مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

شاید در نظر داشته باشید که برای ادامه تحصیل خود در مقاطع آموزش عالی به خارج از کشور بروید، تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیز یکی از گزینه های این امر می باشد. اما قبل از اینکه تحصیل در ترکیه را انتخاب کنید مسلما باید بدانید چه مزیتی را دارد این انتخاب، در ادامه این مقاله قصد داریم به شما عزیزان توضیح دهیم که اگر در کشور ترکیه تحصیل کنید چه برگ برنده هایی را کسب می کنید پس با ما همراه باشید.

چرا تحصیل در خارج از کشور؟

ممکن است جواب این سوال برای افراد گوناگون جواب های متفاوتی داشته باشد اما با توجه به اینکه مدارک مدارج آموزش عالی کشور ایران افت شدیدی داشته است اگر فردی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد می شود ادعا کرد که تصمیمی عاقلانه گرفته است، با تحصیل در خارج از کشور این موقعیت برای شما فراهم خواهد شد که یک دوره تحصیلی را با زبان انگلیسی بگذرانید که این مساله ای بسیار حائز اهمیت اما با توجه به وضعیت ریال در قبال ارز های خارجی و محدودیت ساعتی برای کار دانشجویان باید به دنبال موقعیت و کشوری گشت که هزینه های معقولی را به همراه دارد، تحصیل در دانشگاه های ترکیه و به طور کلی هزینه زندگی در کشور ترکیه به شکلی است که شما می توانید با هزینه ای معقول و مناسب دوران دانشجویی خود را به خوبی بگذرانید.

کیفیت بالای آموزشی و اعتبار جهانی

دانشگاه های ترکیه سطح بالایی از کیفیت تحصیل را ارائه می دهند و قسمتی از فضای آموزشی اروپا هستند. تعداد دانشگاه هایی که در آنها دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود رو به افزایش است. این دوره ها شامل رشته های پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و مالی و… می شود. ترکیه از سال ۲۰۰۱ بخشی از Bologna Process و همچنین عضو بسیاری از پلت فرم های مختلف بین المللی است. و این بدین معناست که اولا تمامی دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در دیگر کشورها بر مبنای ECTS European Credit Transfer System ( یا سیستم اروپایی انتقال اعتبار ) ادامه دهند و ثانیا دانشجویان می توانند مدرک خود را که در کشورهای دیگر شناخته شده است اخذ نمایند.

سیستم آموزش عالی ترکیه در دهه های اخیر از جهات کمی و کیفی به طرز چشم گیری توسعه یافته است. دانشگاه های ترکیه اکنون بازه غنی از انتخاب را پیش روی دانشجویان خارجی قرار می دهند.

کیفیت این سیستم آموزشی در فهرست های رتبه بندی بین المللی معتبر مثل QS و The Times Higher Education BRICS منعکس شده است. بر اساس مصوبات یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مورخ ۱۵ / ۱۱ / ۹۰ ، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی QS و ۵۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی شانگهای و ۵۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی times در فهرست دانشگاههای معتبر وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. همین مساله اعتبار سازمان های رتبه بندی QS و The Times Higher Education BRICS و شانگهای را نشان می دهد.

  • رتبه بندی QS : بر اساس رتبه بندی موسسه QS ، ۱۰ دانشگاه ترکیه در فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
  • رتبه بندی BRICS Education Higher Times The : بر اساس رتبه بندی موسسه Times Higher The Education BRICS ، ۱۱ دانشگاه ترکیه در فهرست ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

هزینه پایین تحصیل درترکیه

هزینه تحصیل یکی از ملاحظات شما برای تصمیم به تحصیل در خارج از کشور خواهد بود. در مقایسه با سایر کشورها، هزینه های سالیانه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان خارجی به طرز قابل ملاحظه ای پایین تر است. براساس رتبه بندی جهانی هزینه زندگی که توسط   Mercerدر سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، کلان شهرهای ترکیه در پایین ترین ردیف فهرست گران ترین شهرهای جهان قرار دارند. تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ادامه تحصیل، هیچ محدودیتی ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: