قیمت خانه در ترکیه به پول ایران چقدر است؟

 

این روز ها ایرانیان زیادی به سمت بازار خرید و فروش ملک در ترکیه می آیند، از مهم ترین دلایل آن می شود به اقتصاد ضعیف و شکست خورده ایران، ثبات ارزش لیر و سود دهی ارزنده اشاره کرد. حال سوال خیلی از این سرمایه گذاران این است که حدودا قیمت خانه به پول ایران در ترکیه چقدر است؟ و حداقل سرمایه ای که لازم است در این بازار سرمایه گذاری کرد چقدر است؟ ما سعی می کنیم در این مقاله به این پرسش ها پاسخ دهیم. در نظر داشته باشید که این مقاله در تاریخ 25 اردیبهشت سال 99 تنظیم شده است و ارزش هر لیر 2600 تومان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه اگر می خواهید از شرایط خرید خانه در ترکیه مطلع شوید کافیست تا بر روی کلمه “خرید خانه در ترکیه” کلیک کنید.

خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی

اکثر ملیت ها می توانند تا ۳۰ هکتار ملک را در صورتی که در محدوده منطقه نظامی نباشد به نام خود ثبت کنند در مورد ایرانیان هم به همین صورت است. همچنین در یک روستا یا شهر کوچک، آن ‌ها می ‌توانند تا ۱۰ % زمین را که توسط مدیریت عمومی اداره ثبت زمین و کاداستر تعریف شده را خریداری کنند. هم شرکت و هم مردم می ‌توانند ملک را خریداری کنند ، معامله و واگذاری حقوق قانونی نیز تنها زمانی به رسمیت شناخته می‌شود که اداره اسناد به آن رسیدگی و آن را کنترل کند. افراد غیر از ترک زبان باید از یک مترجم تایید شده و معتبر استفاده کنند. در صورتی که  خریدار نمی تواند شخصا جهت ثبت اسناد حضور پیدا کند، اداره ثبت زمین ادعاها و مدارک وکیل مورد نظر در سفارتخانه ها یا کنسولگری های ترکیه در سراسر جهان را می پذیرد. این نکته قابل ذکر است که دفتر اسناد رسمی انتقال مالکیت را در صورت وجود محدودیت هایی در ملک مانند بدهی های شورای محلی یا وام های مسکن قبول نخواهد کرد. جهت جلوگیری از این پیشامد ناگوار یک وکیل استخدام کنید . صرف ‌نظر از ملیت، اگر شما زمین را برای ساخت بخرید ، پروژه باید در عرض دو سال به تصویب برسد.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران

اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید باید بدانید که گرانترین و بزرگترین شهر ترکیه استانبول است و امروزه به دلیل پتانسیل بالا به یکی از شهر های گران دنیا تبدیل شده است و در لیست Global Property Guide در بین ۹۴ شهر دنیا در مقام ۳۹ قرار دارد. قیمت ملک در شهر های مختلف ترکیه خصوصا استانبول بدین شکل است : میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول ۳۹۶۱ لیر (تقریبا 2/10 میلیون تومان) است. گرانترین منطقه ی استانبول بشیکتاش با ۱۰۶۴۶ لیر (تقریبا 6/27 میلیون تومان ) و در منطقه ی بشیکتاش گرانترین محله Bebek با میانگین قیمت ۴۷۴۱۷ لیر (تقریبا 2/123 میلیون تومان) است در واقع Bebek گرانترین نقطه ی ترکیه هم محسوب می شود که در بخش اروپایی استانبول در کنار تنگه ی بوسفور قرار دارد. میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی فاتح که یکی از مراکز ایرانیان و شامل منطقه های تاریخی و توریستی و تجاری از جمله آکسارای است ۴۱۶۸ لیر (تقریبا 10 میلیون تومان) است. (بناهای این منطقه عموما قدیمی و کهنه ساز هستند) میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی بیلیکدوزو استانبول که یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در ترکیه به شمار می آید ۲۶۴۶ لیر (6 میلیون و 870 هزار تومان) است. این منطقه در حالی که دارای قیمت مناسب است امکانات پیشرفته شهری و زیبا هایی منحصر به فرد نیز دارد. میانگین قیمت هر متر مربع  آپارتمان در آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه ۱۸۶۱ لیر و گرانترین منطقه ی آنکارا Çankaya با متری ۲۵۷۲ لیر محسوب می شود. متوسط قیمت در ازمیر ۳۰۳۶ لیر و منطقه ی چشمه با ۵۵۶۲ لیر در صدر جدول قیمت مسکن قرار دارد. متوسط قیمت هر متر مربع در آنتالیا ۲۱۰۱ لیر و گرانترین منطقه در این شهر کونیآلتی با قیمت ۳۲۱۴ لیر است. قیمت ها مربوط به آپارتمان های معمولی با عمر متوسط است و قیمت آپارتمان های نو ساز یا دارای امکانات رفاهی نظیر استخر و … ۲۵% تا ۵۰% گرانتر هستند.

محله هایی برای خرید خانه ارزان در استانبول

آشنایی با این محله ها می تواند شما را در یافتن خانه مورد نظرتان با قیمت مناسب یاری دهد. نام این محله ها بیلیک دوزو، اسن یورت، قاضی عثمان پاشا، سیلیوری، توزلا، کارتال، کورت کوی و سلطان بیلی است که در ادامه توضیح مختصری در خصوص هرکدام خواهیم داد:

  •     اسن یورت: محله نام برده، یک منطقه محبوب برای خرید ملک است، زیرا به جز آینده‌ ی درخشان این محدوده، قیمت ملک در این محدوده در مقایسه با مرکز استانبول پایین ‌تر است. یکی از ویژگی‌ های خوب این محله نزدیکی به چند دانشگاه موجود در استانبول از جمله دانشگاه ‌های Beykent، Fatih، Istanbul Arel، استانبول و Istanbul Gelişim بوده و نیز وجود دانشگاه اسن یورت در داخل بافت می ‌تواند مکانی مناسب برای زندگی دانشجویان مهاجر به ترکیه باشد. بنابراین با خرید ملک در این منطقه از استانبول علاوه بر صرفه جویی، یک سرمایه گذاری مناسب را انجام دهید. قیمت خانه در این محله بین ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار لیر محاسبه شده است. جهت آشنایی بیشتر با این محله به مطالب قبلی ما مراجعه نمایید.
  •     سلطان بیلی: محله سلطان بیلی که در بخش آسیایی ترکیه واقع شده است، با عبور از مهم ترین راههای ارتباطی استانبول منطقه ای ارزشمند به حساب می آید. بر طبق سر شماری سال ۲۰۱۱، این محدوده ۲۹۸,۱۴۳ نفر جمعیت دارد و جزیی از محله های ارزان قیمت این شهر محسوب می شود. به طور کلی قیمت خرید خانه در سلطان بیلی از ۱۶۰ تا ۴۰۰ هزار لیر تخمین زده شده است.
  •     قاضی عثمان پاشا: این محله در حال توسعه که در بخش اروپایی استانبول واقع شده که بر اساس آخرین سر شماری مربوط به سال ۲۰۱۲ میلادی، این ناحیه ۴۸۸٬۲۵۸ نفر جمعیت دارد که نشان دهنده محبوبیت آن است. رنج قیمت خانه در این محله بین بین ۱۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار لیر است.
  •     بیلیک دوزو: این منطقه که در بخش اروپایی استانبول و شمال دریای مرمره قرار گرفته با مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع، از ۱۰ محله به نام های عدنان قهوه چی، باریش، بویوک شهیر، جمهوریت، دره آغزی، گور پینار، کاواکلی، مرمره، ساحل یاکوپلو تشکیل شده است. به دلیل وجود مدارس مناسب برای ایرانیان، بیلیک دوزو یک مقصد خوب برای خانواده های ایرانی به شمار می رود. از حیث دسترسی نیز این منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است. قیمت خانه در این منطقه نیز پایین عنوان شده است.
  •     کورت کوی: کورت کوی که در همسایگی شیله ، توزلا و سولطان بیلی قرار دارد و نزدیکی به فرودگاه سابیحا گوکچن یک حسن برای آن محسوب می شود، می تواند از بهترین انتخاب ها برای خرید خانه ارزان در استانبول باشد. ; قیمت خانه در این منطقه بین ۱۷۰ تا ۴۰۰ هزار لیر است.
  •     سیلیوری: از دیگر مناطقی برای خرید خانه ارزان در استانبول سیلیوری است که به دلیل فاصله۷۰ کیلومتر از شهر، آرامش بی نظری دارد و مکانی برای استراحت افرادی است که در داخل شهر اقامت دارند. قیمت خانه در این محدوده بین۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار متغیر است.
  •     توزلا: این منطقه که در بخش آسیایی استانبول واقع شده، براساس آخرین سر شماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۱۹۷۶۵۷ نفر جمعیت دارد. متوسط قیمت خرید خانه در این منطقه بین ۲۲۰ تا ۷۰۰ هزار لیر است.
  •     کارتال: کارتال از ناحیه های قسمت آسیایی استانبولکه در استان استانبول از ناحیه مرمره قرار گرفته است. طبق آخرین سر شماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۴۴۳٬۲۹۳ نفر جمعیت دارد. متوسط قیمت خرید خانه در این منطقه بین  ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار لیر متغیر بوده و به دلیل وسعت مسیر ساحلی گزینه های زیادی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

برای خرید خانه حتما از مشاوره و راهنمایی وکلا استفاده کنید

با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری سالانه اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار ملک و مستغلات کشور ترکیه، تعداد افراد سودجو و کلاهبردار افزایش زیادی پیدا کرده است، به طور مثال خانه هایی را به فروش می رسانند که از نظر ثبتی و سندی با مشکلاتی رو به رو است و در نهایت با آنکه شما وجه مورد نظر را انتقال دادید اما صاحب خانه نمی شوید، به همین علت بهتر آن است که در این مسیر از مشاوره و راهنمایی وکلا استفاده کنید، تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلای ترک و ایرانی می تواند همراه مطمئنی برای شما در مسیر خرید ملک و مستغلات باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی با ما ارتباط برقرار کنید.

مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: