محبوب ترین راه گرفتن اقامت ترکیه خرید خانه است

 

بار ها و بار ها از ما سوال می کنند که چه راهی بهترین راه برای گرفتن اقامت در ترکیه است؟ و همیشه در جواب این سوال پاسخ می دهیم که بستگی دارد شما به چه علت قصد مهاجرت به ترکیه دارید، اما آمار و ارقام نشان می دهد که محبوب ترین راه گرفتن اقامت ترکیه خرید خانه در ترکیه است، علت این محبوبیت دلایل مختلفی دارد مثل راحت و مطمئن بودن این روش و همچین با این روش شما یک تیر و دو نشان می زنید، چرا که همه صاحب خانه و اقامت ترکیه می شوید و هم یک سرمایه گذاری انجام داده اید، برای اطلاع بیشتر از شرایط خرید خانه در ترکیه می توانید بر روی عبارت “نحوه خرید خانه در ترکیه” کلیک کنید.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

جهت اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه ، لازم است از نکاتی در این زمینه آگاهی یابید که دانستن آن‌ ها می ‌تواند تاثیری بسیاری در این تصمیم داشته باشد. اولین نکته در این زمینه، الزام محضری بودن اجاره خانه است. این امر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم تمامی املاک و آپارتمان های موجود در کشور ترکیه، دارا شرایط داشتن اجاره نامه محضری نیستند. همچنین هنگام پر کردن فرم اقامت از درستی آدرس اطمینان پیدا کنید. نکته ی مهم دیگر حضور شما در آدرس ذکر شده است. این بدان معنی است که پلیس با مراجعه به آدرس محل اقامت شما در پی تایید آدرس سکونت شما و درستی آن است. قوانین اقامت موقت از طریق اجاره ی خانه مدتی است که تغییر کرده است و در این قوانین جدید پس از دریافت اقامت، ملزم هستید آدرس خود را در اداره مهاجرت ترکیه نیز ثبت کنید. در صورت تغییر آدرس سکونت، به اداره مهاجرت و پلیس بخش اداره مهاجرت مراجعه کرده و این تغییر را گزارش دهید. لازم به ذکر است این قوانین جدید تنها برای یک سال اقامت موقت از طریق ملک را به اتباع خارجی ارائه می دهد و این امر امکان تمدید نخواهد داشت!

هزینه های دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره خانه هزینه های نسبتاً زیادی دارد، از اجاره خانه تا هزینه تائیدیه مدارک، شما موظف به پرداخت تمامی آن ها هستید که این مسئله را باید در نظر بگیرید. هزینه اجاره خانه در ترکیه بسته به شهر و محله ی آن متغیر است، اما به صورت معمول اجاره خانه مبلغی بین ۸۰۰ لیر تا ۳۰۰۰ لیر است. هزینه دفتر خانه رسمی نیز جای خود دارد که هزینه آن هم مشخص نیست و بستگی به خانه و ویژگی های آن دارد. توجه داشته باشید که در دفترخانه حضور صاحب ملک و سند خانه اجباری است. علاوه بر این مبالغ هزینه ی بیمه یکساله نیز باید در نظر گرفته شود چراکه بیمه یکی از مهمترین شروط اقامت در ترکیه است. تست پزشکی نیز مورد دیگری است که باید انجام شود تا از صحت سلامت شما مطمئن شوند، آن هم هزینه مخصوص به خود را دارد. از دیگر هزینه های فرآیند دریافت این اقامت می توان به هزینه ترجمه رسمی سند تائیدیه اجاره ملک، مالیات اتباع خارجی و پول خاک کشور ترکیه و هزینه تائیدیه متقاضی در سفارت ایران اشاره کرد.

هزینه های نوتر در ترکیه

هزینه های نوتر در ترکیه به عمل انجام شده بستگی دارد و هزینه های متفاوتی دارد مثلاً برای ترجمه پاسپورت خود باید مبلغی حدود ۱۰۰ لیر بپردازید البته می توانید به کنسولگری ایران مراجعه کنید و با هزینه ی کمتری حدود ۳۰ لیر این کار را انجام دهید. برای اجاره نامه و خرید خانه یا وسیله نقلیه مبلغی بین ۱۲۰ تا ۳۵۰ لیر باید بپردازید. در کل نوتر هزینه های متفاوتی دارد و نمی توان گفت که هزینه ی مشخصی دارد و باید مبلغی به این اندازه بپردازید. در اصل بستگی به نوع اقدامات شما دارد و اینکه برای چه کاری به نوتر مراجعه می کنید. ولی برای اخذ اقامت ترکیه حتما باید نوتر را جدی بگیرید و حتما مدارک خود را ترجمه و تایید کنید که در روند دریافت اقامت دچار مشکل نشوید.

مدارک مورد نیاز برای اقامت از طریق اجاره خانه

برای دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه به مدارکی نیاز است که در ادامه به تفکیک برای شما ذکر کرده ایم ، توجه داشته باشید تحویل این مدارک برای دریافت اقامت ضروری است و نمی توان در تهیه ی این مدارک کوتاهی کرد:

  •     فرم راندوو
  •     اصل و فتوکپی پاسپورت
  •     چهار قطعه عکس احراز هویت
  •     بیمه درمانی (افراد زیر ۱۷ سال و بالای ۶۵ سال از این ارائه این مدرک معاف هستند)
  •     پرداخت هزینه برای صدور کارت
  •     هزینه های واریزی اداره مهاجرت
  •     رضایت نامه والدین برای افراد زیر ۱۸ سال

نکات مهم در انتخاب خانه

قطعا مهم ترین نکته درباره خانه و آپارتمانی که قصد اجاره آن را دارید رقم زدن خاطره لذت بخشی از سفر به ترکیه است. قطعا چنین چیزی در وهله اول احتیاج به امنیتی تضمین شده در آپارتمان است که این مسئله زیر نظر اداره امنیت منطقه مورد نظر شما از کشور ترکیه قرار خواهد گرفت.

سعی کنید تا جای ممکن ملاک تان برای انتخاب خانه قیمت نباشد، چرا که در ترکیه خانه های بسیار قدیمی و بدون آسانسور و یا مشکلاتی از این دست بسیار زیاد است. پس یادتان نرود که هیچ چیز ارزانی بی جهت به این قیمت در نیامده است. در ادامه این مسئله باید گفت که خیلی از آپارتمان های اجاره ای دارای وسایل و تجهیزات قدیمی هستند و همین موضوع هم باعث شده که خیلی از کسانی که آنها را اجاره می کنند در مدت اقامت خودشان خسارت های زیادی متقبل شده اند. سعی کنید با توجه به هزینه های نسبتا سنگین حمل و نقل در کشور ترکیه، قبل از سفر، مقصد مورد نظر خودتان را انتخاب کرده باشید. در این راستا انتخاب منطقه و محله درست برای سفر نیز موضوع مهمی است که در صورت موفق بودن در آن می توان چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه های جاری سفر را کاهش داد.

در این راه نیاز به کمک دارید ؟

اگر قصد خرید یا فروش خانه در ترکیه دارید می توانید از خدماتی که ما به عنوان یک شرکت حقوقی و تجاری ارائه می دهیم بهره مند شوید، همچنین شما عزیزان می توانید با ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: