یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی راحت تر از زبان های آسیای شرقی و یا حتی کشورهای اروپای شرقی است، با این حال نمی توان از حیث راحت بودن آن را با زبانی همچون زبان انگلیسی مقایسه کرد، هر چند تشابه جایگاه کلمات و چگونگی تشکیل جمله در این زبان با زبان فارسی باعث شده است برای فارسی زبانان راه هموارتر و بهتری وجود داشته باشد.

قطعا نمی توان بدون تحمل سختی و پرداخت هزینه به یک زبان دیگر به غیر از زبان مادری مسلط گردید. بنابراین شما نیز در صورتی که قصد یادگیری زبان ترکی استانبولی را دارید، باید عزم خود را جزم کرده و توانایی خود را برای مقابله با ناامیدی ها، شکست ها و ناملایمتی ها افزایش دهید. ما در این مقاله سخت بودن یا نبودن یادگیری زبان ترکی استانبولی و مزایای تسلط بر این زبان را برای شما شرح می دهیم.

ویژگی های زبان ترکی استانبولی

با بررسی زبان ترکی استانبولی به این نتیجه می رسیم که :

  1. این زبان دارای 29 حرف است.
  2. با زبان ترکی آذربایجانی ریشه یکسانی دارد اما از نظر دستوری و ساختاری تفاوت های بسیاری با آن دارد.
  3. ساختار جملات در این زبان نیز مانند زبان فارسی است؛ بدین معنا که یک جمله از فاعل، مفعول و فعل به صورت متوالی ساخته می شود. البته در این خصوص استثنائاتی نیز وجود دارد که صرفا شامل زبان ترکی استانبولی نیست و در بسیاری از زبان های دیگر مشاهده می شود.
  4. جایگاه حروف اضافه در این زبان بعد از اسم است.
  5. این زبان نیز همانند سایر زبان های ترکی دارای تطبیق آوایی است.
  6. در زبان ترکی استانبولی هیچ گونه حرف تعریفی وجود ندارد.
  7. صرف کردن فعل در زبان ترکی همانند صرف فعل در زبان فارسی است.
  8. فعل در تعیین حالت و تعداد با فاعل جمله مطابقت دارند.
  9. اسامی در زبان ترکی استانبولی دارای شش حالت دستوری بوده و با یک پسوند خاص به اسم مورد نظر متصل می شوند.
  10. تفکیک جنسیت برای بیان شخص وجود ندارد و سوم شخص نیز به صورت یکسان بکار می رود.
  11. زبان ترکی استانبولی یک زبان پیوندی است.

یادگیری ترکی استانبولی با متدهای استاندارد

اگر بخواهید بدون هدف و بدون استفاده از یک متد خاص در خصوص آموزش و یادگیری زبان گام بردارید، بدون شک با شکست مواجه خواهید شد. بهترین متدی که در این زمینه پذیرفته شده است آموزش گام به گام زبان ترکی استانبولی است.

زبان ترکی همانند زبان انگلیسی نیست که بسیاری از ما از همان ابتدا با شیوه های مختلف آموزشی و مواردی از این قبیل در معرض یادگیری آن قرار گرفته باشیم، به همین علت یادگیری آن برای بسیاری از افراد یک مرحله نوین و متمایز محسوب می گردد. در یادگیری گام به گام زبان ترکی استامبولی شیوه های ذیل را ارائه می کنند:

  1. گام اول: الفبا را به خوبی یاد بگیرید. تطابق آوایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال بدانید که حرف – y – در زبان ترکی معادل حرف – ی – در زبان فارسی و در کلمه ای همانند – یارانه – است. حروف صدادار و مصوت را یاد بگیرید. زبان ترکی از تمام اجزای دهان، دندان، زبان و حتی گلو برای ادای صحیح حروف استفاده می کند. بخش مهمی از آموزش مقدماتی را به چگونگی ادای حروف اختصاص دهید.
  2. گام دوم: قواعد پایه دستور زبان را یاد بگیرید، ولی هرگز خود را درگیر تمامی قواعد ریز و درشت گرامر نکنید. اگر درگیر یادگیری این موارد شوید به راحتی از یادگیری زبان خارجه نا امید شده و نمی توانید با یک استاندارد مطلوب، ادامه مسیر را در پیش بگیرید.
  3. گام سوم: خود را در معرض زبان ترکی قرار دهید. گنجینه لغات خود را افزایش دهید. قواعد گرامری را به صورت کاربردی یاد بگیرید. چگونگی ساختار بندی جملات و انواع ضرب و المثل ها و همچنین جملات پرکاربرد را یاد گرفته و با تماشای فیلم ها و سریال های ترکی به زبان اصلی، این مهارت را به خوبی ارتقا دهید.

مزایای تسلط بر زبان ترکی استانبولی

باید پذیرفت که یادگیری زبان ترکی استانبولی نیز دشواری های خاصی دارد با این حال نتایج مطلوبی به دنبال تسلط به این زبان نهفته است. کشور ترکیه به عنوان یکی از بهترین مقاصد ممکن جهت سرمایه گذاری و بخصوص برای ایرانیان شناخته می شود.

تسلط شما به زبان ترکی باعث می شود یک فعالیت بهتر با نتایج اقتصادی مطلوب تر داشته باشید. تسلط به زبان ترکی استانبولی، اقامت و ادامه سکونت در این کشور را برای شما راحت تر کرده و به شما کمک می کند در این کشور برای تحصیل و تجارت اقدام کنید.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای تسلط به زبان ترکی استانبولی، افزایش کیفیت مسافرت شما به ترکیه است. کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان و افراد در سایر نقاط جهان شناخته می شود. تصور کنید که تسلط بر این زبان تا چه اندازه می تواند کیفیت مسافرت شما را ارتقا دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: