پناهندگی ترکیه اصلا پیشنهاد نمی‌شود

 

افراد مختلفی در کشور هستند که قصد دارند تا به خارج از ایران رفته و در خارج از کشور زندگی خود را ادامه دهند. برای رسیدن به این هدف روش های مختلفی وجود دارد. بسیاری از افراد برای مهاجرت برنامه ‌ریزی کرده و تلاش می کنند تا با بدست آوردن پیش نیازهای لازم، مسیر مهاجرت خود را هموار کرده و به کشورهای مختلف، به خصوص کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

از سوی دیگر برخی از افراد که شرایط لازم برای مهاجرت را ندارند، به سراغ گزینه دیگری به نام پناهندگی می روند و تلاش می کنند تا از این طریق از کشور خارج شوند.

کشور ترکیه به عنوان همسایه ما هر ساله میزبان پناه ‌جویان بسیار زیادی است. شرایط ویژه ای که در این کشور وجود دارد سبب شده تا افرادی که قصد دارند که از کشور خارج شوند و به کشور دیگری بروند، عموما ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

البته باید به موضوع اشاره کرد که پناهندگی به کشور ترکیه به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که افراد پناهنده شرایط بسیار سختی در این کشور خواهند داشت. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی علت این مسئله پرداخته و در رابطه با معایب پناهندگی به کشور ترکیه صحبت کنیم.

پیدا کردن کیس مناسب برای پناهندگی ترکیه

برای آن که یک کشور درخواست پناهندگی شما را مورد بررسی قرار داده و آن را قبول کند، لازم است تا شما پرونده ای موسوم به کیس پناهندگی را تشکیل داده و در آن دلایل خود برای ثبت درخواست پناهندگی را ذکر کنید. ایرانی ها معمولا با بیان کردن دلایل سیاسی، مذهبی و یا امنیتی تلاش می کنند تا کیس پناهندگی خود را به وجود بیاورند.

موضوع بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی اگر شما بتوانید با ارائه دلایل مختلف کیس پناهندگی به کشور ترکیه را دریافت کنید، باز هم از نظر مردم این کشور به عنوان یک فرد پناهنده و مشکل دار شناخته خواهید شد و کیس پناهندگی شما می تواند دغدغه های مختلفی را برای تان به وجود بیاورد.

همان طور که در کشور ما رفتار مردم با افراد پناهنده در بسیار از مواقع آزار دهنده است، در کشور ترکیه نیز شاهد چنین برخوردهایی هستیم.

نکته دیگری که در رابطه با کیس پناهندگی باید به آن اشاره کرد، این است که افراد برای رسیدن به هدف خود دست به هر کاری زده و به هر ترفندی متوسل می شوند، اما باید بدانید که اگر موارد نوشته شده در پرونده شما ثابت نشود، مشکلات مختلفی را برای شما در کشور ترکیه به وجود می آید.

شرایط بد زندگی پناه جویان ترکیه

یکی از موضوعات بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که فارغ از این که قصد پناهندگی به کدام کشور را دارید، عموما شرایط زندگی پناه جویان در کمپ ها، به خصوص در هنگام بررسی و طی کردن مراحل قبول پناهندگی، مساعد نبوده و افراد با مشکلات مختلفی در طی مسیر مواجه می شوند.

تنها کافی است تا نگاهی به خاطرات افرادی که کیس پناهندگی داشتند بیاندازید و مشاهده کنید که در طی مسیر پناهنده شدن، این افراد چه زندگی سخت و طاقت فرسایی را تحمل کرده اند.

شرایط بد زندگی، وضعیت نامناسب بهداشت، میزان غذایی کم و شرایط نامناسب برای خواب و استراحت تنها بخشی از مشکلات افراد در طی مسیر دریافت پناهندگی  و زندگی در کمپ است.

این شرایط در کشور ترکیه نیز وجود دارد و حتی در برخی اوقات بیشتر نیز خواهد بود، چرا که کشور ترکیه پناهندگان بسیار زیادی از سر تا سر جهان را جذب می کند و به همین دلیل شرایط و وضعیت پناهندگان در این کشور بسیار نامناسب بوده و شاهد مشکلات مختلفی برای پناه جویان در کمپ ها هستیم.

شرایط بد اقتصادی برای پناه جویان ترکیه

در برخی از موارد گاهی سال ها طول می کشد تا به پرونده یک پناهنده رسیدگی شود و طبق قوانین فرد در طی این سال ها از نظر قانونی نمی تواند کار کرده و کسب درآمد کند. به همین دلیل پناهندگان در ترکیه در طی این سال ها دچار مشکلات اقتصادی بسیار زیادی شده و مجبور می شوند تا به صورت غیرقانونی و زیرزمینی کار کرده و کسب درآمد کنند. این شیوه کار کردن می تواند علاوه بر استرس و فشار روحی، مشکلات مختلف و چالش های فراوانی را برای افراد به همراه داشته باشد.

پناهندگی ترکیه برای چه افرادی مناسب است؟

بدون هیچ شک و تردیدی باید گفت پناهندگی تنها برای افرادی مناسب است که هیچ راه دیگری برای آن ها وجود ندارد. افرادی که در داخل کشور به معنای واقعی کلمه به بن بست رسیده اند و حتی کور سوی امیدی برای ادامه زندگی در داخل ایران ندارند، می توانند به دنبال پناهندگی بوده و از این طریق از کشور خارج شوند. مطمئنا تعداد این افراد بسیار محدود است.

در واقع می توان گفت تنها افرادی قادر خواهد بود که مسیر سخت و طاقت فرسای پناهندگی را طی کنند که در داخل کشور نیز شرایط آن ها به هیچ عنوان مساعد نبوده و وضعیت بسیار بدی داشتند. تنها این دسته از افرادی هستند که می توانند مسیر سخت پناهندگی کشور ترکیه را طی کرده و این فرایند را به صورت کامل به اتمام برسانند.

اگر قصد پناهندگی به کشور ترکیه را دارید به شما پیشنهاد دهیم تا حتما در رابطه با مزایا و معایب این کار فکر و تحقیق کرده و به هیچ عنوان بی ‌گدار به آب نزنید، چرا که با آغاز شدن مراحل پناهندگی شما، برگشتن از این مسیر بسیار سخت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: