت. برای ورود به دانشگاه های خصوصی گذراندن دوره های پادفکت الزامی‌نیست و شما راحت‌تر از دانشگاه های دولتی می‌توانید در دانشگاه های خصوصی روسیه پذیرش شوید.

باتوجه به اینکه هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه پایین می‌باشد، هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانی به این کشور مهاجرت می‌کنند. ویزای تحصیل در روسیه برای مدت زمان مشخصی امکان اقامت شما در این کشور را فراهم می‌کند؛ بدین معنا که اقامت تحصیلی در روسیه مشمول اقامت موقت و کوتاه مدت است و برای دریافت کارت اقامت دائم باید ویزای خود را تغییر دهید.

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

شرایط خاصی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در روسیه وجود دارد که شامل موارد ذیل است:

  • دارا بودن حداقل ده درصد از سهام یک شرکت تجاری در کشور روسیه به مدت سه سال
  • این شرکت باید حتما در یکی از بخش های کشاورزی، نفت و گاز، انرژی، معدن و فلزات، فناوری اطلاعات، فرآوری مواد غذایی، دارو، منسوجات و تحقیقات و نوآوری فعالیت کند.
  • مبلغ سهام حداقل باید 100 میلیون روبل باشد.
  • سرمایه گذار در مدت سه سال باید حداقل 6 میلیون روبل به عنوان مالیات پرداخت کرده باشد.

ویزای روسیه از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین و ساده‌ترین روش هایی است که می‌تواند شما را به والاترین هدف خود از مهاجرت به روسیه یعنی دریافت تابعیت روسیه برساند. در این صورت شما از تمام حقوق شهروندی روسیه همانند اتباع اصیل این کشور بهره مند خواهید شد.

 

روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق تولد

قاعده کلی اعطای تابعیت در روسیه مبتنی بر نظام خون می‌باشد به این صورت که طفل باید از پدر و مادر روسی متولد شود تا بتواند تابعیت این کشور را به دست آورد. البته اگر صرفا یکی از پدر و مادر دارای تابعیت روسیه باشد برای اعطای تابعیت روسیه به طفل کفایت می‌کند.

بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گیری کرد که مهاجرت به روسیه از طریق تولد فرزند برای افرادی که هر دو تابعیت ایران را دارند مناسب نیست البته کشور روسیه شرایط خاصی را هم برای اجرای قاعده و اصل خاک در نظر گرفته است که اصولا شامل ایرانیان نمی‌شود.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

شرایط دریافت پاسپورت روسیه از طریق ازدواج به شرح ذیل است:

  • زوجین باید به سن قانونی رسیده و طبق قوانین هر دو کشور توانایی ازدواج با یکدیگر را داشته باشند.
  • زوج و زوجه باید مجرد باشند. آن‌ها باید مدارک خود را دال بر تجرد، طلاق یا فوت همسر قبلی ارائه نمایند.
  • آن‌ها باید توانایی مالی برای اداره زندگی خود را داشته باشند. دولت روسیه از پس اندازی به مبلغ 20 هزار دلار به عنوان مدرکی دال بر تمکن مالی زوجین نام برده است.
  • زوجین باید حداقل سه سال بایکدیگر به صورت مشترک زندگی کنند تا هدف آن‌ها برای زندگی مشترک به مقامات مربوطه ثابت شود.

نکته حائز اهمیت این است که روش اخیر تاکنون منجر به کلاهبرداری های بسیار زیادی شده است و افرادی با توافق در این زمینه مبلغ خاصی را از ایرانیان اخذ کرده‌اند. دقت کنید که گرفتار افراد سودجو و کلاهبرداران نشوید.

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی

پناهندگی یک شیوه مطلوب و مناسب برای مهاجرت به کشورهای دیگر نیست، اما در حقوق بین الملل مورد پذیرش واقع شده و تمام کشورها از جمله ایران و روسیه نیز موظف به رعایت حقوق پناهندگان هستند. موسسات مهاجرتی در زمینه پناهندگی هیچ گونه مشاوره‌ای را ارائه نمی‌کنند، اما باتوجه به اینکه همه ساله تعداد بسیار زیادی از افراد کشورهای جهان سوم از این طریق راهی کشورهای توسعه یافته می‌شوند و باتوجه به رسمیت این روش در کنوانسیون های بین المللی به ذکر آن در این مقاله پرداخته‌ایم.

 

خرید ملک در روسیه

خرید ملک در روسیه

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که از مشاورین حقوقی و مهاجرتی پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توان با خرید ملک در روسیه اقامت این کشور را به دست آوریم؟ پاسخ این سوال منفی می‌باشد اما کشور روسیه شرایط خاصی را مقرر کرده است تا شما با سرمایه گذاری در بخش املاک و ایجاد شغل در این کشور به علاوه افزایش سوددهی در بخش سرمایه گذاری که دولت روسیه را نیز منتفع می‌کند شانس دریافت ویزای این کشور را به دست آورید.

از مهم‌ترین مزایای روش فوق می‌توان به امنیت بالای سرمایه گذاری در بخش املاک اشاره کرد؛ در واقع قوانین ملکی در روسیه بسیار منسجم و هدفمند طراحی شده‌اند و این امر در افزایش امنیت سرمایه گذاری در این کشور به شدت موثر است. البته در این زمینه بهتر است از همراهی و مشاوره های یک وکیل ملکی در روسیه یا یک وکیل متحبر و آشنا به امور سرمایه گذاری در روسیه بهره مند شوید.

اجاره ملک در روسیه

اجاره ملک در روسیه کار دشواری نیست تنها کافی است زمان مناسبی را برای بازدید از نمونه های پیشنهادی اختصاص دهید. افراد توانایی مالی مختلفی برای اجاره ملک دارند. دانشجویان اغلب به دنبال یک فضای کوچک و ایده آل برای زندگی هستند. خبر خوب اینکه در روسیه تعداد اتاق های مجهز با متراژ پایین که قیمت ارزان تری دارند بسیار زیاد است و می‌توانید به راحتی یکی از آن‌ها را اجاره کنید.

آپارتمان هایی با قیمت متوسط اصولا دارای دو الی سه اتاق خواب هستند. این آپارتمان‌ها دارای وسایل خاصی همانند سیستم های گرمایشی، اجاق گاز و در برخی از شرایط دارای یخچال هستند، اما اغلب آن‌ها پارکینگ نداشته و فضای حیاط نیز به صورت اشتراکی در اختیار همه افراد ساختمان قرار دارد.

ساختمان های گران قیمت در بخش های خاصی ازمسکو واقع شده‌اند. این ساختمان‌ها، سه الی چهار اتاق خواب دارند. برخی از آن‌ها به صورت ویلایی طراحی شده و مواردی که آپارتمانی هستند دارای پارکینگ مجزا می‌باشند. در این خانه‌ها شاهد افزایش امکانات نیز هستیم به عنوان مثال می‌توان به سیستم های سرمایشی پیشرفته، سرویس های موجود در اتاق‌ها، آسانسورهای حمل بار و وسیله و .. اشاره نمود.

شرایط عمومی مهاجرت به روسیه

افرادی که بتوانند ویزای روسیه را دریافت کنند می‌توانند برای مدتی که در ویزا تعیین شده است در این کشور سکونت نمایند. افرادی می‌توانند ویزای کشور روسیه را دریافت کنند که دارای سوء پیشنه نبوده و طبق قوانین کشور روسیه مرتکب یک جرم کیفری و موثر در پرونده خود نباشند. همچنین متقاضیان باید تمکن مالی خود را به اثبات رسانده و ثابت نمایند هزینه های خود را به دولت روسیه تحمیل نمی‌کنند.

اینکه متقاضی می‌تواند برای دولت روسیه منفعتی به دنبال داشته باشد از اهمیت وافری برخوردار خواهد بود. در واقع کشور دوم در صورتی شما را می‌پذیرد که حداقل یک گام کوچک در راستای افزایش توسعه آن کشور بردارید و اصولا این مهم از طریق سرمایه گذاری، انجام یک حرفه خاص و تخصص ویژه، تحصیل در این کشور و مواردی از این قبیل به دست می‌آید.

در صورتی که راهی کشور روسیه شده‌اید باید قوانین عمومی‌و اصول اقامت در این کشور را هم مورد توجه قرار دهید. در واقع شما ملزم خواهید بود نظم اجتماعی کشور روسیه را حفظ کرده و هیچ گونه خدشه‌ای به نظم موجود وارد نکنید. در این زمینه بهتر است پیش از مهاجرت به روسیه قانون اساسی این کشور و همچنین آداب و رسوم مردم روسیه را مطالعه کنید.

 

اقامت و شهروندی روسیه

بهترین روش مهاجرت به روسیه

انتخاب بهترین روش مهاجرت به روسیه باتوجه به توانایی افراد کاملا متفاوت است. درواقع انتخاب ساده‌ترین راه ممکن همان بهترین شیوه‌ای است که شما باید انتخاب کنید و انتخاب ساده‌ترین روش نیز در افراد مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

به عنوان مثال فردی که در یک شغل خاص به مهارت ویژه‌ای دست یافته است مهاجرت کاری را بهتر می‌داند اما فردی که تمکن مالی بسیار زیادی دارد قطعا این روش را ساده‌تر و بهتر از سایر موارد می‌داند. شما می‌توانید شخصا یا پس از مشاوره با موسسات مهاجرتی بهترین روش مهاجرت به روسیه را شناسایی کنید.

خدمات تراست گلوبال در زمینه دریافت اقامت روسیه

اگر قصد دریافت اقامت روسیه و مهاجرت به روسیه را دارید می توانید با ما تماس بگیرید و به کمک ما این راه را آسوده طی کنید، ما با در اختیار داشتن وکلای با تجربه ایرانی در روسیه می توانیم بهترین راه را با توجه به شرایط شما پیشنهاد کنیم و مطمئن باشیم که پرونده شما به موفقیت می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: