مکان های تاریخی ترکیه، موزه های پرطرفدار ترکیه

 

تمامی کشور های خاورمیانه دارای تاریخی کهن و غنی هستند، ترکیه یکی از آن کشور هاست. مکان های تاریخی ترکیه یا اصطلاحا سایت های تاریخی ترکیه بی شمارند و اگر شما به قصد توریستی به کشور ترکیه سفر می کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما به مکان های تاریخی ترکیه سر بزنید، یکی از این مکان های تاریخی ترکیه موزه های این کشور هستند، در این مطلب قصد داریم به پر طرفدار ترین این مکان اشاره کنیم. شما عزیزان اگر هم قصد خرید ملک در ترکیه را دارید می توانید با کلیک بر عبارت “خرید آسوده ملک در ترکیه” از شرایط و قوانین خرید ملک ترکیه آشنا شوید.

آشنایی با کشور دیدنی ترکیه

کشور ترکیه تنها کشوری است که بخشی از آن در قاره ی اروپا و بخشی دیگر در قاره ی آسیا قرار گرفته است. هم چنین دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری با کشور ایران دارد. اقتصاد این کشور بر پایه صنعت گردشگری، پوشاک و … در حال گردش است و آینده ی بسیار روشنی برای آن پیش بینی می کنند بنابراین وضعیت اشتغال در این کشور نسبت به کشور ایران بسیار بهتر است. از طرفی کشور ترکیه، به دلایل بسیاری نزد ایرانیان برای مسافرت و نیز مهاجرت محبوب است. از جمله این دلایل می توان به نزدیکی به ایران، هزینه های پایین زندگی، امکانات و رفاه بیشتر، مزایای شهروندی، اختلاف کم قیمت لیر و ریال نسبت به ارز های دیگر دنیا همانند دلار اشاره داشت.

موزه های دیدنی ترکیه

شهر باستانی افس

این شهر باستانی در ازمیر قرار دارد و مربوط به دوره یونانیان است در شهر افس که یکی از شهر های ثروتمند گذشته بوده است مدارس و کتابخانه هایی وجود دارد که نشان از این است که در گذشته مردم به این مکان ها علاقه داشتند و از آنها استفاده می کردند، با اینکه در گذشته درس و کتاب جز آداب و رسوم مردم نبود ولی این شهر از آن زمان این را در خود جای داده است. مکان های دیدنی و تاریخی که در شهر افس باید دیدن کنید علاوه بر مدارس و کتابخانه ها ،سالن های آمفی تئاتر و کلیسای موجود در شهر است. جالب است بدانید شهر افس در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده.

صومعه سوملا

صومعه سوملا ساختمان ها و سازه هایی است که بر روی صخره های سارپ احداث شده اند و تا قرن نوزدهم افرادی بر روی این سخره زندگی می کردند. این مکان که مربوط به دوره رومیان است و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، اگر روزی به این منطقه سفر کردید پیشنهاد میکنم حتما از صومعه سوملا دیدن کنید.

موزه موزاییک زئوگما

این موزه با تعدادی کلیسای قدیمی و صدها اثر دیگر مربوط به دوره رومیان گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این مکان با بیش از ۲۰۰۰ متر مربع موزاییک، ۱۴۰ متر مربع نقاشی و بسیاری هنر های معماری دیگر مکانی هنری و توریستی زیبایی به حساب می آید. از نظر بسیاری هنرمندان این موزه اثر هنری بسیار زیبا و پر افتخار برای این کشور است. به شما پیشنهاد میکنم هنگام بازدید از موزه های دیدنی ترکیه حتما از موزه موزاییک زئوگما دیدن کنید.

موزه باستان شناسی زیر آبی

این موزه روی یکی از مهمترین شهرهای باستان یعنی کاریا ساخته شده است که با آثار تاریخی با ارزشی که در خود جای داده جز بهترین موزه های زیرآبی دنیا به شمار می رود. این موزه داخل قلعه بودروم قرار دارد و شما نیز مانند بسیاری از گردشگران دنیا از این موزه ی زیبا دیدن کنید.

موزه استانبول

موزه استانبول در قرن نوزدهم توسط عثمان حمدی نقاش و موزه شناس تاسیس شد که محل آن در شبه جزیره تاریخی، نخستین سکونتگاه استانبول واقع شده است. در این موزه آثاری از دوره های کالکولیتیک، دوره رومی، دوره نئولیتلک و بیزانس و آثار اندکی از امپراتوری عثمان نگه داری میشود.

شهر تاریخی ترکیه

شهر ادرنه ترکیه یکی از استان های کشور ترکیه، واقع در قاره آسیا است. این استان که در منطقه تراکیه شرقی قرار دارد، یکی از سه استان اروپایی ترکیه به شمار می رود. استان ادرنه از شرق با استان های تکیرداغ و قرقلرایلی، از جنوب شرقی با شبه جزیره گالیپولی در استان چناق قلعه، از شمال با بلغارستان و از غرب با یونان مرز مشترک دارد. مرکز این استان، شهر ادرنه است. استان ادرنه بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد ۶.۲ هزار کیلومتر مربع دارد. بیشتر جمعیت این استان را مسلمانان تشکیل می دهند که خود به دو مذهب سنی و شیعه تقسیم می‌شود و در رده بعد پیروان مسیحی قرار دارند. زبان مردم ادرنه ترکی است. مرکز کنونی استان، شهر ادرنه، بین سال های ۱۳۶۳ تا ۱۴۵۳ به عنوان سومین پایتخت امپراطوری عثمانی به شمار می رفت. این شهر یک بار در سال ۱۸۲۹ و در طول جنگ استقلال یونان، و بار دیگر در ۱۸۷۸ و در طول جنگ های روسیه و عثمانی توسط نیروهای روس اشغال شد. در سال ۱۹۱۳، ادرنه برای مدتی کوتاه توسط بلغاری ها و از سال ۱۹۲۰ به مدت دو سال از معاهده‌ سور، توسط یونانی ها به اشغال درآمد. ادرنه سرانجام با پیروزی در جنگ استقلال ترکیه، در سال ۱۹۲۲ آزاد شد.

نیازمند اطلاعات بیشتر هستید ؟

اگر برای سفر توریستی به ترکیه نیاز دارید که اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و قوانین داشته باشید، کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی مشاوران تراست گلوبال بهره مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: