باز کردن حساب بانکی برای ایرانیان در ترکیه چقدر طول می کشد؟

به دلیل شرایط خاص اقتصادی ایران، بانک های ایرانی امکان نقل و انتقالات مالی بین المللی را ندارند و همین مسئله باعث شده تا افرادی که نیاز دارند تا اقدام به انجام تراکنش های مالی با سایر کشورهای دنیا کنند، با مشکلات گوناگونی مواجه شوند. در این بین یکی از راهکارهایی که به شما کمک می کند تا این مشکل اساسی را برطرف کنید، افتتاح حساب بانکی در کشورهای دیگر است.

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یکی از کشورهایی به شما امکان افتتاح حساب بانکی را می دهد، ترکیه است. در واقع می توانید اقدام به باز کردن حساب بانکی برای ایرانیان در ترکیه کرده و از مزایا آن بهره مند شوید.

یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می شود این است که فرایند باز کردن این حساب چقدر طول می کشد و به منظور باز کردن حساب در کشور ترکیه باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر بخواهیم شما را با انجام فرآیندهای بانکی در ترکیه آشنا کرده و در رابطه با نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه اطلاعات کاملی را بیان کنیم، می توان به نکات مختلفی اشاره داشت. پس با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی این مسئله بسیار مهم پرداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم.

لیر پول ملی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای باز کردن حساب در ترکیه

به منظور بررسی روش باز کردن حساب در ترکیه باید به این نکته اشاره کنیم که بانک های ترکیه مدارک مشخصی را برای افتتاح حساب دریافت می کنند. اگر می خواهیم شما را با این مدارک آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل پاسپورت
  • کارت اقامت در ترکیه
  • کد مالیاتی
  • سیم کارت ترکیه

همان طوری که مشاهده می کنید، از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه کد مالیاتی و سیم کارت ترکیه است. به همین دلیل لازم است تا حتماً پیش از آن که بخواهید اقدام به افتتاح حساب در کشور ترکیه کنید، این دو مدرک بسیار مهم را به دست بیاورید. به منظور دریافت کد مالیاتی لازم است تا به سراغ اداره مالیات ترکیه رفته و با ارائه مدارک زیر کد مالیاتی خود را دریافت کنید:

  • اصل پاسپورت
  • کپی از صفحه عکس ‌دار پاسپورت
  • کپی از صفحه‌ ای که آخرین مهر ورود شما به ترکیه در آن وجود دارد
حساب بانکی برای ایرانیان در ترکیه

مراحل افتتاح حساب در ترکیه

پس از آن که شما را به صورت کامل با مدرک مورد نیاز به منظور افتتاح حساب در ترکیه آشنا کردیم، باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که به منظور باز کردن و افتتاح حساب در ترکیه لازم است تا گام های مشخصی را بردارید. اگر بخواهیم شما را با این گام ها آشنا کنیم، می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • مشخص کردن آدرس محل سکونت (اگر در ترکیه آدرس ندارید می توانید از آدرس دوستان خود کمک بگیرید و یا از شرکت ها و موسسات مهاجرتی بخواهید تا به شما در این زمینه کمک کنند)
  • مراجعه به اداره مالیات و دریافت کد مالیاتی
  • داشتن اصل و کپی گذرنامه
  • تایید مهر آخرین ورود شما به ترکیه در پاسپورت تان
  • مراجعه حضوری به شعب یکی از بانک ترکیه
  • گرفتن سیم کارت جهت استفاده از خدمات بانکی در ترکیه

نکته مهم و حائز اهمیت آن است که در راستای افتتاح حساب بانکی برای ایران در ترکیه لازم است تا تمامی این گام ها را برداشته و این مراحل را یک به یک طی کنید. در صورتی که در هر یک از این مراحل با مشکل خاصی مواجه شوید، فرآیند افتتاح حساب شما در این کشور تعلیق خواهد شد.

به همین دلیل لازم است تا با آگاهی کامل نسبت به قوانین ترکیه و با بررسی تمامی مراحل، اقدام به افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان در کشور ترکیه کنید.

مدت زمان افتتاح حساب در ترکیه چقدر است

افرادی که قصد دارند تا اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنند، یکی از سوالات مهمی که می پرسند این است که انجام این فرآیند چقدر طول می کشد؟

به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که عموما ایرانیانی که به کشور ترکیه می روند به منظور افتتاح حساب در خاک این کشور می توانند سریعاً اقدام کنند. البته مسئله مهم این است که شما باید از قبل تمامی مدارک خود را جمع آوری کرده و آن را به همراه داشته باشید.

اگر کد مالیاتی دریافت نکرده اید، لازم است تا به سراغ اداره مالیات کشور ترکیه رفته و کد مالیاتی خود را اخذ کنید. انجام این فرایند کمتر از نیم ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. از سوی دیگر در صورت نداشتن سیم کارت در کشور ترکیه باید مراحل اخذ سیم کارت را نیز طی کنید که این فرآیند نیز در کمتر از نیم ساعت انجام می پذیرد.

پس از به دست آوردن این مدارک تنها کافی است تا به سراغ یکی از شعبه های بانک های ترکیه که به افراد خارجی خدمات می دهند رفته و اقدام به افتتاح حساب کنید. در صورتی که مدارک شما کامل باشد و تمامی شرایط و پیش نیازهای لازم برای افتتاح حساب را داشته باشید، در کمتر از یک ساعت افتتاح حساب شما به صورت کامل انجام می پذیرد و می توانید کارت بانکی خود را دریافت کرده و به راحتی از آن استفاده کنید.

داشتن حساب کرید کارت

کمک گرفتن از افراد متخصص برای افتتاح حساب در ترکیه

از آن جایی که امروزه ایرانیان بسیار زیادی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدام می کنند، همین مسئله باعث شده تا اهمیت این موضوع به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. از سوی دیگر به دلیل آن که هر ساله شاهد قوانین اقتصادی مختلفی در کشور ترکیه هستیم، ممکن است هر ساله افراد به منظور افتتاح حساب در ترکیه با چالش های جدی مواجه شوند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر  قصد دارید تا به سریع ترین شکل ممکن و در مدت زمان کوتاهی اقدام به افتتاح حساب بانکی خود در ترکیه کنید، از موسسات حقوقی فعال در این حوزه کمک بگیرید.

این موسسات با داشتن نیروهای متخصص و خبره به شما آخرین اطلاعات برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه را می دهند و نکات مهمی که به منظور از باز کردن حساب در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید را به شما گوشزد می کنند. شما می توانید با کمک این موسسات بدون هیچ چالش خاصی و به سریع ترین شکل ممکن مراحل افتتاح حساب خود در در بانک های مشهور ترکیه مثل زراعت بانک را طی کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد نقل و انتقالات مالی به صورت بین المللی را دارید، به عنوان یک مسئله بسیار مهم حتما برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه اقدام کنید و از این طریق به ویزا کارت و مستر کارت بین المللی خود دسترسی پیدا کنید.

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه برای شما افتتاح حساب بانکی می‌کند، تنها کافیست که با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: