ویزای سبز امارات چیست؟ صفر تا صد دریافت آن

امارات متحده عربی همچنان به پیشرفت خود در زمینه های مختلف برای زندگی ایده آل، از جمله کار، سرمایه گذاری، کارآفرینی، تحصیل و … از طریق تغییرات در قوانین و شرایط اقامت ادامه می دهد. ویزای سبز امارات به عنوان بخشی از تلاش های دولت امارات برای جذب استعدادهای خارجی و پیشرفت اقتصادی، از زمان معرفی خود سر و صدای زیادی به پا کرده است. ویزای سبز به دارندگان خود مزایای جدیدی می دهد از جمله امکان اسپانسر و حامی شدن برای والدین و فرزندان و همسر خود برای اخذ ویزا، در کنار امکانات مختلف دیگر. در ادامه، هر آنچه نیاز است راجع به این ویزا بدانید می آوریم. با ما همراه باشید.

ویزای سبز امارات چیست؟ (۲۰۲۳)

ویزای سبز امارات یک ویزای جدید اقامتی است که بین جواز کار و اجازه سکونت تمایز قائل می شود. گرین ویزای امارات به افراد مختلفی از جمله افراد دارای مهارت و تخصص بالا، سرمایه گذاران، کارآفرینان، دانشجویان ممتاز و فارغ التحصیلان این اجازه را می دهد که خود برای ویزایشان اقدام کنند، بدون نیاز به این که بخواهند از طریق شرکتی در امارات کارهایشان را پیش ببرند. اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی (GDRFA) در دبی حتی یک مجوز ورود ۶۰ روزه به افراد واجد شرایط می دهد که بتوانند اقدامات لازم برای تکمیل فرآیند صدور اقامت امارات را انجام دهند.

اخبار و تغییرات ویزای سبز امارات (۲۰۲۳)

طبق اعلامیه ICP امارات، در حال حاضر می توانید از طریق حساب کاربری آنلاین خود، اقدام به تمدید یا کنسل کردن اجازه ورود خود به امارات کنید. سیاست جدید اتخاذ شده در موارد زیر صدق می کند:

  • دو ماه برای ویزاهای معمولی و یا درخواست ویزای سبز امارات
  • شش ماه با چندین ورود برای درخواست گلدن ویزای امارات

توضیحات ویزای سبز امارات

مزایای ویزای سبز (Green Visa) امارات چیست؟

امارات به تازگی انواع و اقسام ویزای ورود را معرفی کرده و دسته‌بندی های جدیدی به گلدن ویزا اضافه کرده. سیستم جدید ورود و اقامت برای جذب و نگه داشتن استعدادها و کارکنان ماهر و متخصص از سراسر جهان طراحی شده و باید منجر به بالا رفتن فضای رقابتی و انعطاف در بازار کار و بالا رفتن ثبات در افراد و خانواده های مقیم در امارات شود.

ویزای سبز امارات از زمان ورود خود در ۳ اکتبر ۲۰۲۲، پیشرفت ها و تغییرات زیادی به خود دیده، از جمله مسیرهای جدید برای اقامت ۵ ساله، که هدف اصلی آن جذب استعدادها، کارکنان متخصص، فریلنسرها، سرمایه گذاران، و کارآفرینان است.

علاوه بر تسهیل و ساده سازی در پیش نیازهای تمامی انواع اقامت در امارات،‌ مزایای بیشتری نیز در حال اضافه شدن هستند، از جمله افزایش مهلت خروج از کشور یا تمدید، پس از کنسلی یا انقضای ویزای اقامتی، به ۶ ماه.

ویزای سبز برای کارکنان ماهر و متخصص

مسیر جدید ویزای اقامتی برای کارکنان ماهر و متخصص، به آنها امکان اقامت ۵ ساله در امارات بدون نیاز به یک شرکت یا کارفرمای اماراتی را می دهد و برای کار در امارات نیازی به آنها نخواهید داشت! تنها پیش نیازها در این نوع از ویزای سبز شامل این موارد می شود:

  • داشتن قرارداد استخدامی معتبر
  • قرار گرفتن در رده های اول، دوم یا سوم از لحاظ حرفه ای طبق استانداردهای وزارت منابع و نیروی انسانی امارات
  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا معادل آن
  • داشتن حداقل حقوق ماهیانه ۱۵۰۰۰ درهم

این افراد به مدت ۹۰ روز پس از انقضای ویزای سبز خود برای اقدام به تمدید یا ترک خاک امارات فرصت خواهند داشت.

ویزای سبز امارات برای فریلنسرها و خویش فرمایان

با توجه به رشد چشمگیر فریلنسری و مدل های کاری انعطاف پذیر در سراسر جهان، ویزای سبز امارات برای فریلنسرها و خویش فرمایان امکان اقامت پنج ساله در این کشور بدون نیاز به اسپانسر یا شرکت اماراتی را فراهم می کند. و اما ملزومات اخذ این نوع ویزای اقامتی:

  • اخذ اجازه فریلنسری یا خویش‌فرمایی از وزارت منابع انسانی امارات
  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا دیپلم تخصصی
  • داشتن درآمد سالیانه حداقلی ۳۶۰۰۰۰ درهم طی دو سال گذشته از طریق خوداشتغالی
  • درخواست کننده باید بتواند استطاعت مالی خود را طی زمان اقامت در کشور امارات ثابت کند

گیرین ویزای امارات

ویزای سبز امارات برای سرمایه گذاران یا شرکاء

ویزای سبز برای سرمایه گذاری در امارات برای تشویق افراد به سرمایه گذاری در این کشور معرفی شده است. این نوع از اقامت، اقامتی ۵ ساله برای سرمایه گذارانی است که در امارات به فعالیت های تجاری بپردازند. در نظر داشته باشید که اعتبار این ویزا در گذشته ۲ سال بود و حالا به ۵ سال افزایش پیدا کرده است. پیش نیازهای این ویزا شامل موارد زیر می شوند:

  • تاییدیه و مدرک مبنی بر سرمایه گذاری به مبلغ ۱ میلیون درهم
  • در صورتی که سرمایه گذار بیش از یک جواز داشته باشد، مجموع مبلغ سرمایه گذاری شده در نظر گرفته می شود
  • تاییدیه مقامات محلی ذی‌ربط الزامی است

مزایای جدید برای اعضای خانواده

در صورتی که به فکر مهاجرت خانوادگی به امارات هستید، به این بخش خوب توجه کنید. سیستم جدید ویزای سبز به افراد دارای اقامت اجازه می دهد به راحتی اقدام به آوردن همسر و فرزندان خود به امارات کنند. طبق اعلامیه جدید ICP مهلت پس از لغو یا انقضای ویزا، برای دارندگان ویزای سبز و اعضای خانواده شان به ۶ ماه افزایش پیدا کرده است. بنابراین در حال حاضر افراد ۶ ماه برای اقدام در راستای تمدید یا ترک خاک امارات زمان خواهند داشت. طی این مدت زمان جریمه ای متوجه شما نخواهد شد، اما در صورتی که طی مدت زمان گفته شده موفق به ترک کشور یا تمدید نشوید و یا در کل اقدامی نکنید، در ادامه جریمه خواهید شد. همچنین، محدودیت سنی فرزندان که قبلا ۱۸ سال بود در حال حاضر به ۲۵ سال افزایش پیدا کرده و برای دختران مجرد نیز محدودیت سنی وجود ندارد. در نهایت، مدت زمان ویزای اقامتی اعضای خانواده همانند دارنده ویزا خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت.

چه کسانی برای ویزای سبز صلاحیت دارند؟

همانطور که گفته شد ویزای سبز برای تسهیل کار و اقامت سرمایه گذاران، کارآفرینان، افراد دارای صلاحیت و تخصص بالا، دانشجویان ممتاز و فارغ التحصیلانی که می خواهند در امارات کار و زندگی کنند در نظر گرفته شده. از افراد خوداشتغال که در زمینه های تخصصی مثل هوش مصنوعی، بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و تخصص دارند برای دریافت ویزای فریلنسری استقبال می شود.

هزینه ویزای سبز امارات

هزینه ویزای سبز امارات ۲۲۸۰ درهم است. این هزینه بدون احتساب کارت شناسایی اماراتی است که خود حدود ۵۷۵ درهم هزینه دارد. و هزینه پزشکی (۳۲۰ درهم) نیز از آن جداست. لطفا در نظر داشته باشید که هزینه گفته شده فقط برای یک نفر است.

توضیحات ویزای سبز امارات

کلام نهایی

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. راه های مختلفی برای مهاجرت به امارات و اخذ اقامت این کشور وجود دارد، و قوانین آن نیز مدام به روز رسانی می شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری و اقدام در این راستا با افراد حرفه ای و مجرب مشورت و کار کنید. تیم تراست گلوبال با تیمی حرفه ای و سال ها تجربه موفق در این زمینه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: