شرایط و ضوابط بیمه خودرو در ترکیه

 

کشور ترکیه به علت دارا بودن شرایط خوبی که دارد هر ساله میزبان تعداد زیادی از کسانی است که برای مهاجرت یا گردشگری به این کشور می روند، شما اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید به غیر از هزینه های اقامت و تحصیل یا کار، هزینه های جانبی مثل بیمه خودرو را در نظر بگیرید یا شما اگر قصد سفر کردن به روش زمینی به این کشور را دارید و خودرو خود را برای اینکار انتخاب کرده اید حتما باید در نظر داشته باشید که بیمه کردن خودرو خود امری اجتناب ناپذیر است، متاسفانه خیلی از مسافران به این نکته بی توجهی می کنند و وقتی به مرز می رسند برای عبور به مشکلاتی بر می خورند، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با شرایط و ضوابط بیمه خودرو در ترکیه آشنا شوید.

بیمه خودرو در کشور ترکیه

بیمه خودرو در کشور ترکیه بر دو نوع است یک بیمه شخص ثالث و دیگری بیمه کاسکو. تفاوت این دو بیمه در این است که هنگامی که دچار حادثه شدید بیمه شخص ثالث هزینه درمانی و مالی شخص دیگر را می دهد و بیمه کاسکو هزینه های وسیله نقلیه را می دهد. در واقع با این نوع بیمه شما تقریبا وسیله نقلیه ی خود را از تمامی حوادث محافظت می کنید. لازم به ذکر است که بیمه شخص ثالث اجباری است و در صورت نداشتن آن موظف به پرداخت هزینه ی جریمه هستید ولی بیمه کاسکو اختیاری است و می توانید داشته باشید یا می توانید نداشته باشید که در صورت همراه داشتن این بیمه از حوادث های پیش رو مواظبت می شوید.

شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که بیمه چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه شخص ثالث تلفات، جراحات و صدمات ناشی از حوادث را بر عهده میگیرد و صدمات مالک وسیله نقلیه نیز بر عهده ی این بیمه است. اما موارد تحت پوشش بیمه کاسکو عبارت اند از: حملات تروریستی، حوادث، بلایای طبیعی و سرقت و این چنین موارد. مثلا اگر خودرو در اثر حمله تروریستی صدمه ای ببیند در صورت تایید مقامات مربوطه بیمه خسارات آن را بر عهده می گیرد یا اگر در اثر حوادث طبیعی مثل زمین لرزه و زلزله  به اتومبیل شما خسارت وارد شود بیمه هزینه آن را بر عهده می گیرد.

بیمه خودرو در سفر زمینی به ترکیه

یکی از الزامات سفر زمینی به ترکیه بیمه خودرو است اگر شما خودرو خود را بیمه شخص ثالث نکرده باشید اجازه ورود به شما نمیدهند بسیاری از افراد که هدف سفر زمینی به ترکیه دارند بحث بیمه خودرو را زیاد جدی نمی گیرند و در لب مرز با مشکلاتی رو به رو می شوند که منجر به هدر رفتن زمان خود می شود . یکی از روش های اخذ بیمه خودرو این است که از لب مرز تهیه کنید برای مثال مرز بازرگان برای تردد، زیاد اینکار زمان زیادی نمی گیرد و  ظرف یک ساعت بیمه خودرو ی شما را از ترکیه میگیرند و به شما تحویل می دهند. ولی در مرز رازی صدور بیمه زمان زیادی می گیرد و ممکن است ساعت ها منتظر دریافت بیمه خود شوید یا حتی ممکن است یک شب را در نزدیکی مرز ساکن شوید و فردا به راه خود ادامه دهید. در مرز سرو هم شرایط اخذ بیمه مانند مرز رازی زمان گیر و دشوار است. مراحل دریافت بیمه به این صورت است که مراکز بیمه در لب مرز ها مشخصات شما و اتومبیل تان را دریافت می کنند و به مرکز ها بیمه ترکیه ارسال می کنند و سپس برای ایران ایمیل میکنند بیمه شما چاپ شده و به شما تحویل داده می شود. به دلیل اختلاف ساعت ترکیه با ایران به شما توصیه می شود که به دریافت بیمه از مرز اعتماد نکنید زیرا علاوه بر زمان زیادی که صرف می شود تا بیمه شما حاضر شود هزینه ی زیادی نسبت هزینه واقعی آن دارد.

روش دوم اخذ بیمه خودرو، دریافت از بیمه آکسای بیمه ایران است که در شعبه های مرکزی آن عرضه می شود، قیمت آن بسته به مدت زمان بیمه متغیر است. راه دیگر برای دریافت بیمه این است که شما از مسافرانی که به ترکیه سفر می کنند بخواهید که بیمه خودرو در کشور ترکیه را برای شما دریافت کنند و به شما تحویل دهند البته شما نیز می توانید این عمل را انجام دهید. روش دیگر تقریبا مانند همین روش قبل است که در لب مرز همراه شما به ترکیه برود و برای شما بیمه تهیه کند و دوباره به شما تحویل دهد. آخرین روش این است که شما با مراکز بیمه مستقر در مرز ها تماس بگیرید و وجه نقد بیمه را به حساب آنها بریزید سپس بیمه شما با پست به دم در منزل شما می رسد. این بیمه در ترکیه سیگورتا نام دارد و قیمت این بیمه در بیمه نامه ترکیه ۵۵ لیر است.

قصد گرفتن بیمه خودرو دارید؟

اگر قصد گرفتن بیمه خودرو را دارید و نمی دانید باید از کجا و چگونه این کار را انجام دهید، کافی است با ما تماس بگیرید، مجموعه تراست گلوبال آمادگی تهیه کردن هر گونه بیمه خودرو که مدنظر دارید را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: