برترین دانشگاه‌های امارات را با ما بشناسید | تراست گلوبال

نرخ سواد در امارات متحده عربی ۹۸.۱۳٪ است. در سال‌های اخیر، دولت کشور امارات سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زمینه تحصیلات تکمیلی داشته است. در نتیجه، نه تنها در میان ساکنین، بلکه در مقیاس بین‌المللی نیز مراکز تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌های این کشور به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از بهترین دانشگاه‌های امارات در سال ۲۰۲۳ و شهریه دانشگاه‌های امارات را با هم بشناسیم. طبق تحقیقاتی که طی سال ۲۰۲۲ انجام شد، رشته‌‌های مالی،‌ رشته‌های فنی و مهندسی، و رشته‌های پزشکی و سلامت، جزو محبوب‌ترین رشته‌هایی هستند که در دانشگاه‌های امارات وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گرفتن اقامت امارات ، به صورت کاری و یا تحصیلی  با ما در ارتباز باشید.

برترین دانشگاه های امارات

بهترین دانشگاه‌ها در امارات

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های امارات بر اساس رنکینگ جهانی آنها به همراه رنکینگشان می‌آوریم:

دانشگاه واقع در رنکینگ جهانی
دانشگاه خلیفه ابوظبی ۱۸۱
دانشگاه امارات متحده عربی العین ۲۹۶
دانشگاه امریکایی شارجه شارجه ۳۶۹
دانشگاه کانادایی دبی دبی ۵۴۱-۵۵۰
دانشگاه العین العین ۶۰۱-۶۵۰
دانشگاه شارجه شارجه ۶۰۱-۶۵۰
دانشگاه ابوظبی ابوظبی ۶۵۱-۷۰۰
دانشگاه عجمان عجمان ۶۵۱-۷۰۰
دانشگاه امریکایی دبی دبی ۶۵۱-۷۰۰
دانشگاه زاید ابوظبی ۷۰۱-۷۵۰
دانشگاه دبی دبی ۸۰۱-۱۰۰۰

در ادامه می خواهیم سه مورد از این دانشگاه‌ها را به تفصیل بشناسیم:

دانشگاه خلیفه

تاریخچه دانشگاه خلیفه به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد. امروزه این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های رده بالا در سطح جهانی و به یک مرکز پژوهشی معتبر تبدیل شده که مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا را به دانشجویان اماراتی و دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه سه دانشکده دارد: دانشکده مهندسی، دانشکده هنر و علوم، و دانشکده داروسازی و علوم پزشکی. این دانشگاه ۱۶ رشته مختلف لیسانس را پوشش می‌دهد که از جمله محبوب‌ترین رشته‌ها می‌توان به مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، مهندسی عمران، شیمی و فیزیک اشاره کرد. همچنین تحصیلات تکمیلی در ۲۰ رشته مختلف امکان‌پذیر است.

شهریه‌های دانشگاه خلیفه

مقطع تعداد واحدهای درسی در سال شهریه سالانه
کارشناسی (لیسانس) ۳۰-۳۸ ۹۹۹۹۰ تا ۱۲۶۶۵۴ درهم
کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) ۱۵-۱۸ ۷۵۰۰۰-۹۰۰۰۰ درهم
دکترا ۱۵ ۹۹۹۹۰ درهم

توجه کنید که این دانشگاه برنامه‌های بورسیه تحصیلی زیادی دارد و اکثرا مبنی بر سوابق و استعداد تحصیلی شما هستند و حتی گاها ممکن است بورسیه تحصیلی تمامی هزینه‌های تحصیل شما را به شکل کامل پوشش دهد.

دانشگاه امارات متحده عربی

این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشگاه در تمام امارات به شمار می‌رود. دانشگاه امارات که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده، در حال حاضر ۱۵۰۰۰ دانشجو دارد. همچنین این دانشگاه بیشترین تعداد رشته‌ها در میان تمام دانشگاه‌های اماراتی را دارد. ۵۸ رشته در لیسانس، ۳۷ رشته در کارشناسی ارشد، پزشکی، دکترای داروسازی، پی‌اچ‌دی، دی بی ای (دکترای مدیریت مالی)، همگی از تنوع موجود در این دانشگاه حکایت می‌کنند. در ادامه، لیستی از دانشکده‌های مختلف این دانشگاه به شما ارائه می‌کنیم:

  • دانشکده کسب و کار و اقتصاد
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده کشاورزی و دام‌پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده فناوری اطلاعات (IT)
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم
مقطع تعداد واحدهای درسی در سال شهریه سالانه
کارشناسی: علوم انسانی، علوم اجتماعی، آموزش، حقوق، کسب و کار و اقتصاد ۳۰-۳۳ ۵۷۰۰۰ تا ۷۵۹۰۰ درهم
کارشناسی: علوم، فناوری اطلاعات، پزشکی، دام‌پزشکی، کشاورزی ۳۰-۳۸ ۷۵۰۰۰ تا ۱۱۴۰۰۰ درهم
تحصیلات تکمیلی ۱۵-۲۴ ۲۴۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰ درهم

دانشگاه امریکایی شارجه

دانشگاه امریکایی شارجه که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، یک دانشگاه خصوصی در سطح بین‌المللی با بیش از ۶۰۰۰ دانشجو با ۱۰۰ ملیت متفاوت است. در این دانشگاه ۲۸ رشته و ۴۵ گرایش، به همراه ۱۵ کارشناسی ارشد، و ۴ دکترا وجود دارد. لیست دانشکده‌ها از این قرار است:

  • دانشکده معماری، هنر و طراحی
  • دانشکده هنرها و علوم
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده مدیریت مالی

نرخ استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ۸۸ درصد است و در رنکینگ QS World University Ranking سال ۲۰۲۳ جزو ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته شده است. از جمله محبوب‌ترین رشته‌ها در این دانشگاه MBA، حسابداری و امور مالی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، علوم محیط‌زیست، و علوم کامپیوتر هستند.

مقطع شهریه سالانه
کارشناسی ۱۰۰۹۴۰ درهم
تحصیلات تکمیلی: هنرها و علوم ۳۹۸۰ درهم برای هر واحد یک ساعته
تحصیلات تکمیلی: معماری، مهندسی و مدیریت مالی ۴۹۹۰ درهم برای هر واحد یک ساعته

توجه کنید که حداقل زمان مورد نیاز برای تکمیل یک مقطع تحصیلات تکمیلی ۳۰ تا ۳۳ ساعت زمان لازم است. البته می توانید جزییات مربوط به این موضوع را از سایت خود دانشگاه دنبال کنید.

برترین دانشگاه های امارات

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. توجه کنید که چه بخواهید به کسب و کار در امارات بپردازید، و چه بخواهید به صورت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید، شرایط از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و توصیه ما این است که در این زمینه با افراد حرفه ای مشورت کنید. مجموعه بین‌المللی تراست گلوبال با سالها تجربه موفق در زمینه مهاجرت، تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف جهان و با افراد مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت به کشور امارات در خدمت شماست. می‌توانید برای مشاوره رایگان و هر گونه سوال با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: