مشاوره حقوقی در مورد امور ترکیه

دریافت مشاوره حقوقی در مورد امور ترکیه اعم از حقوق خصوصی، عمومی‌،  تجارت، ثبت شرکت و مواردی از این قبیل برای کسانی که به نحوی با کشور ترکیه در ارتباط هستند حائز اهمیت است. مشاوره حقوقی صرفا یک فعالیت بین المللی نیست بلکه بسیاری از مردم یک سرزمین نیز در خصوص مسائل حقوقی یا قضایی ملزم به دریافت مشاوره حقوقی می‌شوند که البته جنبه های شفاف‌تر و واضح تری نسبت به مشاوره حقوقی در عرصه های فراملی خواهد داشت.

زمانی به اهمیت مشاوره حقوقی در ترکیه پی می‌برید که بدانید عکس العمل این کشور در مقابل کسانی که توجه خاصی به قوانین ندارند یا آن‌ها را به صورت دقیق اجرا نمی‌کنند بسیار شدید است و عواقب جدی دارد. این را هم باید بدانید که اغلب کشورها واکنش های تندتر و شدیدتر را نسبت به افراد غیر بومی‌داشته و این مسئله شامل حال ایرانی هایی که قصد دارند به ترکیه مهاجرت کنند یا برخی از امور زندگی خود را به این کشور انتقال دهند (همانند سرمایه، کار و تجارت) نیز می‌شود.

مشاوره حقوقی چیست و مشاور حقوقی کیست؟

پیش از پرداختن به مبحث اصلی این مقاله، باید یک دیدگاه جامع در خصوص مشاور و مشاوره حقوقی داشته باشیم. مشاوره حقوقی به فعالیت و شغلی اطلاق می‌شود که در نتیجه آن یک فرد به عنوان مشاور می‌تواند اطلاعات علمی‌و تجربی خود را در یک زمینه مشخص به فرد یا سازمانی خاص ارائه دهد و تمامی‌مشکلات پیشرو را برای فرد یا سازمان بیان نماید.

در واقع مشاوره حقوقی نوعی شغل و فعالیت قانونی است که می‌خواهد تمامی‌اعمال افرادی که خواستار مشاوره هستند به صورت قانونمند پیش برود. این فرد ممکن است تحصیلات و تجارب خود را در عرصه شغل وکالت به دست آورده باشد و بعد از تشکیل دفتر یا گروه وکلا، سعی در ارائه مشاوره به کسانی نماید که نمی‌خواهند امور خود را به نمایندگی انجام دهند، اما نیاز دارند از مسیر قانونی و حقوقی مورد نظرشان مطلع شوند.

نقطه مقابل فردی که وکالت خوانده است فردی است که تحصیلات خود را در زمینه مشاوره حقوقی انجام داده و امروز می‌تواند در این راستا فعالیت نماید. بنابراین کسی که صرفا مشاور حقوقی است نمی‌تواند وکالت شما را برعهده بگیرد، اما فردی که وکالت خوانده است می‌تواند علاوه بر پذیرش مشاوره حقوقی، مبادرت به تنظیم قرارداد وکالت نماید.

مشاوره حقوقی در ترکیه

فردی که وکیل یا مشاور حقوقی است می‌تواند مطالعات خود را در عرصه حقوق بین المللی خصوصی افزایش داده و بعد از کسب مجوز به فعالیت در عرصه وکالت یا مشاوره حقوقی در سایر کشورها بپردازد. کشور ترکیه در کنار کشورهایی همانند قبرس و کانادا در زمره کشورهایی است که اغلب ایرانیان برای امور خود نیاز به دریافت مشاوره حقوقی پیدا می‌کنند.

مشاوره حقوقی در ترکیه می‌تواند با مراجعه به یک وکیل یا مشاور ترک صورت گیرد یا یک مشاور و وکیل ایرانی که قطعا گزینه دوم برای شما ایده آل‌تر خواهد بود. زبان و تکلم مهم‌ترین عنصری است که شما در زمان مشاوره حقوقی به آن نیاز دارید. زمانی که به صورت کاملا دقیق و حساب شده بدانید وکیل یا مشاور مورد نظرتان در حال ارائه چه اطلاعات مهمی‌است، قطعا نتایج مطلوب تری را در مقایسه با گزینه اول به دست خواهید آورد.

 انواع مشاوره حقوقی در ترکیه

مشاوره حقوقی دارای شاخه های بسیار زیادی است که اصولا تسلط به تمامی‌آن‌ها برای مشاورین حقوقی نیز قدری دشوار خواهد بود؛ بنابراین در سال های اخیر سعی شده است مشاوره حقوقی را به دسته‌ها و شاخه های متفاوتی تقسیم کنند تا هر یک از مشاورین حقوقی بتواند تبحر خود را در یک یا چند شاخه از امور موجود بیان کند. شاخه های مشاوره حقوقی در کشور ترکیه برای ایرانیان عبارتند از:

  • مهاجرت به کشور ترکیه
  • اخذ شهروندی کشور ترکیه
  • خرید ملک اعم از زمین، ویلا، آپارتمان، مغازه و سایر مستغلات در ترکیه
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یا خرید بورس و سهام در ترکیه
  • طرح و پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری
  • قوانین ازدواج در ترکیه
  • قوانین کشور ترکیه در زمینه وکالت

مهاجرت به کشور ترکیه

این نوع از مشاوره می‌تواند طیف وسیعی از خدمات حقوقی را در بگیرد. اصولا کسانی که به شدت مصمم هستند تا به کشور ترکیه مهاجرت کنند، سعی می‌کنند امور خود را به وکالت انجام دهند. برخی از مشاورین حقوقی در ترکیه اعم از ایرانی یا غیر ایرانی، قادر به پذیرش پرونده های وکالت برای مهاجرت به این کشور هستند. هرچند مراجعه به وکالت می‌تواند بسیار هزینه بردار باشد، اما اصولا با دریافت نتایج موفقیت آمیزی همراه خواهد.

مشاوره حقوقی برای مهاجرت به کشور ترکیه نیز راه حل دیگری است که برخی از افراد انتخاب می‌کنند. مشاوره حقوقی صرفا روش های موجود را برای شما بیان می‌کند و البته با توجه به تجارب خود در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که قطعا می‌تواند کار ساز باشد.

اطلاعاتی که ما هرگز نمی‌توانیم در قالب یک مقاله کوتاه و محدود آن‌ها را بیان کنیم. مهاجرت به ترکیه شامل دو نوع روش های قانونی و غیر قانونی می‌شود که ما هرگز روش های غیر قانونی را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

اخذ شهروندی کشور ترکیه

معمولا کسانی که توانایی ارائه مشاوره حقوقی در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، می‌توانند در این زمینه نیز شما را راهنمایی کنند. اخذ شهروندی کشور ترکیه یک پروسه طولانی است که معمولا در مبحث اخیر مستتر بوده و کسانی که به دنبال راهی برای مهاجرت به این کشور هستند قصد دارند شهروندی این کشور را نیز دریافت کنند.

اخذ شهروندی کشور ترکیه از روش های متفاوتی امکان پذیر است. در این خصوص قانون ترکیه زمان های کوتاه و یا طولانی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال کسانی که از طریق سرمایه گذاری در این کشور مبادرت به تقاضای شهروندی ترکیه می‌کنند می‌توانند سریع‌تر از کسانی که از طریق ازدواج این هدف را دنبال می‌کنند به خواسته خود دست یابند.

مشاوره حقوقی در مورد امور ترکیه می‌تواند تمامی‌جزییات و قوانین ریز و درشت کشور ترکیه در خصوص اخذ شهروندی را به صورت کاربردی برای شما شرح دهد. این روش‌ها عبارتند از: اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار در این کشور، خرید ملک، ازدواج، سرمایه گذاری از طریق افتتاح حساب در بانک های ترکیه یا خرید سهام از بازار بورس این کشور و یا ثبت شرکت.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری

یکی از اصلی ترین دلایل پیشرفت هر کشوری می تواند سرمایه گذاری های خارجی باشد که روی کشور انجام می گیرد و همین سرمایه گذاری های خارجی بسیار موردتوجه کشور ترکیه نیز قرار دارد و می توان روی آن ها برای اقامت و شهروندی کشور ترکیه نیز حساب باز کرد. این سرمایه گذاری ها می تواند روش های متفاوتی را در برگیرد مانند خرید ملک، خرید سهام در یک شرکت یا حتی ثبت شرکت ها که همگی می تواند باعث اخذ شهروندی ترکیه شوند.

برای اینکه بتوانید با خرید ملک به شهروندی ترکیه دست پیدا کنید، 400 هزار دلار باید ارزش قیمت ملکی باشد که خریداری می کنید. اما برای روش های دیگر باید سرمایه ای بیش از چهارصد هزار دلار را برای اخد شهروندی در نظر بگیرید. در صورتی که 500 هزار دلار را در بانک به مدت سه سال بلوکه کنید می توانید شهروندی خود را در ترکیه دریافت کنید. در صورتی که نمی خواهید درگیر خرید ملک یا کارهای اداری مربوط به آن شوید این نیز می تواند بهترین راه برای دریافت شهروندی ترکیه باشد

مشاوره حقوقی خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از مسائلی است که هرگز نباید بدون دریافت مشاوره حقوقی نسبت به انجام آن مبادرت کرد. این مسئله صرفا شامل خرید ملک در ترکیه نیست و امروزه حتی بسیاری از ایرانیان برای خرید ملک در ایران نیز سعی می‌کنند مشاوره حقوقی دریافت کرده و یا اینکه از طریق وکالت یک زمین یا ملکی را خریداری کنند که هیچ گونه مشکل حقوقی و قانونی نداشته باشد. قوانین خرید ملک در ترکیه به صورت ذیل است:

  • حداقل ارزش ملک خریداری شده در ترکیه باید ۲۵۰ هزار دلار امریکا باشد.
  • اگر برای ملک ۲۵۰ هزار دلار پرداخت نکرده‌اید، اما در زمان کارشناسی، ازش ملک به این میزان در نظر گرفته شود کفایت می‌کند.(بنابراین نظر کارشناسی در این خصوص تعیین کننده است نه مبلغی که پرداخت شده است.)
  • ملک در سه دوره متوالی توسط افراد خارجی خریداری نشده باشد.
  • ملک از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.(ملک مشمول بدهی نباشد و قیمت آن به صورت نقدی پرداخت شده باشد.)
  • اگر چندین ملک خریداری کرده‌اید که قیمت مجموع آن‌ها به ۲۵۰ هزار دلار امریکا می‌رسد باز هم مشمول این قوانین خواهید بود.
  • بعد از دو الی سه ما می‌توانید برای خود و تمامی‌اعضای خانواده، پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید.

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری در کشور ترکیه

این روش همان شیوه مطلوبی است که حتی کشور ترکیه نیز از آن استقبال مناسبی به عمل آورده و شرایط ساده تری را برای ورود شما به بازار بورس یا سرمایه گذاری در بانک های این کشور ایجاد کرده است. البته سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیز امکان پذیر است، اما با توجه به حساسیت های بسیار زیادی که در خصوص خرید ملک وجود دارد آن را در یک مبحث جداگانه مطرح کرده‌ایم.

شما زمانی که به یک مشاور حقوقی در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه مراجعه می‌کنید می‌توانید تمامی‌سوالات خود را مطرح نموده و به دنبال جواب های روشن و شفاف باشید. بازار بورس ترکیه، بانک های این کشور و ثبت شرکت در کشور ترکیه مهم‌ترین مبانی حقوقی برای دریافت مشاوره در این خصوص هستند.

با توجه به گستره این بخش از مشاوره حقوقی کشور ترکیه شما را به مقالاتی ارجاع می‌دهیم که در خصوص انواع سرمایه گذاری در این کشور تنظیم شده‌اند.

مشاوره حقوقی طرح و پیگیری دعاوری در ترکیه

تفاوتی ندارد در ایران زندگی می‌کنید یا هر کجای دیگر از این جهان پهناور، در هر صورت ممکن است بنابر شرایط خاصی ملزم به طرح دعوی حقوقی یا کیفری در مراجع دادگستری شوید. حتی ممکن است از شما به علت ارتکاب جرمی‌شکایت شود یا در پرونده‌ای به عنوان مضنون شناخته شوید.

در کنار این‌ها برخی از مواقع برای انسان مشکلات حقوقی پیش می‌آید. (مشکلات حقوقی در علم حقوق از مسائل کیفری و جزایی متمایز شده‌اند و در عرصه حقوق خصوصی مطرح می‌شوند.)

شما نمی‌توانید در یک کشور بیگانه و بدون کمک گرفتن از یک فرد متبحر مبادرت به طرح دعوی حقوقی یا کیفری نمایید. حتی اگر به عنوان فرد مقابل در این دعاوی شناخته شوید شاید نتوانید به نحو مطلوب از خود دفاع کنید. در این شرایط بهترین کار ممکن این است که از مشاوره حقوقی یاری گرفته یا یک وکیل متبحر را برای دفاع از حقوق خود انتخاب نمایید.

مشاوره حقوقی ازدواج در ترکیه

اگر ازدواج شما با قوانین کشور ترکیه گره خورده است باید از قوانین خصوصی این کشور در زمینه ازدواج مطلع باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص باید به ایرانیان بگوییم این است که ازدواج فرد یا تبعه ترکی که هنوز به سن ۱۸ سال نرسیده است ممنوع بوده و اگر شما مرتکب چنین عملی شوید، عواقب نامطلوبی در انتظارتان خواهد بود.

دوم اینکه بد نیست بدانید که کشور ترکیه نیز از قانون خون برای اعطای تابعیت استفاده می‌کند و در این زمینه باید حواستان به مسئله تولد فرزند نیز باشد. از طرف دیگر ازدواج صوری در کشور ترکیه پیگرد قانونی داشته و حتی می‌تواند شما را درگیر زندان و حبس کند. اگر هم طبق قوانین این کشور مبادرت به ثبت ازدواج با یک فرد ترک نمایید می‌توانید بعد از سه سال یک شهروند ترک باشید.

قوانین کشور ترکیه در زمینه وکالت

کشور ترکیه نیز قوانین مشابهی همانند ایران و سایر کشورها برای شغل وکالت در نظر گرفته است؛ بدین صورت که تعرفه خاصی را برای امر وکالت در نظر گرفته است، اما وکیل و موکل می‌توانند بنابر توافقات خود این مبلغ را کم یا زیاد کنند. امکان تقسیط حق الوکاله نیز وجود دارد. وکیل حق دارد در صورت عدم پرداخت اقساط به موقع از وکالت صرفه نظر کند و مبالغ پرداخت شده را به موکل بازنگرداند.

بهترین مشاوره حقوقی در مورد امور ترکیه این است که قوانین این کشور شباهت بسیار زیادی به قوانین ایران دارد، اما سخت گیری آن‌ها در خصوص رعایت قوانین بیشتر بوده و هیچ کدام از ارگان های این کشور عدم رعایت قوانین را از جانب شهروندان و سایر اتباع کشورهای خارجی برنمی‌تابند. بنابراین بهترین پیشنهاد ممکن در این زمینه دریافت مشاوره حقوقی به صورت مستمر در تمامی‌امور حقوقی است.

نیاز به دریافت مشاوره حقوقی در مسائل ترکیه دارید؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلای مجرب ایرانی و ترک آماده خدمت رسانی حقوقی به شما عزیزان می‌باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: