در آنکارا کجا خرید برویم؟

 

شما اگر قصد سفر به ترکیه و به خصوص آنکارا را داشته باشید حتما دوست دارید بدانید که در آنکارا کجا خرید بروید، ترکیه با توجه به شرایط آب و هوایی و داشتن تاریخ غنی، دارای بیشمار مکان های توریستی گردشگری و تاریخی است اما این تنها دلیل توریست ها برای سفر به ترکیه نیست، بلکه بسیاری از گردشگران ایرانی به این کشور سفر می‌کنند تا در این کشور به خرید بروند، چرا که قیمت ها مناسب است و از حیث اصل بودن اجناس خیال شان راحت است. در این مقاله قصد داریم که مکان هایی که شما قطعا از خرید کردن در آنها لذت خواهید برد را معرفی کنیم و پیشاپیش آرزوی سفر خوبی برای شما داریم. همچنین شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ترکیه می‌توانید بر روی عبارت “مهاجرت به ترکیه 2020” کلیک کنید.

مرکز خرید گالریا (Galleria Shopping Mall)

مرکز خرید گالریا در آنکارا از معروف ترین مرکز خرید های این شهر است که مجموعه ای کامل از برترین و بهترین برندها می باشد. این مرکز خرید با داشتن ۱۰۳ مغازه و ۱۶ رستوران و کافه تریا از بزرگترین مراکز خرید این شهر است که می تواند اوقات فراغت خوبی را برای شما رقم بزند. طراحی این مرکز خرید را می توان از مدرن ترین نمونه ها به حساب آورد. لازم به ذکر است اگر به دنبال خرید سوغاتی با مناسب ترین قیمت ها هستید، این مرکز خرید می تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای یافتن آدرس این مرکز می تواند از گوگل مپ استفاده کنید.

مرکز خرید آرمادا (Armada shopping and business center)

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۲ در زمینی به وسعت ۳۰،۰۰۰ متر مربع و نیز با زیر بنای ۱۲۵،۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده است و در سال ۲۰۱۲ بازسازی گشته است. از لحاظ ظرفیت خودروها، پارکینگ این مجموعه در وضعیت مناسبی قرار دارد و توانایی نگهداری ۲۲۰۰ خودرو را در خود دارد. این مرکز خرید با برخورداری از ۲۵۰ مغازه توانسته است در گردهمایی از معروف ترین برندها موفق عمل نماید. لازم به ذکر است زمان فعالیت این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می کند.

مرکز خرید کیزیلای آنکارا (Kizilay Area Ankara)

شاید بتوان مرکز خرید کیزیلای در آنکارا را به عنوان مرکز خرید اصلی آن شهر معرفی نمود. البته قرارگیری آن در مرکز شهر خود دلیلی بر این مهم بودن گشته است. بودن آن در مرکز شهر و ختم شدن آن به خیابان های اصلی موجب دسترسی مناسب آن و هم چنین شلوغی بیش از حد آن شده است. سرویس دهی این مرکز خرید در حوزه ی محلی و فرا محلی است و اجناس با کیفیت آن، نیازهای رجوع کنندگانش را به خوبی تامین می نماید. کیزیلا آنکارا از بازار های معروف آنکارا محسوب می شود.

مرکز خرید کنت پارک آنکارا (Kentpark Shopping Center)

مرکز خرید کنت پارک تنها یک مرکز خرید نیست! بلکه شما را با مجموعه ای از خدماتش از هر چه که نیازش را دارید بی نیاز خواهد کرد. این مرکز خرید دارای بازار خرید، مرکز تفریحی مخصوص کودکان، مرکز آمادگی جسمانی و سینما می باشد. اجناس مورد فروش در این مرکز خرید شامل پوشاک برند مردانه و زنانه، زیور آلات، وسایل دیجیتالی و کفش است. این مرکز خرید با داشتن ۶ طبقه از بزرگ ترین مراکز خرید این شهر است.

مرکز خرید کاروم آنکارا (Shopping Center Karum)

در حقیقت این مرکز خرید مجموعه ای است از تمام سلیقه ها و هماهنگ بر تمامی بودجه ها! این بدان معنی است که در این مرکز می توانید از ارزان ترین پوشاک تا گران ترین آن ها را بیابید. بنابراین اگر در طول سفر، بودجه تان برای خرید کافی نیست، می توانید با مراجعه به این مرکز خرید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. لازم به ذکر است مرکز خرید یاد شده در خیابان تونالی هیلمی قرار دارد.

مرکز خرید سپا آنکارا (cepa shopping mall Ankara)

مرکز خرید سپا به دلیل بزرگی و کاملی نه تنها در بین مردم محلی بلکه در بین توریست ها بسیار محبوب است. کامل بودن این مجموعه با وجود ۱۹۵ مغازه، سینما، کافه و رستوران و مرکز تفریحی نمایان است. این مرکز خرید نه تنها برندهای مطرح دنیا را گردهم آورده، بلکه مجموعه ای از برندهای داخلی نیز داراست. از دیگر دلایل محبوبیت این مرکز خرید، نبود مالیات است. به عبارت دیگر این مرکز خرید tax free است. هم چنین کیفیت بالای رستوران های این مرکز خرید در طبقه ی آخر آن از دیگر نکات مثبت آن است. لازم به ذکر است مرکز خرید سپا یکی از ۶ مرکز خرید بزرگ شهر آنکارا است که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده که از بازار های معروف آنکارا محسوب می شود.

مرکز خرید آنکامال (ANKAmall)

این مرکز خرید در ابتدا تحت نام میگروس و با متراژ کم شروع به کار کرد ولی به دلیل استقبال بی نظیر و مراجعه زیاد، توسعه یافت و با نام آنکامال، با۱۲۰٫۰۰۰ متر مربع و ۳۳۰ مغازه دوباره شروع به کار نمود. این مجموعه دارای ۶۰۰۰ پارکینگ رایگان، کافه،  رستوران، سالن سینما و زمین بازی برای بچه ها است.

مرکز خرید فروم آنکارا  (Forum Ankara)

مرکز خرید فروم که به عنوان دومین مرکز خرید مشهور در آنکار، از سال ۲۰۰۸ تا به حال مشغول فعالیت می باشد. این مرکز خرید با ۱۴۹ غرفه در دو طبقه احداث شده است و عرضه کننده ی بسیاری از برندهای مطرح است.

ارزان ترین مراکز خرید در آنکارا

اگر به دلایلی به دنبال ارزان ترین مراکز خرید در شهر آنکارا هستید، ما در این بخش به این موضوع پرداخته ایم. از ارزان ترین مراکز خرید شهر آنکارا می توان به محله کیزیلای (kizilay) اشاره داشت. این محله دارای لباس‌فروشی‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و بازارچه‌های کوچک است. از دیگر محله های ارزان قیمیت این شهر می توان محله ی اولوس (ulus) را عنوان نمود. این محله را می توان همانند تجریش دانست. از این رو در این محله مغازه‌های فروش جواهرات، فرش، لباس، کاشی، سوغاتی و … یافت می شود. لازم به ذکر است مرکز خرید چیکریکچیلار یوکوشو واقع در این محله، نزد ایرانیان بسیار محبوب است. بنابراین در صورت مراجعه، این مرکز خرید را فراموش نکنید. خیابان آرجانتین کاداسی (arjantin caddesi) از دیگر مراکز محبوب برای خرید است که عمده فروشی و خرده فروشی را شامل می شود.  از طرفی وجود اغذیه فروشی های ارزان و در عین حال با کیفیت، سبب شده است تفریحی تمام و کمال را در حین گردش تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: