انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ترکیه

امروزه بازار خرید و فروش و فعالیت در بازار ارز دیجیتال بسیار داغ شده و همین مسئله سبب گشته تا افراد بسیار زیادی در این فضا فعالیت کنند. این مسئله باعث شده تا امروزه شاهد رویکردهای مختلفی از سوی دولت ها در رابطه با ارزهای دیجیتال باشیم. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به صرافی ارز دیجیتال در ترکیه انداخته و شما را با مهم ترین صرافی ها در این حوزه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

رویکرد دولت ترکیه نسبت به رمز ارزها

پس از آن بیت کوین به عنوان یکی از رمز ارزهای مهم توانست جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کند، در سراسر دنیا شاهد فعالیت کاربران بسیار زیادی در زمینه خرید و فروش این رمز ارزها بودیم. به سرعت در کشورهای مختلف کاربران اقدام به تبدیل پول های خود به این رمز ارزها کرده و تلاش کردند تا از این طریق سرمایه گذاری بلند مدتی در این بازار کنند. در همان ابتدا افراد بسیار زیادی در کشور ترکیه نیز در این بازار فعالیت کرده و شاهد به وجود آمدن صرافی های گوناگونی در این کشور برای خرید و فروش رمز ارزها بودیم.

دولت ترکیه نسبت به خرید و فروش رمز ارزها در ابتدا خنثی بود و این اجازه به افراد داده می شد تا بتوانند به راحتی در این بازار فعالیت کنند اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید و فروش این رمز ارزها بدون رهگیری بوده و این امکان برای هیچ دولتی وجود ندارد تا بتوان نظارت دقیقی بر خرید و فروش رمز ارزها داشته باشد.

این مسئله باعث شد تا افرادی که قصد انجام فرآیندهای غیرقانونی در کشور ترکیه را دارند نیز به سراغ این پول های الکترونیکی رفته و از این طریق مبادلات تجاری خود را انجام دهند. پس از کش و قوس های فراوان در نهایت دولت ترکیه تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از پولشویی، قاچاق، خرید و فروش های غیر مجاز و به صورت کلی انواع کارهای خلاف محدودیت های مختلفی برای رمز ارزها در نظر بگیرد.

در همین راستا دولت ترکیه تمام تلاش خود را کرد تا از این طریق بتواند بازار رمز ارزها را مدیریت کرده و فضای سالم و مناسبی برای فعالیت در این فضا به وجود بیاورد اما از آن جایی که نظارت بر بازار رمز ارزها بیهوده بوده و امکانی برای رصد آن وجود ندارد، باز هم شاهد فعالیت های غیرقانونی و انجام مبادلات خلاف از طریق رمز ارزها، به خصوص بیت کوین بودیم.

به همین دلیل در نهایت دولت ترکیه تصمیم گرفت تا فعالیت مردم کشور خود در این بازار را غیر قانونی اعلام کرده و آن ها را به طرز چشمگیری محدود کند. در همین راستا شاهد تعطیل شدن یک به یک صرافی های بزرگ در کشور ترکیه بودیم و افرادی که قصد داشتند تا با خرید بیت کوین و یا سایر رمز های مشهور نظیر اتریوم سرمایه گذاری کنند، با مشکلات جدی مواجه شدند.

این مسئله امروزه به قدری مهم است که شاهد تعطیلی صرافی های مختلفی در کشور ترکیه هستیم و امروزه صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه به صورت قانونی وجود ندارند و نمی توان از طریق صرافی ارز دیجیتال در ترکیه اقدام به نقل انتقالات مالی کرد.

جایگزین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه

همان طور که متوجه شدید، امروزه صرافی ارز دیجیتال در ترکیه وجود ندارد، اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که برای تراکنش های مالی و خرید و فروش رمز ارز های مشهور در این کشور باید چه کاری انجام داد؟ اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم باید گفت که برخلاف صرافی های فعال در این کشور که ملزم به اجرای قوانین دولت ترکیه هستند، در حال حاضر صرافی های بین المللی گوناگونی وجود دارند که شما می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی در آن ها ثبت نام کرده و اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنید.

در حقیقت می توان این صرافی ها را جایگزین مناسبی برای صرافی ارز دیجیتال در ترکیه در نظر گرفت و درست مثل شرایطی که برای کشورهای نظیر ایران نیز وجود دارد، افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند می توانند به سراغ این سایت های بین المللی رفته و با انجام تراکنش های مالی در این بازار فعالیت کنند.[

نکات مهم برای فعالیت در صرافی های آنلاین

اگر قصد دارید تا به جای فعالیت در صرافی ارز دیجیتال در ترکیه به سراغ صرافی های آنلاین و وب سایت های فعال در این حوزه بروید، لازم است تا برای انجام این فرآیند به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اگر بخواهیم این نکات را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی وضعیت سایت

برای فعالیت در صرافی های آنلاین لازم است تا وضعیت سایت صرافی را از چند منظر مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. در واقع شما باید به سراغ سایت های معتبری بروید که در این زمینه فعالیت می کنند و به هیچ عنوان فریب افراد سودجو و کلاهبردار را نخورید.

به عنوان مثال برخی از افراد سودجو با تبلیغاتی نظیر کارمزد رایگان و یا بسیار کم تلاش می کنند تا افراد را فریب داده و جذب سایت های خود کنند. پیشنهاد ما این است که برای فعالیت به سراغ چند صرافی آنلاین مشهور و معتبر این حوزه رفته و از آن ها کمک بگیرید. در بخش مربوطه شما را برخی از مهم ترین این سایت های آنلاین آشنا می کنیم که جایگزینی برای صرافی ارز دیجیتال در ترکیه هستند.

بررسی وضعیت سایت برای کاربران ترک و یا ایرانی

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در کشور ترکیه و یا ایران زندگی می کنید و محدودیت های مختلفی در رابطه و صرافی ارز دیجیتال در ترکیه مواجه هستید، می توانید به سراغ سایت های آنلاین و فعال در این حوزه بروید.

نکته مهم و لازم به ذکر این است که برخی از این سایت ها برای کاربران ایرانی و یا ترک باز نباشد و امکان فعالیت در آن ها وجود نداشته باشد.

به همین دلیل لازم است تا برای فعالیت در چنین سایت هایی چند کار بسیار مهم انجام دهید. اگر بخواهیم در رابطه با این کارها توضیحاتی را بیان کنیم باید گفت که اگر وب سایت خرید رمز ارز از سوی دولت ها بسته شده باشند، لازم است تا به سراغ برنامه های مختلف رفته و تلاش کنید تا با استفاده از این برنامه های تغییر IP وارد وب سایت های این حوزه شوید.

از سوی دیگر اگر سایت ها کاربران ایرانی و یا ترک را پشتیبانی نمی کند می توانید با یک هویت دیگر در این سایت ثبت نام کرده و فعالیت داشته باشید. نکته مهم این است که اگر بخواهید سایت هایی که توسط دولت و مدیران آن برای برخی از کاربران بسته شده است را فریب داده و در این سایت ها فعالیت داشته باشید، ممکن است پس از فهمیدن کارهای شما حساب شما مسدود شده و پول هایتان بلوکه شود.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از بین سایت های مختلف این حوزه به سراغ مواردی بروید که نیازی برای دور زدن قوانین آن نداشته باشید.

معرفی برترین صرافی های ارز دیجیتال بین المللی

اگر بخواهیم شما را با مهم ترین صرافی ارز دیجیتال آشنا کنیم که جایگزین مناسبی برای صرافی ارز دیجیتال در ترکیه هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Bitpanda

Bitpanda یک صرافی رمزنگاری شده بین المللی است که در کشور اتریش فعالیت می کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این صرافی امکاناتی چون کیف پول شخصی و بستر معاملاتی برای خرید و فروش رمز ارزها را به کاربران ارائه می دهد و شما می توانید به جای صرافی ارز دیجیتال در ترکیه به سراغ این پلتفرم بیایید.

Binance

Binance امروزه به عنوان یکی از برترین سایت های خرید و فروش رمز ارز شناخته می شود و تنها در طی 8 ماه پس از راه اندازی این وب سایت در ژوئیه 2017، Binance توانست با حجم معاملات روزانه بیش از 1 میلیارد دلار، به سرعت در بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شود.

CEX.io

Cex.io در سال 2013 به عنوان یک پلتفرم مبادله بیت کوین کار خود را آغاز کرد و امروزه با بیش از نیم میلیون کاربر یکی از برترین وب سایت های فعال در این حوزه شده است.

Coinmama

Coinmama یک صرافی پیشرو در زمینه رمز ارزها است که به شما امکان خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها را با استفاده از کارت اعتباری می دهد.

قصد سرمایه گذاری و آشنایی در خصوص ارز دیجیتال دارید؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال مفتخر است که به شما عزیزان خدماتی در حوزه مشاوره، خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌کند، برای اطلاعات بیشتر تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: