مزایا و معایب زندگی در نیوزلند؟

نیوزلند کشوری زیباست که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور که به مناظر بسیار زیبا، مردم خون‌گرم و صمیمی، و فرهنگ غنی‌اش شناخته شده، روز به روز تبدیل به مقصد توریستی محبوب‌تر و مقصد مناسب‌تری برای مهاجران از سراسر دنیا می‌شود. در حالی که زندگی در نیوزلند مزایای بسیاری دارد، معایبی نیز دارد که باید قبل از انتخاب این کشور برای زندگی و اقامت از آنها آگاه باشید. در صورتی که از انتخاب خود مطمئنید و می خواهید در این کشور اقامت بگیرید توصیه می کنیم حتما مقاله شرایط گرفتن اقامت در نیوزلند را مطالعه کنید. در این مقاله به مزایا و معایب زندگی در نیوزلند جذاب می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مزایای زندگی در نیوزلند

زندگی در کشور نیوزلند و گرفتن اقامت این کشور می تواند مزایای خودش را داشته باشد که تعدادی از مهمترین های آن را ذکر می کنیم:

  • زیبایی طبیعی – نیوزلند به خاطر زیبایی طبیعی‌اش و دریاچه‌ها، کوه‌ها، جنگل‌ها، ساحل‌ها، و … بکر و زیبایی که دارد شناخته شده است. این زیبایی ها بسیار متنوع‌اند: از کوه‌ها و قله‌های برفی گرفته، تا کوه‌های آلپ جنوبی تا ساحل‌‌های سنگی در غرب.
  • کیفیت و استاندارد زندگی – کشور نیوزلند از لحاظ کیفیت بالا و استانداردهای بالای زندگی در میان برترین کشورها در سراسر جهان قرار می گیرد. این کشور دارای سیستم اقتصادی قوی، پایداری و ثبات سیاسی،‌ و یک استاندارد بالای زندگی است. سیستم بهداشت و درمان عالیست و تحصیل برای بچه‌ها تا سن ۱۸ سالگی رایگان است.
  • امنیت – نیوزلند از امن‌ترین کشورها در سراسر جهان به شمار می رود. نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین است و قوانین سفت و سختی ضد حمل اسلحه در این کشور وجود دارد. البته احتمال وقوع حوادث طبیعی مثل آتشفشان و زلزله وجود دارد، ولی دولت نیوزلند از سیستم مدیریت بحران بسیار خوبی برای مقابله با این حوادث و پیامدهایشان برخوردار است.
  • فرهنگ – نیوزلند ترکیبی از فرهنگ مائوری و اروپایی را دارد و به همین خاطر دارای فرهنگی جذاب و غنی است. این کشور به خاطر موسیقی، هنر، سینما و ادبیاتش شناخته شده است و در طی سال فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی وجود دارند که این فرهنگ غنی را جشن می گیرند.
  • امکان انجام فعالیت های جذاب و بیرون زدن از خانه – اگر دوست دارید از خانه بیرون بزنید و به کارهای هیجان‌انگیز بپردازید نیوزلند بهشت شماست!‌ از پیاده‌روی در دل طبیعت گرفته تا دوچرخه سواری در کوهستان، موج‌سواری، و اسکی! همچنین در کشور نیوزلند پارک‌جنگلی‌ها و مناطق محافظت شده بسیاری وجود دارد که به شما شانس دیدن حیات وحش خاص و بی‌نظیر نیوزلند را می‌دهد.
  • حقوق بالا – می‌توان نیوزلند را در میان ۲۱ کشور برتر دنیا از لحاظ بالا بودن میانگین حقوق ماهانه قرار داد. حقوق میانگین ۱۸.۹ دلار نیوزلند در ساعت و ۴۹۰۰۰ دلار نیوزلند در سال است.
  • کسب و کار – طبق گزارشات بانک جهانی، نیوزلند یکی از کشورها با حداقل کارهای اداری و کاغذبازی برای شروع کسب و کار و دارای یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مالیاتی در جهان است. به همین علت نیوزلند مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار به شمار می‌رود. در مقاله‌های کسب و کار برای ایرانیان در نیوزلند و اقامت نیوزلند با سرمایه‌گذاری به شکل کامل‌تری در این زمینه توضیح داده‌ایم.

معایب زندگی در نیوزلند

همانگونه که گفتیم، با تمام مزایایی که ذکر شد، زندگی در کشور نیوزلند خالی از معایب خاص خود نیست. در ادامه مهمترین این معایب را می‌آوریم:

  • هزینه زندگی – همانطور که کیفیت زندگی در نیوزلند بالاست، هزینه زندگی در این کشور نیز می تواند بالا باشد. مخصوصا هزینه‌های ملک و املاک بخصوص در جاهایی مثل آکلند و ولینگتون می تواند بسیار بالا باشد. هزینه مربوط به برخی از احتیاجات مثل خدمات دندانپزشکی یا غذا و … نیز نسبتا بالاست. البته هزینه غذا بسته به فصل می تواند کم و زیاد شود. همچنین قیمت گوشت و محصولات لبنی به خاطر مالیات های سنگین کمی بالاست.
  • حمل و نقل – علاوه بر حس کردن کمبود شبکه حمل و نقل گسترده، قیمت و کرایه های حمل و نقل در کشور نیوزلند بالاست. همچنین ممکن است شاهد ترافیک در شهرهای اصلی و بزرگ باشید (قطعا نه به اندازه تهران) و همچنین در چنین شهرهایی کرایه تاکسی بسیار بالاست. یکی دیگر از معایب حمل و نقل در نیوزلند قیمت بنزین است که هر لیتر ۲ دلار نیوزلند است.
  • فاصله و دورافتادگی – نیوزلند از اکثر کشورهای دیگر فاصله بسیار زیادی دارد و این موضوع می تواند سفرهای شما را دشوار و پرهزینه کند. سفر به اروپا، امریکای شمالی، و آسیا می تواند بیش از ۲۰ ساعت طول بکشد و هزینه پرواز نیز بسیار بالا خواهد بود.
  • محدودیت در فرصت‌های شغلی – با این که در بعضی حوزه ها مثل آموزش و بهداشت و درمان در نیوزلند فرصت های شغلی زیادی وجود دارد، رقابت در حوزه‌های دیگر سنگین، و موقعیت های شغلی محدود است. مخصوصا در صورتی که شما دانش زبان انگلیسی مناسبی نداشته باشید پیدا کردن شغلی می تواند برای شما تبدیل به یک چالش شود.
  • آب و هوا – در حالی که آب و هوا و طبیعت نیوزلند می تواند یکی از نقاط قوت بی نظیر آن به شمار رود، در عین حال باید توجه داشته باشید که آتشفشان‌های فعال و زلزله‌ها و زمین‌لرزه‌های زیادی در این کشور رخ می دهد و با این که دولت برنامه‌های بسیار خوبی برای مواجهه با این شرایط دارد، این موارد چیزهایی نیستند که دوست داشته باشید تجربه شان کنید.

 

هزینه تحصیل در اتریش

سخن آخر

با این اوصاف، نیوزلند کشوری است که مزایا و معایب مختلفی دارد. این که این کشور برای شما مناسب است یا نه بسته به شرایط شما و خود شماست. با اینحال توصیه می کنیم برای اطمینان کامل از تصمیمی که می گیرید با یک وکیل حرفه ای و کارکشته مشاوره کنید. مجموعه تراست گلوبال با تیمی از مجرب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین وکلا به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن آن را اجرایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: