زندگی در ونکوور یا تورنتو؟ در این باره بیشتر بدانید

بدون هیچ شک و تردیدی دو شهر بسیار مهم در کشور کانادا شهرهای ونکوور و تورنتو هستند. این شهرها محبوبیت بسیار زیادی در بین مهاجرین دارند و همین موضوع باعث شده تا حجم بسیار زیادی از افرادی که اقدام به مهاجرت به کشور کانادا می کنند، از بین شهرهای مختلف این منطقه، به سراغ این دو شهر رفته و برای زندگی در ونکوور یا تورنتو برنامه ریزی کنند.

در این بین لازم است تا به منظور انتخاب محل زندگی بین این دو شهر، در رابطه با ویژگی های هر یک از آن ها اطلاعات کاملی داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در مورد زندگی در ونکوور و تورنتو صحبت کرده و بیان کنیم که باید چه نکاتی را برای انتخاب محل زندگی خود در کشور کانادا مد نظر قرار دهید.

زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در ونکوور و تورنتو

به منظور انتخاب محل زندگی در ونکوور یا تورنتو لازم است تا حتماً هزینه های زندگی را به عنوان یک پارامتر بسیار مهم مد نظر قرار دهید، چرا که این هزینه ها می تواند به صورت کلی بخش بسیار زیادی از درآمد شما را به خود اختصاص دهد.

به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد برای انتخاب محل زندگی خود تلاش می کنند تا به سراغ شهرهای ارزان قیمت در کشور کانادا بروند. در همین راستا باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در این دو شهر را می توان از بعدهای مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

در همین راستا باید به این توجه داشته باشید که به صورت کلی از نظر هزینه خورد و خوراک شهر تورنتو گرانتر از شهر ونکوور است و شما می توانید مواد غذایی گوناگون را در ونکوور با قیمت ارزان تری خریداری کرده و با هزینه کمتری در این شهر زندگی کنید.

از سوی دیگر شهر تورنتو از نظر هزینه های حمل و نقل خدمات رفاهی و به نسبت شهر ونکوور گران تر بوده و شاهد اختلاف 20 تا 30 درصدی بین هزینه های این دو شهر در این بخش هستیم.

در این بین اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه اجاره و خرید خانه بین تورنتو به ونکوور اختلاف چندانی با یکدیگر ندارد و این اختلاف کمتر از 2 درصد است.

به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که شما با هزینه مساوی می توانید در شهرهای ونکوور یا تورنتو اقدام به خرید یا اجاره خانه کنید اما در طولانی مدت به منظور زندگی در شهر تورنتو لازم است تا مبالغ بیشتری پرداخت کنید.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که از نظر سطح درآمد نیز تفاوت زیادی بین مردم تورنتو به ونکوور وجود ندارد و تقریبا می توان گفت اختلاف درآمد در تورنتو به نسبت ونکوور تنها ۳ درصد فاصله دارد، این در حالی است که اختلاف هزینه ها در برخی از پارامترها تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.

امکانات ونکوور و تورنتو

به صورت کلی در تورنتو شاهد امکانات بیشتری نسبت به شهر ونکوور هستیم و همین مسئله باعث شده تا این شهر محبوبیت بیشتری در بین مهاجرین به دست بیاورد. از سوی دیگر نکته مهم این است که بازار کار در این شهر بسیار مساعد بوده و همچنین سیستم آموزشی شهر تورنتو نیز در شرایط فوق العاده ای قرار دارد. به همین خاطر است که افرادی که به دنبال زندگی در یک شهر با امکانات بسیار زیاد هستند، از بین تورنتو یا ونکوور به سراغ تورنتو رفته و این شهر را انتخاب می کنند.

زندگی در تورنتو

شرایط آب و هوایی تورنتو و ونکوور

بدون هیچ شک و تردیدی به منظور زندگی در کشور کانادا لازم است تا به شرایط آب و هوای شهرهای مختلف توجه داشته باشید، چرا که این پارامترها اهمیت بسیار زیادی داشته و شما باید با توجه به روحیات خود و شرایط آب و هوایی که امکان زندگی در آن را دارید، اقدام به انتخاب یک شهر مناسب در کشور کانادا کنید.

به منظور بررسی این مسئله باید به این موضوع توجه داشته باشید که شهر تورنتو جز شهرهای چهار فصل در کشور کانادا به حساب می آید و شاهد اختلاف دما در فصول مختلف سال در این شهر هستیم.

از سوی دیگر اما شهر تورنتو دارای آب و هوای معتدل تری بوده و اختلاف دما در بین روزهای مختلف در این شهر زیاد نیست. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا به سراغ شهری با آب و هوای معتدل و اختلاف کم دما بروید، بهتر است تا شهر ونکوور را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک شهر با تغییرات آب و هوایی هستید می توانید به سراغ تورنتو رفته و اقدام به زندگی در این شهر کنید.

ایرانیان به سراغ کدام یک از شهرهای کانادا می روند

افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا دارند یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می کنند این است که ایرانیان به منظور زندگی عموماً به سراغ کدام یک از شهر های کانادا می روند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در گذشته اکثر ایرانیان مهاجر زندگی در شهرهای مختلف کانادا در ناحیه غربی این کشور را ترجیح می دادند و عموما مناطقی چون ونکوور را به عنوان محل سکونت خود انتخاب می کردند.

از سوی دیگر اما مهاجران جدید ترجیح می دهند تا به سراغ شهرهای پرجمعیت و شلوغ تر کشور کانادا رفته و تورنتو را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند. البته باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که زندگی در تورنتو چالش های خاصی دارد و باید با توجه به مزایا و معایب هر یک از این شهرها در نهایت محل زندگی خود در کشور کانادا را انتخاب کنید.

زندگی در ونکوور

بررسی آماری تورنتو و کانادا

اگر بخواهیم اقدام به بررسی آماری دو شهر تورنتو و ونکوور کرده و شما را با این شهرها آشنا کنیم باید به این نکته توجه داشته باشید که قدرت خرید در ونکوور و تورنتو در شرایط تقریبا یکسانی قرار دارد.

از نظر امنیت شرایط ونکوور از وضعیت تورنتو بهتری داشته و از نظر مراقبت های بهداشتی نیز این دو شهر شرایط یکسانی دارند اما بی شک آب و هوای ونکوور در شرایط بهتری نسبت به تورنتو قرار دارد.

از سوی دیگر نسبت قیمت خانه به درآمد مردم در هر دو این شهر ها یکسان بوده و همچنین میزان ترافیک هر دو این شهرها در شرایط بدی قرار دارد. البته ترافیک در تورنتو بیشتر از ونکوور است و همین مسئله باعث شده تا میزان آلودگی در این شهر نیز بیشتر باشد .در نهایت می توان گفت بر اساس پارامترهای شاخص کیفیت زندگی هم ونکوور و هم تورنتو جز شهرهای عالی برای زندگی به حساب می آیند اما در مقایسه این دو شهر باید گفت که شهر ونکوور امتیاز بالاتری از نظر شاخص کیفیت زندگی به دست آورده است.

شرایط و هزینه زندگی در ونکوور

نکات مهم به منظور انتخاب شهر محل در کانادا

پس از آن که شما را  با تورنتو و ونکوور آشنا کرده و تلاش کردیم تا در رابطه با ویژگی های این دو شهر اطلاعات کاملی را ارائه دهیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که به صورت کلی چگونه می توان یک شهر مناسب برای زندگی در هر یک از کشورهای دنیا، به خصوص کانادا پیدا کرد؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که با توجه به شرایط زندگی هر فرد پارامترهای مهمی که باید آن ها را برای انتخاب شهر محل زندگی بررسی کنید متفاوت است.

به عنوان مثال اگر شما یک دانشجو بوده و به دنبال انتخاب شهر برای محل زندگی هستید، لازم است تا به سراغ شهرهایی بروید که دانشگاه های بهتری دارند. این درحالی است که اگر قصد کار کردن در کانادا را دارید باید به سراغ شهر هایی بروید که وضعیت شغلی در آن شهرها مساعدتر بوده و نرخ بیکاری کم و میزان درآمد مردم این شهرها بالا است.

توجه به شرایط خود و پیدا کردن ویژگی های مدنظرتان باعث می شود تا در نهایت بتوانید اقدام به بررسی و مقایسه شهرهای مختلف کرده و با توجه به ویژگی های مدنظرتان بهترین شهر برای زندگی را انتخاب کنید.

افرادی که به این پارامترها توجهی نمی کنند، عموما پس از مدت زمان کوتاهی مجبور می شوند تا محل زندگی خود را تغییر داده و به شهرهای دیگر بروند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا پیش از مهاجرت به کشور کانادا و زندگی در ونکوور یا تورنتو حتما شرایط خود را بررسی کرده و در رابطه با ویژگی های هر یک از این شهرها نیز تحقیقات کاملی داشته باشید تا بدون مشکل بتوانید به سراغ یکی از این دو شهر رفته و در آن زندگی کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید و نیازمند راهنمایی و مشورت هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید، موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با تجربه موفق در حوزه مهاجرت به کانادا آماده همراهی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: