آپارتمان نشینی در ترکیه چگونه است؟

 

مدرنیته در جوامع امروزه تاثیرات فراوانی داشته و یکی از آنها آپارتمان نشینی است، ما به علت محدود بودن زمین و افزایش جمعیت رو به ساختن املاکی کردیم که بر روی هم هستند و اصطلاحا به آنها آپارتمان می گوییم و خب هر چیز جدیدی با خود فرهنگ استفاده هم می آورد، و فرهنگ استفاده هم می تواند ملت به ملت متفاوت باشد، ما در این مطلب می پردازیم به فرهنگ آپارتمان نشینی در ترکیه و شرایطی که دارد. همچنین شما می توانید برای آگاهی بیشتر از خرید ملک در ترکیه بر روی عبارت “شرایط خرید ملک در ترکیه” کلیک کنید.

فرهنگ آپارتمان نشینی ترکیه

همانند دیگر کشورها فرهنگ آپارتمان نشینی ترکیه بسته به فرهنگ محله های مختلف، کمی متفاوت است. در حقیقت آپارتمان به عنوان جزیی کوچک از محله، از فرهنگ آن تاثیر می پذیرد. با وجود تعداد بی شمار آپارتمان های مسکونی در شهرهای مختلف کشور ترکیه، به مرور زمان میل مردم به سمت خانه های مستقل، مجتمع های مسکونی بزرگ و مجتمع های معمولی گرایش پیدا کرده است؛ اما به نظر می رسد فرهنگ آپارتمان نشینی موجودیت خود را تا سال های دور حفظ خواهد نمود. مهم ترین فرد در فرهنگ آپارتمان نشینی ترکیه  مدیر ساختمان است که می تواند بر نظم و یا بی نظمی آن تاثیر بگذارد. شاید جالب باشد که بدانید در کشور ترکیه روابط همسایگی از روابط فامیلی قوی تر است! حتی در فرهنگ این کشور در این خصوص ضرب المثل های بسیاری وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این رابطه و نزدیکی بین همسایه ها می دهد. اگر می خواهید با فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور ترکیه آشنا شوید بهتان پیشنهاد می کنم به سریال های ساخت این کشور نگاهی بیندازید! برای مثال سریال Bizimkiler می تواند شما را با این روابط و نحوه گردش ساختمان در ترکیه آشنا کند!

وظایف مدیر در آپارتمان

همان طور که در بخش قبل ذکر کردیم، مدیر در آپارتمان های تکیه مهم ترین نقش را بازی کرده و وظایف بسیاری بر عهده دارد. یکی از این وظایف،  جمع کردن پول شارژ است. این شارژ همانند سیستم گردش آپارتمان های موجود در ایران صرف نظافت، نگهداری، تعمیرات و سیستم های گرمایش – سرمایش می شوند. در فرهنگ آپارتمان نشینی ترکیه مرسوم است که نام فردی که در پرداخت شارژ خود کوتاهی کرده است را بر روی بولتنی که در ورودی ساختمان نصب است به نمایش بگذارند. در کنار جمع آوری پول شارژ، چالش دیگری که مدیر ساختمان با آن رو به روست، نگهداری از منبع سوخت و نیز تعمیر آسانسور است. معمولا به طور ماهیانه باید آسانسورها چک شوند تا از خرابی آن ها و به دردسر انداختن ساکنان جلوگیری شود. یکی از پر دردسر ترین مستاجران برای مدیر ساختمان، دانشجویان هستند که مدیر با برخورداری از اختیاراتی که دارد می تواند در بسیاری از زمینه ها کنترل را به دست گیرد. از دیگر مواردی که مدیر ساختمان بر آن ها نظارت دارد، جلوگیری از پارک کردن خودروی غریبه جلوی درب منزل و عدم ورود دست فروش و گداها به ساختمان است. تمامی این موارد نشان از وقت گیر بودن این وظیفه دارد که سبب می شود افراد بازنشسته و یا بیکار معمولا برای چنین کاری داوطلب شوند.

معاملات املاک در ترکیه چگونه صورت می گیرد؟

حال که در مورد فرهنگ آپارتمان نشینی در این کشور آشنایی پیدا کرده اید، پیش از هر چیز باید بدانید که چگونه می شود در این کشور، به عنوان یک شهروند خارجی ملکی را خریداری کرد! اگر به عنوان یک فرد خارجی تصمیم به خرید ملکی در کشور ترکیه را گرفته اید باید بدانید بر اساس قوانین و ضوابط این کشور امکان خرید اموال و مستغلات غیر منقول مثل ملک، زمین، محل کار و مزرعه برای شما مهیا است. در خصوص خرید مزرعه اما توجه داشته باشید که تا ۲ سال مهلت دارید که تصمیمات و اقداماتی که می خواهید در آن زمین انجام دهید را به سمع و نظر وزارت محیط زیست و شهرسازی برسانید. در مورد قرارداد فروش نیز جهت قانونی شدن امور، انتقال مالکیت سند غیر منقول الزاما باید در اداره ثبت اسناد و مالکیت صورت گیرد.

مراحل و روند خرید ملک در ترکیه

مسلما روند خرید ملک در هر کشوری با دیگری، بر اساس قوانین و ضوابط خاص خود تا حدودی متفاوت خواهد بود. در کشور ترکیه، در اولین گام از انتقال سند باید درخواست خود را در دفاتر مرکزی ثبت اسناد ثبت نمایید. بدین منظور باید نوبت بگیرید که تعیین وقت در این زمینه دو راه پیش روی تان خواهد گذاشت:

  •     مراجعه به وب سایت https://randevu.tkgm.gov.tr/
  •     تماس با شماره تلفن ۱۸۱

پس از تعیین نوبت، در روز تعیین شده با به همراه داشتن مدارک زیر، جهت ثبت درخواست خود به دفاتر ذکر شده مراجعه کنید. این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

ارائه یک عکس پرسنلی فروشنده، ارائه دو قطعه عکس پرسنلی از خریدار، ارائه اصل گذرنامه شهروند خارجی، ارائه کپی گذرنامه شهروند خارجی، ارائه گواهی سند ملک مورد نظر، ارائه اصل برگه وکالتنامه و یا گواهی تایید شده و ترجمه شده به زبان ترکی (تنها زمانی این بند نیاز است که انتقال سند غیر منقول در خارج از ترکیه و با وکالتنامه ای در حال انجام است)، ارائه بیمه نامه مسکن و یا محل کار در برابر زلزله، ارائه گواهی ارزش واقعی زمین و ملک (که از اداره شهرداری باید اخذ گردد).

پیشنهاد تراست گلوبال به شما

اگر به عنوان یک مهاجر در مورد زندگی جدید خود دستپاچه و نگران هستید کاملا طبیعی است! هر کشوری فرهنگ و ضوابط خاص خودش را دارد که دانستن آن ها پیش از مهاجرت می تواند تا حدودی از این نگرانی بکاهد. فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور ترکیه اشتراکات زیادی با ایران دارد که می تواند از جهتی کار را برای شما راحت تر کند. مهم ترین فرد در آپارتمان های ترکیه، مدیر ساختمان است که وظایف بسیاری بر عهده دارد. هم چنین روابط همسایگی در ترکیه بسیار نزدیک است و همسایه ها در بسیاری از مسائل زندگی خود با هم دیگر سهیم می شوند. اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان و تخصصی از راهنمایی ما بهره مند شوید.

مشاوره رایگان و تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: