آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه قانونی است؟

بازار رمز ارزها در سال های اخیر محبوبیت و رشد بسیار زیادی پیدا کرده است و همین مسئله باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به سرمایه گذاری در دنیای رمز ارزها و ارزهای دیجیتال کنند.

در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که کشورهای مختلف در برابر رمز ارزها چه واکنشی از خود نشان داده اند و چه قوانین و مقرراتی را به تصویب رسانده اند؟

در همین راستا و به منظور این مسئله در این مطلب قصد داریم تا شما را با خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه آشنا کرده و بیان کنیم که دولت ترکیه در راستای مدیریت بازار رمز ارزها چه اقداماتی انجام داده است. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم و در رابطه با این موضوع صحبت کنیم.

ارز دیجیتال

رشد بازار رمز ارزها در ترکیه

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به حضور افراد بسیار زیادی در حوزه خرید و فروش رمز ارز در دنیا، این بازار تبدیل به یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری شده است و در همین راستا شما می توانید در اکثر نقاط دنیا فعالیت افراد بسیار زیادی در حوزه خرید و فروش رمز ارزها را مشاهده کنید.

در این بین کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال های اخیر افراد بسیار زیادی در این کشور اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه کرده و تلاش کردند تا از این طریق به رشد ارزش پول خود کمک کرده و درآمد قابل توجهی از این بازار به دست بیاورند.

بر اساس آمارهای منتشر شده درصد بسیار زیادی از مردم ترکیه با توجه به افزایش محبوبیت رمز ارزها وارد این بازار شده و تلاش کردند تا در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه فعالیت کنند. در این بین شاهد حضور صرافی های مختلفی برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه نیز هستیم و همین مسئله به افراد کمک می کند تا بتوانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده و در این بازار فعالیت کنند.

واکنش دولت ترکیه به بازار رمز ارزها

پس از این که درصد بسیار زیادی از مردم ترکیه، به خصوص جوانان این کشور اقدام به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در ترکیه کردند، دولت ترکیه تلاش کرد تا با به وجود آوردن قوانین مختلف این بازار را به کنترل خود در بیاورد.

در این بین اما مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل ماهیت رمز ارزها غیر ممکن است که یک دولت بتواند بازار آن را به صورت کامل به کنترل خود درآورده و اقدام به رصد آن کند، چرا که ماهیت رمز ارزها غیر قابل رصد بودن آن ها است و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت ارز های دیجیتال شده است.

این مسئله باعث شد تا پس از رشد رمز ارزها در کشور ترکیه، افراد خلافکار و اشخاصی که قصد داشتند تا اقدام به انجام فعالیت های غیرقانونی کنند، تلاش کردند تا از طریق این ارز های غیر قابل ردیابی اقدام به انجام تراکنش های مالی در حوزه های مورد نظر خود کنند و این مسئله باعث شد تا دولت ترکیه در نهایت تصمیم بگیرد که به صورت جدی و قاطع با بازار رمز ارزها مقابله کرده و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای مردم این کشور محدود کند.

ممنوعیت خرید ارز دیجیتال در ترکیه

با وجود این که در ابتدا دولت ترکیه واکنش خاصی به بازار رمز ارزها نداشت، اما با توجه به شرایطی که این بازار پیدا کرد، در نهایت بانک مرکزی ترکیه در ۱۰ اردیبهشت خرید و فروش کالا با استفاده از ارز دیجیتال را به صورت کامل در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت برای هرگونه کالا و خدمات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با استفاده از ارزهای دیجیتال بود.

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دولت ترکیه از آن جایی که می داند به صورت کامل نمی تواند بازار رمز ارزها را محدود کند، در قوانین خود این امکان را برای مردم این کشور به وجود بیاورد تا همچنان بتوانند اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند و در واقع از رمز ارزها برای سرمایه گذاری استفاده کنند اما امکان خرید و فروش کالا و خدمات با استفاده از این ارز های دیجیتالی وجود ندارد.

علت چنین تصمیم از سوی دولت ترکیه به دلیل انجام فعالیت های قانونی از سوی خلافکاران در این کشور با استفاده از ارز های دیجیتال بود. در واقع خلافکاران به منظور دریافت دستمزد خود و یا انجام کارهایی مثل پولشویی به سراغ ارزهای دیجیتال رفته و از آن ها استفاده می کردند اما با قانون جدید کشور ترکیه چنین امکانی برای آن ها وجود نخواهد داشت و ارزهای دیجیتال تنها برای خرید و فروش در کشور ترکیه مورد استفاده قرار می گیرند.

ارز دیجیتال در ترکیه

آینده ارز دیجیتال در ترکیه

افرادی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه را دارند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می کنند این است که آینده رمز ارزها در این کشور چه خواهد بود و در آینده شاهد چه اتفاقاتی در کشور ترکیه در حوزه ارزهای دیجیتال هستیم.

در راستای بررسی این مسئله باید گفت که انتظار می رود تا در آینده کشور ترکیه اقدام به ایجاد ارز دیجیتال ملی خود کند و در کنار خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه، این امکان را برای افراد به وجود بیاورد تا از ارز دیجیتال ملی ترکیه به منظور انجام فرآیندهای مالی مختلفی استفاده کنند.

بر اساس آخرین اخبار در مورد صنعت رمز ارزها در ترکیه، قرار است که بانک مرکزی این کشور در سال ۲۰۲۱ و در نیمه دوم سال فاز آزمایشی ارز دیجیتال ملی ترکیه را آغاز کند. در واقع این امکان وجود دارد تا افراد بتوانند به منظور انجام تراکنش های مالی خود به سراغ این ارز دیجیتال بروند.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

همان طور که بیان کردیم، در حال حاضر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه به منظور سرمایه گذاری وجود دارد و در همین راستا شما می توانید به راحتی اقدام به انجام این فرایند کنید. در همین راستا ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که از بین صرافی های مختلف که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می کنند، بهترین گزینه در کشور ترکیه کدام است. اگر بخواهیم شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Bitpanda
  • Coinmama
  • Paybis
  • io

این صرافی ها تلاش کردند تا امکانی را به وجود بیاورند تا مردم ترکیه به راحتی بتوانند از طریق این پلتفرم ها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه کرده و از این طریق نیاز خود را به راحتی برطرف کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه

در حال حاضر به دلیل ممنوعیت های مختلف که در داخل کشور به منظور فعالیت در بازار رمز ارزها وجود دارد، برخی از مردم تلاش کرده اند تا با انتقال پول های خود به ترکیه اقدام به سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها از طریق صرافی های این کشور کنند.

در همین راستا اگر شما نیز چنین هدفی را دارید باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که حتماً به سراغ صرافی های معتبر رمز ارزها رفته و بر روی رمز ارزهایی که اعتبار و ارزش بالایی دارند، سرمایه گذاری کنید. این مسئله باعث می شود تا در طولانی مدت با مشکلات مالی مواجه نشده و بتوانید به راحتی در این بازار فعالیت کنید.

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب در خصوص خرید و فروش ارز دیجیتال در ترکیه آماده راهنمایی شما در این مسیر پر پیچ و تاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: