مهاجرت به نیوزلند با پناهندگی 

شرایط گرفتن اقامت در نیوزلند مختلف است و می توانید از راه های مختلفی اقامت این کشور را اخذ کنید. از جمله ی این راه ها تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج هستند. با این حال گاها پیش می آید که فرد هیچ راه دیگری ندارد و به پناهندگی در یک کشور روی می آورد. آیا پناهندگی در نیوزلند مشکل است؟ اصلا آیا ارزشش را دارد که به عنوان یک پناهنده بخواهم به نیوزلند بروم؟

پاسخ به این سوالات و بقیه موارد مربوط به پناهندگی در کشور نیوزلند را در این مقاله خواهیم داشت. با ما همراه باشید. 

 

پناهندگی به نیوزلند

منظور از پناهندگی در نیوزلند چیست؟ 

در واقع وقتی شما به یک کشور پناهنده می شوید یعنی نیاز به امنیت و محافظت دولت آن کشور از دولت کشور خودتان یا شرایطی که در کشورتان برای شما وجود دارد هستید. به همین علت، می توان گفت که گذشته از موارد دیگر، با پناهندگی، قطعا رفت و آمد شما و برگشتتان در آینده به ایران دچار مشکل خواهد شد. 

پروسه و فرایند پناهندگی به نیوزلند

این فرآیند شامل چند مرحله مختلف می شود که در ادامه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت: 

  • رسیدن به نیوزلند: در صورتی که خارج از کشور نیوزلند هستید نیاز است که اول به این کشور سفر کنید تا درخواست پناهندگی بدهید. در صورتی که ویزای معتبر برای این کشور نداشته باشید نیاز به پروسه خاصی خواهد بود تا درخواست شما بررسی و پذیرفته شود. 
  • ثبت درخواست پناهندگی: برای دریافت پناهندگی لازم است که شما یک درخواست پناهندگی ثبت کنید مبنی بر این که نمی توانید به وطن خود برگردید (به علت ترس و تهدید جدی جان شما و احتمال اعدام و مجازات سنگین توسط دولت کشور مبدا). 
  • مصاحبه و ارزیابی: پس از ثبت درخواست شما توسط یک مامور مهاجرت مصاحبه می شوید تا او درستی ادعای شما در درخواست ثبت شده توسط شما را بسنجد. تمرکز این مصاحبه روی سابقه و گذشته شما، دلایل پناهندگی شما، و مدارکی خواهد بود که می توانید برای تایید ادعای خود ارائه کنید. 
  • تصمیم گیری: پس از انجام مصاحبه یک افسر مهاجرت بررسی می کند که آیا شما طبق معیارهای پناهندگی می توانید پناهنده نیوزلند شوید یا نه. 

معیارهای پذیرش درخواست پناهندگی به نیوزلند 

برای این که درخواست پناهندگی شما پذیرفته شود باید بتوانید ثابت کنید که ترس شما از اعدام در کشور مبدا واقعی و بااساس است. حال این دلیل می تواند نژاد، مذهب، ملیت، دیدگاه سیاسی یا عضویت در یک گروه و اجتماع خاص باشد. همچنین باید مشخص شود که نمی توانید از دولت خودتان هیچ کمکی دریافت کنید. 

 

پناهندگی به نیوزلند

زمان و طول کشیدن فرآیند پناهندگی به نیوزلند 

این پروسه می تواند واقعا طول بکشد و باید بدانید که ممکن است انتظاری بسیار طولانی را در پیش داشته باشید. فرآیند تایید شدن درخواست پناهندگی شما می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. طی این مدت لازم است که شما در کمپ پناهندگی و یا به شکل کلی یک اسکان موقتی بمانید. ماندن در این مکان ها می تواند گاها واقعا سخت باشد و احتمال کمبود امکانات زیاد است. 

کمک گرفتن از وکیل برای پناهندگی نیوزلند 

به شدت توصیه می کنیم که در پروسه پناهندگی حتما از یک وکیل یا یک کارشناس مجرب در این زمینه کمک بگیرید. وکیل می تواند اول از همه به شما کمک کند تا کامل با پروسه قانونی و حقوقی پناهندگی آشنا شوید، مدارک را برای تایید و اثبات ادعایتان جمع آوری کنید، و همچنین وکیل می تواند در تمام مراتب و مراحل قانونی مربوط به گرفتن پناهندگی در کنار شما باشد و به شما کمک کند و نماینده حقوقی شما باشد. 

تسهیلات برای پناهندگان به نیوزلند 

در صورتی که با پرداخت شما موافقت شود و به نیوزلند پناهنده شوید، امکان آن وجود دارد که تسهیلات مختلفی به شما ارائه شود؛ مثلا مسکن، بهداشت و سلامت، آموزش، و تسهیلات در استخدام و اشتغال. این خدمات و تسهیلات برای این ارائه می شوند که پناهندگان بتوانند با زندگی جدید در این کشور کنار بیایند و ادامه دهند. 

ملحق شدن به خانواده 

در صورتی که با درخواست شما به عنوان پناهنده موافقت شود و پناهندگی بگیرید ممکن است بتوانید درخواست دهید تا به خانواده درجه یک خود ملحق شوید (که البته این موضوع بر مبنای یک سری معیارها اتفاق می افتد). به این پروسه تجدید اتحاد خانوادگی (family reunification) گفته می شود. 

سخن آخر 

به شکل کلی، گرفتن پناهندگی در نیوزلند می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد، اما در واقع برای این طراحی و تعبیه شده است که به کمک کسانی بیاید که بیشترین نیاز را به آن دارند. توجه داشته باشید که در صورتی که می خواهید برای این پروسه اقدام کنید مهم است که از یک وکیل یا کارشناس کارکشته کمک بگیرید و آماده ی یک پروسه ی طولانی و طاقت فرسا باشید. به شکل کلی توصیه ما این است که تا جایی که می توانید به سراغ این موضوع نروید و سعی داشته باشید از بقیه راه ها اقدام کنید. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید از بخش تماس با ما یا کامنت های این مقاله با ما در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: