سواحل و جزایر توریستی ترکیه و جزایر پرنس استانبول

 

هر ساله ترکیه مقصد میلیون ها گردشگر می باشد چرا که این کشور دارای مساجد، موزه ها، بنا های تاریخی و طبیعت بی نظیری می باشد و دولت ترکیه و بخش خصوصی این کشور سعی کرده اند که شرایط و امکانات گردشگری را توسعه و بهبود بدهند، یکی از زمینه هایی که در آن سرمایه گذاری زیادی شده است سواحل و جزایر توریستی ترکیه و جزایر پرنس استانبول می باشد که این دلیل سبب شده است که یکی از بهترین نقاط روی کره زمین در این کشور وجود داشته باشد، در ادامه این مقاله به شرح بیشتر این نقاط گردشگری می پردازیم.

همچنین اگر قصد اخذ اقامت توریستی ترکیه را دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

جزایر توریستی ترکیه

جزیره بویوک آدا (Büyükada):

به بزرگ ترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس خوش آمدید! بویوک آدا که جزیره ای بسیار زیبا با چشم اندازی منحصر به فرد است، که به دلیل نزدیک بودن به استانبول مدرن‌ تر از جزایر ناحیه اژه محسوب می شود. این جزیره با تنها ۴۵ دقیقه فاصله با استانبول، شما را غرق زیبایی های خود خواهد کرد. کوچه های زیبای این جزیره که اجازه تردد اتوموبیل و موتورسیکلت را به افراد نمی دهد، سراسر آرامش است. با کرایه یک دوچرخه و یا درشکه به گشت و گذار در آن بپردازید و برای استراحت به رستوران های متنوع آن سری بزنید. هم چنین می توانید در این جزیره به تفریحات آبی بپردازید و روزی بی نظیر را برای خود خلق کنید. اما هنگام مراجعه به این جزیره بهتان پیشنهاد می کنم بازدید از میدان اصلی و کلیسا های بزرگ و همچنین دیدن بنای معروف یتیم ‌خانه ارتودوکس‌ها را به هیچ وجه از دست ندهید. به ویژه یتیم‌ خانه که به عنوان بزرگ‌ ترین ساختمان چوبی در اروپا و دومین در جهان شناخته می شود.

هیبلی‌آدا (Heybeliada):

دومین جزیره بزرگ این ناحیه هیبلی‌آدا نام دارد که حدود۳۰۰۰ نفر دارد. اما این تعداد در هنگام تابستان و حضور گردشگران به ۱۰۰۰۰ نفر می ‌رسد. از نکات جالب آن می توان به نداشتن فرودگاه و اجازه نداشتن تردد خودروها برای ساکنین و مراجعه کنندگان اشاره کرد. در واقع تنها راه دسترسی به این جزیره راه آبی است!

بوزکاآدا (Bozcaada):

جزیره نام برده که سومین جزیره از جزایر توریستی ترکیه محسوب می شود، در استان چاناق قلعه و در ناحیه غربی ترکیه قرار گرفته است. از جذابیت های این جزیره می توان به خانه‌ هایی با معماری خاص، باغ‌ های انگور، آسیاب‌ های بادی و آثار تاریخی متعدد اشاره کرد.

گوکچه‌آدا (Gökçeada):

ایمبروس یا گوکچه‌آدا، بزرگ ترین جزیره در کشور ترکیه محسوب می شود که از سال ۱۹۷۰ به این نام تغییر پیدا کرده است. دلیل این تغییر نام نیز این است این جزیره در گذشته متعلق به یونانیان بوده و نام ایمبروس نیز یک نام یونانی است. این جزیره هم چنان بکر است و طبیعت آن به نسبت باقی جزایر دست نخورده به نظر می رسد.

بورگاس‌آدا (Burgazada):

این جزیره سومین جزیره از لحاظ بزرگی در بین باقی جزایر استانبول است که در گذشته یهودیان در این ناحیه ساکن بوده اند. بنابراین بازدید از جزیره و اماکن تاریخی اش، می تواند شما را با روزگار یهودیان در این ناحیه بیش تر آشنا کند. هم چنین این جزیره محل اقامت یکی از نویسنده های مشهور ترک نیز محسوب می شود.

کوندا (Cunda):

علی‌بی یا کوندا، مشهورترین جزیره در بین جزایر ناحیه اژه محسوب می شود که مقصد محبوب بسیاری از توریست هایی است که به ساخت فرهنگ مردم ناحیه اژه علاقه مندند. این جزیره نیز همانند بسیاری از جزایر دیگر، روزگاری به یونانیان تعلق داشته است.

کینالی‌آدا (Kinaliada):

کینالی‌آدا یکی دیگر از جزایر استانبول است که معنی نام آن به فارسی جزیره حنا  می شود و علت این نام گذاری نیز بر می گردد به رنگ خاک این منطقه. بکر بودن این جزیره در گذشته آن را تبدیل به تبعیدگاه دولت کرده بود. اما امروزه این مکان به دلیل طبیعت بی نظیر و امکانات و خدمات، تبدیل به یکی از محبوب ترین اماکن توریستی این کشور شده است.

بهترین سواحل استانبول

بسیاری از افراد، شهر استانبول را بیش از باقی شهرهای ترکیه دوست دارند و معمولا این شهر را برای اقامت چند روزه ی خود در ترکیه انتخاب می کنند. بنابراین بد نیست که در کنار پرداختن به جزایر توریستی این کشور، به سواحل استانبول نیز بپردازیم. سواحل در این شهر به دو صورت رایگان و خصوصی موجود هستند که مسلما بخش خصوصی امکانات بسیار بیشتری در اختیارتان خواهد گذاشت. از جمله جزایر عمومی که می توانید به آن ها مراجعه کنید، ساحل فلوریا در بخش اروپایی، ساحل caddebostan در بخش آسیایی و ساحل Kilyos مشرف به دریای سیاه است. از مشهورترین این سواحل می توان به ساحل True Blue، ساحل Golden، ساحل Solar، ساحل Uzunya، ساحل Suada، ساحل caddebostan، ساحل Sile Aqua، ساحل Dalia و ساحل Burc اشاره کرد که در ادامه دو تا از محبوب ترین این سواحل را با هم بررسی می کنیم:

ساحل Dalia: یک ساحل زیبا همراه با سراسر آرامش و به دور از هیاهوست که برای استراحت بهترین انتخاب است. دالیا که در انتهای خلیج Demircikoy واقع شده، از دو سو توسط صخره ها احاطه گشته است. در این ساحل سرسبز آکنده از علفزار ها، تخت هایی با در نظر گیری سایبان ها برای آسایش هرچه بیشتر شما تعبیه شده است که می تواند بهترین محل برای استراحت عنوان شود. البته این ساحل سراسر سکون نیست و تفریحات دریایی بسیاری در آن وجود دارد که می توانید با مراجعه به باشگاه ساحلی، یک تجربه ی لذت بخش از قایق سواری تک نفره و یا موج سواری داشته باشید. هم چنین از غذاهای محلی و ارگانیک رستوران مشهور این ساحل غافل نشوید. ساعت استفاده از این ساحل از ۸ صبح تا ۶ عصر می باشد.

ساحل Burc: این ساحل برعکس نمونه قبلی یک ساحل شنی محسوب می شود که جزو محبوب ترین سواحل استانبول است. اگر علاقه مند به تجربه ورزش های ساحلی و آبی هستید این ساحل بهترین گزینه است. در آن انواع ورزش های هیجان انگیز مثل اسکی روی آب، موج سواری، فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی برگزار می شود. ساعت بازدید از این ساحل از ۹صبح تا ۳۰/۹ شب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: