فروش خانه در ترکیه ، چگونه خانه خود را در ترکیه بفروشیم؟

 

ممکن است بعد از مهاجرت به ترکیه و خریداری خانه، قصد فروش خانه در ترکیه را داشته باشید و عده ای از مهاجران نگرانی دارند که به چه صورت و چگونه خانه اولی که خریداری کرده اند را به فروش برسانند، ما در این مطلب قصد داریم پاسخ دهیم به این سوال که چگونه خانه خود را در ترکیه بفروشیم ؟ همچنین اگر قصد خرید ملک در ترکیه دارید می توانید بر روی عبارت “شرایط خرید ملک در ترکیه” کلیک کنید و بیشتر از شرایط این کار مطلع شوید.

فروش خانه در ترکیه

مهاجرانی که در کشور ترکیه ملک و خانه ای را خریداری کردند نگران فروش آن هستند، اما باید بدانید که فروش خانه در ترکیه از آن چه به نظر می رسد ساده تر است. شما در هنگام فروش خانه خود فقط کافیست به طور مناسب تبلیغ کنید یعنی عکس ها و توضیحات کامل و مفید ارائه دهید و فصل مناسب برای خرید و فروش ملک را انتخاب کنید. همچنین قیمت پیشنهادی شما می تواند تاثیر بسزایی در فروش خانه داشته باشد یعنی بیشتر جنبه رقابتی داشته باشد نه خیلی گران و نه خیلی ارزان.

نکات فروش خانه در ترکیه

اغلب خریداران وارد ملک می شوند و بدنبال دلیلی هستند که ملک را خریداری نکنند یا بدنبال هر بهانه ای هستند که به کمک آن قیمت خانه را پایین بیاورند. اگر دیوار نم دارد یا شیری چکه می کند، آن را تعمیر کنید. اگر باغ نیازمند آراستن است، اگر گل های رز نیازمند حرص کردن هستند، اگر دیوار باید نقاشی شود یا پاسیو تمیز شود، این کارها را پیش از اقدام به فروش انجام دهید. باید ملک خود را در بهترین حالت ممکن ارائه دهید تا صفات خوب خانه در خاطر مشتری باقی بماند. خریداران می خواهند وارد ملک شده و احساس کنند که مالک آن هستند. خانه های بهم ریخته خریداران را پس می زند، پس خانه را پیش از فروش مرتب کنید. از شر تمام وسایل غیر ضروری که جمع کرده اید خلاص شوید، اگر اتاقی را رنگ صورتی روشن زده اید، رنگ آن را با رنگی خنثی عوض کنید، اسباب بازی های بچه ها را مرتب بچینید، ظروف کثیف را پنهان کنید و کوه ظرف های آشپزخانه را پیش از گرفتن تصاویر بازاریابی فروش خانه یا زمانی که مشتری برای بازدید خانه می آید، داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید.

در جهان امروز که با اینترنت اداره می شود، جذب تمام کلیک های مهم به کمک تصاویر خانه امری حیاتی محسوب می شود. همه ی ما این ضرب المثل را شنیده ایم «یک تصویر بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه ارزش دارد» و این ضرب المثل در اینجا صدق می کند. تصاویر شفاف از نمای روبرو خانه، استخر و باغ، تمام اتاق ها و امکانات منزل، خریداران را جذب می کند. تصاویر بسیار مهم هستند پس باید با کیفیت باشند. اگر خود عکاس ماهر نیستید، می توانید از عکاس ماهر یا مشاور املاک بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند. اگر آپارتمانی در ترکیه دارید که داخل یک مجتمع واقع شده یا ویلای شما یکی از ویلا های مشابه در آن منطقه است، چه چیزی باعث می شود که ملک شما متفاوت باشد؟ آیا اوپن آشپزخانه را بروز کرده اید؟ آیا اخیراً برای استخر پمپ جدید خریده اید و آیا حمام منزل شما نقاشی و مرمت شده است؟ آیا منزل شما مبله است؟ اگر این موارد را رعایت کرده اید، همگی آنها نقش مزیت رقابتی را ایفا می کنند و این موارد را به مشاور املاک خود گوشزد نمایید.

قوانین خرید ملک در ترکیه

در قوانین خرید ملک در ترکیه باید به تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی مصوب ۱۸ می۲۰۱۲ به شماره ۲۶۴۴ رجوع نمود. که بر طبق این تبصره، اجازه خرید املاک فقط به تعدادی از مهاجران خارجی داده شده است و در این مورد محدودیت در نظر گرفته شده است. ایران جز آن دسته از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه است. هم چنین شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می نمایند، باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزارت خانه بکنند. لازم به ذکر است اتباع خارجی، حداکثر تا ۳۰ هکتار از اراضی ترکیه را میتواند خریداری و تملک کنند. هم چنین این دسته از افراد اجازه ی خرید ملک در مناطق نظامی و امنیتی کشور ترکیه را به هیچ وجه نخواهند داشت. این امر به گونه ای پیش می رود که تنها ۱۰ درصد از اراضی هر ناحیه می تواند توسط اتباع خارجی مورد خرید واقع گردد. نکته ی حائز اهمیت در این زمینه این است که هر فرد خارجی یا اشخاص حقوقی در خارج از ترکیه، می توانند درخواست خرید اعتباری از مالکین یا موسسات معتبر ترکیه را داشته باشند؛ قانون این کشور در این خصوص محدودیتی در نظر نگرفته است. در انتها باید اضافه نمود که شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله : خانه، تجاری، زمین و اراضی را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری کنند.

در این راه نیاز به کمک دارید ؟

اگر قصد خرید یا فروش خانه در ترکیه دارید می توانید از خدماتی که ما به عنوان یک شرکت حقوقی و تجاری ارائه می دهیم بهره مند شوید، همچنین شما عزیزان می توانید با ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: