شهر چشمه ترکیه؛ محبوب‌ترین مقصد علاقمندان به غواصی

 

شهر توریستی چشمه در استان ازمیر ترکیه٬ به مرکزی برای علاقمندان غواصی تبدیل شده است.
شهر توریستی چشمه در استان ازمیر ترکیه با طبیعت بی نظیر٬ منابع آبی و اماکن ورزشی مناسب برای فعالیت های آبی در سال های اخیر مورد توجه غواصان و علاقمندان به ورزش ها و تفریحات دریایی قرار گرفته است.
اردینچ ارگون، مسئول “مرکز غواصی دیرین‌دوغا” در چشمه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: “این منطقه از نظر تنوع زیر دریایی٬ گیاهی و جانوری بسیار غنی است .ما تنها آموزشگاه غواصی در منطقه هستیم و ظرفیت ما برای تقاضاها کافی نیست. غواصانی از کلان شهر هایی مانند استانبول، آنکارا و بورسا به این منطقه می آیند”.
وی گفت: “غواصی فصل خاصی ندارد و در 10 ماه از سال به جز ژانویه و فوریه غواصی در این منطقه ممکن است. آبهای این منطقه دارای 20 نقطه غواصی است. غواصی در چشمه و منطقه ای در استان حتای با استقبال بسیاری روبرو شده است. در سال 2004 یک کشتی در پی طوفان در عمق 18 متری غرق شد که ما اکنون از لاشه این کشتی برای غواصی استفاده می کنیم”.
وی افزود: “همچنین یک قایق متعلق به گارد ساحلی به صورت مصنوعی در منطقه “دیرین‌دوغا” غرق شد که با ساخت سازه هایی محیط لازم برای رشد و تخم گذاری ماهی در زیر آب فراهم کرده ایم تا غواصان لذت ببر.

منبع : خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: