استانبول در فصل پاییز دیدنی است

 

استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در سطح جهان است. شهر استانبول در فصل پاییز متعادل ترین و مطبوع ترین هوای ممکن را دارد، به همین علت از این فصل به عنوان بهترین زمان ممکن برای سفر به استانبول یاد می شود.

اگر شما نیز فکر و خیال یک مسافرت خارج از کشور و به یک مقصد دل انگیز به سرتان زده است شک نکنید که استانبول در فصل پاییز رویایی ترین مقصد ممکن خواهد بود. اگر می خواهید علت این امر را بدانید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

آب و هوای استانبول در فصل پاییز

استانبول یکی از بهترین نقاط ترکیه از حیث آب و هوا و مناظر زیبای طبیعی اعم از جنگل و دریا است. هر چند کشور ترکیه به عنوان یک کشور سردسیر شناخته می شود، اما میانگین دمای شهر استانبول از میانگین دمای این کشور بالاتر بوده و به همین علت از این شهر یک مقصد معتدل با آب و هوای مطبوع و معتدل ساخته است.

میانگین دمای استانبول در دو ماه اولیه پاییز یعنی سپتامبر و اکتبر 16 درجه بالای صفر است، اما در ماه نوامبر قدری هوا سردتر شده و اگر بیرون از اقامتگاه خود، لباس گرم به همراه نداشته باشید ممکن است لحظات سرد و سختی را سپری کنید.

اگر می خواهید علاوه بر تجربه مسافرت به استامبول در فصل پاییز، بارش باران را نیز تجربه کرده و به گونه ای پاییز و زمستان را در یک قاب واحد ببینید مسافرت به استامبول در ماه نوامبر را پیشنهاد می دهیم. در این ماه بارش های پاییزی با شدت بیشتری رخ می دهد و یک فصل زمستان با دمای معتدل تر را در ترکیه تجربه خواهید کرد.

حال و هوای سفر به استانبول در فصل پاییز

بهترین زمانی که می توانید برای مسافرت به این شهر رویایی انتخاب کنید، فصل پاییز است. شهر استانبول در فصل پاییز، بهترین آب و هوای ممکن در طول سال را تجربه می کند.

صحنه رومانتیک و جذابی در سراسر استانبول به دنبال برگریزان درختان ایجاد می شود. صحنه هایی رویایی از درختان سبز، زرد، قرمز و نارنجی را فقط می توان در فصل پاییز مشاهده کرد.

قدم زدن در چنین آب و هوایی و در سواحل دریای مرمره می تواند خاطره انگیز ترین لحظات ممکن در سفر به استانبول را برای شما رقم بزند. بنابراین می توان فصل پاییز را پادشاه فصل ها از تمامی جوانب برای سفر به استانبول دانست.

هزینه مسافرت به استانبول

این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای و رطوبت نسبی است. میزان رطوبت در فصل تابستان بسیار بالاست و در زمستان به کمترین میزان ممکن می رسد از طرف دیگر شهر استامبول زمستان های سرد و یخ بندان های طولانی دارد.

این امر باعث شده است میزان مسافرت به این شهر در فصل زمستان به شدت کاهش یابد. بنابراین می توان از فصل زمستان به عنوان ارزان ترین زمان ممکن جهت مسافرت به این شهر نام برد، اما در مقابل با مسائلی همچون سرمای بسیار زیاد و عدم امکان استفاده از بسیاری خدمات تفریحی مواجه خواهید بود.

از طرف دیگر استامبول در فصل بهار نیز دارای آب و هوای مطبوعی است، اما هزینه های مسافرت به ترکیه در این فصل به شدت بالا است. ارزان ترین هتل های ترکیه در این فصل از لحاظ قیمت به نهایت خود رسیده و تقریبا می توان گفت یکی از پرهزینه ترین مسافرت های ممکن برای ایرانیان در سطح جهان خواهد بود.

فصل تابستان نیز هزینه ها بالا است، اما در مقایسه با فصل بهار کاهش محسوسی داشته و امکان استفاده از بسیاری خدمات تفریحی فراهم می گردد. با این حال نباید از رطوبت هوا در این شهر غافل گردید.

هزینه مسافرت به استانبول در فصل پاییز

یکی دیگر از مهم ترین علل افزایش محبوبیت سفر به این شهر در فصل پاییز، کاهش هزینه های اقامت، حمل و نقل و استفاده از خدمات رفاهی و تفریحات مختلف در سراسر استانبول است.

از آنجا که فصل پاییز با آغاز بازگشایی مدارس در اغلب نقاط جهان و رونق بسیاری از مشاغل تجاری همراه است، میزان مسافرت به ترکیه در این فصل نیز به شدت کاهش یافته و فرصت مناسبی برای مسافرت شما فراهم می کند.

آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی که در این فصل در سراسر استامبول جریان می یابد این شهر را به یکی از برترین گزینه های ممکن برای مسافرت مبدل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: