با بهترین دانشگاه خاورمیانه آشنا شوید، دانشگاه بیلکنت

 

تا به امروز با مطالبی که در سایت منتشر کردیم شما را با بسیاری از دانشگاه های ترکیه آشنا کردیم، در این مطلب در مورد دانشگاه بیلکنت صحبت می کنیم.همچنین اگر شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید می توانید فرم مشاوره تحصیلی را پر کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان آموزشی ما بهره مند شوید.

دانشگاه بیلکنت ، دانشگاهی خاص

دانشگاه بیلکنت از دانشگاه های غیر انتفاعی ترکیه محسوب می شود و در شهر آنکارا قرار دارد. اولین دانشگاه خصوصی ترکیه است که در سال 1984 تاسیس شد و جالب است بدانید که این دانشگاه در رتبه بندی سال 2011-2012 بهترین دانشگاه های دنیا که توسط موسسه تایمز صورت می گیرد، رتبه 204 جهان را به خود اختصاص داد که با این احتساب بهترین دانشگاه خاورمیانه محسوب می شود. و در حال حاضر بین 500 دانشگاه برتر جهان می باشد.

زبان این دانشگاه انگلیسی است و دارای 7 دانشکده، 2 مدرسه عالی، 3 مدرسه شغلی و یک مرکز آموزش فنون موسیقی است. این دانشگاه بیش از 11 هزار دانشجو یک هزار هیات علمی را دارا است. دانشگاه بیکنت که در سال 1984 احداث شد هدف اصلی آن افزایش کیفیت آموزش عالی و تحقیق بوده و نام آن به همین علت بیلکنت نام گذاری شد چرا که این نام، خلاصه شده کلمه “bilim kenti ” به معنی “شهر دانش” است.

بورسیه در دانشگاه بیلکنت

چهل و سه درصد دانشجویان مقطع کارشناسی، بورسیه ترکیه برای تحصیل را دریافت می کنند که معادل بورس کامل است. دانشگاه بیلکنت دارای فضای بین المللی است، اعضای هیات علمی بین المللی بیش از یک چهارم از تمام کارکنان دانشگاهی را تشکیل می دهند که از 40 کشور نمایندگی دارند. تعداد دانشجویان بین المللی و دانشجویان مبادله ای از 293 موسسه شریک در سراسر جهان رو به افزایش است. جامعه بین المللی دانش پژوهان و دانشجویان حز مهمی از برنامه های دانشگاهی، فعالیت های پژوهشی و زندگی اجتماعی است.

خبر خوب در مورد دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت با بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان از جمله دانشگاه کالیفرنیا، موسسه آموزشی جورجیا، دانشگاه میشیگان در آمریکا و دانشگاه های مک گیل و مونترال در کانادا و بسیاری دانشگاه های اروپایی قرارداد انتقال دانشجو دارد. این دانشگاه در 33 رشته در مقطع لیسانس، 6 رشته در مقطع کاردانی و 47 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دانشگاه بیلکنت گسترده ترین کتابخانه ی دانشگاهی کشور را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: