چگونه موسسات مهاجرتی قانونی را از غیرقانونی تشخیص دهیم؟

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تقاضا برای مهاجرت به خارج از کشور، شاهد فعالیت‌های موسسات مختلفی در این حوزه هستیم. همانند هر بخش دیگری زمانی که تقاضا در یک موضوع افزایش پیدا کند شاهد وارد شدن افراد کلاهبردار به آن حوزه هستیم و بخش مهاجرت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به این که افراد بسیار زیادی به دلایل مختلفی مثل سرمایه گذاری، تحصیل، تغییر مکان زندگی و… قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، شرکت‌های مهاجرتی غیر قانونی مختلفی برای کلاهبرداری از افراد فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که چگونه می‌توانید شرکت‌های معتبر مهاجرتی و موسسات غیر‌معتبر و جعلی را از یکدیگر تشخیص داده و در دام شیادان و کلاهبرداران قرار نگیرید، پس با ما همراه باشید.

 

اهمیت انتخاب موسسه مهاجرتی قانونی

اگر قصد دارید تا برای مهاجرت اقدام کنید، لازم است تا این فرآیندها را به صورت قانونی و مرحله به مرحله انجام دهید. موسسات مهاجرتی مختلفی در کشور فعالیت دارند که به شما کمک می‌کنند تا پروسه مهاجرت خود را با سرعت طی کرده و بتوانید به راحتی فرآیندهای مربوط به مهاجرت خود به خارج از کشور را طی کنید.

انتخاب موسسات قانونی در حوزه مهاجرت باعث می‌شود تا شما در دام افراد شیاد و کلاهبردار نیوفتاده و بتوانید به آسانی فرآیندهای مربوط به مهاجرت را به پایان رسانده و از کشور خارج شوید.

سوال بسیار مهمی که توسط افراد پرسیده می‌شود این است که چگونه می‌توان شرکت‌های معتبر و قانونی را از شرکت‌های جعلی و غیرقانونی تشخیص داد. در بخش بعدی نگاهی به روش تشخیص موسسات معتبر و قانونی از موسسات غیر قانونی می‌پردازیم.

روش‌های تشخیص موسسات قانونی از غیرقانونی در حوزه مهاجرت

برای این که بتوانید موسسات مهاجرتی قانونی را انتخاب کنید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در ادامه مرحله به مرحله بیان می‌کنیم که برای پیدا کردن یک موسسه معتبر مهاجرتی باید چه موضوعاتی را در نظر گرفته و به چه نکات مهمی توجه داشته باشید.

بررسی دفاتر و شعبه‌های موسسه

یکی از پارامترهای بسیار مهم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک موسسه مهاجرتی قانونی را از یک موسسه غیرقانونی تفکیک کنید، داشتن شعبات و دفاتر متعدد است.

یک موسسه معتبر مهاجرتی باید در نقاط مختلف کشور و یا پایتخت دارای شعبه‌های گوناگونی باشند تا بتوانند نیازهای ارباب رجوع را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. به همین دلیل اگر با موسسه مواجه شدید که دفتر و یا شعبه رسمی ندارد، می‌توانید آن موسسه را یک موسسه غیرقانونی در نظر بگیرید.

 

 

عدم فعالیت فیزیکی

یکی از موضوعات بسیار مهم این است که حتماً به سراغ موسساتی بروید که به صورت فیزیکی فعالیت کنند. متاسفانه با توجه به گسترش فضای مجازی شاهد فعالیت موسسات جعلی و غیرقانونی مختلفی در این فضا به صورت آنلاین و اینترنتی هستیم.

این موسسات مهاجرتی فاقد ارزش و اعتبار بوده و می‌توانند به راحتی شما را دچار مشکل کنند، چرا که تنها با چند کلیک می‌توانند وب سایت خود را بسته و فعالیت خود در فضای اینترنت را قطع کنند.

به همین دلیل حتماً به سراغ موسسات مهاجرتی بروید که فعالیت فیزیکی داشته و حضور آن‌ها تنها محدود به فضای وب و اینترنت نباشد.

استعلامات قانونی را فراموش نکنید

خوشبختانه این امکان در کشور ما فراهم است تا بتوان شرکت‌ها و موسسات مختلف را از نظر قانونی بودن مورد بررسی قرار داد و با دریافت استعلام‌های لازم فهمید که شرکت از نظر قانونی اعتبار دارد یا خیر؟

شما می‌توانید برای انجام این کار به سراغ سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور رفته و نام شرکت و یا موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را جستجو کنید.

داشتن یکی از سه پارامتر نام شرکت، شماره ثبت شرکت و شناسه ملی شرکت باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را در این سامانه جستجو کرده و از نظر قانونی بودن آن را مورد بررسی قرار دهید.

موسساتی که نام آن‌ها در این سامانه وجود ندارند، از نظر قانونی فاقد اعتبار بوده و در صورت هر گونه مشکل قانونی هیچ حمایتی از شما نخواهد کرد.

 

بررسی وب سایت موسسه مهاجرتی

بررسی وب سایت یک موسسه مهاجرتی نیز می‌تواند اطلاعات مختلفی را به شما دهد. در صورتی که پس از ورود به یک وب سایت مهاجرتی با یک سایت آماتور مواجه شدید، این موضوع می‌تواند پالسی برای پیدا کردن یک موسسه غیر قانونی و جعلی باشد.

موسسات رسمی که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند، سایت‌های جامع و کاملی دارند و به همین دلیل شما می‌توانید با بررسی سایت‌های مهاجرتی از حرفه‌ای بودن و اطلاعات موجود در سایت بفهمید که آیا با یک موسسه معتبر مواجه هستید یا خیر؟

بررسی قیمتها

در هر جای دنیا برای فعالیت‌های مختلف قیمت گذاری‌های مشخصی وجود دارد و شاهد رنج‌های ثابتی برای هر کار هستیم. اگر یک موسسه مهاجرتی را مشاهده کردید که با قیمت‌های بسیار پایین و فوق العاده ارزان به شما مشاوره و فرآیندهای مختلف را ارائه می‌دهند، می‌توانید به آن موسسه شک کرده و آن را یک موسسه غیر قانونی در نظر بگیرید.

برای این که بتوانید به راحتی و بر اساس قیمت‌ها موسسات جعلی و غیر قانونی را تشخیص دهید، بهتر است تا دید کافی در رابطه با قیمت‌ها در این حوزه داشته باشید و بدانید که میانگین قیمت مشاوره و یا انجام فرآیندهای مختلف مربوط به مهاجرت چقدر است.

دانش مشاوران در موسسه مهاجرتی را مورد ارزیابی قرار دهید

یکی از موضوعات بسیار مهم برای پیدا کردن موسسه مهاجرتی قانونی بررسی دانش مشاوران در موسسات است. شما می‌توانید با موسسات مختلفی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند تماس گرفته و با مشاورین آن‌ها صحبت کنید.

پرسیدن سوال‌های خاص و تخصصی مثل اطلاعات مربوط به سفارتخانه‌ها، مجاری صدور ویزا، مقررات سفارت خانه‌ها، مدارک و شرایط مورد نیاز برای صدور ویزا، قوانین مهاجرت و… می‌تواند به شما نشان دهد که آیا مشاورین فعال در موسسه مهاجرتی به این حوزه تخصص دارند یا خیر؟

اگر با جواب‌های غلط و یا نیمه درست مواجه شدید، این موضوع می‌تواند نشان دهد که در حال صحبت با یک موسسه مهاجرتی غیر قانونی و جعلی هستید.

برای انتخاب موسسه عجله نکنید

یکی از مشکلات افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند این است که برای انتخاب موسسه مهاجرتی خود عجله بسیار زیادی داشته و تلاش می‌کنند تا به سرعت یک موسسه مهاجرتی را پیدا کنند.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، لازم است تا به این نکته بسیار مهم توجه کنید که برای انتخاب موسسه به هیچ عنوان عجله نکنید، چرا که افراد کلاهبردار و شیاد از این عجله شما سوء استفاده کرده و به راحتی شما را فریب می‌دهند.

زمانی که شما با عجله قصد انتخاب موسسه مهاجرتی را داشته باشید، بسیاری از پارامترهای مهم و کلیدی را در نظر نمی‌گیرید و همین موضوع سبب می‌شود تا در دام شیادان و افراد کلاهبردار قرار گیرید.

هر موسسه در داخل کشور فارغ از نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، بر اساس قانون باید دارای مجوز و پروانه فعالیت حقیقی باشد و تصویر پروانه فعالیت خود را در معرض همگان قرار دهد.

اگر به سراغ موسساتی رفتید که پروانه ندارند و یا آن را بر روی دیوار و در معرض دید قرار نداده اند، بدانید که به احتمال زیاد با یک موسسه غیر قانونی مهاجرت مواجه هستید و این موضوع می‌تواند در آینده مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

بررسی سوابق موسسات را فراموش نکنید

یک موسسه قانونی و معتبر در حوزه مهاجرت باید سابقه درخشان و طولانی مدتی در این زمینه داشته باشد و به همین دلیل برای بررسی و پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی قانونی حتماً به سراغ بررسی سوابق هر یک از موسسات رفته و آن‌ها را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید.

 

شماره تلفن‌های موسسه را بررسی کنید

یکی از روش‌های آسان و بسیار سریع که می‌تواند به شما کمک کند تا یک موسسه مهاجرتی قانونی را پیدا کنید، این است که به سراغ بررسی شماره تلفن‌های موسسه بروید.

برای انجام این کار روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد، اما آسان‌ترین و سریع‌ترین روشی که به شما کمک می‌کند تا شماره‌های یک موسسه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، استعلام از 118 است.

بدون هیچ شک و تردیدی تمام اطلاعات و مشخصات یک موسسه قانونی مهاجرتی بر اساس شماره در سامانه ۱۱۸ وجود دارد و شما می‌توانید با استعلام از این سامانه موسسات غیر قانونی را پیدا کنید.

 

وعده‌های دروغین موسسات مهاجرتی جعلی و غیر قانونی

در بخش قبلی نگاهی به روش‌های تشخیص موسسات قانونی از نمونه‌های غیرقانونی در حوزه مهاجرتی انداختیم. در این بخش قصد داریم به بررسی وعده‌هایی بپردازیم که موسسات جعلی به شما می‌دهند.

زمانی که با یک موسسه در حال همکاری هستید، اگر با هر یک از این وعده‌ها مواجه شدید، می‌تواند این اخطار و هشدار برای شما باشد که در حالت کار با یک موسسه مهاجرتی جعلی هستید.

اخذ اقامت موقت و دائم در کمترین زمان ممکن

متاسفانه به دلیل عجله بسیار زیادی که افراد برای مهاجرت دارند، شاهد این مسئله هستیم که کلاهبرداران و شیادان از این موضوع سوء استفاده کرده و با وعده اخذ اقامت دائم و یا موقت در کمترین زمان ممکن به سراغ اشخاص مختلف می‌روند. اگر چنین وعده‌هایی را دریافت کردید، مطمئن باشید که در دام یک موسسه غیر قانونی مهاجرت افتاده‌اید.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که اخذ اقامت در یک کشور پروسه‌ای زمان ‌بر و پیچیده است و موسساتی که قصد دارند تا به شما کمک کرده و فرآیندهای مربوط به مهاجرت شما را پیگیری کنند، مجبور هستند تا با موسسات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف همکاری داشته و فرآیندهای مشخص و مختلفی را طی کنند. این موضوع باعث می‌شود تا در نهایت اخذ ویزا به صورت موقت و یا دائم پیچیده و زمانبر باشد.

در نتیجه موسسات که به شما پیشنهاد اخذ ویزا در کمترین زمان ممکن را می‌دهند، هدفی به جز کلاهبرداری از شما ندارند.

دریافت ویزا با ضمانت ۱۰۰%

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که پذیرش درخواست مهاجرت به صورت قانونی در نهایت بر عهده اداره مهاجرت و مامور پرونده است و به همین دلیل هیچ موسسه مهاجرتی نمی‌تواند به شما اطمینان 100 درصد بدهد که پرونده شما به نتیجه می‌رسد.

به همین دلیل اگر با موسسه و مشاوران مهاجرتی مواجه شده که به شما تضمین ۱۰۰ درصدی برای دریافت ویزا می‌دهند، بدانید که به احتمال زیاد با افراد کلاهبردار و شیاد مواجه هستید.

 

وعده داشتن ‌رابط در سفارتخانه برای تسهیل فرایند اخذ ویزا

یکی دیگر از وعده‌های موسسات جعلی و غیر قانونی برای فریب افراد این است که به آن‌ها اعلام می‌کنند در سفارتخانه‌ها رابط داشته و همین موضوع می‌تواند باعث تسهیل فرآیند اخذ ویزا شود.

مطمئن باشید این وعده دروغی بیش نیست، چرا که تمامی مراحل اخذ ویزا پروسه مشخصی داشته و به هیچ عنوان یک رابط نمی‌تواند چنین فرآیندی را تسهیل کند.

برای دریافت و اخذ ویزا لازم است تا مدارک و اطلاعات شما در چندین سازمان مورد بررسی قرار گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تا قدرت اجرایی از یک گروه و یا شخص گرفته شود.

وعده داشتن رابطه برای پذیرش دانشجو

یکی دیگر از ادعاهای دروغین موسسات مهاجرتی غیرقانونی و جعلی این است که با اساتید و کارکنان دانشگاه‌های معتبر آشنا بوده و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت بتوانید فرآیند پذیرش خود را طی کنید.

مطمئن باشید که کارکنان و اساتیدی که در یک دانشگاه معتبر فعالیت دارند، به هیچ عنوان با یک موسسه مهاجرتی همکاری نمی‌کنند و اعتبار و جایگاه خود را با هیچ چیز عوض نخواهند کرد. به همین دلیل موسساتی که چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند، هدفی جز فریب شما نخواهد داشت.

وعده اخذ بورسیه

یکی از روش‌های مهاجرت به خارج از کشور برای دانشجویان این است که بورسیه تحصیلی لازم را اخذ کرده و هزینه‌های تحصیلی و بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی توسط دانشگاه کشور مقصد پرداخت شود.

برخی از موسسات مهاجرتی غیر قانونی با تبلیغات جعلی و فریب دهنده در رابطه با اخذ بورسیه تحصیلی اقدام به فریب دانشجو می‌کنند. موضوع مهم این است فرایند اخذ بورسیه تحصیلی در اختیار موسسه مهاجرتی نبوده و نمی‌توانند برای شما کاری انجام دهند.

موسسه مهاجرتی قانونی تراست گلوبال

تراست گلوبال به عنوان یک موسسه حقوقی و تجاری، تمامی مجوزهای لازمه را از مراجع قانونی ذی‌ربط را دارا می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید از راه‌های ممکن استعلام بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: