یک چشمه از هزینه‌های اصلی زندگی در امارات را با هم بررسی کنیم

طی چند سال اخیر امارات متحده عربی، تبدیل به یکی از مقاصد بزرگ دنیا برای کار و سرمایه‌گذاری شده است. سبک زندگی لاکچری در این کشور و توسعه سریع آن بسیاری افراد و خانواده‌ها را تشویق به مهاجرت به آن کرده است. در صورتی که شما هم به مهاجرت به امارات فکر می کنید، بهتر است اول همه چیز را راجع به آن بدانید. حال چیزی که می‌دانید می‌تواند خرید ملک در امارات و هزینه خرید ملک در امارات باشد، تا چیزهای بسیار جزئی‌تر که باز هم اهمیت خودشان را دارند. در این مقاله می‌خواهیم به هزینه های زندگی در شهرهای مختلف امارات از جمله دبی، ابوظبی، شارجه، و راس الخیمه بپردازیم. علاوه بر آن می‌خواهیم هزینه های زندگی در امارات را با کشوری دیگر نیز مقایسه کنیم.

هزینه های زندگی امارات

هزینه زندگی در امارات (UAE)

به شکل کلی، هزینه میانگین زندگی در دبی برای یک نفر حدود ۳۰۰۰ درهم در ماه تخمین زده می‌شود. این هزینه میانگین شامل مواردی چون اجاره‌ها، خریدهای روزمره و خواربار، حمل و نقل و فعالیت های دیگر می شود.

با این حال، این میزان بسته به این که در کدام شهر یا در واقع امارت زندگی می کنید،چقدر هزینه رفت و آمد دارید، نوع ملکی که در آن زندگی می کنید، و بسیاری ابعاد و فاکتورهای دیگر می تواند متفاوت باشد. در ادامه جزییات بیشتری در این مورد می آوریم.

dubai

هزینه زندگی در دبی

برای بسیاری از افراد، زمانی که صحبت از امارات متحده عربی می شود، اولین مکان و شهری که به ذهنشان می‌ آید دبی است. دبی محبوبیت و شهرت خود را به واسطه ساختمان ها و امکانات لوکس و خاصی که دارد به دست آورده. از جمله مکان های مشهور و دیدنی دبی می توان به برج خلیفه، برج العرب، و نخل جمیرا اشاره کرد. علاوه بر آن هلتها، فعالیتهای خانوادگی، و مراکز خرید لوکس بسیاری هست که با زندگی در دبی می توانید از آنها لذت ببرید. با توجه به تمام موارد لاکچری که به آنها اشاره شد، هزینه زندگی نسبت به بقیه شهرها و امارت‌های عربی گران تر است. در ادامه یک سری هزینه‌های اصلی را به شکل تقریبی و میانگین به شما می گوییم:

عنوان هزینه میزان هزینه
اجاره استودیو/خانه کوچک ۳۰۰۰ درهم به بالا
خریدهای روزمره ۲۰۰ تا ۲۵۰ درهم در ماه
حمل و نقل کرایه اتوبوس یک مسیره: ۳ تا ۸.۵ درهم

کرایه تاکسی: ۶ تا ۲۵ درهم

شهریه مدرسه ۹۰۰۰ تا ۷۴۰۰۰ درهم

هزینه زندگی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات، به عنوان یکی از خانوادگی ترین شهرها در امارات به شمار می رود. چه در مناطق مسکونی گران قیمت زندگی کنید و چه در محلی با قیمت میانگین، امکانات به گونه ای راضی کننده خواهند بود. بنابراین، بسیاری از خانواده ها تصمیم به نقل مکان یا مهاجرت به ابوظبی می گیرند. زمانی که بحث زندگی همراه با خانواده در ابوظبی به میان می آید، هزینه‌ها تا حد زیادی به دبی نزدیک خواهند بود:

عنوان هزینه میزان هزینه
اسکان ۲۶۰۰ تا ۹۰۰۰ درهم در ماه
خریدهای روزمره و خواربار ۲۵۰ تا ۳۰۰ درهم در ماه
رفت و آمد و حمل و نقل –         کرایه اتوبوس یک مسیره: ۲ درهم

–         کرایه تاکسی:‌ از ۱۲ درهم (۲ درهم بر کیلومتر)

شهریه مدرسه ۴۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ درهم

توجه داشته باشید که در صورتی که کسی بخواهد مجردی و به تنهایی در ابوظبی زندگی کند، معمولا هزینه های زندگی کمتری خواهد داشت چرا که اکثر دانشجویان در خوابگاه می مانند که ارزانتر است. در غیر این صورت، آنها به سراغ استودیوها و آپارتمانهای کوچک می روند که گزینه های مقرون به صرفه تری هستند. اجاره میانگین یک آپارتمان کوچک برای یک نفر در ابوظبی ۲۸۰۰۰ درهم در سال است.

هزینه های زندگی امارات

هزینه زندگی در شارجه

آیا دوست دارید خدمات لاکچری و سطح بالای امارات را تجربه کنید اما با هزینه‌ی اقامت معقول ؟ در این صورت شارجه بهترین گزینه به شمار می رود. در رده بندی امارات از لحاظ تعداد جمعیت، شارجه رتبه سوم را دارد. شارجه هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ فرهنگی جذابیت های خاص خودش را دارد. علاوه بر آن، شرایط زندگی در شارجه برای ساکنان آن بسیار خوب است. یکی از مزیت های آن این است که هزینه های زندگی در شرجه چه برای خانواده و چه برای یک نفر، از بقیه جاها کمتر و به صرفه تر است. آمارها نشان می دهد هزینه زندگی در شارجه ۱۹.۱٪ پایین تر از دبی است. همین موضوع باعث می شود شارجه مقصدی جذاب برای مهاجرت و زندگی در امارات باشد. در ادامه هزینه های زندگی در شارجه را برای شما می آوریم:

عنوان هزینه میزان هزینه
محل اقامت ۱۳۰۰ تا ۲۵۰۰ درهم در ماه
خرید روزمره ۹۰ تا ۱۲۰ درهم در ماه
حمل و نقل –         کرایه اتوبوس یک مسیره: ۸ درهم

–         کرایه تاکسی: شروع از ۱۳ درهم

شهریه مدرسه ۵۲۰۰ تا ۴۲۰۰۰ درهم

هزینه زندگی در راس‌الخیمه

زندگی در راس‌الخیمه به قیمت های مناسب و در عین حال حفظ کیفیت لاکچری زندگی در امارات معروف است. به همین دلیل هم یکی از منطقی ترین امارت ها از لحاظ قیمت و در عین حال یکی از مقاصد دلخواه و جذاب برای خارجی ها به شمار می رود. علاوه بر آن، یک شهر ساحلی است که می توانید در آن در کنار آب خوش بگذرانید و در عین حال یک ویوی رویایی از خلیج فارس داشته باشید. در ادامه قیمت‌ها و هزینه‌ها را داریم:

عنوان هزینه میزان هزینه
اجاره یک آپارتمان کوچک ۱۰۰۰ درهم در ماه
خرید روزمره ۹۰ تا ۱۲۰ درهم در ماه
حمل و نقل کرایه اتوبوس یک طرفه: ۱۰ درهم

کرایه تاکسی: شروع از ۶ درهم

قبوض ۴۹۰ درهم (برای یک آپارتمان ۸۵ متری)

هزینه زندگی در عجمان

در نهایت، هزینه زندگی در عجمان نسبت به دبی ۴۹.۶٪ کمتر است. این هزینه ها را در ادامه می بینید:

عنوان هزینه میزان هزینه
اسکان ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰۰ درهم در ماه
خرید روزمره ۱۰۰ تا ۱۱۶ درهم در ماه
حمل و نقل کرایه اتوبوس: ۵ درهم

کرایه تاکسی: شروع از ۱۲.۵ درهم

مقایسه هزینه زندگی در امارات و هزینه‌های زندگی در کانادا

می توان گفت که کانادا و امارات از لحاظ جذب خارجی ها از سراسر جهان تقریبا یکسان هستند. هر دو برای کسانی که می خواهند پول بیشتری در بیاورند یا زندگی حرفه ای موفقی داشته باشند مقصد خوبی به شمار می روند. با این حال، کانادا ۱۰٪ گران تر از امارات به شمار می رود. در برخی رده بندی ها کانادا به عنوان ۲۵مین کشور گران جهان برای زندگی شناخته شده است.

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را کرده باشید. در صورتی که تصمیم به مهاجرت، زندگی یا ثبت شرکت در امارات دارید، کارشناسان و وکلای تراست گلوبال با سالها تجربه موفق در این زمینه می توانند صفر تا صد کار را با هزینه های به شدت مناسب برای شما انجام دهند. از طریق بخش پشتیبانی و تماس با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: