ویزای استارت آپ کانادا به چه کسانی تعلق می گیرد؟

یکی از جدیدترین و در عین حال بهترین روش های دریافت ویزای کانادا، ویزای استارت آپ است. استارت آپ به کسب و کارها و ایده های جدیدی می گویند که دارای دم و دستگاه و تشکیلات بزرگ نیستند و تنها توسط چند فرد متخصص شروع می شوند و نهایتا به سرانجام بزرگی می رسند. کانادا از آن جهت که دوست دارد کسب و کارها و بیزینس های بزرگ آینده را وارد این کشور کند، تصمیم گرفته است که به افرادی که ایده های جدیدی در سر دارند و می توانند استارت آپ خود را در کانادا راه اندازی کنند یا از کشور خود به آن کشور منتقل کنند ویزای استارت آپ اعطا کند. در مقاله ای که پیش روی شماست قصد داریم از صفر تا صد ویزای استارت آپ کانادا را برایتان شرح دهیم.

شرکت های استارت آپی

استارت اپ چیست؟

بالاتر به چیستی استارت اپ اشاره مختصری کردیم، در این قسمت به صورت مفصل تر به معرفی استارت آپ می پردازیم. با شناخت استارت آپ خواهید دانست که ایده و کسب و کار شما جزو این دسته از کسب و کار ها حساب می شود یا خیر.

استارت آپ در واقع یک واژه انگلیسی (start up) است که در فارسی آن را به شرکت نوپا و شرکت نوبنیان ترجمه کرده اند. استارت آپ یک تعریف کامل و مشخص که همه به آن استدلال کنند ندارد. برخی استارت آپ را مخصوص حوزه تکنولوژی می دانند ولی این موضوع برای برخی دیگر پذیرفته نیست.

بهترین تعریفی که از نظر ما می توان درباره استارت آپ ارائه داد این است که استارت آپ کسب و کاری است که معمولا بر پایه کسب و فناوری های جدید شروع می شود. ایده و محصول جدیدی که استارت آپ ها برای در اختیار گرفتن بازار ارائه می دهند را می توان اصلی ترین تفاوت استارت آپ با کسب و کار های سنتی دانست.

دریافت ویزیای استارت آپ کانادا

همه این مقدمه چینی ها را انجام دادیم تا به بحث ویزای استارت آپ کانادا برسیم. کانادایی ها علاقه زیادی دارند که ثروت را از روش های مختلف به کشور خود وارد کنند. نخبگان، کسب و کارها و ایده های نو همگی ثروت هایی هستند که با دادن هر یک ویزای استارت آپ وارد کانادا می شوند و به توسعه این کشور کمک می کنند.

برای دریافت ویزای استارت آپ باید ابتدا یک ایده خلاقانه و جدید داشته باشید. بعد از آن باید ایده خود را به یک سرمایه گذار یا مراکز رشد استارت آپی و یا صندوق های سرمایه گذاری کار آفرینی معرفی کنید. یکی از مواردی که نام بردیم باید طرح شما را بپذیرد. بعد از پیدا کردن سرمایه گذار حالا نوبت آن است که نسبت به اخذ ویزای دائم کانادا اقدام کنید.

استارت آپ در کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ

کسب ویزای استارتاپ شرایط خاصی دارد که باید آن ها را مدنظر قرار دهید.

اولین شرط داشتن مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره 5 CLB است. برای این امر آزمون های CELPIP G-Test و IELTS برای زبان انگلیسی و آزمون های TEF Canada و TCF Canada برای زبان فرانسوی مورد قبول هستند. اگر نمره شما در زبانی که آزمون آن را شرکت کرده اید از حداقل نمره کمتر باشد ویزای شما مورد قبول نخواهد بود.

دومین شرط این است که بتوانید تمکن مالی خود را برای زندگی در کانادا تا زمان رونق گرفتن استارت آپتان تامین کنید. بهتر است بودجه ای برای 6 ماه زندگی در کانادا در نظر بگیرید. منظور از این شرط نیست که شما در کانادا سرمایه گذاری کنید بلکه بحث تنها درباره گذران شخصی زندگی است که با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت خواهد بود و رقم آن هر ساله تغییر خواهد کرد.

اصلی ترین شرط برای کسب ویزای استارت آپ کانادا این است که بتوانید نقشه راه خود اثبات نمایید و یکی از سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید روی شما سرمایه گذاری کنند.

اقامت استارت آپ کانادا دائم یا موقت است؟

ویزای استارت آپ کانادا عموما به صورت شش ماه ویزای کار کانادا صادر می شود که اگر در طول این شش ماه حضور شما در این کشور مشکل خاصی پیش نیاید شما می توانید نسبت به کسب اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اگر می خواهید در این شش ماه اعضای خانواده شما هم با ویزای همراهی به شما ملحق شوند باید بدانید تنها در صورتی خانواده شما می توانند به شما ملحق شوند که درخواست دریافت مجوز کار یا تحصیل برای آن ها کنید.

در صورت شکست طرح چه خواهد شد؟

ریسک شکست خوردن طرح و ایده کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها همیشه وجود دارد. اینگونه نیست که بگوییم چون موفق به کسب ویزای استارت آپ کانادا شدیم و طرحمان پذیرفته شده و سرمایه گذاری صورت گرفته است استارت آپ حتما به سود دهی خواهد رسید. بلکه گاهی هم حتی وقتی همه چیز عادی به نظر می رسد طرح های بزرگ با شکست رو به رو می شوند.

سازمان مهاجرت کانادا در این زمینه اطمینان داده که ریسک شکل نگرفتن و شکست استارت آپ را می پذیرد و در این صورت اقامت اخذ شده را برای فرد و خانواده اش باطل نمی کند. بهتر است برای جلوگیری از شکست طرح و کسب اقامت دائم تمام تمرکز خود را در مدت 6 ماه اقامت موقت روی پروژه استارت آپ قرار دهید تا به موفقیت برسید.

شروع کسب و کار در کانادا

چه کسانی می توانند ویزای استارت آپ کانادا بگیرند؟

هرکسی که دارای یک تخصص است و فکر می کند که یک ایده جامع و کامل مطابق با تخصص خود دارد و می تواند آن را به سر انجام و سود دهی برساند می تواند برای کسب ویزای استارت آپ کانادا اقدام کند. مسئله و شرط اصلی این است که او بتواند یکی از سرمایه گذاران زیر یعنی صندوق سرمایه گذاری کانادا، گروه های سرمایه گذار حامی استارت آپ ها در کانادا و یا مراکز رشد کسب و کارهای انکوباتور را قانع کند که روی پروژه او سرمایه گذاری کنند.

اگر این صندوق ها قانع شوند که روی پروژه سرمایه گذاری کنند سرمایه خیلی خوبی را در اختیار شما قرار خواهند داد تا بتوانید استارت آپ خود را رشد دهید. این سرمایه می تواند تا بیش از 200 هزار دلار هم برسد که در واقع رقم آن به پروژه شما و این که چقدر خوب آن را ارائه دهید. توانایی ارائه پروژه در این که نهایتا بتوانید ویزای استارت آپ کانادا را بگیرید اهمیت زیادی دارد.

دنیا همیشه فرصت های خوبی در اختیار افراد باهوش قرار می دهد. کشور کانادا هم به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته و جهان اول با در اختیار داشتن تکنولوژی های به روز و بستر کافی بر آن است تا با دادن ویزای استارت آپ کانادا به جذب نخبگانی که ایده های پولساز دارند بپردازد و بستر کاملی برای رشد در اختیار آنان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: