وطن داشی و فرقش با اقامت دائم ترکیه

وطن داشی به چه معناست ؟ به تابعیت کشور ترکیه را داشتن می گویند وطن داشی، در واقع این فرد شهروند ترکیه محسوب می شود و می تواند پاسپورت ترکیه داشته باشد اما نباید فراموش کرد که وطن داشی به طور کل با اقامت دائم فرق دارد که ما در این مقاله به طور کامل توضیح خواهیم داد که چگونه می شود وطن داشی گرفت و تفاوتش با اقامت دائم در ترکیه در چه زمینه هایی است

تفاوت وطن داشی و اقامت دائم ترکیه

برای اینکه شما اقامت دائم ترکیه را داشته باشید نیاز است که به طور سالیانه (به مدت 5 تا 8 سال) اقامت موقت خود را تمدید کنید که نهایتا موفق به گرفتن اقامت دائم ترکیه بشوید ولی بدانید این فقط بدان معناست که شما می توانید بدون مشکلی به ترکیه سفر کنید و در این کشور زندگی کنید اما به طور مثال شما اجازه کار در این کشور را با اقامت دائم در ترکیه را ندارید. در مدتی هم که اقامت موقت دارید اجازه خارج بودن از کشور بیش از 120 روز را ندارید و اگر بیش از 120 روز باشید اقامت موقت شما لغو می شود.

اما داشتن وطن داشی بدین معناست که شما شهروند ترکیه شده اید، پاسپورت ترکیه می گیرید، حق رای دادن دارید و مانند هر شهروند ترکیه از حقوق شهروندی ترکیه بهرمند شوید.

چگونه وطن داشی ترکیه بگیریم ؟

در مقاله ای دیگر توضیح داده ایم که چقدر اخذ شهروندی ترکیه نسبت به قبل آسان تر شده است اما در اینجا به سه روشی که می شود شما وطن داشی ترکیه بگیرید اشاره می کنیم (به اولویت مناسب بودن روش) :

  • در روش اول شما باید 250 هزار دلار داشته باشید که با آن اقدام به خرید خانه در ترکیه یا اموال غیر منقول کنید، که ارزش واقعی این ملک (یا املاک) باید توسط هیئتی که توسط دولت ترکیه برای اینکار منصوب شده اند تایید بشود چرا که گاهی فقط روی کاغذ ارزش یک ملک این مقدار برآورد می شود و نیاز است این مساله از طرف این هیئت به تایید برسد
  • در روش دوم شما باید با یک شهروند ترکیه ازدواج واقعی کنید، اگر گفته می شود واقعی بدان دلیل است که ازدواج های صوری زیادی انجام می شود و این قبیل ازدواج ها برای اداره مهاجرت ترکیه قابل قبول نیست و به طور مثال نیاز است شما ثابت کنید که با همسر خود (که تبعه ترکیه است) زندگی می کنید و بعد از سه سال می توانید درخواست تابعیت کشور ترکیه را بدهید که در طول این سال ها شما می توانید هر سال درخواست اقامت موقت ترکیه ( به مدت یک سال ) بدهید.
  • در روش سوم شما باید اجازه کار قانونی و بیمه کار به مدت 5 سال بدون هیچ وقفه ای داشته باشید که این بیمه می تواند از طرف کارفرمایی ترکیه ای رد شود یا توسط خود شما به شرط آنکه صاحب کسب و کار مطئمنی در ترکیه باشید.

مژده در مورد گرفتن وطن داشی ترکیه

با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد شما می توانید با 180 هزار دلار به جای 250 هزار دلار تابعیت کشور ترکیه را بگیرد! اما باید بدانید که پروسه طولانی تری در اینصورت پیش روی شماست و قطعا شما نیاز دارید که در این راه یک وکیل حرفه ای در کنارتان باشد.

چرا برای گرفتن وطن داشی نیازمند وکیل هستیم ؟

گرفتن تابعیت یک کشور همیشه یک مساله ای حقوقی بوده است و شما برای تابعیت ترکیه ابتدا بر اساس شرایط خودتان درخواست تنظیم می کنید و طی اینکار تمایل خود از گرفتن تابعیت را اعلام می کنید اما خب قطعا باید بدانید در موارد مشابه پرونده شما چه پرونده هایی شکست خورده و چه پرونده هایی موفق شده اند، پرونده های زیادی بوده اند که افراد اقدام به پیش خرید ملکی کرده اند که از طرف شرکت ساختمانی به آنها وعده داده شده بود که ارزش ملک 250 هزار دلار است اما بعد از اتمام کار هیئتی که باید این ارزش را تایید کند غیر از این را اعلام کرده است یا مواردی بوده است که ملک به دلیل های متفاوت سند برایش صادر نشده است، پس شرط عقل است در این راه با وکیل همراه شوید.

خدمات موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال در اینکار چیست ؟

ما به عنوان شرکتی حقوقی با وکلای ترک و ایرانی در حال همکاری هستیم و بدین طریق می توانیم به شما عزیزان خدمات حقوقی در زمنیه گرفتن تابعیت ترکیه، اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه و… بدهیم. در نظر داشته باشید وکیلی که پرونده شما در اختیار می گیرد حتما باید تایید شده از طرف دفتر وکلای ترکیه باشد (که در ترکیه هر استانداری یک چنین دفتری دارد)، برای همین با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان و تخصصی ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: