دریافت ویزای مهاجرت به سنت لوسیا از طریق روش های قانونی، مسئله ایست که طی چند سال اخیر توسط تعدادی از ایرانیان مطرح شده است. باتوجه به اینکه کشور سنت لوسیا نیز طی چند سال گذشته اقدام به پذیرش مهاجران واجد شرایط نموده است سوالاتی در این زمینه مطرح می شود از جمله اینکه:

  • کشور سنت لوسیا کجاست؟
  • روش های مهاجرت به سنت لوسیا کدامند؟
  • مهاجرت به سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری به چه شکل است؟
  • انواع اقامت در سنت لوسیا چگونه است؟
  • مزایای مهاجرت به سنت لوسیا چیست؟

 

مهاجرت به سنت لوسیا

آشنایی با کشور سنت لوسیا

سنت لوسیا یک جزیره آتش فشانی با جاذبه های گردشگری فراوان است و همین ویژگی نیز در معرفی آن به جهانیان بی تاثیر نبوده است؛ چرا که سنت لوسیا وسعت چندانی نداشته و جمعیت آن کمتر از 200 هزار نفر می باشد. این کشور کوچک با جاذبه های طبیعی و فوق العاده ای که دارد در منطقه کارائیب شرقی واقع شده و با هوای گرم و استوایی خود به یک منطقه بکر و زیبا برای طرفداران طبیعت تبدیل شده است. پایتخت آن (Castries) نیز در بخش شمالی جزیره قرار دارد.

هرچند سنت لوسیا یک کشور کوچک و کم جمعیت در منطقه کارائیب شرقی محسوب می گردد اما با توجه به اینکه در مدار طوفان های استوایی قرار ندارد و همچنین یک آب و هوای مطلوب با سواحل ناب و دل انگیز و آب های ساحلی زلال و بسیار شفاف را در یک بوم خارق العاده از مناظر کوهستانی ارائه می کند مورد توجه بسیاری از سرمایه داران جهان است و بسیاری از آن ها سعی می کنند فرصت مناسبی را برای کسب شهروندی، اقامت دائم یا حداقل اقامت موقت در این منطقه را به دست آوردند.

قانون شماره 14 این کشور که در سال 2015 به تصویب مجلس رسیده است بخش اصلی قوانین شهروندی را تشکیل می دهد که بیشتر به مسئله سرمایه گذاری پرداخته است. پذیرش درخواست های مهاجرتی نیز از یکم ژانویه 2016 آغاز گردید و هم اکنون تعدادی از درخواست کنندگان توانسته اند تحت پوشش قوانین حمایت از سرمایه گذاری در سنت لوسیا، اقامت این کشور را به دست آورند.

 

جاذبه طبیعی سنت لوسیا

روش های مهاجرت به سنت لوسیا

هرچند قانون شماره 14 کشور سنت لوسیا به بررسی عمیق نحوه مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می پردازد با این حال قوانین بین المللی نیز در این کشور برای پذیرش مهاجر اجرا می شوند. البته این واقعیت را نباید نادیده گرفت که جمعیت بسیار پایین و وسعت اندک این کشور باعث می شود تا عملا نتوان برخی از روش های بین المللی برای پذیرش مهاجر را در کشور سنت لوسیا بکار گرفت. روش های مهاجرت به کشور سنت لوسیا را طبق قوانین حقوق بین الملل بررسی می کنیم.

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق تحصیل

یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که در زمینه مهاجرت به کشور سنت لوسیا مطرح می گردد این است که آیا امکان مهاجرت به این کشور از طریق ویزای تحصیل در سنت لوسیا وجود دارد؟ در شرایط کلی پاسخ به این سوال کاملا مثبت است اما باید بگوییم که متقاضیان اندکی می توانند نتیجه مطلوب را از این طریق به دست آورند چرا که سنت لوسیا یک کشور کوچک است و دانشگاه های محدودی دارد علاوه بر اینکه هزینه تحصیل نیز می تواند برای یک دانشجوی ایرانی بسیار گران تر و پر هزینه تر از سایر کشورها همانند آلمان، ترکیه، اتریش و … تمام شود.

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق کار

ویزای کار در سنت لوسیا یک روش قانونی و پذیرفته شده دیگریست که مورد توجه برخی از افراد قرار می گیرد اما مسئله اصلی است که تقریبا تمام فرصت های شغلی در سنت لوسیا تکمیل شده و در صورت نیاز به نیروی جدید نیز می توانند در حوزه کارائیب و یا حتی در سطح جزیره، نیروی مورد نیاز خود را استخدام کنند. بنابراین باید بگوییم که طبق تجربیات به دست آمده تقریبا دریافت ویزای کار در سنت لوسیا غیرممکن است.

 

شرایط مهاجرت به سنت لوسیا

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق ازدواج

طبق قوانین بین الملل و همچنین طبق قوانین سنت لوسیا، فردی که با شهروند یک کشور دیگر ازدواج می کند می تواند بعد از مدتی از مزایای اقامت موقت و سپس از مزایای اقامت دائم در این کشور بهره مند گردد. اگر یک ایرانی نیز بتواند با یک مسلمان اهل سنت لوسیا ازدواج کند این مزیت را به دست خواهد آورد با این حال با توجه به دین و فرهنگ غالب در این کشور بعید به نظر می رسد تا یک ایرانی بتواند کارت اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج را به دست آورد.

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق تولد

سنت لوسیا قانون تابعیت دوگانه را به رسمیت شناخته است. بنابراین اگر یک طفل از پدر یا مادر سنت لوسیایی متولد شود تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد. همچنین اگر یک طفل در خاک کشور سنت لوسیا متولد شود باز هم تابعیت این کشور را به دست می آورد. تابعیت این کشور باعث می شود تا کارت شهروندی به طفل مورد نظر اهدا گردد و از مزایای شهروندی سنت لوسیا بهره مند گردد.

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری

اصلی ترین و مهمترین روشی که برای مهاجرت به سنت لوسیا وجود دارد سرمایه گذاری در این کشور می باشد. دریافت ویزای سرمایه گذاری در سنت لوسیا به یکی از طرق ذیل امکان پذیر می باشد:

  • سهم صندوق ملی اقتصادی سنت لوسیا
  • سرمایه گذاری ار طریق مشاوره املاک در سنت لوسیا
  • سرمایه گذاری پروژه در سنت لوسیا
  • خرید اوراق قرضه دولتی که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

 

آبشار طبیعی سنت لوسیا

سرمایه گذاری در سهم صندوق ملی اقتصادی سنت لوسیا

سرمایه گذاری در سهم صندوق ملی ، متداول ترین شیوه مهاجرت به سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری است. برای سرمایه گذاری در سهم صندوق ملی می توانید به یکی از روش های ذیل اقدام نمایید:

  • ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای هرفرد متقاضی مجرد
  • ۱۶۵ هزار دلار آمریکا برای متقاضی اصلی به همراه همسرمتقاضی
  • ۱۹۰ هزار دلار برای خانواده که شامل همسر+۲ فرزند می شود
  • ۲۵ هزار دلار برای هر فرد اضافه تحت تکفل که زیر ۲۵ سال می باشد

سرمایه گذاری از طریق خرید املاک در سنت لوسیا

خرید ملک در یک کشور دیگر همواره یکی از روش های مهاجرت به آن کشور و دریافت کارت اقامت موقت، کارت اقامت دائم و سپس کارت شهروندی و تابعیت آن کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات سنت لوسیا باید شرایط ذیل را فراهم کنید:

  • خرید ملک با حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار دلار آمریکا، در یکی از مناطق از پیش تایید شده در سنت لوسیا
  • ملک خریداری شده باید حداقل به مدت ۵ سال در مالکیت فرد باقی بماند.
  • اگر سرمایه گذار قبل از اتمام مدت ۵ ساله ملک خریداری شده را بفروشد تابعیت وی باطل می شود.
  • هزینه های ثبت ملک، هزینه های پردازش و مالکیت آن نیز به عهده خریدار ملک است.

سرمایه گذاری پروژه ای در کشور سنت لوسیا

این روش قدری هزینه بردارتر از روش های سابق است با این حال دولت سنت لوسیا توجه ویژه ای به افراد سرمایه گذار در بخش پروژه ها دارد و شما می توانید از این طریق تابعیت این کشور را به دست آورید. برای سرمایه گذاری پروژه ای در سنت لوسیا باید شرایط ذیل را مهیا نمایید:

  • باید ۳٫۵ میلیون دلار آمریکا را در پروژه مورد تائید سرمایه گذاری کنید.
  • از طریق سرمایه گذاری پروژه ای باید حداقل ۳ شغل در سنت لوسیا ایجاد شود.

پروژه های مورد تایید سنت لوسیا برای سرمایه گذاری پروژه ای عبارتند از: رستورانهای خاص، بندرهای سفرهای تفریحی و تفرجگاههای ساحلی، کشت و پردازش گیاهان، محصولات دارویی، بندرها، پلها، جاده ها و بزرگراها، موسسات تحقیقی و دانشگاهها.

انواع اقامت در سنت لوسیا

همانطور که در مطالب فوق هم بیان کردیم افراد می توانند از طریق سه نوع اقامت موقت، دائم و تابعیت سنت لوسیا یا همان شهروندی سنت لوسیا در این کشور سکونت نمایند. اقامت موقت اصولا به میزان 5 سال است و اگر فرد بتواند در این مدت تمام قوانین اجتماعی، مدنی، مالیاتی و سایر قوانین سنت لوسیا را به خوبی رعایت کند و دلایل واضح و قابل استنادی را ارائه نماید می تواند کارت اقامت دائم را دریافت کند.

اصولا در اغلب روش ها، اقامت دائم بعد از یک دوره پنج ساله اهدا می شود. اگر فرد بتواند طی مدت هفت سال زندگی در سنت لوسیا، به صورت تمام و کمال قواعد زندگی در این کشور را محترم شمرده و حسن رفتار وی به دولت نیز ثابت گردد می تواند به دریافت کارت شهروندی امیدوار باشد. دریافت کارت شهروندی شما را از تمام مزایای زندگی در سنت لوسیا از جمله حق رای و حق اشتغال در مشاغل رسمی و دولتی بهره مند می کند. فرد می تواند پس از این مدت نیز درخواست تابعیت دهد بی آنکه تابعیت ایرانی خود را از دست بدهد.

 

پرچم سنت لوسیا

مزایای مهاجرت به سنت لوسیا

هرچند سنت لوسیا یک کشور کوچک و کم جمعیت به حساب می آید اما افرادی که دارای پاسپورت این کشور هستند و یا حداقل با استفاده از کارت موقت یا دائم این کشور در سنت لوسیا زندگی می کنند از مزایای ذیل بهره مند هستند:

  • امکان سفر به بیش از 120 کشور جهان از جمله کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
  • عدم پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر سرمایه گذاری
  • به رسمیت شناختن تابعیت های دوگانه و چندگانه
  • امکان اخذ پاسپورت سنت لوسیا در کمتر از 100 روز کاری
  • عدم شروط سخت و غیرممکن برای دریافت کارت اقامت
  • احترام به فرهنگ و ملیت مهاجرین
  • حمایت دولت از حقوق مهاجرین
  • عدم نیاز به حضور سرمایه گذار و مهاجر در سنت لوسیا برای دریافت کارت اقامت

هزینه مهاجرت به سنت لوسیا

همانطور که مشاهده شد مهاجرت به سنت لوسیا کار ساده ایست مشروط بر اینکه اوضاع مالی شما بسیار مطلوب باشد و درواقع از تمول مالی بسیار بالایی نیز برخوردار باشید. تخمین حداقل هزینه مهاجرت به سنت لوسیا کار راحتی نیست و به کاراکترهای مختلفی بستگی دارد. در این خصوص علاوه بر حداقل سرمایه ای که در بخش های قبل به آن ها اشاره شد می توان به هزینه موسسات مهاجرتی، هزینه وکیل مهاجرت، هزینه های رفت و برگشت و … اشاره نمود. شما می توانید برای دریافت مشاوره و همچنین اطلاع از میانگین هزینه های لازم برای مهاجرت به سنت لوسیا از طریق لینک زیر فرم ارزیابی رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.