اقامت از طریق نیروی متخصص نیوزلند ۲۰۲۳

همانطور که در مقالات شرایط گرفتن اقامت نیوزلند و کسب و کار برای ایرانیان در نیوزلند گفتیم، راه‌های مختلفی برای گرفتن اقامت کشور نیوزلند وجود دارد. از جمله‌ی این راه‌ها اقامت از طریق نیوری متخصص یا همان Skilled Migrant است. در ادامه، به شرایط و پیش‌نیازهای این نوع از اقامت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در آلمان

ویزای نیروی متخصص (Skilled Migrant Category Resident Visa)

این ویزا برای کسانی است که مهارتی دارند که به رشد اقتصاد نیوزلند کمک می کند. قبل از اقدام به اپلای و ارسال درخواست و بقیه فرآیند، لازم است که شما به آدرس immigration.govt.nvz یک نامه ابراز تمایل (EOI) ارسال کنید و لازم است در آن راجع به صلاحیت خود و تجارب کاری‌تان بنویسید. قبل از این که وارد جزییات بیشتر شویم لازم است بدانید که سن شما باید زیر 45 سال باشد و هزینه آن از ۴۸۸۰ دلار نیوزلند شروع می‌شود. به وسیله این ویزا شما می‌توانید در نیوزلند به زندگی، کار و تحصیل بپردازید. همچنین این ویزا و درخواست اقامت به واسطه آن می‌تواند شامل همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال نیز باشد. درخواست شما طبق سیستم امتیازدهی خود نیوزلند مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای پذیرفته شدن باید بالای ۱۸۰ امتیاز به دست آورید.

معیارهای اپلای کردن

در ادامه معیارها و مدارکی را که لازم است برای اپلای کردن و درخواست این ویزا ارائه کنید می‌آوریم:

  • مدرک شناسایی – باید برای درخواستتان احراز هویت شوید
  • شخصیت مناسب
  • وضعیت سلامتی مناسب
  • دانش زبان انگلیسی
  • سن شما – همانطور که گفتیم باید برای اقامت 45 سال یا کمتر داشته باشید
  • استخدام شما به عنوان نیروی متخصص (این استخدام می‌تواند در کار فعلی شما باشد یا مرتبط با پیشنهاد استخدامی باشد که کارفرما برای شما فرستاده است)
  • تجربه کاری – تجربه کاری شما باید به اندازه کافی باشد
  • ارسال نامه ابراز تمایل (EOI)
  • همسر و فرزندان تحت کفالت (زیر ۲۴ سال) – همانطور که گفته شد می‌توانید در این نوع درخواست اقامت همراه با همسر و فرزندان خود اقدام کنید
  • زبان انگلیسی برای خانواده – علاوه بر خودتان، همسر شما و فرزندانتان در صورتی که از ۱۶ سال به بالا دارند باید بتوانند به انگلیسی صحبت کنند یا اقلا در کلاس‌های زبان انگلیسی در نیوزلند شرکت کنند؛ پیشنهاد ما این است که قبل از مستقر شدن در نیوزلند و در ایران انگلیسی را یاد بگیرید

در نظر داشته باشید که در مورد تحصبلات ، فوق لیسانس به بالا ، بهترین شانس را دارند. 

 

دانشجویان محصل در آلمان

شرایط

زمانی که ویزای خود را دریافت کنید برای نهایی کردن کارهایتان باید شرایط خاصی را داشته باشید که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • اجازه ورود (Entry Permission) – زمانی که به نیوزلند می‌رسید، باید درخواست اجازه ورود دهید. می‌توانید این کار را با تکمیل فرم اعلام رسیدنتان انجام دهید که در پروازتان به شما داده می‌شود.

نکته!
ممکن است در صورتی که یکی از موارد زیر وجود داشته باشد به شما اجازه ورود داده نشود:

 شرایط شخصیتی که گفته شده را نداشته باشید

– از زمانی که ویزا را گرفته‌اید تا زمان حال شرایط شما تغییرات مهمی کرده باشد

– در برابر عکس گرفتن، گرفتن اثرانگشت، یا اسکن چشمی مقاومت کنید (در صورتی که از شما خواسته شود)

  • شرایط کاری در صورتی که پیشنهاد کاری شما از اوکلند باشد – در صورتی که جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری شما از آکلند باشد، شما باید:

 طی ۳ ماه از زمانی که وارد نیوزلند می‌شوید به آن کار مشغول شوید

– به مدت اقلا ۳ ماه در آن کار بمانید

– به مدت اقلا ۳ ماه حقوقی هم‌اندازه یا بالاتر از حقوقی که به خاطر آن پوینت skilled employment (استخدام به عنوان نیروی متخصص را گرفتید) دریافت کنید

همچنین شما برای تسلیم کردن مدارک اثبات استخدام در آن شغل به مدت ۳ ماه، از روزی که وارد نیوزلند می‌شوید ۵ سال زمان خواهید داشت.

  • شرایط کاری در صورتی که پیشنهاد کاری شما خارج از اوکلند باشد – شرایط این مورد نیز مشابه مورد قبلی است با این تفاوت که در اینجا باید حداقل ۱۲ ماه به آن کار مشغول بمانید، و شرایط حقوق نیز ۱۲ ماهه خواهد بود.
  • شرایط کاری در صورتی که در حال حاضر به عنوان نیروی متخصص در اوکلند مشغول هستید – اگر امتیازی که شما گرفته‌اید به خاطر اشتغال به عنوان نیروی متخصص در اوکلند باشد و در حال حاضر کمتر از ۳ ماه باشد که مشغول هستید:

 حداقل به مدت ۳ ماه در کارتان بمانید

– شرایط حقوقتان هم مشابه موارد بالاتر، طی ۳ ماه حفظ شود

  • شرایط کاری در صورتی که در حال حاضر به عنوان نیروی متخصص خارج از آکلند (Auckland) مشغول هستید – شرایط این مورد نیز تفاوت زیادی ندارد، بجز این که باید تا ۱۲ ماه شدن اشتغال خود در آن شغل بمانید و شرایط حقوقتان را نیز تا ۱۲ ماه حفظ کنید
  • ویزا با پاسپورت معتبر – حواستان باشد که در صورتی که بخواهید اقدام به سفر کنید حتما باید پاسپورتتان معتبر باشد و نباید منقضی شده باشد. حواستسان باشد که شرایط سفر شما پس از ۲ سال از رسیدنتان به نیوزلند دیگر اعتبار نخواهد داشت و در صورتی که زمانی که خارج از نیوزلند هستید این اتفاق بیفتد ویزای شما نیز منقضی خواهد شد. البته پس از این زمان می‌توانید سفر کنید ولی در صورتی که اقامت دائم داشته باشید یا شرایطی داشته باشید که به شما اجازه سفر را بدهد.

سخن آخر

با همه مواردی که گفته شد، مهاجرت یک فرآیند متغیر است که می‌تواند بسته به شرایط شما متغیر باشد، به همین علت توصیه می کنیم برای انجام این فرآیند حتما از متخصص کمک بگیرید. تیم تراست گلوبال با کارشناسان و وکلای مجرب و حرفه‌ای می‌تواند مخارج شما را به حداقل و سرعت انجام کارهایتان را به حداکثر برساند. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: