مزایای تحصیل در امارات را بدانید و سپس تصمیم بگیرید

کشور امارات یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی در جهان به شمار می‌رود که سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد را به ادامه تحصیل در خود ترغیب می‌کند. این موضوع از دلایل متفاوت و متنوعی ناشی می‌شود؛ از رشد اقتصادی و شرایط اقتصادی بسیار مناسب گرفته، تا مواردی چون چندملیتی بودن، امنیت بالا، فرصت‌های شغلی، و زیرساخت بسیار مناسب و رو به رشد. در این مقاله قصد داریم مزایا و دلایل تحصیل در امارات را برای شما عزیزان به تفصیل بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری در رابطه با ادامه تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

  • استانداردهای جهانی آموزش

در حال حاضر بیش از ۶۰ دانشگاه بین‌المللی که در سطح جهانی به عنوان دانشگاه‌های سطح بالا پذیرفته شده‌اند در امارات قرار دارند. برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزشی به صورت منظم توسط سازمان آموزش و پرورش امارات (MOE) و سازمان‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان از بهترین آموزش‌ها برخوردار هستند. بهترین دانشگاه‌ها در کشور امارات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا‌ و در رشته‌های بسیار متنوع مشغول آموزش هستند. همچنین بعضا در دانشگاه‌ها امکان تحصیل همزمان در دو رشته وجود دارد که فرصتی نادر و جذاب برای دانشجویان به شمار می‌رود.

  • امارات، دهکده آموزش جهانی

بجز دانشگاه‌های بسیار سطح بالای اماراتی، دانشگاه‌های بین‌المللی کشورهای متعددی چون استرالیا، فرانسه، هند، انگلیسی و ایالات متحده امریکا در این کشور قرار دارند. موسسات آموزشی موجود در امارات دارای همکاری‌های گسترده با موسسات آموزشی پیشتاز از اروپا، آسیا، افریقا، امریکای شمالی، و خاورمیانه هستند و همچنین این امکان را به دانشجویان می‌دهند که در خارج از کشور امارات در دانشگاه‌های ذکر شده، ادامه تحصیل دهند. دانشگاه‌های سطح بالایی چون دانشگاه امارات متحده عربی و دانشگاه شارجه – که در سال ۲۰۲۳ راه خود را به لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان باز کردند – به دانشجویان امکان و شانس رشد حرفه‌ای و شروع کسب و کار و مهاجرت به کشورهای دیگر را می‌دهند.

  • با فرهنگ‌ها و تجارب جدید آشنا شوید

خود کشور امارات یک نمونه ایده‌آل از تنوع فرهنگی به شمار می‌رود، چرا که افرادی از ۲۰۰ ملیت مختلف در این کشور زندگی می‌کنند. نخستین کشوری که وزرایی برای خوشبختی‌ (خوشحالی) و رضایتمندی در نظر گرفت تا فرهنگ عشق، همزیستی آرام، پایداری سیاسی، اعتدال، و احترام به آزادی شخصی را ترویج کند، امارات متحده عربی بود. کثرت‌گرایی و جامعیت این کشور تجربه‌ای منحصربفرد مخصوصا در زمینه‌های فرهنگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

  • بازار روبه‌رشد استخدام و پیشرفت و توسعه حرفه‌ای و شغلی

از آنجایی که امارات یکی از سریع‌ترین کشورهای در حال رشد اقتصادی در سراسر جهان به شمار می‌رود، بازار استخدام و کار در امارات به شدت رو به پیشرفت است. سیاست‌های کسب و کار دوستانه و حمایت‌های دولت در این کشور به واقع باعث رشد و شکوفایی کارآفرینی و استارت‌آپ‌های متعددی شده است. با توجه به رشد حوزه‌هایی چون بهداشت و درمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی، تجارت، رسانه، و بسیاری موارد دیگر در امارات، موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در سال‌های اخیر در این کشور به وجود آمده است و روز به روز این اوضاع بهتر می‌شود.

در حال حاضر، امارات کشوری پیشتاز در سطح جهان در زمینه استخدام و نیروی کار به شمار می‌رود. امارات همیشه شرایط و محیطی را فراهم می‌کند که افراد مختلف را جذب و حمایت می‌کند و باعث رشد آنها می‌شود. در حال حاضر از لحاظ جذب استعدادهای جهانی، امارات پس از کشورهای امریکا، انگلیس، کانادا و فرانسه، در رده پنجم از میان تمامی کشورهای جهان قرار دارد. همچنین افزایش نیروهای کار خانم از ۲۳ به ۲۹ درصد طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ نویدبخش آزادی بیشتر برای کار برای خانم‌ها در کشور امارات است. در واقع امارات یکی از پنج کشور برتر دنیا از لحاظ آزادی عمل کاری برای خانم‌ها به شمار می‌رود.

  • کار پاره‌وقت و کارآموزی

امارات خانه‌ی کسب و کارهای بسیار و شرکت‌های چندملیتی و بین‌المللی بسیاری است، و به همین دلیل فرصت‌های شغلی و کارآموزی بسیار زیادی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان وجود دارد. کارآموزی در شرکت‌های مختلف به دانشجویان کمک می‌کند دانش عملی، حرفه‌ای بودن، و فرهنگ کاری خود را ارتقاء دهند و این موضوع باعث می‌شود در زمینه کاری خود در آینده بسیار خوب عمل کنند و از درآمد خوبی برخوردار باشند. از جمله بهترین پلتفرم‌ها در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–Nadia Global

–Charterhouse Middle East

–Bayt

–Abu Dhabi Government Job Portal

–Federal Government Job Portal

–BAC Executive Recruitment

–Michael Page

  • استفاده گسترده از زبان انگلیسی

با توجه به این که انگلیسی زبان بین‌المللی و زبان کسب و کار به شمار می‌رود، و در امارات هم از این زبان به وفور استفاده می‌شود، در صورتی که دانش خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید، فرصت‌های بسیار زیاد و بسیار خوبی برای شما در زمینه پیشرفت حرفه‌ای وجود خواهند داشت.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که مواردی که بالاتر به آنها اشاره شد مزایای کلی تحصیل در کشور امارات به شمار می‌روند و تصمیم آخر باید با توجه به شرایط شخص شما گرفته شود. به همین دلیل، توصیه ما این است که در این زمینه با افراد حرفه‌ای مشورت کنید. مجموعه بین‌المللی تراست گلوبال با تیمی حرفه‌ای از افراد مجرب و سالها تجربه موفق در این زمینه، در خدمت شما عزیزان است. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: