بورس تحصیلی در ترکیه 2020

اگر به دنبال این هستید که بدانید شرایط گرفتن بورس تحصیلی در ترکیه چگونه است؟ و یا کدام دانشگاه های ترکیه بورس تحصیلی می دهند؟ پس در ادامه این نوشته با شرکت تراست گلوبال همراه باشید.

همیشه یک موانع ادامه تحصیل دانشجویان پرداخت هزینه ها است، اما شما با تحصیل در ترکیه می توانید از بورس تحصیلی در ترکیه 2020 بهره مند شوید. کشور ترکیه به رشد روز افزون خود در زمینه های علمی و اقتصادی از دانشگاه های معتبری برخوردار است طوری که برخی از دانشگاه های این کشور در بین صد دانشگاه برتر جهان قرار دارند از رو این کشور هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی است و بدین خاطر شرایط را برای دانشجویان تسهیل کرده اند که یکی از آن ها بهره مندی دانشجویان از بورس تحصیلی در ترکیه می‌باشد.

قبل از گرفتن بورس تحصیلی در ترکیه

قبل از اینکه به شما به عنوان دانشجوی بین المللی بورس تعلق بگیرد باید سوالاتی را از خود بپرسید؟ چرا باید به شما بورس تحصیلی در ترکیه تعلق بگیرد؟ سطح علمی شما در چه رتبه ای است؟ آیا از مهارت ویژه ای بهره مند هستید؟ آیا زبان کشور مقصد را کاملا مسلط هستید؟ در هر کشوری در هر کجای دنیا دادن بورس تحصیلی دارای شرایط ویژه خود است و به دانشجویانی تعلق می گیرد که از نظر دانشگاه مستحق این امر هستند و بورس تحصیلی در ترکیه از این مسئله مستثنی نیست.

مقصد شما بر اساس بورس تحصیلی در ترکیه

بورسیه تحصیلی کشور ترکیه از انواع مختلفی برخوردار است. به طور کلی تنها ۱۲ شهر از شهرهای این کشور نسبت به پذیرش دانشجویان بورسیه شده اقدام می نمایند. مسلما هرچه شهر انتخابی تان کوچک تر باشد، شانس قبولی شما بالا خواهد رفت. سه شهر بزرگ ترکیه یعنی آنکارا و استانبول و ازمیر، رقابت بسیار بالاتری را بر دانشجویان متحمل می شوند. بنابراین برای گرفتن بورسیه این دانشگاه ها باید معدل بسیار بالایی داشته باشید. هم چنین نمره ی درس های ریاضی، شیمی و زیست در میزان گرفتن بورسیه نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند. این شهر ها تنها ۶ دانشگاه را برای افراد خواهان بورسیه در نظر گرفته اند.

مزایای بورس تحصیلی ترکیه

به طور کلی می ‌توان گفت که بورسیه تحصیلی ترکیه مزیت‌ های مخصوص به خودش را دارد که شاید بسیاری از افراد از آن بی اطلاع باشند. کشور ترکیه طبیعت شگفت انگیزی دارد که همین مسئله نیز باعث جذب مسافران و توریست ‌های بسیاری می‌شود که به طور سالانه به خاک این کشور پا می‌ گذارند. از ویژگی‌ های جغرافیایی برجسته این کشور می ‌توان به آن اشاره کرد که کشور ترکیه از سه طرف به دریا راه پیدا می‌ کند و به نوعی نیز دروازه‌ ای برای ورود به اروپا به حساب می ‌آید. این مسئله تا جایی اهمیت پیدا می ‌کند که کشور ترکیه به نوعی به عنوان پلی بین اروپا و آسیا شناخته می ‌شود و از این بابت اهمیت سیاسی بالایی به دست آورده است. در کنار تمامی این مسائل باید اشاره کرد که کشور ترکیه در سال‌ های اخیر از نظرات دیگری از جمله ویژگی ‌های شهری و اقتصادی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است که همین مسئله نیز اهمیت زیادی دارد.

به دلیل تمامی این مسائل افراد زیادی با توجه به موقعیت‌ های مالی و تناسبات فرهنگی و جغرافیایی این کشور با روحیات خودشان، کشور ترکیه را به عنوان مقصدی برای شروع تحصیلات دانشگاهی و یا ادامه آن بر می ‌گزینند.

شرایط گرفتن بورس تحصیلی در ترکیه

قطعا برای اینکه بتوانید بورس تحصیلی در ترکیه را دریافت کنید یکسری از شرایط را داشته باشید که می تواند در مورد معدل، سن و یا وضعیت جسمانی شما باشد، حتی مساله سطح تسلط شما به زبان مورد تدریس هم حائز اهمیت است که در ادامه به این شرایط می پردازیم:

  •     سن: فرد متقاضی برای ثبت نام دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه اگر در مقطع لیسانس باشد نباید سنی بالاتر از ۲۱ سال داشته باشد و هم چنین میانگین نمرات سه ساله دوره تحصیلی لیسانس شان هم نباید از ۷۵ پایین‌ تر باشد. اگر هم فرد متقاضی برای دریافت بورسیه، برای مقطع فوق لیسانس اقدام نماید نباید سنی بالاتر از ۳۰ سال داشته باشد و هم چنین باید دوره لیسانس را به طور کامل گذرانده و مدرک آن را دریافت کرده باشد. در نهایت نیز باید اشاره کنیم که سن لازم برای دریافت مدرک دکترا ۳۵ سال است و باید برای آن مدرک دوره فوق لیسانس خود را آماده داشته باشید.
  •     سلامت جسمانی و روانی: فردی که به عنوان متقاضی برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام می ‌کند باید فاقد هر گونه بیماری جسمانی و روانی‌ ای باشد که مانع از تحصیل او می‌ گردد.
  •     معدل: به طور کلی معدلی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه در مقطع لیسانس لازم است ۱۴ بوده و در مقطع فوق لیسانس و دکترا به ۱۵ متغیر خواهد بود. این معدل در رابطه با رشته‌ های پزشکی به ۱۸ نیز خواهد رسید.
  •     زبان: زبان اصلی برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه زبان ترکی استانبولی است. با این وجود در بعضی از دانشگاه‌ های بین المللی کشور ترکیه زبان انگلیسی نیز تدریس شده و مورد آموزش واقع می‌شود. با توجه به این مسئله برای تقاضای بورسیه تحصیلی کشور ترکیه باید حتما مدرک تافل و یا آیتلس مورد نظر دانشگاه را به همراه داشته باشید و آن را ارائه دهید.

مزایای دریافت بورس تحصیلی در ترکیه

باید بدانید اگر در تلاش برای گرفتن بورس تحصیلی در ترکیه هستید، نتیجه ی اینکار برای شما مزایای چشم گیری دارد که می تواند متضمن موفقیت تحصیلی و حتی شغلی شما باشد، برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

  •     کمک هزینه تحصیلی ماهیانه: این هزینه به نسبت مقطع تحصیلی متغیر است: لیسانس چیزی حدود ۷۰۰ لیر ماهیانه، فوق لیسانس تقریبا ۹۵۰ لیر ماهیانه، دکترا حدود ۱۴۰۰ لیر ترکیه و پژوهشی نیز تقریبا ۳۰۰۰ لیر ماهیانه.
  •     خوابگاه: به تمامی دانشجویانی که توانسته اند بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را دریافت کنند خوابگاه‌ هایی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
  •     شهریه دانشگاه: هزینه ‌های آموزشی و شهریه دانشگاه دانشجویانی که بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را دریافت کرده اند رایگان بوده و توسط دولت ترکیه پرداخت می‌شود.
  •     بیمه درمانی: به تمام دانشجویان مورد پذیرش بورس تحصیلی کشور ترکیه بیمه درمانی رایگان ارائه می ‌گردد.
  •     آموزش زبان ترکی استانبولی: دانشجویانی که موفق به دریافت بورس تحصیلی کشور ترکیه شده اند، ولیمدرک زبان ترکی ندارند می ‌توانند به صورت رایگان در دوره یکساله زبان ترکی شرکت کنند.
  •     کمک هزینه مسافرت: دانشجویانی که توانسته اند بورسیه کشور ترکیه را اخذ نمایند می ‌توانند از کمک هزینه مسافرت ورودی ترکیه و برگشت از ترکه بعد از فارغ التحصیلی نیز برخوردار باشند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت بورس تحصیلی در ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت دریافت بورس تحصیلی در ترکیه را می توان از وب سایت های دانشگاه های مقصد متوجه شد اما به طور کلی برای دریافت بورس تحصیلی در ترکیه نیازمند ارائه ی مدارک فارق التحصیلی، برگه ی قبولی و نیز در نهایت مدرک زبان خود می باشید. البته باید بدانید ترجمه ی این مدارک نیز موردی است، که در دسته ی الزامات بعضی از دانشگاه ها است. نحوه ی ارائه ی این مدارک در هر دانشگاهی متفاوت است و جهت آگاهی از آن باید توسط دانشگاه مورد نظر جویا شوید. اگر مدارک شما مورد تایید و قبول بود، شما را به مصاحبه حضوری دعوت می نمایند. مدارک شما باید به گونه ای توجیه پذیر باشد تا بتوانید بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه را از آن خود کنید. بنابراین با بالا بودن معدل می توانید این مراحل را برای خود ساده نمایید. زمان مشخص شدن نتایج پذیرش توسط دانشگاه ها نامشخص بوده و شما جز صبر کردن چاره ای نخواهید داشت.

خدمات شرکت تراست گلوبال در زمینه بورس تحصیلی در ترکیه

شرکت تراست گلوبال آماده ارائه هر گونه خدمت به دانشجویان برای تحصیل در ترکیه است، شما می توانید با تماس با کارشناسان ما از مشاوره رایگان و تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: