سفر هواپیمایی خارجی در کدام ایرلاین بهتر است؟

مسافرت به کشورهای خارجی با استفاده از روش های زمینی و هوایی امکانپذیر است، اما استقبال بیشتری از روش هوایی به عمل می آید، چرا که مدت زمان رسیدن به مقصد را کاهش می دهد و اصولا شامل خدمات و امکانات بیشتری است.

در این میان ایرلاین های مختلف به رقابت با یکدیگر می پردازند و سعی در افزایش سرویس ها و خدمات مورد نظر دارند تا از این طریق رضایت مسافران را جلب کرده و منافع مالی خود را هم افزایش دهند. این سرویس ها در کنار برخی دیگر از پارامترهای تعیین کیفیت و رضایت مسافران، بهترین و پرطرفدارترین ایرلاین ها را مشخص می کنند.

البته تعیین بهترین ایرلاین خارجی و همچنین تعیین بهترین ایرلاین داخلی به موارد مختلفی بستگی دارد به همین علت نمی توان به صورت قطعی یک ایرلاین را در صدر سایر ایرلاین ها قرار داد. گذشته از اینکه سرویس ها و خدمات ایرلاین ها نیز از نظر مسافران در رده های مختلفی قرار می گیرد و همانقدر که یک مسافر ممکن است به عدم تاخیر هواپیما توجه داشته باشد یک مسافر دیگر ممکن است سرویس های داخل هواپیما را در اولویت قرار دهد. ما در این مقاله به مهمترین عوامل تعیین بهترین ایرلاین خارجی پرداخته و سپس چند نمونه از بهترین های این مقوله را معرفی خواهیم کرد.

ملاک انتخاب بهترین ایرلاین چیست؟

در مبحث قبل به صورت خلاصه به این مسئله اشاره کردیم. امروزه مهمترین ملاک هایی که برای تعیین بهترین ایرلاین خارجی (و داخلی) بکار می روند ملاک های ذیل هستند:

  • قیمت بلیط و هزینه های اولیه
  • نوع سرویس ها اعم از اینکه اکونومی هستند یا معمولی
  • سرویس های غذادهی و سرو خوراکی ها و نوشیدنی ها در داخل هواپیما
  • دقت در زمان پرواز و فرود هواپیما
  • راحتی مسافران در حین پرواز
  • امنیت هواپیما
  • سرگرمی های ارائه شده در حین پرواز

با توجه به هر کدام از ملاک های فوق می توان یک ایرلاین خاص را نام برد؛ به عنوان مثال می توان برای بهترین ایرلاین خارجی ارزان قیمت به هواپیمایی ایرآسیا، هواپیمایی نروژ، هواپیمایی جت بلو و هواپیمایی ایزی جت اشاره کرد. در مقابل هواپیمایی تای، قطر، آسیانا و ژاپن و امارات نیز به عنوان بهترین ایرلاین های خارجی اکونومی شناخته می شوند. هواپیمایی امارات، قطر، سنگاپور و ترکیه نیز بهترین سرگرمی های حین پرواز را ارائه می دهند.

بهترین ایرلاین های خارجی

به نظر می رسد ملاک های راحتی مسافران در حین پرواز و عدم تاخیر پروازها بهترین ملاک ها برای معرفی بهترین ایرلاین های خارجی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. البته در این خصوص نمی توان به صورت قطعی یک ایرلاین را به عنوان بهترین ایرلاین خارجی معرفی نمود، چرا که امتیازات به دست آمده با یکدیگر متفاوت هستند و همه ساله با تفاوت هایی در سیستم امتیازدهی مواجه هستیم به نحوی که در سالیان مختلف، شرکت های متفاوتی به عنوان شرکت های برتر معرفی می شوند.

هواپیمایی لوفت هانزا

به جرات می توان گفت کیفیت صندلی و آرامش مسافران در حین پرواز از مهمترین دغدغه های موجود برای هر کدام از ایرلاین های خارجی و داخلی است اما شرکت هواپیمایی لوفت هانزا توانسته است این مسئله را به خوبی حل کند و بهترین صندلی های عصر امروز را برای مسافران فراهم کند.

در امتیاز دهی به این شرکت می توان به دو امتیاز بسیار مهم اشاره کرد؛ اول امتیاز عدم تاخیر در پروازها که با دریافت 75 امتیاز به عنوان یکی از بالاترین امتیازات ممکن شناخته می شود و دوم راحتی مسافران در حین پرواز که با امتیاز 80 به عنوان یکی از بهترین نمونه های ممکن معرفی شده است.

هواپیمایی اتحاد ایرویز

این ایرلاین متعلق به کشور امارات است و سابقه چندانی ندارد، اما در همین مدت اندک نیز توانسته است به یکی از بهترین ایرلاین های خارجی تبدیل شود به نحوی که امتیازات دریافت شده توسط این شرکت فاصله چندانی با نمونه اخیر ندارند. این ایرلاین توانسته است 80 امتیاز از حیث راحتی در زمان پرواز و 74 امتیار نیز برای عدم تاخیر در پروازهای خود را به دست آورد. این موارد با یکدیگر ادغام شده و شرایط معرفی ایرلاین اتحاد ایرویز به عنوان یکی از برترین ایرلاین های خارجی را فراهم نموده اند.

هواپیمایی ایرآستانا

اگر می خواهید با یکی از کم تاخیرترین هواپیمایی های جهان آشنا شوید باید به شما شرکت ایر آستانا را معرفی کنیم. امتیاز این شرکت حتی بالاتر از نمونه های قبل است و با کسب امتیاز 82 به عنوان سردمدار پروازهای بی تاخیر یا کمترین تاخیر ممکن شناخته می شود. راحتی مسافران نیز در این هواپیما به خوبی فراهم شده و مسافرت خوب و خوشی را در طول مدت مورد نظر فراهم نموده اند. امتیازدهی به این شرکت در خصوص راحتی مسافران با نمره 74 نشان داده می شود.

هواپیمایی عمان ایر

دفتر مرکزی این شرکت در موسکات قرار دارد و شعار بسیار زیبای (دیدگاه مدرن و سنت برای تمام زمان ها) را سرلوحه خود قرار داده است تا تمام جنبه های مثبت سنت گرایی و مدرن گرایی را در پروازهای خود به کار گیرد.

این ایرلاین توانسته است برای راحتی صندلی ها گرید 90 را به دست آورد و از لحاظ سایر امکانات نیز موفق به دریافت گرید 80 شده است میانگین راحتی پروازها در این ایرلاین برای مسافران بر روی گرید 82 است و عدم تاخیر پروازها نیز روی گرید 75 است که با توجه به امتیازات سایر شرکت های هواپیمایی می توان آن را یک عدد بالا به حساب آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: