برای تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه باید چه کرد؟

فیتنس در سال های اخیر خیلی از چشم اندازهای اقتصادی را تغییر داده است. خیلی از مشاغل در سال های اخیر تحت تاثیر فیتنس قرار گرفته اند. این موضوع سبب شده است که خیلی از کسانی که در ورزش های مرتبط با بدنسازی مدرک یا مهارتی دارند تصمیم بگیرند باشگاه بدنسازی تاسیس کنند. یکی از کشورهایی که باشگاه های بدنسازی در آن رونق زیادی دارد ترکیه است. برخی افراد برای مهاجرت به ترکیه در این کشور یک باشگاه بدنسازی تاسیس می کنند و هم از این طریق مهاجرت کرده و هم کسب درامد می نمایند. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که باید برای تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه بدانید.

باشگاه بندسازی

شرایط دریافت ویزای ورزشی در ترکیه

برای این که بتوانید ویزای ورزشی ترکیه را دریافت کنید باید حداقل دو سال به عنوان ورزشکار در رشته ورزشی مد نظرتان فعالیت کرده باشید. باید مدارکی به سازمان مربوطه ارائه کنید که اثبات کند شما از رشته ورزشی تان کسب درامد داشته اید.

ویزای ورزشی ترکیه به آسانی به هرکسی داده نمی شود و فرد متقاضی باید جز یکی از دسته های قهرمانان ورزشی، داوران، مدیران، مسئولان و مدرسان ورزشی بوده باشد.

شما باید اثبات کنید می توانید برای اقتصاد و ورزش ترکیه مفید واقع شوید. همچنین تسلط به یکی از دو زبان ترکی یا انگلیسی هم از ملزمات دریافت ویزای ورزشی ترکیه است. نکته ای که شانس شما را برای دریافت ویزای ورزشی افزایش می دهد داشتن تحصیلات و دانش آکادمیک در رشته ورزشی تان است.

تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه

برای اینکه یک باشگاه بدنسازی در ترکیه تاسیس کنید باید گام به گام مسیری را دنبال کنید تا بتوانید به هدفی که می خواهید برسید. در ادامه برای شما قدم هایی را مشخص کردیم تا با دانستن آن ها مسیر شما در راه تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه هموارتر شود.

  • برنامه خود را مشخص کنید

ابتدا باید تعیین کنید که می خواهید چه نوع باشگاهی دایر کنید. این موضوع باید برای شما معلوم باشد که می خواهید یک باشگاه بدنسازی در ترکیه برای یک سری ورزش خاص تاسیس کنید یا می خواهید همه ورزش های مربوط به فیتنس و بدنسازی در باشگاه شما در جریان باشند.

تمرین ورزش فیتنس
  • جای مناسب را بخرید یا اجاره کنید

بعد از این که تصمیم گرفتید چه نوع باشگاهی می خواهید تاسیس کنید نوبت آن می رسد که به دنبال جا و فضای مناسب برای باشگاه خود بگردید. می توانید در قسمت های ارزان شهر یک واحد خالی پیدا کنید و نسبت به اجاره یا خرید آن اقدام نمایید. مراحل خرید یک ملک تجاری با اجاره آن در ترکیه تفاوتی ندارد. اگر ارزش واحدی که می خرید بیشتر از 250 هزار دلار باشد می توانید فورا برای اخذ ویزای دائم اقدام کنید.

  • مدارک

برای این که این شغل را در ترکیه شروع کنید نیاز دارید تا مدارکی را به سازمان کار و مهاجرت ترکیه ارائه دهید. شما در صورتی می توانید نسبت به خرید یک مغازه در این کشور اقدام کنید که شش ماه در این کشور زندگی کرده باشید. بعد از شش ماه شما می توانید نسبت به درخواست ویزای کار اقدام کنید. برای این که بتوانید به عنوان یک مربی ورزشی به این کشور مهاجرت کنید باید رزومه کاری خوبی ارائه دهید.

  • استخدام افراد متخصص

حالا که به این مرحله رسیدید یعنی توانستید مشکل جا و ویزای کاری خود را حل کنید. نوبت آن رسیده است که افراد و مربی های ورزشی که توانایی کار در باشگاه شما دارند را استخدام کنید. پیش از آن که به استخدام افراد بپردازید باید روی اهدافتان متمرکز شوید و ببینید که افرادی که قرار است استخدام کنید باید چه کاری برای شما انجام دهند. در اینصورت است که می توانید دقیقا همان کسانی را استخدام کنید که دنبالش هستید.

  • بازاریابی و تبلیغات

بعد از این که باشگاه خود را تاسیس کردید و افراد مورد نیازتان را استخدام نمودید وقت آن می رسد که به تبلیغات و بازاریابی برای باشگاه خود بپردازید تا مشتری های بیشتری جذب کنید. می توانید هزینه های خود را با استخدام یک حسابدار ماهر حساب کنید تا ببینید در سال چقدر می توانید خرج تبلیغات و بازاریابی کنید. سعی کنید راه های تبلیغاتی پر بازده را انتخاب کنید تا با هزینه کمتر جواب بهتری دریافت کنید.

باشگاه بدنسازی در ترکیه
  • مشتریان عاشق صمیمیت هستند

سعی کنید با کسانی که به باشگاه شما می آیند صمیمانه رفتار کنید. آن ها نباید شما را غریبه بدانند و بایستی با شما احساس صمیمیت کنند. مشتری ها علاوه بر تناسب اندام باید دلایل بیشتری برای آمدن به باشگاه شما داشته باشند پس بهتر است سعی کنید هم از جانب خودتان و هم از جانب کارمندانتان با آن ها صمیمیت ایجاد کنید. همچنین وجود فضای صمیمانه میان مشتری ها نیز می تواند به تداوم حضور آن ها در باشگاه شما کمک کند.

تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه بهتر است با مشورت یک موسسه حقوقی با سابقه در زمینه مهاجرت انجام شود. علت این موضوع آن است که با برداشتن یک گام اشتباه می توانید به خودتان خسارت مالی زیادی وارد کنید پس بهتر است یک موسسه مورد اعتماد پیدا کنید و پروسه تاسیس باشگاه بدنسازی در ترکیه را به آنان بسپارید. موسسه های حقوقی توصیه های لازم را به شما می کنند و با دریافت مدارک مورد نیاز نسبت به این کار اقدام خواهند کرد.

اولین قدم برای داشتن باشگاه بدنسازی در ترکیه چیست؟

باید بدانید که قدم گذاشتن در این مسیر باید به همراه یک وکیل ترک باتجربه باشد چرا که قوانین در هر کشوری متفاوت است و همچنین نباید در دام افراد سودجو بیافتید! موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن وکلای ترک و ایرانی مجرب آماده همراهی شما در تاسیس کسب و کارتان در ترکیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: