با فرهنگ قدیمی ترکیه بیشتر آشنا شوید

 

شما اگر قصد مهاجرت به ترکیه و یا سفر به ترکیه دارید یکی از مواردی که لازم است به آن آگاه باشید فرهنگ بومی کشور ترکیه است، مخصوصا اگر به قصد اقامت بلند مدت به این کشور سفر می کنید، ترکیه داری فرهنگ غنی ای می باشد و همچنان برخی از آداب و رسوم عثمانی در برخی از محله های این کشور و به خصوص شهر استانبول وجود دارد چرا که حکمرانی عثمانی ها به این کشور مدت مدیدی بوده است. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید می توانید با کلیک بر عبارت “شرایط مهاجرت به ترکیه” از اطلاعات کلی و جامع این کار مطلع شوید.

در ترکیه علاوه بر حاشیه نشینی یا همان گتو که رفت و آمد به آنجا سخت است، محله های عثمانی و مکان هایی که افراد به صورت قومی در آن زندگی می کنند نیز وجود دارد. در جزیره تاریخی استانبول همچنان افرادی هستند که در محله های عثمانی به زندگی خود ادامه می دهند. با اینکه ترکیه بیشتر فرهنگ و محله های خود را از دست داده ولی بسیاری از مردم در محله های قدیمی مثل محله عثمانی در حال زیستن هستند. در ادامه بیشتر به فرهنگ محله نشینی در ترکیه می پردازیم.

مهاجرت به ترکیه

بزرگ ترین تصمیم این سبک زندگی برای مهاجرین، تصمیم حرکت به ترکیه است. اگر، اما، وقتی، و اینکه چطور سوالات از ذهن مردم عبور می کنند و جوابی پیدا نمی کنند، آن ها قضاوت های ما را از بین میبرند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه سبک زندگی مهاجرتی چگونه است را قبل از حرکت از خود بپرسید. ۶ مزایای انتقال به ترکیه برای مهاجران بیشتر است و این امر توسط هزاران خارجی که در سراسر کشور زندگی می کنند مشهود است. از جمله مشوق های مالی، یک پورتفولیوی املاک بسیار بزرگ و البته، آب و هوای عالی، نشان می دهد ، که شما می توانید در هنگام اسباب کشی از آن مزایا بهره مند شوید. مکان های ترکیه، جایی که مهاجرین زندگی می کند ،اگر میخواهید در یک شرکت مشغول شوید، خبر خوب این است که جوامع مهاجر در بسیاری از نقاط ترکیه حضور دارند. از جمله استانبول، آن ها اغلب در مناطق ساحلی اژه و سواحل مدیترانه ساکن هستند. مکان هایی مانند دیودیم به ویژه با مهاجران انگلیسی خوب هستند در حالی که آلانیا به عنوان یک مرکز بین المللی برای اروپایی ها و روس ها شهرتی به دست آورده است و ملیت های خاور میانه اغلب بورسا و یالوا هستند.

محله های ترکیه

همانطور که پیش تر ذکر شد فرهنگ محله نشینی در ترکیه در حال نابودی است به طوری که مجتمع ها و خانه های امروزی جایگزین آن ها شده اند. فرهنگ محله نشینی در ترکیه سوژه خیلی از فیلم ها و سریال های این کشور شده و سعی در زنده نگه داشتن محله های ترکیه کرده اند. بسیاری از مردم نیز مخاطب این نوع از فیلم ها هستند که در ثبت محله های ترکیه نقش مهمی داشته اند. اگر مایل هستید که بیشتر در باره محله های قدیمی ترکیه اطلاعات کسب کنید این مطلب را ادامه دهید و همچین از مطلب گذشته ما نیز کمک بگیرید.

خانه های سنتی ترکیه :سبک عثمانی

ویژگیهای بیرونی و نمای ساختمان ها، به آنها اهمیت بی واسطه ای می بخشید. بکارگیری سنگ در کف و استفاده از چوب برای ساخت نواحی بالای ساختمان و سقف، یک تکنیک کلیدی برای استفاده زیاد از نور طبیعی بود. اشخاص ثروتمند جامعه در مکانی مجزا در ساختمان، اتاق هایی را برای پذیرایی از مهمانان فراهم میکردند، در حالی که اتاق های مرکزی برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار میگرفتند. با بیرون بردن تشک هایی که در شب از آنها استفاده میشد در طول روز اتاق خواب ها به اتاق های نشیمن و غیره تبدیل میشدند. خوشبختانه، خیلی از مکان ها در ترکیه مانند شهرهای سافرانبولو، آماسیا، بی پازاری و روستای میراث جهانی یونسکو در کومالیکیزیک هنوز دارای این نوع از مسکن و خانه هستند. بنابراین، یک تور مسافرتی بگیرید و از خانه های چوبی و نمادین ترکیه دیدن کنید.

کلبه های سنگی در جنوب و غرب ترکیه

کلبه های سنگی قدیمی در مناطق و استراحتگاه های ساحلی دریای اژه و مدیترانه قرار دارند که یونانی ها قبل از پیمان لوزان در سال ۱۹۲۳ در آنجا ساکن بودند. به نظر میرسد که برای ترقی و پیشرفت در زمینه ی املاک، در مکان هایی مانند آلاکاتی، قبل از هرگونه بازسازی و تعمیر، هزاران پوند در این زمینه داد و ستد شد. مسافرت و دید و بازدید از روستای گوست کایاکوی در فتحیه این دیدگاه و نقطه نظر را بیننده نشان میدهد که این خانه ها بخشی از یک جامعه بزرگتر را تشکیل میدهند. این کلبه ها با تمامی سبکهای دیگر در ترکیه تفاوت دارد، زیرا معمولا دارای ویژگی هایی مانند حیاط های بزرگ و اتاق های نشیمن خارجی (مانند بالکن) که یک نیاز در فصل تابستان به حساب می آید، هستند.

مشکلات زندگی در ترکیه

حال صحبت از فرهنگ محله نشینی در ترکیه شد بهتر است معایب دیگر این کشور را نیز بدانید. وقتی تصمیم به مهاجرت به کشور ترکیه و زندگی در آن را گرفته باشید باید به معایب و مزایای آن به طور همزمان اشراف داشته باشید. طبیعتا این کشور نیز مشکلات مخصوص به خودش را خواهد داشت و شما به عنوان یک مهاجر و یا مسافر باید آنها را به خوبی بشناسید. یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران خارجی و کسانی که به زبان ترکی صحبت می کنند با آن رو به رو شوند مسئله زبان است. بسیاری از مردم کشور ترکیه بر زبان انگلیسی تسلط ندارند و نمی توانند به این زبان صحبت کنند. در کنار این مسئله می توان گفت که با وجود امنیت بالا در این کشور، عدم داشتن اطلاعات کافی و آشنا نبودن با رسم و رسوم رایج در این کشور افراد می توانند دست افراد سود جو را برای کلاهبرداری و زورگیری باز بگذارند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در کشور ترکیه با آن رو به رو شوید بالا بودن هزینه مواد غذایی، هزینه های درمانی و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی است. توصیه ما این است که برای رو به رو نشدن با چنین مشکلاتی برنامه ریزی های دقیق و هدفمندی برای خود داشته باشید.

به راهنمایی بیشتر احتیاج دارید؟

اگر همچنان مردد هستید برای تصمیم گیری در مورد مهاجرت به ترکیه می توانید با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید.

مشاوره رایگان و تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: