معرفی محله های استانبول

یکی از شهرهای کشور ترکیه که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی به آن سفر می‌کنند، استانبول است. علاوه بر آنکه این شهر بسیار مورد بازدید علاقه مندان به تفریح و گردش واقع شده است، جمعیت ثابت زیادی نیز در این منطقه زندگی می‌کند. محله های زیادی در شهر استانبول وجود دارد و مردم با فرهنگ‌ها و سبک های مختلف در این شهر در حال زندگی هستند. در این متن قصد داریم تعدادی از معروف‌ترین محله های استانبول را به شما معرفی کنیم. داشتن این اطلاعات زمانی که به ترکیه سفر کرده و قصد دارید به استانبول هم بروید می‌تواند سفر شما را جذاب‌تر و به یادماندنی‌تر کند.

درباره محله های استانبول بیشتر بدانید

منطقه بی اوغلو

از جمله شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین محله های استانبول منطقه بی اغلو است. کافه‌ها و رستوران های زیادی در این  منطقه قرار دارد و معمولا گردشگران و توریست‌ها سعی می‌کنند در نزدیکی این منطقه سکنی گزینند و یک هتل برای اقامت خود پیدا کنند. خیابان استقلال در همین منطقه واقع شده و به دلیل داشتن مراکز خرید فراوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منطقه بی اغلو را اکثر کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند می‌شناسند و افراد مختلف خاطره های متفاوتی از بازدید از این محله می‌توانند برای شما بازگو کنند. برخی از مسافران از رفتن به کافه‌ها و رستوران های جذاب این منطقه برایتان خاطره تعریف می‌کنند، عده‌ای از دیدن مغازه های عتیقه فروشی که در بی اغلو قرار دارد به وجد می‌آیند و عده‌ای دیگر نیز با رفتن به مراکز تجاری و خرید سوغاتی و موارد دیگر سر شوق می‌آیند. افرادی که از منطقه بی اغلو دیدن کرده‌اند دست خالی از آن به هتل برنگشته‌اند.

محله های استانبول

منطقه سلطان احمد

نمی‌توان به ترکیه و خصوصا شهر استانبول سفر کرد اما از منطقه سلطان احمد آن بازدید نکرد. این منطقه آثار باستانی و تاریخی زیادی دارد و کم لطفی است اگر برای دیدن آن هیچ شوقی نداشته و برنامه‌ای در نظر نگرفته باشید. این منطقه خود مانند موزه است و آثار با شکوه زیادی از دوران عثمانی را می‌توان در آن شاهد بود. کسانی که تصور می‌کنند حوصله بازدید از مناطق تاریخی را ندارند، تنها کافی است به منطقه سلطان احمد استانبول مراجعه کنند، امکان ندارد به این محله بروید و برق رضایت در چشمانتان پدیدار نگردد. مسجد زیبای سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول و خیلی جاهای دیدنی دیگر را تنها می‌توان در اینجا مشاهده کرد. نگران اقامت خود در نزدیکی این منطقه نیز نباشید، زیرا چندین هتل لوکس 2 تا 5 ستاره در اطراف این محل وجود دارد که می‌توانند شرایطی بسیار خوب برای شما فراهم کنند.

محله بشیکتاش استانبول

از دیگر محله های استانبول که آن نیز محبوبیت زیادی نزد گردشگران و توریست های خارجی مخصوصا توریست هایی که از نظر مالی در وضعیت خوبی به سر می‌برند، دارد محله بشیکتاش استانبول است. در این منطقه هتل‌ها و رستوران های بسیار شیک و لاکچری وجود دارد که موقعی که شما به آنها مراجعه می‌کنید باید به خوبی حواستان به موجودی حسابتان نیز باشد. از جمله مناظر دیدنی و باستانی موجود در بشیکتاش کاخ دلمه باغچه و مسجد اورتاکوی است که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند و دیدن آنها برای تمام کسانی که به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه مند هستند بسیار جذاب و تماشایی است. اگر دوست دارید در یک هتل لوکس در نزدیکی این منطقه اقامت کنید هتل چراهان پالاس برای شما گزینه خوبی به شمار می‌رود. با رفتن به خیابان ببک نیز می‌توانید منظره و ویویی زیبا از تنگه بسفر مشاهده کنید و این فرصتی است که رفتن به دیگر محله های استانبول ممکن است نتوانند برای شما فراهم کنند. پس اگر دوست دارید لذت دیدن مناظری زیبا را نصیب چشمانتان کنید، از دیدن تنگه بسفر لذت ببرید، در یک هتل لوکس و گران قیمت اقامت کنید و در رستوران با دکوراسیون های متفاوت غذا و نوشیدنی میل کنید منطقه بشیکتاش می‌تواند به خوبی تمام این امکانات را در اختیار شما قرار دهد. پس وقت را تلف نکرده و هر چه سریع‌تر اولین توری که می‌توانید را پیدا کرده، در آن ثبت نام و به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنید. جذابیت های و اتفاقات بی نظیری در این شهر و کشور انتظار شما را می‌کشد.

خیابان نیشان تاشی

از دیگر محله های استانبول خیابان نیشان تاشی است. این خیابان به دلیل داشتن خیابان های باریک و سنگ فرش شده و همچنین وجود تعداد زیادی بوتیک و مرکز خرید به شهرت رسیده است و گردشگران و توریست‌ها در سفر خود به ترکیه سعی می‌کنند  حتما از این منطقه نیز دیدن کنند. یکی از مزیت های که اقامت در هتل های  این منطقه می‌تواند برای شما فراهم کند نزدیک بودن به مناطقی مانند منطقه بی اغلو و تکسیم است. بنابراین اگر تمام منطقه نیشان تاشی را گشته‌اید و دوست دارید اطراف آن را نیز تماشا کنید در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌توانید به مناطقی که در اطراف این محل قرار دارند رفته و از تمام  ساعات و روزهایی که در این کشور هستید نهایت لذت را ببرید. هر کدام از خیابان های کشور ترکیه را که بروید امکان ندارد در آن یک بوتیک و مرکز خرید وجود نداشته باشد. این منطقه نیز از همین قانون پیروی کرده و خوب است بدانید که اغلب برندهای مطرح لباس دنیا در خیابان نیشان تاشی شعبه‌ای دارند و شما برای خرید لباس های برند نیازی نیست مسیر زیادی را طی کنید و زمان طولانی را صرف نمایید.

غذای دریایی

محله امینونو و بایزید

از دیگر محله های استانبول محله امینونو و بایزید است. برخی اعتقاد دارند که می‌توان چهره واقعی استانبول را در امینونو و بایزید مشاهده کرد. البته شهرت این منطقه تنها به دلیل این اعتقاد نیست و دلایل زیادی را می‌توان عنوان کرد که چرا این منطقه محبوبیت زیادی دارد. کسانی که دوست دارند با قایق تفریحی در دریا گشت و گذار کنند امینونو و بایزید را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند؛ زیرا در این منطقه یک اسکله وجود دارد و قایق های تفریحی در اختیار گردشگران و توریست‌ها قرار می‌گیرد تا سفری کاملا متفاوت و جذاب تجربه کنند. حتی کسانی که عاشق خوردن غذاهای دریایی هستند رفتن به این محله را دوست دارند؛ زیرا رستوران های دریایی زیادی در نزدیکی این اسکله قرار داشته و می‌توانند انواع خوراک هایی که با ماهی درست می‌شود را با طعمی‌بی نظیر به شما ارائه دهند. همان طوری که می‌دانید کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که یک قسمت از آن در قاره اروپا واقع شده و قسمت دیگر نیز در قاره آسیا است. این جمله را از این جهت بیان کردیم که بگوییم امینونو و بایزید نیز در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده است و شاید معماری آن با دیگر محله های این شهر متفاوت باشد.

اسکله های ترکیه

خیابان بهاریه

وقتی فصل آمدن گردشگر‌ها به ترکیه شروع می‌شود کمتر خیابان و محله‌ای را می‌توان پیدا کرد که شلوغ و پر از مسافر نباشد. منطقه بهاریه نیز از جاهایی است که خصوصا در ایام نزدیک به عید نوروز و بهار ازدحام زیادی در آن مشاهده می‌شود. پیاده روی در این خیابان و دیدن توریست‌ها و گردشگر هایی که با شوق و ذوق فراوان در حال تماشای مغاره های رنگارنگ هستند بسیار لذت بخش است. اگر در کنار تماشای مردم، خودتان نیز به خرید مشغول شوید که این لذت برایتان چندین برابر خواهد شد. معمولا مراکز خرید و فروشگاه هایی که در این خیابان وجود دارد کوچک بوده و همین مورد باعث فراهم آوردن بهترین شرایط برای خرید کسانی شده که قصد ندارند ولخرجی کنند. اصولا در این خیابان می‌توانید اجناس را با قیمت های بسیار مناسب خریداری کنید تا هم یک یادگاری از این کشور داشته باشید و هم با بحرانی مالی مواجه نشوید.

محله معروف استانبول

محله فاتح

محله فاتح نیز از جمله محله های معروف استانبول است و وجود انواع وسیله نقلیه در این منطقه، دسترسی به دیگر نقاط ترکیه را بسیار راحت‌تر کرده است و این یکی از دلایلی است که موجب شده ایرانی‌ها این محله را بسیار دوست داشته باشند. اغلب کسانی که در این مطنقه زندگی می‌کنند مسلمان بوده و اگر شما می‌خواهید به رستوارن هایی بروید که نوشیدنی های الکی را سرو نمی‌کنند این منطقه می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. وجود تعداد زیادی فروشگاه که لباس های مجلسی زنانه می‌فروشند نیز باعث شده این محله شهرت زیادی داشته باشد. چندین بنای قدیمی و باستانی نیز در این منطقه وجود دارد و دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

محله چوکورکوما 

محله چوکورکوما یکی از محله های استانبول است که در قسمت آسیایی کشور ترکیه واقع شده و قدمت زیادی دارد. اگر به این منطقه رفته باشید دیدن خانه هایی که هنوز شکل و شمایل قدیمی خود را حفظ کرده‌اند حتما برایتان جالب خواهد بود. رفتن به منطقه چوکورکوما و آشنایی با سبک زندگی افرادی که بومی این کشور هستند از دیگر جذابیت هایی خواهد بود که تنها محله چوکورکوما می‌تواند برای شما فراهم کند. به کسانی که دوست دارند اشیاء قدیمی و عتیقه خریداری کنند توصیه می‌کنیم حتما از این منطقه نیز دیدن کنند، شاید بتوانند اشیاء منحصر به فرد و جالبی را در آن پیدا کنند.

محله گالاتا

اگر دوست دارید برج معروف گالاتا را مشاهده کنید باید به منطقه گالاتا استانبول سفر کنید و آنجا را نیز بازدید نمایید. برج گالاتا در منطقه گالاتا قرار دارد و تا زمانی که ساخت آسمان خراش‌ها در اطراف آن وجود نداشت تنها برج بلند این منطقه بود. با قدم گذاشتن در این محله و دیدن جنب و جوش مردمی که در حال خرید هستند شما نیز به وجد آمده و دوست دارید هر چه سریع‌تر خود را به آنها برسانید و خرید کنید. محله گالاتا حال و هوای دوست داشتنی دارد و کسانی که به این منطقه رفته‌اند نیز به این مساله اعتراف می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: