canada

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا کدام اند؟

کشور کانادا یکی از کشورهای بسیار خوب برای تحصیلات تکمیلی است و افرادی که قصد دارند تا خارج از کشور های خود دوره تحصیلات تکمیلی را سپری کنند عموما کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و تلاش می کنند تا به منظور تحصیل در کانادا در دانشگاه های این کشور حضور پیدا کنند.

دانشگاه های کانادا

در این بین اما یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره پرسیده می شود این است که بهترین دانشگاه کانادا کدام هستند و به منظور تحصیل در کانادا بهتر است تا به سراغ کدام یک از این دانشگاه های این کشور برویم.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با برترین دانشگاه های کشور کانادا آشنا کرده و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این دانشگاه ها بپردازیم.

دانشگاه تورنتو

اگر بخواهیم به بررسی بهترین دانشگاه ها به منظور تحصیل در کانادا پرداخته و یکی از این دانشگاه ها را به شما معرفی کنیم، بهتر است تا به سراغ شهر تورنتو رفته و نگاهی به دانشگاه تورنتو بیاندازیم. این دانشگاه اولین مجموعه آموزشی که توسط انگلیس در کشور کانادا به وجود آمده است. مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دانشگاه تورنتو شاهد ۷ کالج مختلف هستیم که وجود این کالج ها به دانشجویان این امکان را می دهد تا بتوانند متناسب با رشته مورد نظر خود به سراغ هر یک از این کالج ها رفته و در آن ها تحصیل کنند.

دانشگاه تورنتو به عنوان برترین دانشگاه کشور کانادا همواره دستاورد های گوناگونی را در بخش های مختلف به دست آورده است و همین مسئله باعث افزایش اهمیت این دانشگاه شده است. همچنین از نظر علمی دانشگاه تورنتو شرایط فوق العاده ای داشته و همین مسئله باعث شده تا افرادی که قصد دارند تحصیلات تکمیلی خود را در کشور کانادا و در یک دانشگاه حرفه ای سپری کنند، عموماً به سراغ دانشگاه تورنتو رفته و در این دانشگاه حضور پیدا می کنند.

از دیگر مواردی که در راستا بررسی و معرفی این دانشگاه باید به آن توجه داشته باشید بحث فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو است. به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که افراد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه بودند که از مهم ترین آن ها می توان به ۵ نخست وزیر کشور کانادا و همچنین نویسندگان بزرگی مثل مایکل اونداتجی و مارگارت اتوود اشاره کرد.

همچنین ۱۰ نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیلات تکمیلی خود را سپری کردند و همین مسئله باعث افزایش اهمیت روز افزون این دانشگاه در بین دانشجویان شده است.

تحصیل در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی دیگر از مهم ترین دانشگاه ها به منظور تحصیل در کانادا دانشگاه بریتیش کلمبیا است. اهمیت این دانشگاه به قدری است که امروزه مشاورین تحصیلی زمانی که قصد دارند تا بهترین دانشگاه های کشور کانادا را به دانشجویان معرفی کنند، به عنوان رتبه دوم یا سوم به دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرده و این دانشگاه را معرفی می کنند. اهمیت بریتیش کلمبیا به قدری است که امروزه افراد بسیار زیادی به منظور طی کردن دوره تحصیلات تکمیلی خود به سراغ دانشگاه بریتیش کلمبیا رفته و در این دانشگاه ثبت نام می کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو پردیس اصلی است که یکی از آن ها در ونکوور قرار گرفته و دیگری در کلونا وجود دارد و شما می توانید متناسب با شهری که در آن زندگی می کنید، به سراغ هر یک از این پردیس ها رفته و در آن تحصیل کنید.

از دیگر مواردی که به منظور بررسی و معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیا باید به آن توجه داشته باشید این است که این دانشگاه دارای کالج های مختلف بوده که به شما این امکان را می دهد تا متناسب با رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید بتوانید در این کالج ها ثبت نام کرده و دوره تحصیلات تکمیلی خود را تحت نظر برترین اساتید سپری کنید.

همچنین به منظور بررسی افرادی که از دانشگاه بریتیش کلمبیا فارغ التحصیل شدند باید به این مسئله اشاره کنیم که ۷۱ دانشمند، ۶۵ مدال آور المپیک و 8 برنده جایزه نوبل دوره تحصیلات خود را در این دانشگاه سپری کردند و همین مسئله باعث افزایش اهمیت روز افزون دانشگاه بریتیش کلمبیا شده است.

دانشگاه مک گیل

یکی دیگر از دانشگاه های بسیار بزرگ و مهم کشور کانادا، دانشگاه مک گیل است که تنها موسسه آموزشی در کشور کانادا شناخته می شود که در مجمع جهانی رهبران اقتصادی دارای کرسی بوده و در این مجموعه حضور دارد. دانشگاه مک گیل در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده و پردیس اصلی آن نیز در مرکز مونترال کانادا واقع شده است.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی ساختمان های این دانشگاه از سنگ آهک خاکستری بومی ساخته شده و همین مسئله باعث شده تا دانشگاه مک گیل زیبایی شگفت انگیزی داشته باشد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده دانشگاه مک گیل کانادا امروزه بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی را ارائه می دهد و ۳۱ هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می کنند. همین تنوع رشته باعث شده تا افراد بسیار زیادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، دانشگاه مک گیل را به عنوان دانشگاه مورد نظر خود انتخاب کرده و در این مجموعه آموزشی ثبت نام کنند.

اگر برای شما تحصیل در یک دانشگاه حرفه ای اهمیت دارد به شما پیشنهاد می دهیم تا از بین دانشگاه های مختلفی که در کشور کانادا وجود دارد، به سراغ دانشگاه مک گیل رفته و در این مجموعه تحصیل کنید.

بهترین دانشگاه های قاره آمریکا

دانشگاه مک مستر

از دیگر دانشگاه های برتر کشور کانادا می توان به دانشگاه مک مستر اشاره کرد که در شهر انتاریو واقع شده و پردیس اصلی آن در نزدیکی باغ گیاه شناسی رویال همیلتون قرار دارد. اسم این مجموعه از نام ویلیام مک مستر، سناتور برجسته کانادایی گرفته شده که ۹۰۰ هزار دلار برای تاسیس این دانشگاه خرج کرده و به پاس این فعالیت بسیار مهم نام این مجموعه به مک مستر تغییر پیدا کرده است.

در راستای بررسی این مجموعه باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه مک مستر همواره در لیست برترین دانشگاه های کانادا قرار دارد و در آن شاهد رشته های مختلفی هستیم. همین مسئله باعث شده تا دانشجویان و اساتید از ۹۰ کشور دنیا به این موسسه آمده و در آن فعالیت کنند.

این موسسه بیش از ۷۰ قرارداد به منظور تبادل دانشجو با سایر دانشگاه های دنیا نیز دارند و به همین دلیل است که افرادی که در دانشگاه مک مستر تحصیل می کنند، پس از مدتی جذب سایر دانشگاه های برتر دنیا شده و بورسیه خود را به منظور حضور در سایر دانشگاه های دنیا دریافت کنند.

دانشگاه مونترال

یکی دیگر از برترین دانشگاه های کشور کانادا، دانشگاه مونترال است. به منظور بررسی و معرفی این مجموعه باید گفت که این مجموعه تنها دانشگاه فرانسوی زبانی است که در بین برترین دانشگاه های کشور کانادا قرار دارد و همین مسئله باعث افزایش اهمیت و محبوبیت این مجموعه شده است. در نتیجه افرادی که قصد دارند تا به صورت فرانسه دروس مختلف را طی کنند به سراغ این مجموعه آمده و در دانشگاه مونترال تحصیل می کنند.

از نظر تعداد دانشجو، دانشگاه مونترال دومین دانشگاه بزرگ کشور کانادا است و بیش از ۳۷ هزار دانشجو در این مجموعه تحصیل می کنند. بیش از یک چهارم دانشجویان این مجموعه بین المللی بوده و از سایر نقاط دنیا به دانشگاه مونترال می آیند.

یکی از موارد جالب و مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ورزش در دانشگاه مونترال اهمیت بسیار زیادی دارد و این مسئله باعث شده تا شاهد حضور تیم های مختلفی در دانشگاه مونترال باشیم و افرادی که قصد دارند تا در کنار تحصیل اقدام به انجام ورزش های مختلف کنند، می توانند به راحتی به سراغ این مجموعه آمده و در این دانشگاه دوره تحصیلات تکمیلی خود را سپری کنند.

از مهم ترین حوزه های علمی که در دانشگاه مونترال اهمیت دارد می توان به تحقیقات علمی در حوزه انرژی هسته ای، ادراک بصری و همچنین رمزنگاری کوانتومی اشاره کرد. اگر چنین حوزه هایی برای شما مهم است و علاقه دارید تا در آن تحصیل کنید باید به شما این نوید را بدهیم که دانشگاه مونترال گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید.

تحصیل در کشور کانادا

دانشگاه آلبرتا

یکی دیگر از برترین دانشگاه های کانادا، دانشگاه آلبرتا است. این موسسه آموزشی در حوزه علوم انسانی، علوم، هنر، تجارت، مهندسی و… به عنوان یکی از بهترین و برترین دانشگاه های کشور کانادا شناخته می شود. همچنین در این مجموعه شاهد حضور ۴۰۰ رشته مختلف در بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستیم. با حضور ۱۸ دپارتمان آموزشی مختلف، این مجموعه به عنوان یکی از بهترین و برترین دانشگاه های کشور کانادا شناخته می شود.

نکته جالبی که در راستای بررسی و معرفی دانشگاه آلبرتا باید به آن توجه داشته باشید این است که این مجموعه بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشته و در حال حاضر ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل دارد. این دانشجویان از سراسر نقاط دنیا به کشور کانادا می آیند و همین مسئله باعث شده تا دانشگاه آلبرتا به عنوان یک مجموعه بین المللی شناخته شود.

تمامی این موارد در کنار هم باعث شده تا افرادی قصد تحصیل در یک دانشگاه حرفه ای در کشور کانادا را دارند و به دنبال آن هستند تا تحصیلات تکمیلی خود را در یکی از بهترین موسسات آموزشی کشور کانادا طی کند می تواند به سراغ دانشگاه آلبرتا آمده و در این مجموعه ثبت نام کنند

اقدام به تحصیل در کانادا

تصمیم در خصوص تحصیل در خارج از کشور ساده نیست، به مشاوره و راهنمایی احتیاج دارد. شما می‌توانید با پر کردن فرم زیر از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: