ترکیه مقصد موقت برای مهاجرت به اروپا و آمریکا

بسیاری از مردم ایران و جهان آرزوی مهاجرت به اروپا و امریکا را دارند. در چند سال اخیر و با وخیم شدن وضعیت اقتصادی ایران نیز شاهد تلاش بسیاری از مردم برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و امریکایی بوده ایم اما متاسفانه اغلب ایرانیان به علت شرایط سیاسی و منطقه ای قادر به مهاجرت نیستند یا در مسیر دستیابی به این هدف بزرگ باید دشواری های زیادی را تحمل کنند.

مهاجرت به آلمان

یکی از بهترین روش های مهاجرت به اروپا و امریکا اقدام از طریق کشور ترکیه است. بدین صورت که شما اگر موفق به دریافت پاسپورت ترکیه شوید می توانید به راحتی هدف خود را در زمینه مهاجرت به کشورهای توسعه یافته و بخصوص مهاجرت به آلمان، مهاجرت به فنلاند و مهاجرت به کانادا را دنبال نمایید چرا که این کشورها به عنوان رویایی ترین کشورهای غربی از دیدگاه ایرانیان شناخته می شود و با توجه به حضور جمعیت زیادی از ایرانیان مهاجر در این کشورها نیز قطعا احساس تنهایی و غربت نیز برای شما کاهش خواهد یافت.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه می توان ترکیه را به عنوان یک مقصد موقت برای مهاجرت به اروپا و امریکا انتخاب کنید. ترکیه نیز به دلیل موقعیت خاصی که دارد می‌تواند شرایط انجام این کار را برای شما ساده ‌تر کند چرا که یک کشور اوراسیایی است و درصدی از خاک آن در قاره اروپا قرار دارد.

بنابراین ایرانیان مقیم این کشور برای مهاجرت به اروپا مسیر هموارتری پیش روی خود خواهند داشت.در صورتی که قصد مهاجرت دارید و به دنبال بهترین و هوشمندانه ترین روش ممکن برای نیل به این هدف هستید پیشنهاد می دهیم با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

اخذ اقامت ترکیه

برای دریافت پاسپورت ترکیه ابتدا باید به این کشور مهاجرت کنید. برای دریافت پاسپورت نیاز است تا به عنوان شهروند ترکیه شناخته شده و درواقع تابعیت این کشور را به دست آورده باشید. پس از این مراحل است که می توانید درخواست پاسپورت ترکیه بدهید.

بنابراین شما باید در ابتدا با روش های مهاجرت به ترکیه آشنا شوید. عمده ترین روش مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. در واقع کسانی که می خواهند از طریق ترکیه به شهروندی کشورهای دیگر درآیند از طریق سرمایه گذاری اقدام می کنند. دریافت این پاسپورت نیازمند مدارک ذیل است:

  • پاسپورت اصلی فرد متقاضی و همچنین پاسپورت معتبر خانواده وی در صورت مهاجرت خانوادگی به ترکیه
  • ارائه سند وضعیت تاهل یا سند طلاق یا هر سند دیگری که گویای احوال شخصیه فرد است.
  • مدارک هویتی رسمی اعم از شناسنامه، کارت ملی و …
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدارک پزشکی و سلامت متقاضی از هر نظر اعم از بیماری های واگیردار، مشکلات روانی و …
  • داشتن تسلط کافی به زبان ترکی
  • اثبات توانایی مالی جهت زندگی در خاک ترکیه که با توجه به تعداد اعضای خانواده معین می شود
  • ارسال درخواست دریافت پاسپورت با توجه به شرایط پرونده متقاضی
مهاجرت به کانادا

مزایای دریافت پاسپورت ترکیه

شاید تعجب کنید و بگویید چه لزومی دارد که برای مهاجرت به اروپا و امریکا از طریق ترکیه اقدام کنیم! پاسخ این سوال را باید در توافق نامه ترکیه با اتحادیه اروپا پیدا کنیم. همانطور که گقته شد بخشی از خاک ترکیه در اروپا قرار دارد، این کشور جزء ملت ‌های اروپایی قرار می‌گیرد. به همین علت است که توافقی میان ترکیه و اتحادیه اروپا صورت گرفته تا مردم این کشور و کسانی که پاسپورت ترکیه را دارند توانایی اخذ اقامت سایر کشورهای اروپایی را هم داشته باشند.

بنابر توافقات صورت گرفته مردم ترکیه و تمام مهاجرانی که تابعیت کشور ترکیه را کسب کرده‌ اند و قصد مهاجرت به اروپا را دارند می ‌توانند برای دریافت ویزای شینگن که یکی از مهمترین و معتبرترین ویزاهای جهان است اقدام نمایند.

لازم است بدانید که این افراد با استفاده از ویزای شینگن توانایی سفر و ورود به کشورهای اروپایی را خواهند داشت و تنها دو هفته زمان لازم است تا این ویزا برای شهروندان ترکیه و اتباع این کشور (اعم از مهاجرین و شهروندان اصیل) صادر گردد.

روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه می توانید از طریق تمام روش هایی که در حقوق بین الملل خصوصی بیان شده اند اقدام نمایید. این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج یا تولد
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در صورتی که قصد مهاجرت به اروپا و امریکا را دارید بهتر است از طریق سرمایه گذاری در ترکیه اقدام کنید. هزینه سرمایه گذاری در ترکیه بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و امریکایی است و به ساده ترین شکل ممکن نیز منجر به اخذ اقامت دائم و سپس اخذ شهروندی ترکیه می گردد این در حالی است که با کسب منافع اقتصادی برای شما همراه می گردد بنابراین هرگز تصور نکنید که سرمایه گذاری در خاک ترکیه به از بین رفتن سرمایه شما منجر می شود. اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه با این روش تنها سه الی شش ماه زمان می برد. سرمایه گذاری در ترکیه از طریق روش های ذیل امکان پذیر است:

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلار آمریکا می باشد. یکی از شرایط سرمایه گذاری در این روش این است که به مدت سه سال ملک خریداری شده را نباید فروخت. امروزه این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری در پروژه های خاص در ترکیه با مبلغ 150 هزار دلار تابعیت این کشور را بدست آورید.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا را به سپرده گذاری در بانک های ترکیه اختصاص دهید. پول شما باید حداقل به مدت سه سال در بانک باقی بماند. اینکه پول را در کدام بخش سرمایه گذاری می کنید محدودیتی ندارد و کاملا اختیاری است.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید سهام در بازار بورس مبلغ 500 هزار دلار آمریکا است از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید گردد و سهام خریداری شده را به مدت 3 سال نگهداری نمایید.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

حداقل سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی 500 هزار دلار می باشد و باید به مدت سه سال نیز نگهداری شوند.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

در این روش شما باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا را در یکی از شرکت هایی که در زمینه املاک فعالیت می کنند سرمایه گذاری کنید.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

کارفرمایان در این روش می توانند با استخدام 50 شهروند ترکیه ای تابعیت ترکیه را اخذ نمایند. بیزینس پلن شما باید درابتدا به تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه برسد. سرمایه اولیه برای این منظور می بایست حداقل 2,600 دلار باشد.

مهاجرت به اروپا و امریکا از طریق ترکیه

اکنون فرض را بر این می گذاریم که شما موفق به اخذ اقامت ترکیه و پاسپورت این کشور شده اید. شما الان باید تلاش خود را برای فراهم کردن دریافت اقامت کشور مقصد به کار ببرید. کشورهای اروپایی و امریکایی شرایط خود را برای پذیرش مهاجر بیان کرده اند اما اصولا اغلب آن ها از روش هایی همانند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری به شدت استقبال می نمایند با این حال شما می توانید از طریق سایر روش هایی که برای مهاجرت تعیین شده اند (دریافت پیشنهاد کاری، تحصیل، ازدواج یا تولد) نیز راهی این کشورها شوید.

سریع ترین راه مهاجرت به اروپا و امریکا از طریق سرمایه گذاری است اما شما می توانید به جای سریع ترین راه ممکن که اصولا گران ترین و پرهزینه ترین روش موجود نیز می باشد به دنبال کم هزینه ترین شیوه مهاجرتی باشید. مهاجرت از طریق دریافت پیشنهاد کار یکی از بهترین و ارزان ترین روش هایی است که به افراد با بودجه پایین پیشنهاد می گردد. اگر بتوانید شرایط تحصیل در این کشورها را هم به دست آورید بسیار مناسب است اما نکته ای که باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که بعد از تحصیل در صورت عدم پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با مدرک تحصیلی باید به ترکیه بازگردید. برای مهاجرت بهتر است از تجارت و تخصص شرکت های مهاجرتی و وکلای حرفه ای در این زمینه بهره مند شوید. موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلا مجبرب ایرانی و ترک آماده راهنمایی و همراهی شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: