چگونه کد مالیاتی ترکیه بگیریم ؟

افرادی که به کشور ترکیه سفر می کنند و یا قصد دارند که در این کشور برای همیشه زندگی می کنند، یکی از موضوعات بسیار مهمی باید بدانند این است که برای انجام هر کار و فعالیت اقتصادی نیاز است که اقدام به اخذ کد مالیاتی در کشور ترکیه کنند.

در حقیقت اگر قصد دارید تا در کشور ترکیه به عنوان یک تاجر و یا فعال اقتصادی حضور داشته باشید، نیاز است که به خوبی با قوانین اقتصادی این کشور آشنا شده و همچنین با دریافت کد مالیاتی به بهترین شکل ممکن مراحل اداری خود را طی کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که کشور ترکیه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و زندگی کردن در این کشور را دارند قوانین سختگیرانه ای نداشته و شما می توانید با دانستن چند موضوع مهم به راحتی در این کشور سرمایه گذاری و زندگی کنید.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به کد مالیاتی در کشور ترکیه انداخته و در رابطه با اخذ آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

کد مالیاتی چیست

کد مالیاتی مدرک بسیار مهمی است که در زبان ترکی به آن ورگی گفته می شود. افراد برای انجام هر گونه فعالیت مالی و اقتصادی در کشور ترکیه نیاز به اخذ کد مالیاتی دارند، از خرید یک سیم کارت گرفته تا خرید ملک، دریافت وام و… نیاز به کد مالیاتی است. افراد برای زندگی و سرمایه گذاری در کشور ترکیه نیز نیاز به این کد دارند.

در واقع می توان گفت که عملکرد کد مالیاتی شباهت بسیار زیادی به کد ملی در ایران دارد و در واقع از آن برای شناسایی افراد استفاده می کنند. به همین دلیل است که دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی

برای دریافت کردن کد مالیاتی لازم است تا به نکات مهمی توجه داشته باشید. در وهله اول شما برای دریافت این کد باید یک آدرس معتبر و محل سکونت در کشور ترکیه داشته باشید و یا با ارائه اجاره نامه می توانید آدرس محل سکونت خود را تایید و مشخص کنید. اگر تازه به کشور ترکیه آمدید، آدرس هتل شما می تواند به عنوان محل سکونت تان باشد.

از سوی دیگر از آن جایی که شما یک فرد خارجی هستید، برای دریافت کد مالیاتی نیاز است که اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و با پر کردن فرم های مربوطه برای دریافت این کد اقدام کنید.

پس از جمع آوری این مدارک برای دریافت این کد لازم است تا به اداره مالیات هر شهری که در آن زندگی می کنید رفته و فرآیندهای اداری مربوط به دریافت این کد را طی کنید. پس از آن به راحتی برای شما کد مالیاتی در نظر گرفته می شود و از این پس می توانید با خیال آسوده در کشور ترکیه اقدام به انجام فعالیت های اقتصادی و اداری مختلف کنید.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که اگر شما کد مالیاتی خود را در یکی از شهرهای ترکیه دریافت کنید، این کد در تمامی کشور ترکیه اعتبار داشته و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

اهمیت کد مالیاتی ترکیه

یکی از سوالاتی که به طور مکرر پرسیده می شود این است که دریافت کد مالیاتی چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که اگر شما در کشور ترکیه این کد را دریافت نکنید، عملاً بخشی از فرآیند شناسایی و تعیین هویت شما انجام نشده و همین موضوع باعث می شود تا نتوانید هیچ کار اداری و اقتصادی در کشور ترکیه انجام دهید. حتی کوچک ترین کارهایی نظیر افتتاح حساب و یا گرفتن سیم کارت نیاز به ارائه این کد بسیار مهم دارد.

کاربرد کد مالیاتی برای خارجی ها

افراد خارجی که در کشور ترکیه فرآیندهای اداری را انجام داده و در نهایت کد مالیاتی این کشور را دریافت می کنند، می توانند از خدمات زیر استفاده کنند:

خرید مغازه

در صورتی که قصد دارید تا در کشور ترکیه کسب و کار خود را راه انداخته و اقدام به خرید و یا اجاره مغازه کنید، لازم است که کد مالیاتی شما ثبت شده باشد و سپس می توانید از طریق این کد اقدام به معامله مغازه کنید. در غیر این صورت معامله شما هیچ ارزش قانونی نخواهد داشت و حتی نمی توانید این فرایند را به صورت کامل انجام دهید.

خرید و فروش ماشین

بر اساس قوانین کشور ترکیه، خرید و فروش ماشین باید بر طبق کد مالیاتی طرفین صورت بگیرد و در غیر این صورت معامله ارزش قانونی نخواهد داشت و شما نمی توانید ماشین مورد نظر خود را در کشور ترکیه خریداری کنید.

اخذ اقامت ترکیه

به منظور اخذ اقامت ترکیه، یکی از گام های بسیار مهم دریافت کد مالیاتی است. در حقیقت همان طور که اشاره کردیم عملکرد کد مالیاتی مثل کد ملی بوده و برای تفکیک افراد از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل برای اخذ اقامت کشور ترکیه و زندگی در این کشور نیز نیاز به دریافت کد مالیاتی دارید.

اخذ ویزای کار

همان طور که اشاره کردیم، مهم ترین کاربرد کد مالیاتی برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است و به همین دلیل به منظور دریافت ویزای کار در کشور ترکیه نیاز به این کد است. در بخش مختلف این کشور اتباع خارجی نیاز دارند تا برای انجام مراحل اداری کد مالیاتی خود را دریافت کنند.

افتتاح حساب بانکی

در صورت نداشتن کد مالیاتی، شما امکان افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه را نخواهید داشت و بانک به شما اجازه نمی دهد تا بتوانید حسابی برای خود باز کنید.

انجام امور اداری و مالی

به منظور انجام هر گونه مالی و اداری داشتن کد مالیاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که کد مالیاتی ترکیه نداشته باشید اکثر کارهای اداری شما در کشور ترکیه انجام نخواهد شد.

ثبت شرکت

ثبت شرکت جز مهم ترین فعالیت های اداری و اقتصادی است و به دلیل ماهیت آن نیاز است تا برای انجام این کار کد مالیاتی کشور ترکیه را دریافت کرده و سپس می توانید اقدام به ثبت شرکت مورد نظر خود کنید. در حقیقت افرادی که قصد دارند تا کسب و کار خود را در کشور ترکیه راه اندازی کنند، موظف به دریافت این کد هستند.

همان طوری که مشاهده می کنید، کد و شماره مالیاتی یکی از مهم ترین مواردی است که پس از ورود به خاک کشور ترکیه باید برای اخذ آن اقدام کنید. بی توجهی به این مسئله باعث می شود تا بخشی از مراحل احراز هویت شما انجام نشده و عملا نتوانید بسیاری از کارهای اداری و اقتصادی را در کشور ترکیه انجام دهید. به همین دلیل لازم است تا سریعا برای اخذ کد مالیاتی در کشور ترکیه اقدام کنید.

استعلام شماره مالیاتی

در صورتی که شماره مالیاتی خود را فراموش کردید، می توانید با وارد شدن به صفحه اداره مالیات شماره خود را استعلام کرده و آن را پیدا کنید. برای انجام این کار با وارد کردن شماره پاسپورت خود وارد صفحه اطلاعات تان شده و سپس می توانید از این طریق کد خود را دریافت کنید.

در صورتی که اطلاعات شما در سایت اداره مالیات به صورت ناقص ثبت شده باشد، صفحه اطلاعات برای شما باز نخواهد شد. به همین دلیل لازم است اطلاعات خود را به صورت کامل و صحیح وارد کرده و در صورت بروز مشکل به اداره مالیات رفته و برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنید.

در تمامی مسیر همراه شما هستیم

شاید مسائل مالی و اداری وقت زیادی از شما بگیرد و باعث سردگمی شود، موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال در کنار شماست تا بتوانید بهترین ها را برای کسب و کار خود رقم بزنید؛ برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: